Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lars Boom naar WK cross

Gepost door Erik S. 
Erik S. 25 januari 2016 09:42
Omroep Brabant

Mij benieuwen of Boom nu beter voor de dag komt dan de afgelopen crossen. Tot nu toe heeft hij weinig indruk kunnen maken en zijn voorbereiding de afgelopen weken is nu niet dusdanig dat je direct een grote verbetering mag verwachten.

De vraag is natuurlijk of het uit maakt. v/d Poel ver voor een peloton Belgen + van der Haar uit en daarna maakt zijn de plaatsen volstrekt onbelangrijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/01/2016 13:20 door Erik S..
El Chaba 25 januari 2016 10:25
Zinloze exercitie.
ton duk 25 januari 2016 10:38
Gezien zijn startpositie ..........een zeer zinloze exercitie
Is er geen jeugdige knaap die WK-ervaring kan opdoen ??
gr
Michael B. 25 januari 2016 11:15
Afgaande op de cyclocrossen zoals Boom ze in de maand december heft gereden, waar hij bijvoorbeeld in Surhuisterveen, de 2e garnituur niet kon bijhouden, vrees ik het ergste. Lars heeft in de Tour de Down Under lekker zijn kilometers kunnen maken. Zal zometeen wel roepen dat het WK niks is geworden omdat hij nog last heeft van een jetlag. Voor een renner die gewend is om in de cyclocross alles te winnen, komt een nederlaag dubbel zo hard aan. Ach ja, de afgelopen maanden heeft Boom slecht gedijt in de Vlaamse gezelligheid. Had liever gehad dat deze 'dure' plek aan een jong talent was gegegeven. Zognaamde corticoide verhaal zijn we echt nog niet vergeten hoor.
El Chaba 25 januari 2016 11:39
Zognaamde corticoide verhaal zijn we echt nog niet vergeten hoor.

Spreek voor jezelf.
cyclingfreakske 25 januari 2016 11:53
in Het Nieuwsblad :

Belgen moeten ook Lars Boom vrezen op WK veldrijden

Lars Boom staat zondag aan de start van het WK veldrijden in Zolder. De wereldkampioen van 2008 in Treviso maakte dit seizoen nog maar weinig indruk in het veld. “Ik heb Lars geselecteerd op basis van zijn verleden als veldrijder. Hij is voormalig wereldkampioen bij de beloften en elite. Ondanks zijn mindere wedstrijden bij zijn terugkeer in december wil ik hem graag deze kans geven”, legde bondscoach Johan Lammerts maandag uit.

Titelverdediger Mathieu van der Poel en Europees kampioen Lars van der Haar zijn vanzelfsprekend ook van de partij. Van der Poel was zondag nog de sterkste bij de wereldbekerwedstrijd in Hoogerheide, voor Wout van Aert en Kevin Pauwels.

Thijs van Amerongen, Stan Godrie, Corné van Kessel, David van der Poel en Niels Wubben vervolledigen de Nederlandse selectie



zou Lammerts een tropische zonnesteek opgelopen hebben , aangaande Boom ?? spinning smiley sticking its tongue out
Eindhovuh 25 januari 2016 12:11
Die kop is dus geen uitspraak van de bondscoach maar door de journalist bedacht.
De uitleg van de bondscoach vind ik heel valide. Boom schijnt de kop van jut te zijn maar gezien zijn verleden in het crossen is zijn selectie toch niet zo raar? Welke toppper in spe had anders mee gemoeten?
Ben 25 januari 2016 13:05
Prima selectie, als Boom een Belg was dan had hij een probleem. Nederland heeft 8 startplaatsen, daarvan doen er 3/4 mee voor een top 15 plaats, dus startplekken te veel. Een jeugdige knaap na 6 ronden laten dubbelen lijkt me ook geen enkele zin te hebben. Boom heeft zn verleden meezitten en een reële kans op uitrijden dus goede selectie.
cyclingfreakske 25 januari 2016 13:13
als Boom een Belg was, bleef hij dit jaar thuis zonder enige uitzondering.

Wel is het zo dat Boom algemeen een kampioenschapsrenner is en zich daar zeer intensief op kan toeleggen.
We hopen dus dat hij verrast met een podium of top 5.

VDP is torenhoog favoriet, en zal de komende crossen ook de te kloppen man worden.... Van Aert zit ook niet meer op zijn top, kan ook niet na zo'n stevig seizoen waar hij altijd alles gaf. Plaats1 en 2 zijn vrijwel zeker zonder tegenslag, plaats 3 staat toch wat open....
Olano 25 januari 2016 13:40
Die gaat gewoon 2 ronden lang alles uit de kast trekken om de Belgen uit de tent te lokken en dus in dienst van VDP, daarna is het over en uit. Prima scenario, meer moeten we er ook niet van verwachten. Als 'ie er maar staat begin april!
Fashionisto 25 januari 2016 13:41
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zognaamde corticoide verhaal zijn we echt nog
> niet vergeten hoor.

>
> Spreek voor jezelf.

Je lult uit je nek, Michael B. Het waren midi-chlorianen.
Walnoot 25 januari 2016 14:32
Tja, wie was het alternatief voor Boom, Twan van den Brand? Wat heeft die gedaan dit jaar, twee keer top 20 gereden? Zou ook Boom hebben gepakt, levert nu al aandacht op.
Carlos Danger 25 januari 2016 16:27
Olano Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die gaat gewoon 2 ronden lang alles uit de kast
> trekken om de Belgen uit de tent te lokken en dus
> in dienst van VDP, daarna is het over en uit.
> Prima scenario, meer moeten we er ook niet van
> verwachten. Als 'ie er maar staat begin april!


Daar zal weinig kans op zijn. Tegen de tijd, dat hij zich door het peloton heeft geworsteld(als dat al lukt) is de koers gedaan.
De Rosa 25 januari 2016 18:36
Boompje opzetten iemand?
Arriere de la course 25 januari 2016 19:02
cyclingfreakske

Van Aert is nog prima in orde en moet gewoon blij zijn dat VDP een tijdje eruit is.geweest. Als vdp een volledig seizoen had gedraaid had Woutje nu gewoon op een overwinning of 5 / 6 gestaan.
Ben 25 januari 2016 19:16
the finger smiley dat zijn wijsvingers, geen middelvingers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/01/2016 19:17 door Ben.
Brieske 25 januari 2016 20:19
Jij wel dan?
Dit smetje (2x toe toch?) zal ik altijd aan herinnerd blijven als ik aan Lars Boom denk, net als zijn prachtige zege's in de Tour en in de Vuelta.

Groet
El Chaba 25 januari 2016 20:22
Precies, dat blijkt ook wel uit het feit dat hij ten opzichte van de rest er ook weer boven uitsteekt net als voordat Van der Poel terugkwam.
El Chaba 25 januari 2016 20:25
Ja, waar lees jij dat ik dat niet doe?
Ik geef zelf niets eens een mening, ik wijs hem er slechts op dat dat hij voor zichzelf moet spreken als hij zijn mening geeft en niet in de 'wij' vorm moet praten, niets meer dan dat.
D. Marrage 26 januari 2016 08:20
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> zou Lammerts een tropische zonnesteek opgelopen hebben , aangaande Boom ?? spinning smiley sticking its tongue out
Die liep hij op onder een palmboom?
Wanny 26 januari 2016 11:14
Mocht VDP of VDH zijn start missen en Boom kan zich wat opwerken in ronde 1, dan zou hij op het lange rechte stuk nog wat werk kunnen verrichten voor de kopmannen. Volgens mij deed ie dat bij de wereldbekerwedstrijd ook. Dan heeft ie zijn nut toch gehad. Aan Wubben of Van den Brant zullen de kopmannen sowieso niks hebben, dus dan beter kiezen voor de potentie van Boom.

Van Kessel en de andere VDP hebben doorgaans een goede start waarmee ze van nut kunnen zijn. Van Amerongen is een twijfelgeval, maar op basis van historie zit ie er terecht bij. Godrie is een jong talent, altijd goed om mee te nemen.
veluweracer 26 januari 2016 11:42
Het schijnt dat Boom graag mee wilt omdat hij dan gratis kan eten en drinken. En gratis in een hotel pitten. Lekker de VIP uithangen. Een beetje gebruik maken van roomservice op kosten van de KNWU. Een hoertje bestellen, zulk soort dingen.
Michael B. 26 januari 2016 13:19
Hoertje bestellen? Denk eerder dat ie alleen maar druk is met het bedenken van smoezen, dat is nog last heeft van een jetlag, achteraan moest starten.. werd opgehouden.. dat soort dingen
veluweracer 26 januari 2016 14:04
Jij schudt die smoezen moeiteloos uit je mouw. Zou Boom daar dagen voor nodig hebben?
El Chaba 26 januari 2016 14:43
Welke smoes heb jij eigenlijk dat je destijds werd weggestuurd bij het Rabobank GS3 team wegens niet goed genoeg? spinning smiley sticking its tongue out
cyclingfreakske 26 januari 2016 14:55
ja.. maar als je dan over het seizoen wil doortrekken... wat als VDP geen blessure had, dan was hij nu ook een stuk minder fris.en wat is dan de exacte verhouding tussen de 2 supertalenten na een even slopend seizoen ??
Van Aert zou minder gewonnen hebben maar evenveel kans op een WK titel hebben gezien VDP dan zowat even moe is van alle voorbije crossen te geven.
VDP mag je nu met 2 lengtes voorsprong topfavoriet noemen. de kans van Van Aert is 30-70.
VDP heeft ook voor geen enkel klassement moeten gaan, geen druk van dat punt uit en energiesparend.
Afgelopen wedstrijden hebben we gezien dat VDP zijn vormpeil mooi op tijd top is en zijn frisheid zeer duidelijk bevoordeelt en Van Aert een stuk vermoeider aankomt dan 6 weken terug. maw : het begint gaan door te wegen.

vdp heeft qua talent wel een streepje voor, Van Aert is er wel eentje die nog een stuk sterker word en wat later is opengebloeit. de toekomst bied nog spannende duels.
cyclingfreakske 26 januari 2016 14:57
dus na ronde 1 mag Boom de camper weer in ?
Eddy Veen 26 januari 2016 16:24
Ik kan mij niet voorstellen dat Mathieu van der Poel nog lang in het veld rijdt. Het lijkt mij derhalve praktisch uitgesloten dat wij op een jarenlange tweestrijd met Wout van Aert getrakteerd worden.
El Chaba 26 januari 2016 16:59
Vorig seizoen gemakshalve vergeten? Daar vind je meteen het antwoord op je vragen en het ontzenuwt al je argumenten. Beiden een volledig seizoen gedraaid en wie won op het einde van het seizoen alles? Juist, ja.
Frisheid, geen klassement hoeven te rijden, etc. is dus allemaal onzin.
veluweracer 26 januari 2016 17:00
MvdP heeft vorig jaar februari zijn contract bij BKCP verlengd tot en met 2018. Dus tot die tijd geen World Tour koersen. Nog 2 volledige seizoenen in het veld en ik acht de kans uiteraard ook zeer groot dat er dan heel wat WTploegen geinteresseerd zullen zijn in hem. Dat is eigenlijk nu al zo. Hoewel hij ook een carriere zoals Nys gehad heeft, kan nastreven. Waar ik op hoop.
El Chaba 26 januari 2016 17:09
Contract bij een continentale ploeg is volgens mij niets waard als je bij een WT-ploeg kan tekenen.
cyclingfreakske 26 januari 2016 17:31
wil gewoon nog wat rijper worden. Vader Adrie zal ook wel wat raad ingefluistert hebben.
Tevens is er zowieso een contractuele optie met formule om vroeger te vertrekken, mocht hij zich klaar voelen en er een mooi aanbod is waar hijzelf wat in ziet.
Arsimo 26 januari 2016 17:46
MvdP zou gek zijn als hij a.s. zondag weer wereldkampioen zou worden om dan niet dit jaar nog de overstap te maken naar een WT-team. Ergens vanaf half mei of zo kleinere WT-rondjes gaan rijden en wat mooie eendagkoersen.

Wat heeft hij na een tweede WK-titel nog te zoeken in het veldrijden? Als een echte topwegcarriere er niet in zou zitten dan merkt hij dat snel genoeg en kan hij over 2, 3 jaar altijd weer terug en een Sven Nijs achtige carriere opbouwen. Maar als een topwegcarriere er wel inzit dan mag hij niet meer te lang aarzelen om er aan te beginnen.
El Chaba 26 januari 2016 18:07
Hij vindt het veldrijden gewoon heel erg leuk en dát is de voornaamste reden dat hij het nog een tijdje wil blijven doen.
cyclingfreakske 26 januari 2016 22:03
mmm... Boom dacht het ook zo een beetje.... nadeel is dat met wegwielrennen de pure interval en explosicviteit, dat eigen is bij veldrijders, echt wel afzwakt. Dat ziej e vaker als zij weer het veld instappen... het loopt niet zo vlotjes meer.
Vorig jaar na het WK liet VDP al verstaan dat hij nog even doorging met veldrijden, ook vanwege het plezier erin zoals iemand al zei.
en ook met het ook om eerst hier wat bij elkaar te fietsen en rustig te groeien, zonder teveel druk. Iets wat vader Adrie en Opa Poulidor ook liever zien voor hij de wegcarriere ambieert, vermoed ik een beetje.
Kijk maar eens wat vader Adrie uiteindlijk allemaal verwezenlijkte, terwijl anderen al een paar jaar stonden te roepen dat hij vol de weg moest opgaan.

wegrenner worden en een mooie carriere nastreven is 1 ding, maar ook die zegehonger voeden op de weg word een heel ander verhaal.
naar diverse mening kan hij beter nog wat in het veld winnen en in de zomer de weg bijnememen, en later vol te gaan voor die grote carriere op de weg.
dan is hij rijper, meer inhoud en fysieke weerstand, en de mentale weerbaarheid tegen de saaiheid dat wegwielrennen voor renners soms meebrengt, beter te weerstan. (geloof me, soms is een wegkoers rijden vreselijk saai en afstompend door de routine)
cyclingfreakske 26 januari 2016 22:21
elk jaar is anders, Van Aert..men weet dat hij trager groeit dan supertalent M VDP. Het verschil was duidelijk bij de jeugd/beloften, de kloof is nu een pak kleiner en voor Van Aert is een extra jaar ook sterker presteren. dat bleek dit jaar met overmacht.
Ook op zijn wegprestaties zag je een duidelijk patroon dat een wat tragere groei aantoonde, maar dit jaar kompleet ontluikte en hij fysiek duidelijk nog veel marge heeft.
het kan alleen maar spannenderworden.

ik baseer me wel op een periode van jaren, waar de 2 tegen elkaar uitkwamen, en ook de prestaies in zowel veld als weg. de kloof is wel heel klei ngeworden, al heeft M VDP nog iets meer talent en techniek dan Wout Van Aert. en dat zijn grote voordelen.
zoals ik zei... ik had het in een normale gan gvan zaken wel willen zien. de overmacht van nu zou niet in die mate aanwezig zijn door minder frisheid.
en als ik zie hoe Van Aert nu na een wedstrijd uitpuft... het is wel wat minder snel dan 6 weken en meer terug in de tijd. het seizoen weegt zowieso.
een foutje van hem was misschien , teveel gegeven terwijl hij in bepaalde wedstrijden extreem domineerde. Iets wat een Wellens ook deed, en een jonge Nys.
Nys ging later wel veel tactischer rijden, dus ook energiesparender. eens de voorsprong was het consolideren, geen rondetijden trachten te breken.
Wout zou dat ook meer moeten doen.
Arsimo 28 januari 2016 00:30
Boom koos best laat vol voor de weg. Als MvdP dit seizoen al vol voor de weg zou gaan dan is hij circa 2 jaar eerder.

En trouwens, vader Adri deed helemaal niet aan veldrijden in het begin van zijn profcarriere, althans geen wedstrijden. Dat kwam pas later naast de weg op gang stapje voor stapje van een enkel B-crossje in de winter, tot een paar richting een WK en pas serieus crossen toen hij richting de dertig kwam (of zelfs al was gepasseerd als ik het me goed herinner).
El Chaba 28 januari 2016 09:09
Kijk maar eens wat vader Adrie uiteindlijk allemaal verwezenlijkte, terwijl anderen al een paar jaar stonden te roepen dat hij vol de weg moest opgaan.

Dit verzin je gewoon, niet te filmen.
cyclingfreakske 29 januari 2016 07:18
ik heb me laten wijsmaken dat AVDP voor zijn profdebuut een sterk veldrijder was, althans dat ging zo toch de ronde in de tijd dat hij hoog op de weg scoorde.
AVDP zei ooit in een intervieuw toen hij in de herfst van zijn carriere het veldrijden (weer) indook, dat het een oude liefde was die door wegambitie plaats moest maken. (beetje idem met De Clerck die laat op zijn carriere weer het veld inging)
veluweracer 29 januari 2016 18:21
Lars Boom aan het woord!

[www.youtube.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen