Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nys twijfelt over steun Pauwels

Gepost door El Chaba 
El Chaba 27 januari 2016 22:49
[www.wielerflits.nl]

Nys twijfelt over steun Pauwels

Sven Nys begint komende zondag aan zijn laatste WK Veldrijden. De Belgische bondscoach Rudy De Bie heeft in de persoon van Wout van Aert de absolute kopman aangewezen. “Ik twijfel aan de eensgezindheid van Kevin Pauwels”, vertelt de tweevoudig wereldkampioen in Het Nieuwsblad.
Vreemde situatie
Voor het eerst in jaren lijkt er een massief Belgisch blok aan de start van het WK Veldrijden te staan. “Ik vind het raar”, denkt Nys hardop. “Al weken lees ik overal dat we maar met één kopman naar het WK kunnen. En terecht. Ik denk ook dat er momenteel maar één renner is die Mathieu van der Poel kan verslaan. Maar ik heb in het verleden ook vaak in de situatie gezeten waarin Wout nu verkeert. Alleen heb ik dat in mijn lange carrière nooit over mij gelezen. Nochtans zijn er veel seizoenen geweest waarin ik meer crossen heb gewonnen dan Van Aert vandaag. Maar ik kan mij alleen maar kampioenschappen herinneren waarin alle landgenoten vooral tegen mij waren.”

Andere mentaliteit
“Ik had te maken met een generatie die zo’n aanpak nooit zou hebben toegestaan”, vindt de 38-jarige renner van Crélan-AA Drink. “Iedereen wilde altijd zijn eigen kans gaan. In deze groep zit geen Mario De Clercq, Paul Herijgers of Danny De Bie. Die zouden zich vroeger nooit weggecijferd hebben. Die gingen alleen naar een WK om zelf te winnen. Maar ook anderen: Ben Berden, Tom Vannoppen, Bart Wellens. […] Ik zou nu de Mario De Clercq kunnen zijn. Maar ik zit zo niet in mekaar. Ik wil graag winnen, maar als ik zondag zie dat Van Aert in de problemen zit en ik zit bij hem in de buurt, dan is het mijn taak om die jongen zo ver mogelijk te brengen.”

Twijfels over Pauwels
Toch zit er misschien wel een dissident in het Belgische kamp: Kevin Pauwels. “Als hij straks in een situatie komt dat hij samen met Van Aert in de achtergrond zit, ben ik wel benieuwd hoe Pauwels zich gaat gedragen. Hij kan mij verrassen en zeggen: ‘Kom Wout, ik breng u terug’. Maar ik twijfel daaraan.” Om daaraan toe te voegen: “Als bondscoach De Bie Pauwels als kandidaat-wereldkampioen noemt, dan moet hij ook mijn naam noemen. Toegegeven, als er één parcours is dat Pauwels op het lijf geschreven is, dan is het Zolder. Maar puur conditioneel sta ik op dezelfde hoogte als Pauwels. Op het Belgisch kampioenschap, in Baal; er zijn dit seizoen heel veel crossen geweest waarin Pauwels niet beter was dan ik.”
Tinuz 27 januari 2016 23:03
Komt op mij niet erg sterk over van Nys...
Nu hij zelf waarschijnlijk kansloos is na jarenlang de grote slokop te hebben gespeeld wil hij zich profileren als de teamplayer.
El Chaba 27 januari 2016 23:29
Maar puur conditioneel sta ik op dezelfde hoogte als Pauwels

Dit vind ik nog de meest vreemde uitspraak.
Ben 27 januari 2016 23:37
Pauwels is de enige Belg die een beetje kans maakt op Van Aert na. Met zo'n kleine sport waar dr maar 2 landen meedoen zal het Pauwels geen reet uitmaken of er een Belg of NLer wint als hij maar zn eigen kansen benut heeft. Hij heeft groot gelijk, als ik Nys was had ik ook voor eigen kans gereden. En straks in de wedstrijd kan Pauwels in het wiel van Van der Poel mooi het ploegenspel spelen door niet over te nemen.
Als je een fiets zou kunnen pakken van een ploeggenoot in geval van lek/ pech worden ze pas echt belangrijk. Nu maken ze geen reet uit.
Ben 27 januari 2016 23:38
Het interview is trouwens van voor Hoogerheide, zo raar is de uitspraak van Nys over zn conditie dan niet.
Tinuz 28 januari 2016 03:25
Ene Vannoppen gooit wat extra olie op het vuur: Sven Nys liet een Ollander winnen in 2000!!

[www.hln.be]
Walnoot 28 januari 2016 09:57
Brevet van matennaaierij voor Nys. Pauwels gaat in de laatste ronde net voorbij Larsje sneaken, en daarmee een ultieme vernedering van geen Belg bij de eerste twee voorkomen. Beter dankt Nys hem nu al 'en fellatio'. Normaal gesproken ben ik wel een beetje voor Nys, maar hierna hoop ik dat hij in ronde een zijn ketting doormidden trapt. Van Aert gaat gewoon heel hard falen, je moet geen Nostradamus zijn om dat te kunnen zien.
Olano 28 januari 2016 10:03
Mooi man, nu al oorlog in het Belgische kamp!
MarcoV 28 januari 2016 10:07
volgens mij betalen die veldrijders elkaar onderling om elkaar in de pers af te zeiken en zo maar aandacht te blijven krijgen, met Mario de Clercq als opperbleiter en regisseur. Soort matchfixing maar dan anders.
Lucho Herrera 28 januari 2016 10:35
Opperbleiter! Lekker woord. En zeer van toepassing op de Clercq. Ach, wat was dat genieten in Sint Michielsgestel 2000: de tranen bij de Clercq. Normaal voel ik vaak sympathie voor een sportman in tranen op een podium. Die dag had ik echter een duivelse glimlach rond mijn mond. Heerlijk.
El Chaba 28 januari 2016 10:48
Haha, Mario De Clercq was dan ook de allergrootste linkmiechel die het veldrijden ooit heeft voortgebracht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/01/2016 10:49 door El Chaba.
Michael B. 28 januari 2016 13:46
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Opperbleiter! Lekker woord. En zeer van toepassing
> op de Clercq. Ach, wat was dat genieten in Sint
> Michielsgestel 2000: de tranen bij de Clercq.
> Normaal voel ik vaak sympathie voor een sportman
> in tranen op een podium. Die dag had ik echter een
> duivelse glimlach rond mijn mond. Heerlijk.

Pfff de Clercq, eentje van het oude wielrennen. In 2004 stopte hij vervroegd met veldrijden na vermoedens van dopinggebruik. Kritische vragen van journalisten over een boekje met aantekeningen over dopinggebruik werden door hem afgedaan als "notities voor een boek dat ik ga schrijven". Gelukkig trapte de dopingjagers daar niet in en werd hij veroordeeld tot vier jaar schorsing, waarvan twee voorwaardelijk. Dat waren toen neptranenmoody smiley
Halve Belg 28 januari 2016 19:22
Pauwels is de enige Belg die Wereldkampioen kan worden. Als hij samen met Van Aert op achterstand komt is Van der Poel gevlogen.
cyclingfreakske 28 januari 2016 22:22
Pauwels de enige ? nee.. beetje te onregelmatig, hij moet echt een dag superdag hebben om in de buurt te blijven van een VDP.
Rijd wel mooie ereplaatsen maar de dagen dat hij Van Aert en nu VDP volgt waren dit jaar te zeldzaam.
Van Aert die beter hersteld is, en hier zijn parcours toch weer vind (zowel modder bij regen als droger en harder) , zal de gevaarlijkste concurrent zijn. Al zijn zijn superdagen wel voorbij, maar hij kan alsniog verasssen. M VDP steekt erbovenuit, gezien zijn bloedvorm er mooi op tijd is en hij de laatste wedstrijden duidelijk domineerde met een overduidelijke frisheid.
De Rosa 28 januari 2016 22:36
Nys is 39, geen 38...
Westfalen 28 januari 2016 22:47
Niks geen frisheid. Van der Poel is gewoon veel beter dan van Aert.
Roger de Wael 29 januari 2016 09:29
Veel beter niet, maar wel een stukje beter.
Daar bovenop komt nog het feit dat het niet hebben van frisheid op het moment dat het er echt toe doet, getuigt van domheid.
Eddy Veen 29 januari 2016 09:40
De meesten zullen het filmpje van Jean Nelissen wel kennen waarin ons op de laatste wedstrijddag van Adrie (derde achter Groenendaal en Nys in Hoogerheide op 20-2-2000) een kijkje wordt gegund in het gezin van der Poel. Omdat oud en nieuw er zo mooi in bij elkaar komen kan ik het in aanloop van het WK niet laten een linkje te plaatsen: [www.youtube.com]. Wie weet doe ik er nog iemand een plezier mee.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/01/2016 09:49 door Eddy Veen.
ton duk 29 januari 2016 10:07
Westfalen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niks geen frisheid. Van der Poel is gewoon veel
> beter dan van Aert.

Juist...in alle categorieën al...op een "groeispurt" na van van Aert (winter 2013 )
gr
Zorro 29 januari 2016 10:25
Leuk om weer eens terug te zien. Bedankt Eddy thumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen