Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Waeytens: "Kans is groot dat ik nu kopman Giant ben in Vlaamse klassiekers"

Gepost door Sehnsucht 
Sehnsucht 26 januari 2016 09:06
Quote

Waeytens: "Kans is groot dat ik nu kopman Giant ben in Vlaamse klassiekers"

Onze landgenoot Zico Waeytens bezocht gisteren als een van de eerste renners van Giant-Alpecin na de aanrijding in Spanje zijn kopman John Degenkolb in het ziekenhuis van Valencia. “John vertelde mij dat ik flink moet doortrainen, want de kans is groot dat ik nu kopman in de Vlaamse klassiekers zal zijn. Sanremo wordt heel krap voor hem. Vooral die armbreuk baart zorgen.”

[www.nieuwsblad.be]

Mooie kans voor deze zeer getalenteerde jonge Belg om te scoren in de klassiekers. Ik heb er wel vertrouwen in dat hij de rol van Degenkolb moeiteloos kan overnemen.
Brieske 26 januari 2016 10:11
Zelfs mijn zoon van 3 zou hier hard om moeten lachen...

Groet
ton duk 26 januari 2016 13:02
Dubbelkopmanschap met Bert de Backer
gr
JW 26 januari 2016 13:08
Het lijkt mij verstandiger om deze zeer getalenteerde jonge Belg als kopman in de Tour uit te spelen, nu Barguil geblesseerd is.
cyclingfreakske 26 januari 2016 14:44
Waeytens heeft mogelijkheden in klassiekers, en is intussen duidelijk verbetert. Zou wel beter zijn als ze hem als een schaduwkopman uitspelen en een beschermde rol geven in dit werk, om de winstkansen te verhogen.
Tactisch is hij best een sterk renner, wat voor klassiekers zowieso een voordeel is.
Eddy Veen 26 januari 2016 16:26
Liever als knecht van Dumoulin in de Girowinking smiley
Sub Culture 26 januari 2016 17:44
Waeytens reed vorig jaar een prima voorjaar.
Bij afwezigheid van Degenkolb is het logisch dat mannen als Waeytens meer kansen krijgen.
Hangmat 26 januari 2016 19:41
Armoe troef bij Giant voor de vlaamse klassiekers.
Eindhovuh 26 januari 2016 20:41
Zeker, mooie test of hij wat extra druk aan kan. Kan enorme sprong zijn.
cyclingfreakske 26 januari 2016 22:08
.............of juist niet en ontluiken er andere renners nu de echte kopman aan de kant zit.
men wil toch geen 2e Quickstep, waar menige talenten en toprenners naar de 2e rij werden teruggedrongen en zekere winstkansen moesten laten gaan door de leiding.. ten voordele van 1 man,
Die het de laatste jaren maar zelden afmaakte en met zekerheid voor een ereplaats/nederlaag reed ipv winst.
dat was met momenten weerzinwekkend en dom. De leiding , tja.. erger dan ezels, want die storen zich niet keer op keer op keer aan dezelfde steen.
Sub Culture 27 januari 2016 02:31
Als je één ding Etixx niet kan verwijten dan is het wel het gegeven dat ze jonge talenten pertinent in het gareel dwingen ten dienste van de kopmannen.
Het motto van Etixx, Quickstep en andere Mapeis is altijd 'samen winnen' geweest.

Zie ook vorig jaar waar menig renner uit de ploeg aan het zegekanon stond.
Ook dit jaar al zie je hoe ze een Peter Vakoc uitspelen als kopman in de Tour Down Under.
Gavarria en zijn Colombiaanse landgenoot die vol als kopmannen worden uitgespeeld in San Luis etc..

Praat dus geen onzin.
shake 27 januari 2016 13:29
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je één ding Etixx niet kan verwijten dan is
> het wel het gegeven dat ze jonge talenten
> pertinent in het gareel dwingen ten dienste van de
> kopmannen.
> Het motto van Etixx, Quickstep en andere Mapeis is
> altijd 'samen winnen' geweest.
>
> Zie ook vorig jaar waar menig renner uit de ploeg
> aan het zegekanon stond.
> Ook dit jaar al zie je hoe ze een Peter Vakoc
> uitspelen als kopman in de Tour Down Under.
> Gavarria en zijn Colombiaanse landgenoot die vol
> als kopmannen worden uitgespeeld in San Luis
> etc..
>
> Praat dus geen onzin.

Freakske schreef: "Quickstep, waar menige talenten en toprenners naar de 2e rij werden teruggedrongen en zekere winstkansen moesten laten gaan door de leiding.. ten voordele van 1 man, 
Die het de laatste jaren maar zelden afmaakte en met zekerheid voor een ereplaats/nederlaag reed ipv winst."

Aangaande Tom Boonen in de Keienkoersen zeker geen onzin.
Sub Culture 27 januari 2016 13:31
Ik heb al heel wat diverse Quicksteprenners kasseikoersen weten winnen doorheen de jaren.
El Chaba 27 januari 2016 13:57
Hij doelt natuurlijk op bepaalde kasseiklassiekers met als meest pregnante voorbeeld De Omloop van vorig jaar. Dat was inderdaad een buitengewoon genante vertoning, zowel tijdens de wedstrijd als na afloop, en zowel van Boonen en Lefevere als het daar aanwezige TV journaille.
Eindhovuh 27 januari 2016 17:14
Zou Terpstra zonder Boonen Parijs Roubaix hebben gewonnen? Of Knaven zonder Museeuw?
El Chaba 27 januari 2016 17:30
Nee, dat zeg ik toch ook helemaal niet?
cyclingfreakske 28 januari 2016 22:51
...............en hoe Martin uiteindelijk bepaalde wedstrijden in het gareel werd gedwongen ten voordele van Boonen...die dan maar weer eens geklopt werd ... wat je 2u ervoor blind kon voorspellen. Dat ligt niet aan Boonen, dat ligt aan de instelling van bepaalde leden in de ploegleiding.
We zagen hetzelfde gebeuren vorig jaar, waar ze flink op hun nummer werden gezet en er nadien een relletje ontstond met Terpstra.
Of een Stybar, die eens platreed in de finale en geheel aan zijn lot werd overgelaten, terwijl hij wel de man met de bloedvorm en de snelste benen was.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen