Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Millar: “Beste generatie ronderenners ooit”

Gepost door El Chaba 
El Chaba 21 januari 2016 21:20
[www.wielerflits.nl]

Millar: “Beste generatie ronderenners ooit”

Oud-prof David Millar heeft in gesprek met CyclingWeekly gezegd dat de huidige generatie grote ronde-renners de beste aller tijden is. “Grote rondes zijn nu een stuk leuker dan ik ooit gezien heb”, vertelt de ex-wereldkampioen tijdrijden. Die titel raakte hij door doping later overigens kwijt.

'Dumoulin in een zucht met huidige top'

“Dit is de beste generatie met grote ronde-renners die we ooit hebben gezien”, meent Millar. “We hadden met Chris Froome, Vincenzo Nibali, Alberto Contador, Nairo Quintana, Ryder Hesjedal en Alejandro Valverde niet minder dan zes winnaars van een grote ronde aan de start van de Tour de France 2015. In mijn historie van het kijken naar sport, heb ik dat nog nooit gezien. Nibali, Quintana, Contador en Froome zijn de toppers, maar Tom Dumoulin en Geraint Thomas komen er aan, terwijl Valverde ook nog altijd zijn partij mee blaast. Grote rondes zijn nu een stuk leuker dan ik in een hele lange tijd gezien heb. Voor de komende Tour denk ik overigens dat Froome wint, al zou het goed zijn om Contador zijn carrière te zien eindigen met een knaller.”

‘Dumoulin next big Grand tour rider‘

Voor de op Malta geboren Schot staat het ook al vast wie de komende jaren het de huidige toppers lastig gaat maken. “In mijn ogen, na het zien van de voorbije Vuelta a España en de manier waarop hij daar heeft gepresteerd, is Dumoulin de nieuwe grote man voor het het werk in de grote rondes. Hij maakt nu de klassieke groei door, door niet direct voor de Tour te kiezen deze zomer. Hij heeft een knappe kop en weet hoe hij zich moet focussen, wat te zien was in de voorbije Vuelta en we ook gaan meemaken in de Giro van dit jaar.”
JW 21 januari 2016 21:36
Ik geloof helemaal niet dat we dat in de Giro van dit jaar gaan meemaken. Als hij zegt dat hij niet voor het AK gaat, dan lijkt me dat hij dat meent.

Of hij in 2017 wel het podium van een grote ronde (Tour ?) kan halen zal dan duidelijk worden.
En ja, renners als Landa en Aru hebben het toch ook wel verdiend dat hun naam genoemd wordt.
Cecchini 22 januari 2016 00:18
De toon wordt al weer vroeg gezet
Skiwifi Skaskippy 22 januari 2016 01:09
Dus Millar zal na de Giro verkondigen dat Dumoulin toch niet zo sterk is om in 2017 dan immens verrast te worden. Zo blijven se grote rondes inderdaad leuk.
Velodroom 22 januari 2016 01:37
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> De toon wordt al weer vroeg gezet

Menig prikkerd zal dit lezende een glimlach misschien zelfs grimlach niet kunnen onderdrukken. grinning smiley
Velodroom 22 januari 2016 01:38
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik geloof helemaal niet dat we dat in de Giro van
> dit jaar gaan meemaken. Als hij zegt dat hij niet
> voor het AK gaat, dan lijkt me dat hij dat meent.
>
> Of hij in 2017 wel het podium van een grote ronde
> (Tour ?) kan halen zal dan duidelijk worden.
> En ja, renners als Landa en Aru hebben het toch
> ook wel verdiend dat hun naam genoemd wordt.

Is que sera sera nog te verkrijgen, JW?
Slimmerd 22 januari 2016 02:23
Niks verwachten en zo meteen alle prikkers die wel iets verwachten met de feiten om de oren slingeren. Hup Tom!
El Chaba 22 januari 2016 02:26
Ik ben alvast de eerste tweede.. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2016 11:10 door El Chaba.
arnes 22 januari 2016 06:11
Ik vind het ook leuker met Froome, Quintana, Nibali, Valverde en Contador. Qua talent en koersgedrag zitten ze gevoelsmatig iets hoger bij mij dan bijvoorbeeld Evans, Menchov, Sastre, Kloden en VDB.
Nelis! 22 januari 2016 08:39
VDB? Wat heeft die er mee te maken?
JW 22 januari 2016 08:40
Eindhovuh 22 januari 2016 09:29
verkeerde plek



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/01/2016 09:29 door Eindhovuh.
Eindhovuh 22 januari 2016 09:29
De beste generatie ronderenners, 6 grote ronde winnaars aan de start. Wat is daar het verband tussen? Rare redenatie.

Sowieso is het vergelijken van rondes moeilijk.
In 1952 won Coppi voor Ockers en Bartali.
In 1972 won Merckx voor Gimondi, Poulidor, van impe en Zoetemelk
Etc etc.

De huidige generatie schat ik ook hoog in. Maar de beste, mwa.
JW 22 januari 2016 09:37
Volledig mee eens.
Arsimo 22 januari 2016 10:38
Of het de besten zijn is eigenlijk niet te bepalen. Wel is het nu spannender dan het vaak (meestal) in het verleden was. Relatief veel echte kandidaten voor de winst.
Shinzawai 22 januari 2016 11:19
Dumoulin en Thomas wel noemen, maar Aru en Majka niet. Creatief.
veluweracer 22 januari 2016 12:18
Gewaagd interview. Millar was een rasechte pakhaas. Dat is hoe ik hem zal herinneren. Werd later zogenaamd roomser dan de paus. Steekt hij niet ook nog even twee handen in het vuur voor deze generatie?
Wanny 22 januari 2016 14:44
Een Tour waarin je een man of 4, 5 hebt die echt om de eindwinst strijden zie ik zo gauw niet gebeuren.

Meestal steekt er eentje flink bovenuit (zoals Merckx, Indurain, Hinault in het verleden. Maar recent ook nog Froome en Nibali). Als je geluk hebt zijn er twee die er om strijden en in een uitzonderlijk geval weleens drie.

Wat dat betreft is de Vuelta meestal nog het spannendst
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen