Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Alberto Gallego (Caja Rural) positief bevonden

Gepost door El Chaba 
El Chaba 26 januari 2016 15:56
Der Spanier Alberto Gallego (Caja Rural) ist positiv auf das anabole Steroid Stanozolol getestet worden. Dies teilte der Weltradsportverband UCI am Dienstag mit. Die Probe des 25-Jährigen, der erst diesen Weinter zum spanischen Zweitdivisionär gewechselt war, stammt vom 3. Januar dieses Jahres.

[www.radsport-news.com]

Stanozolol, dat is wel een hele oude. Was dat niet het middel waarop Ben Johnson destijds betrapt werd?
Sticky Bottle 26 januari 2016 16:37
Van de team website

Official statement on Alberto Gallego
Caja Rural – Seguros RGA announce that the team has decided to terminate the contract of its rider Alberto Gallego after hearing about the anomalies found in the result of the anti-doping test taken on the 3rd of January 2016. The decision is in accordance with the provisions in the current regulations and in compliance with the internal regulations of the team. The rider joined the team on the 1st of January 2016 and has not participated in any races in the 2016 season.

The team is disappointed by this news as it strives to participate in a clean sport.
cyclingfreakske 26 januari 2016 17:26
Mogelijk gaat het om een interne test van het team, waar zowat elk beginnend prof aan onderworpen word als 1e verplichting.
stanozonol... is zowieso 6 maanden positief testen...wat een dombo om zelfs een totaal uitgerangeerd product te gaan gebruiken.
Sub Culture 26 januari 2016 17:42
*sowieso

leer hier uit
El Chaba 26 januari 2016 18:08
Doet hij niet. Zie ook 'peleton'.
diravi 26 januari 2016 20:25
Jaja, word en stanozonol ook gezien, poortwachters? Ik lees zijn commentaren meestal graag, en gelukkig gaat hij ondanks grote en kleine pesterijen onverstoord door.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2016 20:26 door diravi.
Brieske 26 januari 2016 20:31
Pyama 26 januari 2016 21:03
Die heeft dus nog geen wedstrijdkilometer op de fiets gezeten voor Caja Rural.
Arriere de la course 26 januari 2016 21:08
Je praat poep. Winstrol (stanozolol) oraal weekje of 3 a 4. Injecteren, beter voor de niertjes, maandje of 2. In november beginnen voor 3 maandjes te kuren. Even uitkijken in februari en vanaf maart no problem (bij oraal gebruik). Moeten ze natuurlijk niet in januari al komen controleren!
cyclingfreakske 26 januari 2016 21:44
idd.. was wat anders al is stanozonol... foutje om die lange detectietijd van 6 maanden (testo-verwante zijn wel 6 maanden via injectietoediening)
maar... is wel 3 maanden detecteerbaar, met de allerlaatste hightech analyse (oa labo Keulen) zelfs 4 maanden. puur orale toediening nog steeds 2 maanden.
(vroeger hier bij de apotheek als winstrol en stromba, nu niet leverbaar. tevens enorm belastend voor de lever en kende behoorlijk wat bijwerkingen)
op de fitnessclub kon/kan je zo de gebruikers (via illegale kanalen) er zo uitplukken.

het is en blijft een domme gebruiker om naar en zo makkelijk opspoorbaar product te grijpen, als hij toch wilde gebruiken..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/01/2016 21:46 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 26 januari 2016 21:53
Arriere de la course Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je praat poep. Winstrol (stanozolol) oraal weekje
> of 3 a 4. Injecteren, beter voor de niertjes,
> maandje of 2. In november beginnen voor 3 maandjes
> te kuren. Even uitkijken in februari en vanaf
> maart no problem (bij oraal gebruik). Moeten ze
> natuurlijk niet in januari al komen controleren!


dat staat zo netjes op papier. de praktijk is wel een ander verhaal !
injecteren..beter voor de niertjes... zal wel, omdat het vooral lever-belastend werkt en de injectievorm snel de lever indringt en erg zwaar belast, vaak met diverse klachten samanhangend, idem maag en spijsverteringsproblemen (zowel oraal als injectievorm ivm spijsvertering)
stromba en winstrol zijn op waterbasis en net daardoor snel in grotee hoeveelheden vrijkomend naar de lever. olie-achtige productten komen veel geleidelijker vrij en zijn minder belastend. Tevens staat het bekend voor sneller vormen van leverschade door meer intensieve gebruikers.
de nieren hebben er niet teveel mee te zien. gebruikers moeten zowieso meer water drinken omdat ook de afvalstoffen hiervan meer toxisch zijn dan van de meeste andere anabolicagebruikers (oliebasis gerichte producten)
cyclingfreakske 26 januari 2016 21:54
die heeft met ruime voorsprong het record contractverliezen gebroken, dat onder naam stond van Ricco spinning smiley sticking its tongue out

dit is de Ben Johnson van het wielrennen maw grinning smiley
cyclingfreakske 26 januari 2016 22:24
............... WAAR BLIJFT Michael B ????? grinning smiley
Arriere de la course 26 januari 2016 23:07
Lever nieren ligt allemaal zo dicht bij elkaar he, verwarring alom!
Michael B. 26 januari 2016 23:43
stanozolol is een shit product, meer voor de bodybuilders. Levenslang schorsen die Alberto Callego.
Eindhovuh 27 januari 2016 07:12
Wat ik steeds zo opvallend vind, is de willekeur aan betrapte middelen. Blijkbaar is er geen consensus welke doping je het beste kan gebruiken of doen veel mensen maar wat. Wat dan ook weer vreemd is in deze tijden van veel zwaardere controles.
Carlos Danger 27 januari 2016 12:22
Moderne, gesofisticeerde doping is peperduur en (nog) lang niet voor alle renners(atleten) bereikbaar en achter ieder ander
(ouder) product schuilt wel een linkmiegeltje, die je vertelt hoe de controles te misleiden. Vaak lukt dat ook, soms niet.
lodjan 28 januari 2016 21:22
Gallego wijt positieve test aan laboratoriumfout

Alberto Gallego testte de voorbije week positief op stanozolol, na een out-of-competition-controle op 3 januari, nauwelijks drie dagen prof. In een open brief aan Biciciclismo pleit hij onschuldig en legt de schuld bij het onderzoekslaboratorium.

Geen typische wielerdoping
De Spanjaard reageert verbaasd in zijn brief. “Ik kende de substantie niet. Navraag bij dokters heeft me geleerd dat stanazolol een typisch product is voor een bodybuilder en eigenlijk helemaal niet voor een wielrenner. Daarnaast laat de stof ook weken nadien haar sporen achter, waardoor het makkelijk op te sporen is.” De ex-renner van Caja Rural-Seguros RGA heeft al zijn supplementen van de voorbije weken en maanden negekeken, maar nergens staat stanazolol op. Door zijn positieve test zette de Spaanse ProContinental-ploeg Gallego direct op straat.

Slachtoffer
“Ik begrijp volledig dat heel veel mensen op dit moment niet geloven in mijn onschuld. Maar ik twijfel er niet aan en stel mezelf bereidwillig op tegen het Spaanse anti-dopingagentschap en andere instanties om een schone sport te waarborgen. Ik zal alle tests ondergaan die nodig zijn en alle producten aanlevering die ik al die tijd heb genomen. Daarom kan ik er alleen maar van uitgaan dat er een besmetting in het laboratorium heeft opgetreden. Voor mij is het duidelijk dat ik stanozolol nooit bewust genomen heb en het niet op wat voor label dan ook staat. Ik ben een slachtoffer”. stelt Gallego.
wf
cyclingfreakske 28 januari 2016 22:11
mooi antwoord van niks................................. onwetentheid troef vermoed ik, teveel BB-forums gelezen met de wildste indianenverhalen en hoe ze zogezegd controle kunnen omzeilen ? (daarom dat er op nationale kampioenschappen BB-ers op de loop gaan als de controle binnenvalt grinning smiley, vanwege de goede info )

Winstrol is wel het meest schadelijke voor de lever omdat het gemodifieerd is om de verwerking in de lever te overleven, en zodoende net daardoor hoog-toxisch word en aldus makkelijker leverschade oplevert.
Ook werden/worden er vaker ontstekingen van de milt genoteert bij gebruik van Stanozonol.
Orale vormen zijn al langer verboden in een aantal landen, menige medici willen het product geheel van de markt.
Nog erg in gebruik in Oost Europa, en helaas zonder problemen vrij te krijgen op internet (vaak namaak, samenstelling is vaak schrikwekkend)

Vele andere anabolica zijn niet gemodiefieerd en woren normaal verwerkt in de lever, wat het risico voor leverproblemen een pak afneemt.
cyclingfreakske 28 januari 2016 22:12
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> stanozolol is een shit product, meer voor de
> bodybuilders. Levenslang schorsen die Alberto
> Callego.


Als de pharmasector niet zo hard lobbywerk verrichte, was het product al lang van de markt verdwenen, temeer omdat vele medici dit willen.
cyclingfreakske 28 januari 2016 22:14
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> bereikbaar en achter ieder ander
> (ouder) product schuilt wel een linkmiegeltje, die
> je vertelt hoe de controles te misleiden. Vaak
> lukt dat ook, soms niet.

meestal niet meer, tenzij de controle toepassing fel gedateert is. detectietijden en methodes zijn zeer erg verbeterd, zeker bij bepaalde labo's.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen