Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Santos Tour Down Under 2016 (2.UWT), etappe 3

Gepost door El Chaba 
El Chaba 20 januari 2016 10:48
Santos Tour Down Under 2016 (2.UWT), etappe 3
El Chaba 20 januari 2016 10:48



Santos Tour Down Under 2016 (2.UWT), etappe 3: Glenelg - Campbelltown (139,0 km)

Vlak voor de streep ligt de categorie 1 klim Corkscrew met een lengte van 2,5 km en een gemiddeld stijgingspercentage van 8,8%. Daarna is het nog 5,7 km afdalen tot de streep.

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 3 km:








Toch wel verrassend wist Jay McCarthy Diego Ulissi een banddikte voor te blijven

Top 10 AK na etappe 2:

1 Jay McCarthy (Aus) Tinkoff 6:50:43
2 Diego Ulissi (Ita) Lampre - Merida 0:00:04
3 Simon Gerrans (Aus) Orica - GreenEDGE 0:00:05
4 Rohan Dennis (Aus) BMC Racing Team 0:00:06
5 Reinardt Janse Van Rensburg (RSA) Dimension Data 0:00:09
6 Patrick Bevin (NZl) Cannondale Pro Cycling Team 0:00:10
7 Enrico Battaglin (Ita) Team LottoNL - Jumbo 0:00:10
8 Juan José Lobato Del Valle (Esp) Movistar Team 0:00:10
9 Anthony Roux (Fra) FDJ 0:00:10
10 Tobias Ludvigsson (Swe) Team Giant - Alpecin 0:00:10

Start: 01.45 uur.
Finish: rond 05.14 uur



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/01/2016 10:50 door El Chaba.
El Chaba 20 januari 2016 11:05
Korte samenvatting tweede etappe: [youtu.be]
Michael B. 20 januari 2016 11:11
Lieuwe begint zijn jaar slecht, hopen dat ie niet zovaak crasht als vorig jaar. Ga bijna twijfelen aan de stuurvaardigheden van Lieuwe:

Slimmerd 20 januari 2016 11:12
Neem anders even elke renner van de valpartij van etappe 2 onder de loep, alvast dank voor je nuttige bijdrage!
Sticky Bottle 20 januari 2016 15:29
Banddikte van een fatbike dan winking smiley

Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 01:53
Thomas Foods heet u allen een smakelijk welkom voor deze derde rit over de nu al le-gen-da-rische Corkscrew.



Allen, dus ook u, Bromertà;



Als uw geleerde meesterbrein tenminste het schier onoverkomelijke conundrum van het niet lezen van bepaalde berichten zónder infantielenknopje nog niet heeft weten op te lossen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2016 04:50 door Skiwifi Skaskippy.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 02:16
UniSA had al verkondigd zich vandaag te richten op de kurkentrekker en blijkbaar was er weinig ander volk dat zin had als secundaire reclamezuil rond te paraderen. Weinig maar toch eentje:



Turquoise De Vreese had reeds drie minuten (grootste voorsprong tot dusver) en heeft nu

2:30
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 02:32
Gezapigheid troef. En zoals niet zelden leidt dat tot wat valpartijtjes. Een UniSAatje egaliseerde zich met het asfalt doch fietst weder, Dennis infanteriseerde onvrijwillig ook even maar vervolgde zijn gang na een fietswissel.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 02:33
Het waren Patrick Lane en Murilo Fischer die kletterden maar beiden zijn terug en Lampre steekt een pootje uit aan Tinkoff aan kop.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2016 02:34 door Skiwifi Skaskippy.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 03:08
Lobato let het beste op bij het tussensprintje (voor zijn ploeggenoten nemen we dan toch aan) doch McCarthy knabbelt ook een seconde mee.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 03:27
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 03:28
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 03:30
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 03:34
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 03:35
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 03:37
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 03:38
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 03:40
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 03:43
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 03:55
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 04:08
Na een vlot afdalinkje landt men op het Powerade Hydration Station te Mylor.

Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 04:12
Waar dat ligt, Mylor?
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 04:12
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 04:18
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 04:23
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 04:25
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 04:30
De voederbak die Mylor was teniet al stroopt men nog immer uiterst zuinig asfalt onder de wielen weg. De Vreese kon er op uitlopen naar 4 minuten en bereikte met die voorsprong ook de tweede sprint van de dag waar het ditmaal Ewan was die McCarthy van twee seconden af hield.

Benieuwd of McCarthy echt zo sterk is of beter elke vezel had kunnen sparen voor de finale.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 04:33


De voorsprong wordt nu niet in tijd maar kilometers gegeven: Laurens heeft 2.1 kilometer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2016 04:44 door Skiwifi Skaskippy.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 04:36
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 04:40
35 kilometers en nog altijd een kleine vier minuten voor De Vreese.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 04:46
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:05
Ze gaan er langzaam aan beginnen. Her en der kukelt een renner in de zijlijn van het verhaal maar vooralsnog geen voorziene protagonisten. Jim, Burghardt, L. Hamilton, De Kort en Tankink.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:06
De laatste val heeft wel een gat geslagen! Nog maar een renner of 30 over...
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:07
Een gat van een paar honderd meter. Orica lijkt onderbezet, Kennaugh, Thomas en veel Tinkoff en Cannondale.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:08
Er wordt niet snoeihard doorgereden. De twee groepen lijken weer samen te smelten.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:13
Alles bij elkaar aan de voet van Corkscrew.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:14
McCarthy nòg vooraan, Gerrans met steun ook op de voorposten. Ag2r neemt over.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:16
McCarthy valt zelf aan! Gerrans op het wiel...
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:17
Porte ook attent maar Dennis wordt gekraakt...
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:19
Vier zijn los: Porte, Henao, Pozzovivo en Woods, die zich snel aan het hogere niveau lijkt aan te passen.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:23
Van die vier zijn Woods en Henao ontsnapt en ze hebben een kleine voorsprong in de afdaling.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:25
Ze zijn weer bijgehaald met bij de achtervolgers ook McCarthy en Dennis. Nu gaan de laatste en Morabito er vandoor.
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:27
Ongeveer tien renners samen. R. fernandez er ook bij. Ze gaan sprinten....
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:28
1. Gerrans
2. Dennis
Skiwifi Skaskippy 21 januari 2016 05:34
3. Woods
4. McCarthy
5. Morabito

Gerrans nieuwe leider.
Slimmerd 21 januari 2016 09:18
Ulissi en Thomas verliezen dus 22" vandaag, denk dat dit de grootste namen zijn verder. Verder ook Astana afwezig met LLSG en Westra (die in Telegraaf zegt dat hij in de Vuelta voor eigen kans mag rijden) en Vakoc verliest ook tijd
TdJ 21 januari 2016 09:30
Verwacht Westra dan dat hij een klassement kan rijden in de Vuelta? Geeft blijk van weinig realisme.

Grote kans dat hij 'gewoon' moet knechten voor Landa of Lopez.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2016 09:31 door TdJ.
Michael B. 21 januari 2016 09:40
In volgorde de Nederlanders, toch wel teleurstellend omdat de Tour de down under in verhouding met andere PT wedstrijden zwak bezet is, laten we bidden en hopen dat de onderstaande renners nog een hoop progressie gaan maken dit seizoen:

132 Wouter Wippert +10:22 (sprinter, dus sparen op de dagen dat je geen kans hebt)
133 Bram Tankink +12:30 (slechte winter gehad?)
116 Martijn Keizer +9:01 (Eerste dag in de aanval geweest, als het bergop gaat is het heel snel exit).
109 Koen de Kort +8:30 (tsja, voor wie knecht hij eigenlijk?)
102 Lars Boom +7:35 (Lars Boom neemt wederom vandaag een vrije dag, zal binnenkort een brief van Vino ontvangen).
103 Bert-Jan Lindeman +7:41 (Tot nu toe volledig onzichtbaar).
104 Maarten Tjallingii +8:30 (Leeftijd begint nu toch echt te tellen).
71 Boy van Poppel +4:45 (Volledig onzichtbaar).
48 Pim Ligthart +1:21 (Tsja, sprint zoals gisteren had hij wel mee kunnen doen, klaarblijkelijk is de vorm nog ver weg).
44 Floris Gerts +1:21 (Knecht goed werk gedaan).
22 Lieuwe Westra +22 (Valpartij, maar toch de beste Nederlander, karaktermannetje).

De nieuwelingen van Lotto Jumbo (aangetrokken als klimmers?) werden ook compleet weggeblazen
41 Primož Roglic +43 (Schansspringen, Asian Tour is toch van een ander niveau dan de Pro Tour).
58 Enrico Battaglin +2:32 (Pelotonvulling).



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2016 09:59 door Michael B..
Slimmerd 21 januari 2016 09:55
Voor Landa nog wel, waarom voor een renner van Sky?

Hij mag in Parijs-Nice en de Driedaagse De Panne ook voor eigen succes gaan en daarna ook in de Vuelta. Geheel realistisch lijkt mij een AK ook zeker niet, al is de Vuelta meestal wel de ronde omdat uit te zoeken
Slimmerd 21 januari 2016 09:56
Noem ze ten eerste dan ook allemaal en ten tweede neem even mee dat het peloton dus gebroken was na wat valpartijen zoals Skippy in het verslag ook meldt.
TdJ 21 januari 2016 10:26
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor Landa nog wel, waarom voor een renner van
> Sky?
>
> Hij mag in Parijs-Nice en de Driedaagse De Panne
> ook voor eigen succes gaan en daarna ook in de
> Vuelta. Geheel realistisch lijkt mij een AK ook
> zeker niet, al is de Vuelta meestal wel de ronde
> omdat uit te zoeken

Haha, wat dom van me. Excuses. Maar ik verwacht Lopez wel in de Vuelta.
Brieske 21 januari 2016 11:12
Mooi verslag weer. Jammer dat Mathijske na TdU altijd in winterslaap gaat.

Groet
punt 21 januari 2016 11:36
Het peloton was in twee stukken gebroken, maar alles was weer bij elkaar alvorens ze aan de slotklim begonnen. Gerrans zat ook in het tweede peloton.
Slimmerd 21 januari 2016 11:50
Uiteraard is na zo'n valpartij niet iedereen teruggekeerd, omdat het voor sommige niet meer 'hoeft', dus dit verklaard een deel van de tijdsverschillen.

Tankink lag bijvoorbeeld met zijn ribben op een rots, moeten wij hem hier dan à la M.B. belachelijk gaan maken, pure schande en het wordt mijns inziens hoog tijd dat deze dwaas eens een wordt verwijderd hier!!
Bromertà 21 januari 2016 12:36
Onderbroekjespret, jankvocht, lamlendigheid en speenzucht, uitgedrukt in de vocabulaire van een VMBOt-pukkel, opgekalefaterd middels chabaesque (jawel, blondtegelige) visualisaties.
Het gebrek aan daglicht voelt als een weldadige verdoving tegen zoveel expres zo nihilisme. Het enige woord dat wel op z'n plaats viel, was "saai."
Kortom: egodrama volgens de engste Leer van Endemol - alles uit de onderbuik om de doorsnee SBS6er aan 't scherm te kluisteren. [zap]

[Spaak, de moed zakt me zowat in de prehistorische schoenplaatjes.]
Walnoot 21 januari 2016 14:24
Je kan ook heel het topic negeren. Persoonlijk vind ik de effecten van de psychose van den Skippert best humoristisch. Alleen denk ik niet dat ik ooit nog een bericht van UwEdelheid kan lezen zonder die man in onderbroek voor me te zien...
El Chaba 21 januari 2016 16:40
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/01/2016 16:41 door El Chaba.
Skiwifi Skaskippy 22 januari 2016 01:42
Volgende keer laadt je beter je klapperpistooltjes.

El Chaba 22 januari 2016 02:12
De openingstopics zijn niet goed, de verslagen van koersen niet, de wielerspelletjes niet, de meningen van anderen die het wagen het niet met je eens te zijn, zijn niet goed, de gemiddelde prikker hier voldoet niet aan jouw omschrijving van intelligent, etc, etc, etc...

Kortom, 70-80% van je reacties hier gaan over ergernissen jegens - of zijn beledigingen aan - medeprikkers, verpakt in afschuwelijk pseudo-literair gewauwel, met slechts één constante, het dédain spat er vanaf.

En ondertussen maar pathetisch blijven smeken aan Spaak waar de 'negeerknop' blijft.

Mijn vraag aan jou: wat doe je hier eigenlijk?
Slimmerd 22 januari 2016 02:20
Een platte duim is vast te matig, maar 100% eens is mijns inziens ook te weinig!
Eindhovuh 22 januari 2016 09:58
Ik geef gewoon een aalglad duimpje hoor. Mocht hij zich eraan storen, mooi, gezegend zijn de onwetenden.
thumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2016 09:59 door Eindhovuh.
Bromertà 22 januari 2016 13:45
Blijkbaar hunker je naar een reactie, of is het ordinaire aandacht? Ik zal, laten we maar aannemen, uit beleefdheid, punt voor punt, jouw reactie van commentaar voorzien.

1. De openingstopics zijn niet goed, …
Nee, ze zijn het resultaat van simpel jat-en-plak werk. Bovendien te talrijk, want geen hond interesseert ’t wie welk rondje in of om een of ander oerwoud, zandbak of steppe rijdt danwel wint. Tenzij er sprake is van een niet te benijden nogal geforceerde vorm van xenofilie. Het rondje van Bongo wel breeduit serveren, maar van New Zealand niet, wijst richting een bevestiging.

2. …de verslagen van koersen niet, …
Dit forum is vooral op tekst georiënteerd. Wie voornamelijk berichten ophoest, die niet verder reiken dan een stortvloed aan schijtlollig plaatjes of een waterval van wat steekwoorden, kan toch niet met droge ogen beweren dat ie een “verslag” achterlaat?

3. …de wielerspelletjes niet, ….
Spelletjes? Je bedoelt de mogelijkheid om wat namen op te hoesten om de ontembare goklust bot te vieren.

4. … de meningen van anderen die het wagen het niet met je eens te zijn, zijn niet goed, …
Fouter kan je mij niet inschatten. In een woord “Garmonbozia.”

5. … de gemiddelde prikker hier voldoet niet aan jouw omschrijving van intelligent, etc, etc, etc...
Dat klopt. Met name dat “etc, etc, etc …” vind ik goed gevonden, want toont naast een sterk ontwikkeld verbaal vermogen ook de kracht van de herhaling. Het gemiddelde IQ van de doorsnee SBS6-er overstijgt z’n levensverwachting niet.

6. Kortom, 70-80% van je reacties hier gaan over ergernissen jegens - of zijn beledigingen aan - medeprikkers, verpakt in afschuwelijk pseudo-literair gewauwel, met slechts één constante, het dédain spat er vanaf.
Sinds mijn lidmaatschap heb ik een oeuvre van zo’n 600 berichten opgebouwd. Sporadisch opgeleukt door een plaatje, nooit en te nimmer met gebruik van de pollex. Afijn, je overdrijft en niet zo’n beetje schromelijk ook.

7. En ondertussen maar pathetisch blijven smeken aan Spaak waar de 'negeerknop' blijft.
Beter een smeekbede om wat uitbundige ruis te kunnen dempen dan één afgrijselijke oproep tot verwijdering van een persoon danwel dan één rot-toch-op boodschap verpakt in een retorische vraag.

8. Mijn vraag aan jou: wat doe je hier eigenlijk?
Zie reactie bij 7. Maar ik wil er dit aan toevoegen. Ik kom hier voornamelijk om de teksten van Bob Dylan beter te leren kennen.
merijntje mortirolo 22 januari 2016 14:18
Quote
Bromertà
Beter een smeekbede om wat uitbundige ruis te kunnen dempen dan één afgrijselijke oproep tot verwijdering van een persoon danwel dan één rot-toch-op boodschap verpakt in een retorische vraag.

Fucking hell, die is ook weer meesterlijk.

En dees dan:
Quote
Bromertà
nooit en te nimmer met gebruik van de pollex

thumbs up

(Iets meer) on topic (cliché's included): het staat eenieder natuurlijk vrij om topics (aan) te maken over de koersen die hem/haar (?) interesseren, El Chaba legt de grens bij .1(+). Ik kan die openingstopics wel waarderen, al is het simpel jat-en-plak-werk (ook een prachtige term, waar haal je ze toch vandaan? In plaats van dat onbegrijpelijke woordspel van Bawb proberen te leren kennen kun je beter zelf teksten gaan schrijven).

Wat mij betreft is dit prikbord nog altijd (waarmede ik bedoel: net als het vorige) best een aardig samenraapsel van allerlei verschillende mensen (ik ken er best wat (en moet ze niet, maar dat uiteraard weer eens geheel terzijde)) dat voor een evenwichtig geheel zorgt. Je moet die balans tussen verrekte klapmongolen (Kaaskopskippy/Brieske/DUK) en serieuzere prikkers (laten we El Chaba/Leon/Slimmerd eens nemen) echter wel waarderen, anders ben je constant geïrriteerd. Oh wacht eens, dat snap ik best wel.

Enniewee: het wordt beter hoor, geloof dat maar. Als je maar rekening houdt met het feit dat je hier niet voor nieuws moet komen, maar voor dom gezever discussies.

Saluti,
merijntje
het clichémannetje van dienst

kWilde afsluiten met een quote van Bawb, maar ik kwam zojuist een ander pareltje tegen:
"Van nature is de blik van de wegrenner en zijn volgers naar buiten gericht en niet naar binnen."
Mooi hè?!
Velodroom 22 januari 2016 14:22
Goeddoeme Broeder. Ik kom hier voornamelijk om de teksten van Bob Dylan beter te leren kennen.

Zoals?

I was shadow-boxing earlier in the day
I figured I was ready for Cassius Clay
I said "Fee, fie, fo, fum, Cassius Clay here I come
..
..
99,100,101,102 Your ma won't even recognize you.

Je ziet, zelfs teksten van Dylan kunnen outdated worden!?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2016 15:00 door Velodroom.
Walnoot 22 januari 2016 17:25
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Beter een smeekbede om wat uitbundige ruis te
> kunnen dempen dan één afgrijselijke oproep tot
> verwijdering van een persoon danwel dan één
> rot-toch-op boodschap verpakt in een retorische
> vraag.

Uhm, nee, wat El Chapo deed dat impliciet en redelijk en best netjes, terwijl het van jou keihard trollen is. Geef mij de drugsbaas maar.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen