Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Geen Giro voor team Roompot

Gepost door TdJ 
TdJ 18 januari 2016 11:25
'Wedstrijdorganisator R.C.S. heeft Roompot – Oranje Peloton laten weten dat het team dit jaar niet in aanmerking komt voor deelname aan de Giro d’Italia. De beschikbare wildcards gaan naar drie Italiaanse teams en Gazprom Rusvelo. De leiding van de pro continentale profploeg heeft in de afgelopen maanden verschillende inspanningen gedaan om de organisator te overtuigen van de toegevoegde waarde van de aanwezigheid van een tweede Nederlands team bij de Ronde van Italië, die op 6 mei in Apeldoorn van start gaat.

“Heel jammer, maar voor ons was al snel duidelijk dat wij slechts een kleine kans hadden op een wildcard”, reageert Erik Breukink. “Toen wij vorig najaar in Milaan een gesprek hadden met de leiding van R.C.S. Sport was men daar ook eerlijk over. De concurrentie is nu eenmaal groot”. Volgens Breukink was de organisatie van Roompot – Oranje Peloton klaar voor deelname aan de eerste grote ronde: “Sportief was het natuurlijk een mooie uitdaging geweest en met name aanwinst Pieter Weening had zich, als voormalig drager van de roze trui, graag getoond in de Giro. Wij waren er heel graag bij geweest in eigen land”.

Wat het wedstrijdprogramma betreft richt de ploegleiding zich nu onder andere op een aantal rittenkoersen in Frankrijk die in dezelfde periode plaats vinden. Vorig jaar was Roompot – Oranje Peloton in mei actief in de Bayern Rundfahrt, maar die gaat in 2016 niet door. Begin februari zijn de etappewedstrijden in Valencia en Qatar de eerste koersen in het nieuwe wegseizoen voor het team van Breukink, Jean-Paul van Poppel en Michel Cornelisse.'

[www.teamroompot.nl]
Eindhovuh 18 januari 2016 11:33
Tja, Weening is ook echt de enige renner met een vorm van internationale uitstraling voor de Giro.
Dan maak je weinig kans tegen de Italiaanse teams.
El Mik 18 januari 2016 11:36
Ze hebben er toch niks te zoeken, beter andere doelen uitzoeken waar scoren realistischer is.
Zoals de Ronde van België in die periode.
TdJ 18 januari 2016 11:52
De wildcard voor Gazprom Rusvelo verbaast me wel. Belachelijk. Een team dat eveneens al Roompot weinig te zoeken heeft in de Giro.

Giro d'Italia-organisator RCS Sport heeft te kampen met financiële problemen, is het niet? Misschien heeft Gazprom de RCS een steuntje in de rug gegeven in ruil voor deelname van Gazprom Rusvelo.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2016 11:53 door TdJ.
Leon 18 januari 2016 12:09
GEEN GIRO VOOR ANDRONI lijkt me een betere kop.

Wordt Savio nu gestraft voor 2 epo-gevallen in 2015?
D. Marrage 18 januari 2016 12:12
+1 (Leon).
Het ontbreken van Androni is stukken verrassender!

Giro-wildcards 2016:
BARDIANI CSF (ITA)
GAZPROM-RUSVELO (RUS)
NIPPO - VINI FANTINI (ITA)
SOUTHEAST - VENEZUELA (ITA)

Wildcards TIRRENO-ADRIATICO
ANDRONI GIOCATTOLI - SIDERMEC (ITA)
BARDIANI CSF (ITA)
BORA-ARGON 18 (GER)
CAJA RURAL-SEGUROS RGA (ESP)
CCC SPRANDI POLKOWICE (POL)

Wildcards MILANO-SANREMO
ANDRONI GIOCATTOLI - SIDERMEC (ITA)
BARDIANI CSF (ITA)
BORA-ARGON 18 (GER)
CCC SPRANDI POLKOWICE (POL)
COFIDIS, SOLUTIONS CREDITS (FRA)
SOUTHEAST - VENEZUELA (ITA)
TEAM NOVO NORDISK (USA)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2016 12:16 door D. Marrage.
El Chaba 18 januari 2016 12:22
Michael B. 18 januari 2016 12:28
Gazprom Rusvelo? Was toch die ploeg met al die dopinggevallen?

[www.wielerflits.nl]

Ach ja, bij Astana is het ook allemaal overgewaaid.

Had liever gehad dat ze Roompot de kans hadden gegeven, blijkbaar is met geld veel te regelen.
Carlos Danger 18 januari 2016 12:37
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> blijkbaar is met geld veel te regelen.


Goh, da's nieuw.
Slimmerd 18 januari 2016 12:48
Dat lijkt me niet meer dan terecht!
Arsimo 18 januari 2016 13:37
Jammer. Hoewel kwa uitslagen waarschijnlijk weinig te halen geweest in de Giro, had de ervaring voor de Roompot-renners veel kunnen opleveren richting de rest van hun carriere.

In ruil voor een pak geld mag Gazprom Rusvelo meedoen als extra knechtenleverancier voor de Katjoesja kopman? Alle Russische pijlen op Ilnur Zakarin?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2016 13:37 door Arsimo.
Shinzawai 18 januari 2016 14:27
Gazprom Rusvelo is wel een grote verrassing. Had dan nog eerder een nieuwe uitnodiging voor CCC verwacht.
Slimmerd 18 januari 2016 14:29
Alles op JVDB natuurlijk!!
El Chaba 18 januari 2016 14:43
Shalunov en Firsanov hebben de afgelopen twee jaar anders een aantal zeer goede resultaten behaald in de Italiaanse (en Spaanse) koersen.
Arsimo 18 januari 2016 14:55
Er zaten er paar behoorlijke tussen ja, maar niet in topkoersen (wat logisch is want daar doen ze niet aan mee). Potentieel goeie knechten in de Giro dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/01/2016 14:57 door Arsimo.
Anony 18 januari 2016 18:45
Foliforov kan wel eens gaan verrassen!
Halve Belg 19 januari 2016 14:58
Er zijn straks gewoon heel veel Gazprom doeken te zien in RCS koersen...
El Chaba 19 januari 2016 17:13
CCC heeft bewust geen wild card aangevraagd.
lodjan 19 januari 2016 17:49
Vegni warns Italian teams to modernise or lose future Giro d’Italia invitations

‘Being Italian is not enough to secure a place in all our races’

Giro d’Italia race director Mauro Vegni has warned the Italian teams to step up and modernise or risk losing out on future wild card invitations to the biggest Italian races.

On Monday RCS Sport announced the wild card teamsfor the Giro d’Italia, Milan-San Remo and Tirreno-Adriatico. The Southeast-Venezuela, Bardiani-CSF, Nippo-Vini Fantini and the Russian Gazprom-Rusvelo teams secured invitations to the Giro d’Italia butAndroni Giocattoli was overlooked. Team manager Gianni Savio immediately suggested that missing the Giro could spark the demise of the team.

The 2017 Giro d’Italia will be the hundredth edition of the corsa rosa and Vegni is already working to ensure the race is a special moment for Italian cycling. His message to Italian teams seems clear: if they want to be part of the 100th Giro d’Italia they need to plan for the future and start working hard now.

“Italian cycling has got to step up from both an organisational and rider point of view,” Vegni toldGazzetta dello Sport as he justified his wildcard choices.

“Nobody is investing in Italian cycling anymore and the best riders leave for other teams. The governing bodies have also got to do something. We’ve helped the Italian cycling movement in recent years and we won’t stop doing that. But we don’t want to create a situation where just being Italian is enough to secure a place in all our races. We want more than that. We want to see how teams plan to grow and develop, how they plan to help Italian cycling as a whole.”

Italian cycling has gradually lost importance, sponsors, teams and public support as professional cycling became more global, the economic crisis hit hard and the consequences of years of flagrant doping began to hit Italian cycling’s credibility. Lampre-Merida remains the only Italian team in the WorldTour but is dependent on the support of its Taiwan-based bike sponsor.

Italy still produces talented riders such as Vincenzo Nibali, Fabio Aru, Davide Formolo, Elia Viviani and Adriano Malori, but they all race for WorldTour teams outside of Italy. Many of the best young riders turn professional with international WorldTour teams instead of developing via an Italian structure. Nicola Boem (Bardiani-CSF) was the only rider from an Italian Professional Continental team to win a WorldTour race in 2015, when he won a stage at the Giro d’Italia. Vegni wants this to change.

“The Professional Continental teams have to be a launch pad to the world of professional cycling, so that they help the young riders develop in everything they do and as part of a clear project. I’m not interested in having old riders, who are referred to as 'the guy who won a race years ago…'” Vegni said. “For me, teams like that come after whoever works to develop the future of Italian cycling. I think cycling teams should offer a development structure like football teams do.”

Author: Stephen Farrand cyclingnews
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen