Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Eerste geval van mechanische doping!

Gepost door El Chaba 
El Chaba 30 januari 2016 18:35
[www.nieuwsblad.be]

Motortje in fiets Belgische belofte gevonden op WK veldrijden

Het WK veldrijden werd opgeschrikt door een eerste geval van mechanische doping. De Belgische belofte Femke Van den Driessche bleek een motortje verstopt te hebben in één van haar fietsen, al zou ze op de bewuste fiets niet gereden hebben.

Van den Driessche is Europees kampioene bij de U23 en ging van start als topfavoriete, maar eindigde pas als elfde op het WK veldrijden. Ze was na afloop ontroostbaar en wilde niet reageren. De Europese kampioene schoot bij de start uit haar klikpedaal, moest meteen achtervolgen, maar kwam nooit in haar ritme. De achterstand liep op en toen ze bij het ingaan van de slotronde ook nog kreeg te maken met een kettingbreuk, verdween Van den Driessche uit de wedstrijd.

Uitgerekend op dit WK testte de Internationale Wielerunie UCI een nieuwe technologie om mechanische doping op te sporen. Dat leidde ertoe dat de fiets van Van den Driessche na afloop in beslag genomen en onderzocht werd.

Over mechanische doping, piepkleine motortjes die in het frame van de fiets verborgen zitten, deden tot nu toe al veel geruchten de ronde. Femke Van den Driessche is echter de eerste renster die er daadwerkelijk mee betrapt wordt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2016 18:37 door El Chaba.
Slimmerd 30 januari 2016 18:37
Kijk, dus deze sport wordt alleen serieus beoefend in België, maar eerlijk lukt het ze niet.

Dood aan het veldrijden! Laat MvdP lekker naar de weg gaan.
Noot 30 januari 2016 18:41
Dr. Ferrari on motors in bikes: "...this problem has existed for 10 years,with the UCI never devoting a single comment to well known events"
Snorfietser 30 januari 2016 18:51
Wel vreemd dat ze dan niet op die bewuste fiets heeft gereden. Iemand overigens een idee wat voor sanctie hier op staat? Ook gewoon 4 jaar schorsing?
Frederik D. 30 januari 2016 19:04
Naakt in het schandblok op een Belgisch dorpsplein, bijvoorbeeld in Zottegem. En wie zonder zonde is, werpe de eerste kluit modder.
El Chaba 30 januari 2016 19:04
Ze doen met veldrijden vaak aan fietswissels hè in de materiaalzone, dus wellicht stond-ie daar klaar voor het geval dat. Ze was tenslotte de favoriete.
Snorfietser 30 januari 2016 19:06
Gezien haar koersverloop zou je dan verwachten dat ze juist die fiets zou pakken in de hoop nog vooraan te geraken.
Eindhovuh 30 januari 2016 19:10
Mechanische doping, sneuer wordt het niet.
Slimmerd 30 januari 2016 19:12
Die smoes zou ik ook geloven.
El Chaba 30 januari 2016 19:19
Ze kreeg een kettingbreuk en toen was het meteen over. Kom je ook niet meer in de materiaalzone.
Maar ik weet het verder ook niet hoor, ik speculeer maar wat. ;-)
El Chaba 30 januari 2016 19:22
[www.nieuwsblad.be]

Vader Van den Driessche: “Iemand uit entourage zette die fiets in materiaalpost”

Opschudding op het WK veldrijden, waar een fiets met “mechanische fraude” gevonden werd in het kamp van Belgisch belofte en Europees kampioene Femke Van den Driessche. Haar vader zegt echter dat “iemand uit haar entourage de fiets tot in de materiaalpost bracht” en ontkent dat de fiets in kwestie gebruikt werd tijdens het WK.

De bom barstte dik twee uur na het WK veldrijden voor beloften bij de vrouwen in Zolder, toen aangekondigd werd dat er sprake was van “mechanische fraude” met één van de fietsen van Femke Van den Driessche. Volgens de vader van Van den Driessche werd de fiets in kwestie echter niet gebruikt op het WK. “Het gaat niet om een fiets van Femke”, vertelde hij aan onze redactie. “Iemand uit haar entourage, die soms met haar traint, heeft de fiets tot in de materiaalpost gebracht. Maar het was nooit de bedoeling dat zij daarop zou rijden. Die man heeft zich daar ondertussen al duizend keer voor geëxcuseerd. Femke heeft die fiets tijdens de wedstrijd ook absoluut niet gebruikt. Wij zijn fel onder de indruk van de gebeurtenissen. Femke is er helemaal onderste boven van.”

“Wij weten ook niet wat “technische fraude” precies inhoudt. Maar als het de bedoeling was om vals te spelen, dan rijd je toch op die fiets? Femke is al Europees en Belgisch Kampioene? Waarom zou je dit dan doen op een WK?”
Tinuz 30 januari 2016 19:25
We moeten het onderzoek maar afwachten, lijkt me. Geen voorbarige conclusies trekken.
Velodroom 30 januari 2016 19:32
Sven N.'s uitspraak na laatste training "Hij is klaar voor WK morgen" moeten we ook maar anders gaan lezen. grinning smiley
Pyama 30 januari 2016 19:35
Ik snap het inleidende artikel niet. Werd ze nou 11e op het WK of is ze uit de wedstrijd verdwenen?
Velodroom 30 januari 2016 19:58
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik snap het inleidende artikel niet. Werd ze nou
> 11e op het WK of is ze uit de wedstrijd verdwenen?

Verdween is "Belgisch" voor niet meer in beeld. smiling smiley

Ze schijnt mechanische pech te hebben gekregen (je verzint het niet) en bij het ingaan van de laatste ronde in 11e positie over de finishlijn te zijn gekomen.
Ze heeft dan na een minuut opgegeven.

Het meest voor de hand liggend scenario vooraf is dan dat de renfiets klaarstond om te worden gebruikt.
Edoch, de renfiets bleek intussen al te zijn "betrapt en afgevoerd".

De grote vraag is dan toch ook: "Heeft ze deze renfiets vaker gebruikt?"
Haar uitslagen alhoewel ook met de elite gereden uiteraard geven geen enkele aanleiding tot wantrouwen.
Haar Europese titel steekt daar dan wel weer bovenuit.

Ze heeft veel uit te leggen.
Het doet me ook wel weer denken aan de 18-jarige Britse tijdrijder die uit een soort kinnesinne vorig jaar ook maar naar doping greep.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2016 22:43 door Velodroom.
Sub Culture 30 januari 2016 20:02
Iemand uit de entourage ... laat me niet lachen.
nesoor 30 januari 2016 20:20
Voor het leven uit de wielersport
Leon 30 januari 2016 20:20
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze kreeg een kettingbreuk en toen was het meteen
> over.

Die kreeg ze pas in de slotronde, blijkbaar. Dus ze had 'm eerder al kunnen gebruiken.

Aangezien ze hem niet gebruikt heeft, lijkt me geen straf van toepassing. Het bezitten of lenen van een gemotoriseerde fiets is toch niet verboden, bijvoorbeeld voor een training?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/01/2016 20:21 door Leon.
El Chaba 30 januari 2016 20:28
Ze is uit de wedstrijd gestapt en dus niet geklasseerd. Artikel klopt dus niet wat dat betreft.
Arriere de la course 30 januari 2016 20:28
Het was de fiets van dr hond!
Meneer 60% 30 januari 2016 20:33
Fiets is tijdens de wedstrijd al 'betrapt' en mmeegeomen. Ronde 1 al. [m.sporza.be]

Niet gek dus dat ze er niet op reed. En niet gek dat ze slecht presteerde.
lodjan 30 januari 2016 20:39
Net op de dag dat Cancellara weer eens wint.
Tinuz 30 januari 2016 20:48
Ach, alsof er geen ergere dingen gebeuren. Bovendien, deze kwestie moet eerst maar eens serieus onderzocht worden.
JW 30 januari 2016 21:26
We mogen Femke dankbaar zijn.
Tot nu toe leken alle verhalen over een motortje in de fiets wilde verhalen; in werkelijkheid kwam het nooit voor.
Dat ongeloof is nu verleden tijd.

Fietscontrole door de UCI heeft dus wel degelijk zin.
Het lijkt me ook aannemelijk dat dit op eenzelfde straf uitdraait als doping.
Linkebal 30 januari 2016 21:33
Wat is me afvraag: bestaat er een kleine kans dat Femke zelf van niks heeft geweten?

Hoe werkt zo'n motortje? Moet de renster dat zelf aanzetten of niet? In dat laatste geval zou het toch best kunnen dat haar entourage een motortje in de fiets heeft geplaatst zonder haar medeweten? Alsof iedere renner precies weet wat de mechanieker uitspookt.
El Chaba 30 januari 2016 21:42
[www.hln.be]

Na één rondje nam de UCI de fiets van Femke in de materiaalpost onder de loep met een tablet. De fiets werd meteen meegenomen waarna de UCI heeft de KBWB er bijgeroepen werden. Toen ze de zogenaamde trapas wilden verwijderen bleek dat niet te gaan want die zat vast. Net op die plek werd een motortje aangetroffen. "Ook voor de UCI is het de eerste keer dat technologische fraude wordt vastgesteld en ook voor ons is dat een domper. De meeste mensen zijn verbouwereerd. We zijn er niet goed van", laat Peter Van den Abeele optekenen.


Het is dus wel degelijk een fiets waar ze zelf op reed.
El Chaba 30 januari 2016 21:43
Zie de nieuwste berichten.
D. Marrage 30 januari 2016 21:46
De UCI heeft de fiets van Femke volledig binnenstebuiten gekeerd:
PVW 30 januari 2016 22:04
> Na één rondje nam de UCI de fiets van Femke
> in de materiaalpost onder de loep met een tablet.
>
>
> Het is dus wel degelijk een fiets waar ze zelf op
> reed.


Er staat niet dat ze er 1 rondje op heeft gereden toch? Neem aan dat bedoeld wordt dat ie al in beslag werd genomen toen er pas een ronde gereden was.
ton duk 30 januari 2016 22:05
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is me afvraag: bestaat er een kleine kans dat
> Femke zelf van niks heeft geweten?
>
> Hoe werkt zo'n motortje? Moet de renster dat zelf
> aanzetten of niet? In dat laatste geval zou het
> toch best kunnen dat haar entourage een motortje
> in de fiets heeft geplaatst zonder haar medeweten?
> Alsof iedere renner precies weet wat de
> mechanieker uitspookt.

en dan denkt ....wat fiets ik toch ineens lekker ??
gr
Linkebal 30 januari 2016 22:32
Ik weet niet hoeveel zo'n motortje scheelt... Als het 5% is zal je er weinig van merken.
lodjan 30 januari 2016 23:02
De fiets wordt twee jaar geschorst (las ik ergens).
Velodroom 30 januari 2016 23:06
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik weet niet hoeveel zo'n motortje scheelt... Als
> het 5% is zal je er weinig van merken.

Veldrijden is ondanks de overeenkomst qua tijdsduur toch moeilijk te vergelijken met een tijdrit laat staan met een uur op een wielerbaan rondrijden.
Het bestaat naast veel manoeuvreren met de renfiets zelf en het terrein vooral uit een intervalsgewijze inspanning.
De powermeter zal vaak 0 Watt aangeven, maar ook vaak weer hogere pieken bij aanzetten na bochten, brugjes, heuveltjes etcetera.
Als je op de zwaarste stukken steeds een redelijk flinke W-impuls van het motortje krijgt wordt je minder snel vermoeid of wint terrein zonder daar meer voor te hoeven doen dan normaal zonder motortje. Me dunkt.

W-impuls = Watt-impuls. grinning smiley
Linkebal 30 januari 2016 23:20
Ja, uiteraard helpt een motortje. Maar ik vraag me gewoon af of het 100% zeker is dat dat meisje medeplichtig is of dat er andere scenario's zijn.
Tinuz 30 januari 2016 23:28
Beetje tragisch dat nu de moraalridders luidkeels moord en brand lopen roepen. Met luiden als patrick lefevere voorop.
Je zou bijna denken dat zij zelf het een en ander te verbergen hebben... Controleer daar maar eens op, UCI.
Velodroom 30 januari 2016 23:38
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ja, uiteraard helpt een motortje. Maar ik vraag me
> gewoon af of het 100% zeker is dat dat meisje
> medeplichtig is of dat er andere scenario's zijn.

Ze hoeft niet medeplichtig te zijn alhoewel dat niet erg aannemelijk is.
Ook anderen kunnen met het besef dat er flinke controles liepen haar in een verkeerd daglicht hebben willen stellen. Ook niet aannemelijk.
Het zou zelfs nog kunnen, dat er sprake is van een trainingsfiets, die abusievelijk tussen het wedstrijdmateriaal terecht is gekomen.
Ik neem ook niet aan dat zo'n renfiets zomaar op zicht zou kunnen worden gespot.

Je kunt zelfs denken, dat ze met opzet een mechanisch defect heeft willen suggereren om er gemakkelijk tussen uit te kunnen knijpen.
Omdat ze al wist dat het spel uit was. Gewoon maar van de renfiets stappen is niet zo elegant en roept ook direct vragen op.

Dit zal allemaal wel duidelijk worden.
Frederik D. 30 januari 2016 23:40
Aan Linkebal

Volgens papa van Van den Driessche was het iemand uit de entourage die de gedoopte fiets plaatste bij de post.

[www.nu.nl]

Lijkt mij een smoes. Wellicht dat papa zelf boter over zijn voorhoofd heeft stromen.
El Chaba 30 januari 2016 23:42
Eens met Tinuz.
Er is nog veel onduidelijk dus laten we toch eerst maar even afwachten.
Linkebal 30 januari 2016 23:47
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aan Linkebal
>
> Lijkt mij een smoes. Wellicht dat papa zelf boter
> over zijn voorhoofd heeft stromen.

Dat bedoel ik. De kans is natuurlijk klein, maar ik wil haar niet compleet de grond in boren voordat ik zeker weet dat ze medeplichtig is.
veluweracer 30 januari 2016 23:49
B.V. Vlaanderen
Michael B. 30 januari 2016 23:54
Zoals ik al eerder op dit forum ventileerde: Bij doping mechanische/old school... levenslang schorsen. Vraag me alleen af hoe het motortje werkte dat op haar fiets zat. Categorie... druk op een knopje en je gaat tijdelijk sneller.... of continue 40/50 watt ondersteuning.....
cyclingfreakske 31 januari 2016 00:18
..................... zet er maar alles bij.... hij zei ook dat het niet voor winst was, maar hoopt op een mooi resultaat.
Arsimo 31 januari 2016 00:26
Nieuwe variant op "voor de hond of voor oma?"
cyclingfreakske 31 januari 2016 00:34
...............oa staat er ook :

".......... “Iemand uit haar entourage, die soms met haar traint, heeft de fiets tot in de materiaalpost gebracht. Maar het was nooit de bedoeling dat zij daarop zou rijden. Die man heeft zich daar ondertussen al duizend keer voor geëxcuseerd "

de UCI onderzoekt het en zal ongetwijfeld Femke VDD om uitleg vragen, mogelijk ook de "dader die bekende" zijn uitleg willen weten.
Wat zeer vreemd is, is dat de UCI al na 1 ronde de fiets controleert in de materiaalzone.

Dan is vader VDD zijn uitleg over die persoon plausibel.
dwz, dat hij zoals die verklaarde en zich verontschuldigde, de materiaalpost ingekomen is met een NIET GEMERKTE FIETS (de fietsen waren gemerkt liet de UCI commisaris ontvallen). dat valt natuurlijk enorm op omdat er aan de wisselzone ook UCI leden staan om het verloop te controleren.
Of je kan in complot theorie gaan denken, (vb als Merckx Maertens en De Vlaeminck-Maertens)

Gaat het inderdaad om die buitenstaander zijn fiets, is 1) de UCI en KBWB ook in de fout gegaan bij de materiaalzone (controle toegang) en zomaar een ongemerkte fiets daar toe te laten. Verder had men als men eens dieper nadacht, de maat van de fiets en zadelstand moeten nemen, wijkt die behoorlijk sterk af dan lijkt he twel vrij duidelijk en word F . VDD mogelijk door iedereen om niets afgeschoten.

voorlopig afwachten.....
Arsimo 31 januari 2016 00:34
Tot nu toe een ramp WK voor de Belgen.

Al hun favorieten vielen (iets) tegen vandaag en grijpen naast de hoofdprijs, waarvan er toch minstens 1 verwacht werd. Bij de elite gaan ze uit dat ze niet winnen. Als dat uitkomt en de beloften pakken ook niet hoofdprijs dan is met dit mechanische dopinggeval voor een Belgische notabene op een WK veldrijden in Belgie de ramp compleet.
cyclingfreakske 31 januari 2016 00:36
.............;en in het nieuws laten ze de helft van het verhaal wel mooi weg, puur ter sensatie. De uitleg van de vader stond al op GVA voor het nieuws van 19u op tv was.... alsof ze daar niets van wisten.
cyclingfreakske 31 januari 2016 00:36
op internet staan er schema's etc van..... vrij simpel zelfs.
cyclingfreakske 31 januari 2016 00:44
Bij de vrouwen was het voor de Belgen pech hebben... Cant had echt haar dag niet, Van Loy doodziek... en dan nadien dat ene verhaal waar we van moeten afwachten of het ook overeenkomt met de sensatieberichten van de media. (die vaders uitleg en de betrokkene zijn excuses wel mooi uit beeld laten)

De Nederlandse winares heeft uitstekend gereden en mogelijk had ze met een goede dag van Cant ook kunnen winnen. Ze had zeer duidelijk overschot. Mooie winares.

Bij de Juniors weer knap talent.. Dekker die met een stevige versnelling solo ging en na een tijdje een training leek af te werken (een hoop overschot maw).
eentje voor de toekomst. En we zien dat daar een breed internationaal veld behoorlijk aan elkaar gewaagd is, buiten 2 toppers. Er waren voor dit WK zelfs 9 mogelijke kandidaat winnaars.
Frederik D. 31 januari 2016 01:20
Veel is mogelijk. Maar toch ... Wie brengt er nou een gedoopte fiets bij een materiaalpost in een zeer officiële wedstrijd? Het lijkt wel iets Belgisch.
Velodroom 31 januari 2016 02:06
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Veel is mogelijk. Maar toch ... Wie brengt er nou
> een gedoopte fiets bij een materiaalpost in een
> zeer officiële wedstrijd? Het lijkt wel iets
> Belgisch.

Een typische plot voor een Don Camillo film, waarin Don Camillo (koste was es wolle) een wielerwedstrijd moet winnen van zijn aartsrivaal. smiling smiley
lodjan 31 januari 2016 07:25
In de Vlaamse media staat ook dat de broer van Femke momenteel een dopingschorsing uit zit.
Linkebal 31 januari 2016 07:49
Ik vraag me wel af hoe het nu verder moet met dat meisje d'r leven. Hoe lang of kort ze ook geschorst wordt, hier komt ze nooit meer vanaf. Die zien we over een jaar of tien compleet verwilderd bij Jambers terug. Ofzo.
Hoentie 31 januari 2016 09:42
Hoentie 31 januari 2016 09:46
En zeker als ze echt van niets wist (overambitieuze vader die zonder medeweten van zijn dochter knoeit met de fietsen oid)... Zit een prachtig verhaal in.

Maar laten we even geëmancipeerd zijn en vrouwen tegen dezelfde standaarden houden als mannen, dan veronderstel ik dat ze, naar goed wielergebruik, schuldig is tot het tegendeel bewezen is.
Arriere de la course 31 januari 2016 09:47
Men de filmpjes al gezien van de Koppenberg cross? Oelala
Sub Culture 31 januari 2016 10:02
Ja, net bekeken.
Dat zegt volgens mij voldoende.

Afschaffen de veldritsport, op die paar 100 kempenaars na die nog langs de kant zullen staan de komende jaren ligt geen kat nog wakker van deze sport.
Miquel1983 31 januari 2016 13:28
Ik zou niet zo snel conclusies trekken. Veel mensen in de wielersport laten zichzelf gaan en reageren meteen impulsief. Laat er eerst maar eens onderzoek komen. Femke heeft niet op die fiets gereden dus het kan zijn dat het inderdaad een per ongeluk verwisselde fiets is. Het kan ook zijn dat het wel bewuste opzet was. Femke lijkt er in ieder geval zelf wel helemaal kapot van te zijn (zie interview van Sporza). Laat eerst maar eens de onderste steen boven komen.

Stel inderdaad dat Femke schuldig wordt bevonden, dan vind ik sowieso niet dat je hiervoor iemand levenslang moet schorsen, zeker niet een renster van 19 jaar. Hoeveel wielrenners die eenmalig op doping zijn betrapt, zijn daarvoor levenslang geschorst? Meestal is het een jaar of 2. Ik vind niet dat je mechanische doping zwaarder moet bestraffen dan doping met drugs/medicijnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2016 13:28 door Miquel1983.
Pyama 31 januari 2016 13:30
Ze wist dat er een probleem was toen ze uit koers stapte. “Toen ik afgestapt was met kettingbreuk, toen zeiden ze aan de kant dat ik terug moest gaan, want er was iets met mijn fiets. En toen vroegen ze: ‘hoe komt die daar?’ Ik weet niet hoe die daar komt. Ik ben met mezelf bezig en heb mezelf verzorgd, mijn mechaniekers hebben zich vergist. Die fiets was van een vriend van mij, die met ons meetraint. Hij was meegegaan met mijn vader en broers en is mee gaan verkennen. Toen heeft hij hem neergezet, maar dat zijn identieke fietsen als die van mij.”

“Ik wist daar niets van, dat heeft hij niet verteld tegen mij”, bekent Van den Driessche. “Hij traint regelmatig met mijn broers en heel af en toe met mij.” De fiets van het merk Wilier met een motortje is volgens de vader te koop. De vriend heeft de fiets tweedehands gekocht van de familie Van den Driessche, waarna hij volgens de vader zelf ermee gesleuteld heeft.

eye rolling smiley
Miquel1983 31 januari 2016 13:33
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------

> Dan is vader VDD zijn uitleg over die persoon
> plausibel.
> dwz, dat hij zoals die verklaarde en zich
> verontschuldigde, de materiaalpost ingekomen is
> met een NIET GEMERKTE FIETS (de fietsen waren
> gemerkt liet de UCI commisaris ontvallen). dat
> valt natuurlijk enorm op omdat er aan de
> wisselzone ook UCI leden staan om het verloop te
> controleren.
> Of je kan in complot theorie gaan denken, (vb als
> Merckx Maertens en De Vlaeminck-Maertens)
>
> Gaat het inderdaad om die buitenstaander zijn
> fiets, is 1) de UCI en KBWB ook in de fout gegaan
> bij de materiaalzone (controle toegang) en zomaar
> een ongemerkte fiets daar toe te laten. Verder
> had men als men eens dieper nadacht, de maat van
> de fiets en zadelstand moeten nemen, wijkt die
> behoorlijk sterk af dan lijkt he twel vrij
> duidelijk en word F . VDD mogelijk door iedereen
> om niets afgeschoten.
>
> voorlopig afwachten.....



Bedankt voor deze info. Het lijkt me inderdaad dat deze aspecten helderheid zullen gaan brengen. Dit zal wel een juridische zaak worden. De UCI komt zelf niet echt professioneel over door meteen zo hoog van de toren te blazen. Ze hadden het beter stil kunnen houden tot er grondig onderzoek was gedaan. Volgens mij gebeurt dat bij andere soorten sportdoping normaliter ook. Nu valt de halve wielerwereld en media meteen over VDD heen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2016 13:34 door Miquel1983.
Frederik D. 31 januari 2016 14:02
https://www.salden.nl/nl/fietsen-en-frames/race/wilier-izoard-ltd-e-racefiets-met-trapondersteuning.html]Fietsmettrapondersteuning[/url]

Fietsen met weggewerkte trapondersteuning zijn te koop.

Was de UCI getipt?
Rudy t. 31 januari 2016 14:02
Het klinkt allemaal niet zo geloofwaardig, maar vergeet niet dat we hier met Belgen te maken hebben.

Die bondscoach had ook wel iets minder hoog van de toren mogen blazen totdat het onderzoek is afgerond, maar goed, ook een Belg natuurlijk...
Tinuz 31 januari 2016 14:03
Net gekeken... Ze rijdt eventjes voor het pak uit in het begin van de koers. Niks verdachts aan.
lodjan 31 januari 2016 14:21
Heb je de hele koers gezien?
lodjan 31 januari 2016 14:26
Fraude Femke Van Den Driessche verbaast Maud Kaptheijns niet

BN Geplaatst op31 januari 2016 31 januari, 13:53


ZOLDER - Maud Kaptheijns viel zaterdag van de ene verbazing in de andere op het WK veldrijden voor beloften. Eerst moest ze het goud laten aan een totaal onbekende Britse (Evie Richards) die was overgestoken van het mountainebiken. 

Vervolgens kreeg de Brabantse na afloop van haar bronzen race te horen dat haar Belgische aartsrivale Femke van den Driessche was betrapt op mechanische fraude. Commissarissen van de UCI hadden bij een controle in de materiaalpost een fiets met ingebouwd motortje aangetroffen.

“Eerlijk gezegd, verbaasde dat me nog het minst”, zegt Kaptheijns. „Ik heb vanaf de cross op de Koppenberg (1 november) altijd al gezegd en gedacht dat ze daar iets deed wat niet kan. Een week later tijdens het EK merkte ik het ook. Tot voor de Koppenberg reed ik haar steeds op twee minuten. Op het EK had ik een superdag en reed ze 20 seconden bij mij vandaan. Ik ben daar erg ziek van geweest. En nu nog meer dus. Als ik derde was geworden op het EK had ik het gemakkelijker weg kunnen steken. Nu niet.”

Destijds slikte ze haar teleurstelling over het missen van de titel weg. „Je gaat toch uit van het positieve in de mens. Ze zal er wel hard voor gewerkt hebben, dacht ik.” Na het terugzien van de beelden van de cross op de Koppenberg, oordeelt ze anders. Ze is boos. “Dit raakt me echt. Dat iemand zoiets durft te doen. Oneerlijkheid is iets waar ik niet tegen kan. Het is bovendien een klap voor het vrouwencrossen. Dat zat net zo lekker in de lift. Krijg je dit.”
ton duk 31 januari 2016 14:40
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> https://www.salden.nl/nl/fietsen-en-fr
> ames/race/wilier-izoard-ltd-e-racefiets-met-trapon
> dersteuning.html]Fietsmettrapondersteuning[/url]
>
> Fietsen met weggewerkte trapondersteuning zijn te
> koop.
>
> Was de UCI getipt?

Ja, volgens de Belgische TV net
Sinds Koppenbergcross was ze blijkbaar "verdachte"
gr
Carlos Danger 31 januari 2016 16:42
Is gewoon een PR stunt van UC(ookson)I. Zo van kijk ons er eens goed op zitten.
Frederik D. 31 januari 2016 17:25
Hoe wordt zo'n verborgen ingebouwd motortje aangezet? Zou je op de beelden van het EK kunnen zien dat mevrouw Van den Driessche een bepaalde handeling verricht die misschien duidt op het activeren van dat motortje? Of loopt zo'n motortje voortdurend? Hoe werkt zo'n motortje?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2016 17:26 door Frederik D..
El Chaba 31 januari 2016 17:38
Net dat filmpje ook gezien, dat is toch wel tamelijk bizar inderdaad..
lodjan 31 januari 2016 17:46
Ja die Koppenbergcross is nu wel mooi om terug te kijken, zodra het omhoog gaat, steekt de piepjonge Femke de toppers als Cant, Harris en Wymann makkelijk voorbij. Iedere ronde weer.
cyclingfreakske 31 januari 2016 17:59
heb de beperkte interview gezien van Femke VDD......
zijzelf heeft denk ik weinig tot geen schuld, ze is zo erg aangeslagen dat het onmogelijk gespeeld is. Dat berekent ontkennen dat we al vaak gezien hebben elders, was hier totaal niet aanwezig.... ze was helemaal van de kaart en was zeker niet gespeelt.

Ze vermoed dus wel degelijk dat het in haar entourage gebeurd is. De fiets van een vriend die hem gekocht heeft na vorig seizoen en waar haar initialen nog instaan, is dus VOOR de wedstrijd op een of andere manier tussen de rest geraakt.
Zijzelf vermoed dat het aan de bus was, waar hij (de vriend/kennis) na een rondje rijden met een kennis de fiets had afgezet om te reinigen.
Ze vermoed wel dat daar een van de mechaniciens de fiets gereinigd heeft en bij de rest heeft gezet voor naar de technische zone te brengen. Ze ziet ook geen andere verklaring. Dus best mogelijk dat de vriend een fiets van dit seizoen meeheeft en de zijne terecht kwam waar het niet mocht..
Er een zogenaamde wissel is gebeurd aan de bus.
De fietseigenaar (de vriend die hem kocht) heeft gisteren duidelijk al excuses aangeboden, maar zou best aan de KBWB en de UCI uitleg gaan verschaffen als erom gevraagd word, of er zelf op aandringen om haar van blaam te zuiveren als ze onschuldig is.

Feit is dat men intussen ook steeds meer overtuigt raakt dat binnen haar entourage de schuldige zit en zijzelf of echt geen weet had of gemanipuleerd is geweest -rekenend op haar naiviteit. Men vermoed meer en meer dat er achter haar rug fraude is gepleegd, mogelijk met kennis van de ouders/vader of een mechanicien.


in de reportage lieten ze nog eens een fietsmaker zien (beelden van vorig jaar) die de werking van zo'n motortje laat zien. wat wel heel duidelijk is, het is niet luid maar zeker niet stil, en goed hoorbaar.
Best mogelijk dat haar entourage in die cross op de Koppenberg aangereikt heeft op een bepaald moment en later weg ermee.
Dan zit het problem duidelijk in de entourage.
Ook in de wielermiddens denlt men dat nu steeds meer, en ook luidop.

ik hoop dat de UCI en de KBWB die man op het matje laten komen voor zijn uitleg, en Femke VDD mild behandelen als ze idd onschuldig is.
Wel goed dat ze nu een app hebben (trouwens zijn er diverse op internet) op zoiets op te sporen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2016 18:13 door cyclingfreakske.
Ben 31 januari 2016 18:14
Is deze reactie (cyclingfreakske) serieus?
Een mecanicien die een fiets die tegen de vrachtwagen staat pakt. Vervolgens deze schoonmaakt maar niet door heeft dat de fiets 2kg zwaarder is, eenmaal bij de post aangekomen wordt de extra fiets ook niet opgemerkt? Nu heb ik geen 3 identieke fietsen in de schuur staan, maar mochten dat er plots 4 zijn dan viel me dat toch op.
lodjan 31 januari 2016 18:24
Ben Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is deze reactie (cyclingfreakske) serieus?


Ik begrijp het ook niet. Is ie echt zo goedgelovig / dom / naïef?
cyclingfreakske 31 januari 2016 18:27
... de fiets blijkt van ee kameraad van haar broer te zijn, die vaker met hem gaat trainen. Ze hadden een rondje gereden. trowuens, dat spul weegt ook geen 2kg.
in haar eerste reactie stelt ze duidelijk dat de fietsen identieke fitsen waren maar die was van VORIG seizoen en was verkocht. haar initialen stonden er nog in.
het moet dus wel VOOR de wedstrijd zijn gebeurd....
men sluit niet uit dat mensen in haar entourage hier een hand in hebben
of deze daadwerkelijk onschuldig is of stevig gemanipuleerd en deels onwetend was , zullen we in de toekomst zien.
de UCI lost niets maar sluit andere invloeden dan zijzelf ook niet helemaal uit.

Het zou erg zijn als dat zo was en een carriere plus toekomst van een 19 jarige op het spel word gezet zonder grondig onderzoek op alle vlakken.

En intussen zal de discussie van de RVV winst van Cancelara wel weer meer aan de oppervlakte komen. die was sinds een maand of 2 weer behoorlijk actueel in wielermiddens na de koppenberg cross.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2016 18:37 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 31 januari 2016 18:30
neen !
maar ik schiet de beer niet voor hij is verkocht.
En er zijn duidelijk denkpistes bij gedeligeerden die externe invloeden niet geheel uitsluiten. (oa manipulatie of handelingen buiten medeweten)
Bieke liet vandaag, na de rollercoaster van gisteren, ook ontvallen dat zij erg onder invloed staat van een aantal familieleden en bepaalde entourage figuren (maw : sluit geen externe invloeden af) Hij is er erg van ontdaan maar wacht het verdere onderzoek af.
Haar broer liep ook tegen de lamp een tijdje terug, dus het zou weleens kunnen dat er in de familie druk / manipulatie is. Ook die piste zal wel bekeken worden.
in dat geval kan je spreken van criminele feiten waartegen zei dan beschermd moeten worden, en een gepaste straf via justitie moet volgen.

dit verhaal word ongetwijfeld vervolgt door UCI,KBWB en mogelijk justitie, als er vermoeden van manipulatie is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2016 18:33 door cyclingfreakske.
rustdag 31 januari 2016 18:35
ik heb haar nu twee keer op TV gezien, en ga nu wel twijfelen of ze er zelf wel van af wist.
Snorfietser 31 januari 2016 18:37
Helemaal met je eens dat deze situatie eerst goed uitgezocht dient te worden (onschuldig, tot het tegendeel is bewezen), maar haar verhaal lijkt wel erg vergezocht.
El Chaba 31 januari 2016 18:41
Ik heb haar ook gezien in een interview en ik moet eerlijk zeggen dat ik me ook niet kan voorstellen dat dit gespeeld is. Ze lijkt er écht niets vanaf te weten.
Maar haar familie en de mensen eromheen vertrouw ik niet. Niet vergeten dat haar broer momenteel een dopingschorsing uit zit. Wat vind je daarvan Cyclingfreakske?
Snorfietser 31 januari 2016 18:45
Ach Armstrong heeft ook jarenlang heel overtuigend gelogen, waarom zij ook niet?
Frederik D. 31 januari 2016 18:45
Cyclingfreaske lijkt mij zeer serieus. Hij, of zij, doet zijn best om de kwestie te begrijpen. Daar is niets mis mee. Hij oppert het één en ander en staat open voor zinnige tegenwerpingen.

Weet de dame in kwestie echt niets? Ik waag dit te betwijfelen. Als ze dit forum misschien leest, dan roep ik haar op tot absolute eerlijkheid. Alles opbiechten en gelaten de straf ondergaan. Ontkennen werkt toch averechts.

Natuurlijk wil ik voor die dame een lichte straf als zij schuldig is. Maar dan moet ze nu wel eerlijk zijn. Eigenlijk is ze nog een meisje. Hier geldt wat mij betreft het jeugdrecht.

Maar de zaak riekt. Waarom zet je een "opgevoerde" fiets bij haast identieke fietsen in een materiaalpost tijdens een belangrijke wedstrijd?

De UCI heeft mijns inziens juist gehandeld. Zij moest controleren en zij heeft openheid gegeven. Nu maar hopen dat het nader onderzoek degelijk en diepgaand is. Wie is die familievriend? Wat doet pa allemaal? Heeft het zin om dochterlief zonder dat zij is ingelicht, op een opgevoerde fiets te zetten? Hoe zit het met de doping van broerlief? Wie was daar bij betrokken? Et cetera. Ik pleit voor een goed onderzoek.
Ben 31 januari 2016 18:48
Als ze niet eerder met die fiets heeft gereden dan kan ik het nog snappen dat het van buitenaf (haar ouders?) geregeld is. Dan heeft Femke pas echt een probleem. Heeft ze de koppenbergcross erop gereden en het niet doorgehad dan is ze wel heel erg dom. 150W extra, dat is 50% erbij schat ik zo.
Frederik D. 31 januari 2016 18:58
Cyclingfreaske lijkt mij zeer serieus. Hij, of zij, doet zijn best om de kwestie te begrijpen. Daar is niets mis mee. Hij oppert het één en ander en staat open voor zinnige tegenwerpingen.

Weet de dame in kwestie echt niets? Ik waag dit te betwijfelen. Als ze dit forum misschien leest, dan roep ik haar op tot absolute eerlijkheid. Alles opbiechten en gelaten de straf ondergaan. Ontkennen werkt toch averechts.

Natuurlijk wil ik voor die dame een lichte straf als zij schuldig is. Maar dan moet ze nu wel eerlijk zijn. Eigenlijk is ze nog een meisje. Hier geldt wat mij betreft het jeugdrecht.

Maar de zaak riekt. Waarom zet je een "opgevoerde" fiets bij haast identieke fietsen in een materiaalpost tijdens een belangrijke wedstrijd?

De UCI heeft mijns inziens juist gehandeld. Zij moest controleren en zij heeft openheid gegeven. Nu maar hopen dat het nader onderzoek degelijk en diepgaand is. Wie is die familievriend? Wat doet pa allemaal? Heeft het zin om dochterlief zonder dat zij is ingelicht, op een opgevoerde fiets te zetten? Hoe zit het met de doping van broerlief? Wie was daar bij betrokken? Et cetera. Ik pleit voor een goed onderzoek.

Is de dame in kwestie in het interview oprecht? Ik weet het niet. En niemand kan het weten, afgezien van de entourage rondom de dame en de dame zelf.
Arsimo 31 januari 2016 19:10
Heb het ook op tv gezien en de video's op de Sporza website. Ik twijfel, haar verwarring en verdriet leken echt. Maar ja, dat kan ook vanwege het feit zijn dat ze gepakt is en dat het allemaal over is voor haar. Met een beetje oefening gisteravond zou dat kunnen - het is een kwestie van echte emoties met iets andere teksten. Ze zou dan een andere naam moeten nemen, een jaartje uit beeld blijven en ze kan gaan acteren.

Misschien is ze naief en goedertrouw geweest. Haar pa die naast haar zat die maakt wel de indruk van een calculerende boef. Maar da's ook niet eerlijk, althans ik neem dat hij zijn kop ook niet uitgezocht heeft.
Velodroom 31 januari 2016 19:33
Ben Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als ze niet eerder met die fiets heeft gereden dan
> kan ik het nog snappen dat het van buitenaf (haar
> ouders?) geregeld is. Dan heeft Femke pas echt een
> probleem. Heeft ze de koppenbergcross erop gereden
> en het niet doorgehad dan is ze wel heel erg dom.
> 150W extra, dat is 50% erbij schat ik zo.

Zo dom dat ze de daaropvolgende wedstrijd (EK) ook maar eens voor de verandering won.

Enerzijds onwaarschijnlijk x onwaarschijnlijk x onwaarschijnlijk wordt steeds onwaarschijnlijker,

maar ook

Waarom toeval, wonderen en zeldzame gebeurtenissen iedere dag voorkomen.

Het boek met bovenstaande subtitel heeft Fred nog steeds niet goed uitgelezen.
Veel trainen, analyseren, slapen en hier verwijlen. Nietwaar! cool smiley
Rudy t. 31 januari 2016 19:49
Tuurlijk liegt ze. Het gerucht ging het hele seizoen al dat ze een motortje had en dan zou er toevallig een fiets staan met haar initialen met een motor. Die had ze verkocht en die vriend had er een motor in gezet en die had ze in de pit gezet. Als die vriend echt die fiets gekocht heeft is dat overigens vrij makkelijk te bewijzen lijkt me zo.

En tuurlijk huilt ze oprecht in dat interview. Haar leven is wel even voorbij.
Linkebal 31 januari 2016 20:30
En die vriend heeft natuurlijk ook de fiets precies zo afgesteld als VDD
JW 31 januari 2016 20:42
Die zaak riekt niet, die stinkt mijlen in de wind !
Het hele verhaal rammelt aan alle kanten.

Dit kan alleen in België gebeuren, inclusief de prachtige verklaring met echte tranen.
De peer van Pollentier verbleekt erbij.
Andere Peter 31 januari 2016 20:48
Ik geloof dat meisje ook wel. Bij jonge meisjes ben ik coulant. Een berisping lijkt mij wel afdoende :-) Ik sluit niet uit dat papa iets deed.

Overigens denk ik dat het motortje voor haar hond was.
Velodroom 31 januari 2016 21:00
CyclingHub.tv laat op twitter ca. 25 seconden zien hoe ze in de Koppenberg cross bergop ogenschijnlijk zonder al te veel moeite wegrijdt.
Geheel in stijl van Cancellara wegrijdend van Boonen in 2010 op de Muur van Geraardsbergen en Cancellara nog een keer in Parijs-Roubaix (Boonen was even vissen..).
"38 jaar en hij heeft hem", had voor zijn succes nog kousenvoeten nodig, maar de vraag hier is natuurlijk niet of de demarrage van Femke niet mogelijk was, maar of zij dat kon zonder daarna niet geheel in te storten. Onze welbekende Broeder zou ook nog eens zeggen en ze ademt niet eens.
Michael B. 31 januari 2016 21:17
Hierbij de films van Femke van den Driessche waarin ze commentaar over het wel en wee van dat ze betrapt is op mechanische dopingeye popping smiley

Femke van den Driessche ''huilie huilie interview''

Huilie Huilie NOS

Interview samen met pa de boef



Oja en hier nog het filmpje van Ryder Hesjedal:

Ryder Hesjedal met motortje

Hier die van Cancellara

Compleet uitleg over de Motorbike van Cancellara



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2016 22:52 door Michael B..
Zorro 31 januari 2016 21:33
lodjan 31 januari 2016 21:48
Bekijk hier de hele koers: [www.youtube.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2016 21:58 door lodjan.
Velodroom 31 januari 2016 22:16
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bekijk hier de hele koers:
> [www.youtube.com]

Op het vlakke en de afdaling rust ze gewoon uit, kan toch. smiling smiley
Wat mij meer bevreemdt, is, dat ze daar dus bij volwaardige tegenstand tweede wordt en een week later met overmacht de EK crosstitel binnenhaalt.
De reactie van de rijdster die daar tweede werd hebben we in dit topic kunnen lezen.

De crux is, dat zo ze zelf in dat aandoenlijke interview zegt, met een dergelijke hulp dan toch altijd in de top 5 (wat ze dus buiten de twee genoemde wedstrijden ook maar twee keer deed in het seizoen 2015/2016) zou moeten rijden. M.a.w. ...
Zou Dr. Phil niet antwoorden, maar dat heb je toch ook gedaan. Rising to the occasion of de window of opportunity zo goed mogelijk gebruikt.
Frederik D. 31 januari 2016 23:00
Ook bij mechanische doping moet je niet overdrijven, dus niet elke maal gebruik maken van die doping. Het is altijd uitkijken geblazen voor controles. En altijd een goed verhaal bij de hand hebben.

Ik moest ook denken aan het peerke van Pollentier. Fraude op zijn Belgisch. Sorry meelezende Belgen. Ik ken ook Belgen op wie geen Belgen-mop valt te baseren. smiling smiley
Bromertà 31 januari 2016 23:43
Heb zojuist de adembenemende documentaire over Phillip Seymour Hoffman gezien, waarmee dit WK en het "eerste" gevalletje mechanische doping al bijna naar de vergetelheid is verwezen. Wel meen ik mij te herinneren dat het script van "Het meisje en haar fiets" aan alle kanten rammelde. Boom trouwens knap 14e. Mag ook wel eens gezegd worden.
cyclingfreakske 01 februari 2016 01:28
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> In de Vlaamse media staat ook dat de broer van
> Femke momenteel een dopingschorsing uit zit.



.....had ik een uur voor uw reactie al vermeld winking smiley was me niet ontgaan.
cyclingfreakske 01 februari 2016 02:04
je bedoelt dat slingerend stukje tussen minuut 3 en 4 , voor ze de asfalt opdraaien ? dat ene stukje is ook licht bergaf, en ze is niet de enige die daat de benen stilhoud zie je ook veel vaker in de rest.
cyclingfreakske 01 februari 2016 02:27
de zaak stinkt zeker... maar langs haarzelf of haar entourage ?
Ze lijkt me duidelijk ook een erg naief en beinvloedbaar meisje, en dan heb ik dat beeld niet van de tv maar van op de crossen zelf.
Manipulatie / dwang mag je niet geheel uitsluiten, in dat geval word het een strafbaar feit en een zaak voor justitie.
zaak is dat ze er niet mee reed, wat puur juridisch een vraagstuk oplevert over de strafmaatregel en de toepassing ervan en de UCI haar slag nog niet thuisheeft, zeker niet als het verhaal van de verkochte fiets een jaar terug klopt. Vandaag nog een jurist en koersliefhebber horen debateren met enkele sponsors in de vip tent.

een andere vraag is aangaande Cancellara in de in vraag gestelde RVV : was hier een motoortje aanwezig en wist hij al dan niet ervan ? intussen komt er al uit bepaalde hoek meer dan een gerucht ? Ook dit debat gaat weer opnieuw aangezwengeld worden.

mijn punt is : wat als ze werkelijk de waarheid spreekt en derden knoeiden, of misschien erger (de complot theorie zoals ook andere wielerzaken kennen).
Gaat de UCI alles negeren om een vb te stellen en meteen voor de strengste aanpak gaan ? Ik veronderstel dat ze wel iets gaan doen al is het om te zeggen dat men toch straft, laat het dan gewoon de 6 maanden zijn zonder verder gevolg.

een ander vraag kan gestelt worden :
moet men in de toekomst, de vrienden en supporters niet van de bussen weghouden en enkel personeel en erkende helper van de dag toelaten met een badge-systeem ?
het zou wel veel uitsluiten toestanden uitsluiten in de toekomst... geen vreemde fietsen bij de rest etc... motorisch gemanipuleerde fietsen kunnen dan vrijwel waterdicht enkel en alleen van de atleten zelf zijn binnen die ge-autoriseerde zone
cyclingfreakske 01 februari 2016 02:35
Zoetemelk, Rooks, Teunissen, Boogerd en co konden ook een aardig stukje lullen grinning smiley


de UCI moet voor het wielrennen eens denken aan een ge-autoriseerde zone met badge systeem waar enkel personeel en mensen met badge die bij renners horen, binnen kunnen. EN de fietscontroles op merkteken VOOR het binnengaan van de materiaalzone voor het vertrek, goed uitvoeren. Blijkt dat men vandaag vooral de tubes checkte, de rest niet. (in de Internationale MTB was dat een verplichte kost, voor de invoering van de materialenwissel in de race)
Zou meteen een hoop discussie en vragen kunnen vermijden.
lodjan 01 februari 2016 06:24
Een uur voor mijn reactie? Waar dan? confused smiley
Je bedoelt dit: Haar broer liep ook tegen de lamp een tijdje terug, ...
Dat was 11 uur er na winking smiley
Rudy t. 01 februari 2016 07:10
Dat ze de fiets niet gebruikte lijkt me voor de strafmaat niet zo interessant. Al die bloedzakken die werden gevonden waren toch ook nooit gebruikt? Was het basso niet die een zakje had enkel voor de zekerheid?
Adrie2 01 februari 2016 09:01
Zei ze niet: "Ik dacht dat iedereen het doet, dus het is eigenlijk geen valsspelen...? '....O nee, dat was Ria Stalman.

;-)
Lucho Herrera 01 februari 2016 09:44
En de geruchten over een motortje deden dus al voor de koers de ronde:

[www.1limburg.nl]
veluweracer 01 februari 2016 10:01
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> En die vriend heeft natuurlijk ook de fiets
> precies zo afgesteld als VDD

Dat zou niet in haar voordeel spreken. Ze kunnen daar toch veel uit afleiden. Het zou erg toevallig zijn als die E-vriend dezelfde lichaamsmaten als haar heeft.
El Chaba 01 februari 2016 10:11
Tja, haar verhaal wordt steeds ongeloofwaardiger.
veluweracer 01 februari 2016 10:15
Vader en zoon zijn samen ooit gepakt voor vogeldiefstal, vader is failliet, broer is geschorst voor pakken, ik geef haar niet het voordeel van de twijfel. M.i. heeft ze er eerder gebruikt van gemaakt(koppenbergbeelden+tijdtabel). De enige professionele reactie in deze kwestie is ontkennen in alle toonaarden en dat hoog bij laag volhouden tot eind toe. Iemand uit haar omgeving zal de schuld op zich nemen. En het zal op een vergissing gegooid worden. Ik baseer mij vooral op mijn indruk die ik overhield aan het interview met vader en dochter. De lichaamstaal van de vader verried dat hij van meer wist. Zij knipperde een keer teveel met de ogen.
veluweracer 01 februari 2016 10:20
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb zojuist de adembenemende documentaire over
> Phillip Seymour Hoffman gezien, waarmee dit WK en
> het "eerste" gevalletje mechanische doping al
> bijna naar de vergetelheid is verwezen. Wel meen
> ik mij te herinneren dat het script van "Het
> meisje en haar fiets" aan alle kanten rammelde.
> Boom trouwens knap 14e. Mag ook wel eens gezegd
> worden.

Ik ook gezien. Wat een lefgozer. Maar wat worden mensen toch eigenlijk snel vergeten.
Sub Culture 01 februari 2016 10:25
Ja, echte lefgozer.
Als vader van 3 jonge kinderen laf uit het leven stappen na een overdosis drugs.
veluweracer 01 februari 2016 10:35
Weinig compassie voor de mens die met het leven worstelt.
Miquel1983 01 februari 2016 10:42
Ik heb het interview met Femke van den Driessche nog eens gekeken en haar tranen zijn oprecht; daar twijfel ik niet aan. Mocht ze er zelf weet van hebben gehad, dan was het eerder jeugdige naïviteit of druk / manipulatie vanuit omgeving. Zij is 19, nog een kind. Die kunnen heel beïnvloedbaar zijn door familie. Haar vader vertrouw ik - eerlijk gezegd - niet helemaal, en die berichten over doping bij haar broer en criminele activiteiten van de familie helpen natuurlijk niet. Verder heeft Femke de pech dat dit voor de UCI een primeur is en dat ze het meteen stevig gaan opblazen om fraude in de toekomst te ontmoedigen. En de UCI wil laten zien dat hun (waarschijnlijk) dure controles werken.

Ik denk het heel belangrijk is dat hier een grondig juridisch onderzoek naar wordt ingesteld, inclusief de vraag in hoeverre Femke zelf verantwoordelijk kan worden gehouden. Ik begrijp best dat de UCI haar wil straffen om een signaal af te geven, maar houdt die straf voor Femke dan mild. Leg de straf dan vooral bij de diegenen die de hoofd-verantwoordelijkheid dragen (waarschijnlijk in familie-kring). Een straf van 1 of maximaal 2 jaar voor Femke lijkt me dan wel afdoende. Dan kunnen we daarna vanzelf zien of ze wel of niet goed kan crossen (zonder motortje).

Sowieso begrijp ik die indianenverhalen niet over gigantische geldboetes. Willen mensen soms ook de rest van haar leven ruïneren, van een kind van 19? Dat slaat nergens op. Een geldboete moet altijd in proportie staan tot wat zij verdiende met het crossen, niet tot doel hebben om iemand de schulden in te werken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2016 10:45 door Miquel1983.
Miquel1983 01 februari 2016 10:46
< bericht verwijderd >



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2016 12:05 door Miquel1983.
thja 01 februari 2016 10:54
Het enige oprechte aan die tranen is dat ze oprecht verdrietig is dat ze betrapt is. Wat een kul dat iemand denkt aan de tranen te kunnen zien of iemand oprecht verdrietig is, omdat ze nergens vanaf weet of oprecht verdrietig, omdat ze betrapt is en haar toekomst om zeep heeft geholpen.
En natuurlijk start ze niet op de fiets, die stond er om in de voorlaatste ronde de beslissing ter forceren. Met zo'n fiets starten is zeker betrapt worden.
Miquel1983 01 februari 2016 10:59
Wanneer je mijn bericht goed leest, zie je dat ik geen conclusies verbind aan haar mede-wetendheid; alleen dat haar verdriet oprecht is en niet gespeeld. Haar woorden kunnen natuurlijk wel gedeeltelijk gelogen zijn. Je moet er alleen rekening mee houden dat hier ook sprake kan zijn van familie-druk.
Michael B. 01 februari 2016 11:01
Een dag voor het WK veldrijden kreeg Sabrina Stultiens een foto van het verdachte frame van de Belgische renster Femke van den Driessche doorgestuurd.
"Eén van haar ploeggenoten liet mij een foto van haar 'gedopeerde' frame zien en het was duidelijk dat de onderbuis van de betrapte fiets breder was dan haar andere fietsen. Precies op de plek waar het motortje bleek te zitten", zegt de Meijelse renster.

Mechanische doping
In het peloton gingen al langer geruchten over Femke Van Den Driessche. Zaterdag werd ze betrapt op mechanische doping: in haar fiets werd tijdens een controle in de wisselzone een elektromotor aangetroffen. De Belgische probeerde er met een creatief excuus onderuit te komen: de fiets was van een vriend geweest. Hoe die dan in de wisselzone terecht was gekomen, tja, dat wist zij ook niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2016 11:22 door Michael B..
Koppi 01 februari 2016 11:06
Mooi stukje, vermoedelijk dicht bij de waarheid: hier.
Rudy t. 01 februari 2016 11:15
Pfffff. Het is een meisje en dan is het zielig. Als je 19 bent ben je gewoon volwassen en verantwoordelijk voor je eigen daden.
Michael B. 01 februari 2016 11:17
Na wat gegoogle heb ik de foto's kunnen vinden om de fietsen te kunnen vergelijken. Die onderbuis is duidelijk anders, dat merk je toch gelijk als je erop fiets? Kan je heel hard gaan roepen dat een 'kameraad' per stom toeval zijn fiets tegen de camper heeft geparkeerd, daardoor de verkeerde fiets in de materiaalzone terecht is gekomen.... maar dan zou dat op het EK en bij de Koppenberg cross ook al zo zijn geweestgrinning smiley

De 'gewone' fiets van Femke met de 'normale' onderbuis



De fiets met het motortje, met de 'dikke' onderbuis, vooral goed zichtbaar bij het bracketspinning smiley sticking its tongue out





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2016 11:17 door Michael B..
Frederik D. 01 februari 2016 11:21
Straffen, zie UCI-reglement.

Uit mijn hoofd:
6 tot 24 maanden schorsing
20.000 tot 200.000 Zw. Fr. boete.
Koppi 01 februari 2016 11:29
Maar die 'eigen' daden kunnen onder druk zijn genomen, dat stelt De Vries daar. Uiteraard blijft ze zelf verantwoordelijk.
Er zijn trouwens ook mannen van 54 die niet gewoon volwassen zijn, maar dat is een ander probleem.
Rudy t. 01 februari 2016 11:32
Ja dat kan.. Vond de vries dat bij Ricco destijds ook vraag ik me dan af? Bijvoorbeeld..
Koppi 01 februari 2016 11:35
Weet ik niet. Zelf denk ik dat Ricco minder onder de plak van z'n pa zat dan deze tiener.
veluweracer 01 februari 2016 11:35
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Weinig compassie voor de mens die met het leven
> > worstelt.
>
>
> Zo n opmerking kan alleen voortkomen vanuit
> boosheid of frustatie in jezelf.

He trage, ik reageer op de gevoelloosheid van Sub Culture. Ga jijzelf even lekker frustreren.
Miquel1983 01 februari 2016 12:01
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pfffff. Het is een meisje en dan is het zielig.
> Als je 19 bent ben je gewoon volwassen en
> verantwoordelijk voor je eigen daden.

Het is niet meer of minder zielig wanneer het een meisje of een jongen betreft. Het gaat mij om de jonge leeftijd en dat ik het idee krijg dat het hier meer om een familie-kwestie gaat. Volgens de wet ben je volwassen op deze leeftijd, maar in de praktijk is dat lang niet altijd het geval. Sommige 19-jarigen doen wat ze zelf willen, anderen zitten nog stevig onder de plak bij hun ouders en komen daar pas later onder vandaan. Toen ik 19 was, deed ik ook dingen onder druk van mijn ouders die ik enkele jaren later niet meer zou doen. Daarom vind ik dat de familie-situatie goed moet worden onderzocht en - samen met de leeftijd - moet meewegen in de strafmaat. Sowieso vind ik het onzin om op mechanische doping zwaardere straffen te zetten dan op andere vormen van doping. Doping = doping.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2016 12:02 door Miquel1983.
Miquel1983 01 februari 2016 12:06
veluweracer Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> He trage, ik reageer op de gevoelloosheid van Sub
> Culture. Ga jijzelf even lekker frustreren.


Excuus, ik had je bericht inderdaad verkeerd gelezen en heb mijn reactie zojuist verwijderd.
Miquel1983 01 februari 2016 12:39
Koppi Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi stukje, vermoedelijk dicht bij de waarheid:
> [url=http://www.trouw.nl/tr/nl/13948/Marijn-de-vri
> es/article/detail/4236055/2016/02/01/Ik-ben-boos-m
> aar-niet-op-Femke-Van-den-Driessche.dhtml]hier[/ur
> l].

Inderdaad een mooi stuk van Marijn de Vries die in ieder geval een heel ander perspectief laat zien dan al die mensen die alleen maar schande schreeuwen.

Ik denk wel dat het goed is om iemands eigen kracht te benadrukken. Haar leven hoeft niet kapot te zijn en Femke van den Driessche kan hier ook sterker uit komen, maar waarschijnlijk wel met hulp van buiten.

Hier nog een goed artikel trouwens over hoe beïnvloedbaar mensen en hun emoties zijn door media: [url]http://www.wielerverhaal.com/hield-femke-van-den-driessche-wel-zelf-dat-mes-vast/[/url]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2016 12:48 door Miquel1983.
Linkebal 01 februari 2016 13:00
Als Van den Driessche zo'n meisje is als De Vries beschrijft, iemand die alleen maar koerst uit angst voor een teleurgestelde papa, dan zou een levenslange schorsing een geschenk uit de hemel zijn.
El Chaba 01 februari 2016 13:12
Eens.
Ik heb ook heel sterk de indruk dat papa en de familie een zeer groot aandeel hierin hebben.
Las ook nog een reactie van haar ploegleider die zei dat zij heel erg beïnvloed wordt door de vader en de familie.
Michael B. 01 februari 2016 13:15
Wat geen gezwam joh. iemand die alleen maar koerst uit angst voor een teleurgestelde papa De zogenaamde vriend/trainingsmakker blijkt nu ene Nico Buggenhout te zijn. Lekker hoor om op deze manier je eigen straat schoon te vegen. Een obscure vriend beschuldigen is inderdaad gemakkelijk, zeker als die vriend een uiterst zwijgzame en onvindbare man blijkt te zijn (heeft in ieder geval geen Facebook account). Heeft wel wat weg van dat verhaal van Jeff Vermeulen, die kwam toen ook met allemaal smoezen op de proppen, vervuilde voedingssupplementen blabla verhalen.

Als je onschuldig bent dan reageer je heel anders, dan kom je niet af met zo'n dubieus en obscuur verhaal. Dan stuur je de cameraploeg van Sporza diezelfde zondagochtend door naar die vriend in Buggenhout, kan die mooio haarfijn kan uitleggen hoe dit motortje in die fiets in jouw materiaalpost op het WK in Zolder is terechtgekomen.

Nee, liever dat ze deze dame levenslang schorsen, idem dito haar pa als begeleider, dat die pa nooit meer werkzaam meer mag zijn in de wielersport. Zal volgend jaar wel overstappen naar het veldlopen of iets dergelijks.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2016 13:17 door Michael B..
cyclingfreakske 01 februari 2016 13:43
de onderbuis is nochtans hetzelfde. de fotos zijn vanuit een ander perspectief.
Het is namelijk de staande buis (trapas-zadelpen) dat het spul gestoken word winking smiley
cyclingfreakske 01 februari 2016 13:52
Familiale druk is niks nieuw. Bedenk maar eens hoe sommige papa's zich gedragen als zoonlief in de jeugdreeks nogal onregelmatig rijd.
De druk kan voor de jongere soms een enorm aanvoelen... soms met erge gevolgen. Ook zo'n toestanden van thuis uit met school..... soms met erge gevolgen.
Rudy t. 01 februari 2016 14:06
Dat pappa het leven van z'n dochter verwoest heeft vermoed ik ook. In principe kunnen alle omstandigheden een rol spelen in de bepaling van de strafmaat, maar dat gaat t meisje hier niet helpen vermoed ik. Alle doping gevallen hebben in meer of mindere mate te maken met druk van buitenaf. Ze is zelf met haar volledige verstand op die fiets gestapt. Als zij strafvermindering krijgt omdat ze uit een debiele familie komt schep je wel een heel gevaarlijke precedent. Sterker nog, dan kan elke Belg wss een beroep doen op strafvermindering
cyclingfreakske 01 februari 2016 14:12
ze koerst omdat ze het heel graag doet. Daarnaast was ze een goed mtb'ster en BMx renster.
Technisch gezien levert haar dat een sterk voordeel op op het merendeel van het startveld - die vaak die achtergrond niet hebben.
Wat externe druk betreft.... heel goed mogelijk dat er personen in haar omgeving zijn die knoeien achter haar om, of haar manipuleren en weet ik wat opspelden.
Wel zeker is intussen dat daar eens flink gekuist moet worden.
Michael B. 01 februari 2016 14:14
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> de onderbuis is nochtans hetzelfde. de fotos zijn
> vanuit een ander perspectief.
> Het is namelijk de staande buis (trapas-zadelpen)
> dat het spul gestoken word winking smiley

Ik zal kijken of ik de foto kan vinden op het internet van de Koppenbergcrossconfused smiley
cyclingfreakske 01 februari 2016 14:15
jij hebt makkelijk praten... om iemand te filmen moet die ook toestemming geven en we weten niet of die poging is ondernomen om die te contacteren.
Mogelijk was er die wel maar was die niet bereid of bereikbaar.
cyclingfreakske 01 februari 2016 14:23
Lichaamstaalexpert: "Ik geloof Femke Van Den Driessche

analyse


:
veluweracer 01 februari 2016 14:30
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> veluweracer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > He trage, ik reageer op de gevoelloosheid van
> Sub
> > Culture. Ga jijzelf even lekker frustreren.
>
>
> Excuus, ik had je bericht inderdaad verkeerd
> gelezen en heb mijn reactie zojuist verwijderd.

Netjes!thumbs up
Velodroom 01 februari 2016 14:35
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat pappa het leven van z'n dochter verwoest heeft
> vermoed ik ook. In principe kunnen alle
> omstandigheden een rol spelen in de bepaling van
> de strafmaat, maar dat gaat t meisje hier niet
> helpen vermoed ik. Alle doping gevallen hebben in
> meer of mindere mate te maken met druk van
> buitenaf. Ze is zelf met haar volledige verstand
> op die fiets gestapt. Als zij strafvermindering
> krijgt omdat ze uit een debiele familie komt schep
> je wel een heel gevaarlijke precedent. Sterker
> nog, dan kan elke Belg wss een beroep doen op
> strafvermindering

Voor mij is nog steeds niet duidelijk of ze er wel of niet op heeft gereden.
De fiets werd na de eerste ronde in beslag genomen. Dan kan het nog steeds zijn, dat ze er de eerste ronde wel op heeft gereden.
Maar ook, dat de fiets als superwisselfiets klaarstond, hetgeen door de inbeslagname dan natuurlijk onmogelijk werd gemaakt.

We hebben al heel wat komplottheorieën langs zien komen.
Dan nog één. Wraak van de zogenaamde vriend.

En ik dacht dat Britse detectives soms erg in ge wikkeld zijn.
Arriere de la course 01 februari 2016 14:35
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> ze koerst omdat ze het heel graag doet. Daarnaast
> was ze een goed mtb'ster en BMx renster.
> Technisch gezien levert haar dat een sterk
> voordeel op op het merendeel van het startveld -
> die vaak die achtergrond niet hebben.
> Wat externe druk betreft.... heel goed mogelijk
> dat er personen in haar omgeving zijn die knoeien
> achter haar om, of haar manipuleren en weet ik wat
> opspelden.
> Wel zeker is intussen dat daar eens flink gekuist
> moet worden.

Als ze technisch inderdaad voordeel heeft vanwege haar verleden. Waarom is ze dan zo belabberd slecht op de technische stukken. Zie bijvoorbeeld de Koppenberg cross waar ze omhoog iedereen zoek rijden maar op de technische stukken en afdaling dat weer dubbel inlevert. En waarom reed ze gisteren nadat die fiets gepakt eas zo belabberd slecht?
Koppi 01 februari 2016 14:36
In je laatste zin klink je niet erg volwassenwinking smiley (@ Rudy)

't Doet me allemaal sterk denken aan de schaatsfamilie Lommers. Zoon Wesley heel jong betrapt, een vader die over lijken ging nogal dominant was.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2016 14:37 door Koppi.
merijntje mortirolo 01 februari 2016 14:55
Rudy t. 01 februari 2016 14:59
Ik ben ook niet erg volwassen. Maar dat is voornamelijk vanwege de invloed van mijn omgeving, dus je mag mij daar niet op aanspreken...

Oh nee, dat geldt alleen voor meisjes
cyclingfreakske 01 februari 2016 15:13
ongeveer halfweg de wedstrijd op de Koppenberg.

Rudy t. 01 februari 2016 15:41
Grappig, jouw insteek en die van marijn de vries. We moeten allemaal heel genuanceerd doen. Maar dat de vries die vader zonder enig bewijs beschuldigd, die er in beginsel niks mee te maken heeft, dat is natuurlijk prima. Heb je nu echt niet door hoe schofterig dat is?
Koppi 01 februari 2016 15:49
Ik begrijp (en deel) je obsessie voor meisjes. Maar De Vries neemt het niet voor haar op omdat het om een meisje gaat. Lees het stukje nog eens goed, dan zie ook dat ze die vader niet 'beschuldigd'.
Rudy t. 01 februari 2016 16:01
Fijn dat we dezelfde passie delen.


Ze zeggen dat jij sterk onder de invloed van je familie staat. Jouw grote pappa met zijn kale hoofd lijkt me ook niet een man om mee te spotten. Ik vrees dat hij elke stap, hap en trap van jou bepaalt.


Dat lijkt me toch iig een lichte beschuldiging.

Verder betoogd ze dat een 19 jarige dit zelf niet zou kunnen. Ik weet niet of ze het op haar zelf betrekt, maar toen ik 19 was mocht ik al zelf naar de winkel om dingetjes te kopen.
Michael B. 01 februari 2016 16:23
Die Marijn de Vries moet helemaal d'r muil houden. Commercieel gedrocht dat ze is. Allemaal zogenaamde verhaaltjes op haar Facebook posten... en als je er op klikt wordt je omgeleid naar een betaalsite (Blendle). Wat dat betreft kan onze Marijn zelf ook wel een motortje gebruiken, zelf koteert ze maar wat graag met dat ze ook prof is geweest, helaas wel een prof die geen deuk in een pakkie boter reed. Zogenaamde Bnn'er die alles beter weet. Sowieso probeert ze op alle mogelijkheden geld te verdienen. Gekke is, ze krijgt nog overal een kans ook, zo knap is ze ook weer niet, dus voor mij een raadsel hoe dat allemaal kan. Dan is onze Belgische Femke een stuk knapper. En ja, als 19 jarige weet je al genoeg van het leven hoor. Die hoef je niks uit te leggen hoorspinning smiley sticking its tongue out



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2016 18:42 door Michael B..
Arriere de la course 01 februari 2016 16:26
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------


Hahaha god allemachtig , mooie dingen.
El Chaba 01 februari 2016 16:42
Wat dat betreft kan onze Marijn zelf ook wel een motortje gebruiken, zelf koteert ze maar wat graag met dat ze ook prof is geweest, helaas wel een prof die geen deuk in een pakkie boter reedt. Zogenaamde Bnn'er die alles beter weet

Net zoals jij dus. spinning smiley sticking its tongue out
Koppi 01 februari 2016 17:57
'Ze zeggen', 'ik vrees', 'ik ben bang'. Ze beschuldigt niet maar de suggestie is duidelijk. En volgens mij terecht.
'...maar toen ik 19 was mocht ik al zelf naar de winkel om dingetjes te kopen'. Heb je het toch niet goed begrepen. Jammer.
Koppi 01 februari 2016 18:06
'reedt'eye popping smiley Ik denk dat haar taalbeheersing wat beter is dan die van M.B..
Michael B. 01 februari 2016 19:19
Er gaat ook al een tijd het gerucht dat ene T.Zonneveld met een motor rondrijdt. Geheel toeval rijdt hij volgens zijn Strava op een dag zoals vandaag met al die wind 34, bijna 35km gemiddeld, heel zijn leven als prof getraind zonder resultaat en nu ie ruim de 30 al is gepasseerd net een klein heeft (lees: zijn meisje zwanger heeft gemaakt en nu slapenloze nachten) rijdt hij de panne uit de straat, wordt tussendoor ook even Nederlandskampioen strandracedrinking smiley

Tsja... gelukkig hebben ze bij de strandraces geen doping/mechanische controlesspinning smiley sticking its tongue out



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2016 19:20 door Michael B..
Rudy t. 01 februari 2016 19:22
Legt het eens even uit dan..

Ze schrijft: geen enkel kind van 19 doet, wil en kan dit zelf.

Dat is gewoon klinkklare onzin.
Sub Culture 01 februari 2016 19:29
Gevoelloosheid?
Ik weet wat het is om een ouder te hebben die uit het leven stapt.

Compassie heb ik enkel met de mensen die achterblijven met hun verdriet en tal van vragen die altijd onbeantwoord zullen blijven.
Koppi 01 februari 2016 19:30
Het is niet het domweg even naar de winkel gaan en iets kopen. Het gaat hier om het hele proces. De beste willen zijn en daarom grenzen overschrijden, vals spelen accepteren. Dat doet een 19-jarige niet gauw uit zichzelf, daar zit meer achter. Meer hersenspoelerij in ieder geval dan bij de Riccoleeftijd.
Rudy t. 01 februari 2016 20:09
Een 19 jarige kan dat prima zelf, maar het is niet aannemelijk, dat ben ik wel met je eens.

Feit blijft dat dat meisje heeft vals gespeeld, dat ze een boze pappa heeft pleit haar absoluut niet vrij.
Koppi 01 februari 2016 20:15
Bij DWDD zei Harmeling een uur geleden eigenlijk zoiets als De Vries: 'Dat meisje gaat nu kapot, hou haar in de gaten'. Maar het pleit haar niet vrij, nee. Dus eens. smileys with beer
cyclingfreakske 01 februari 2016 20:24
Brieske 01 februari 2016 20:29
Ik met beide groepen, daarom opteer ik collectieve zelfmoord...

Groet
Velodroom 01 februari 2016 20:32
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> ongeveer halfweg de wedstrijd op de Koppenberg.
>
>


Ik weet niet of Telly Savales bij het (ooit) zingen van If a picture paints a thousand words then why can't I paint you, daarbij aan jou dacht, maar wat bedoel je nu met deze foto.
Snorfietser 01 februari 2016 20:57
Zijn er ook concretere aanwijzingen dat Zonneveld met een motortje zou rijden? Vind dit nog al een beschuldiging. Wat betreft zijn Strava gemiddeldes, misschien in een groep gereden, of over beschutte wegen tegen de wind in gereden en met wind mee op open wegen? Beide is goed mogelijk in de regio waar hij woont.
Leon 01 februari 2016 20:59
Haha. Kan mevrouw de expert dan uitleggen waarom iemand die beseft dat ze door de hele wielerwereld gaat uitgekotst worden, niet nerveus met haar ringetje zou gaan draaien? Waarom iemand die maandenlang nerveus heeft moeten rondrijden met de angst betrapt te worden, niet in tranen zou uitbarsten? Of zou iemand die met camera's op zich gericht een ingestudeerde verklaring moet afleggen, niet allerlei stressverschijnselen vertonen?
Wat een onzin...

Nee, het zou een stuk geloofwaardiger zijn geweest om meteen alle betrokkenen en getuigen erbij te halen, zodat die hun verklaring zelf konden geven. Maar ja, die willen waarschijnlijk niet meewereken aan een toneelstukje.
El Chaba 01 februari 2016 21:05
Michael B. komt zelden of nooit met concrete aanwijzingen. Het enige dat hij laat spreken is zijn pruttelende en stinkende onderbuik.
El Chaba 01 februari 2016 21:06
Hoewel ook medelijden voor het meiske zelf aan de orde is (wat mij betreft ook wel terecht), is De Cauwer wel heel erg duidelijk dat hij helemaal niets gelooft van de tot nu te berde gebrachte smoezen van haar entourage.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2016 22:50 door El Chaba.
Rudy t. 01 februari 2016 21:11
Dat is natuurlijk maar een klein deel van het betoog van de vries.

Ze is boos, maar niet op het arme meisje, nee op de boze pappa.
Daarmee pleit ze het meisje wel vrij en zegt ze dat het de schuld van pappa is.
El Chaba 01 februari 2016 21:23
Alle doping gevallen hebben in meer of mindere mate te maken met druk van buitenaf. Ze is zelf met haar volledige verstand op die fiets gestapt. Als zij strafvermindering krijgt omdat ze uit een debiele familie komt schep je wel een heel gevaarlijke precedent. Sterker nog, dan kan elke Belg wss een beroep doen op strafvermindering

Het is de normaalste zaak van de wereld om in het strafrecht - q.q. het tuchtrecht - de (familiale) omstandigheden van het geval mee te laten wegen in de strafmaat (Je kent dat wel, "hij had een moeilijke jeugd, dus"... ). Uiteraard moet er bij het bepalen van de strafmaat wel ruimte zijn om dat te doen maar ik heb hier in dit topic zojuist begrepen van Frederik D. dat die er bij dergelijke overtredingen wel degelijk is:

Quote
Frederik D.
Straffen, zie UCI-reglement.

Uit mijn hoofd:
6 tot 24 maanden schorsing
20.000 tot 200.000 Zw. Fr. boete.
Frederik D. 01 februari 2016 21:34
Sorry voor je SubC. Maar ook de "daders" hadden zo hun redenen. Maar wat heb je aan deze wijsheid? Niets. En als achterblijver heb je slechts vragen zonder antwoorden.
Velodroom 01 februari 2016 21:57
Overigens wordt door insiders niet betwijfeld dat in cyclo toertochten door rasechte amateurkes mechanische doping wordt bedreven.
Tenslotte worden er toch nog wel eens van zulke moteurkes verkocht en die zijn toch niet allemaal bedoeld voor eigen gebruik in de zandbak achter het huis.

Ondanks de bekende indicaties, dat er ook in het profpeloton in het verleden mechanische doping zou zijn bedreven, zijn er nog nooit concrete bewijzen geleverd.
Daarom is hetgeen zaterdag is gebeurd zo'n grote shock, ook al werd er nog niet concreet met de fiets gereden.
Ik heb tenminste nog niemand gezien, die kon aantonen, dat ze er wel mee heeft gereden.

Worden we door het meiske (nou ja) en de entourage bedot of is het hier een hoax, prank, mirage, een moderne variant van de tulpenmanie, de Vitusdans. zeg het maar.

Wie immer Ohne Gewähr.

Aanvullend.
Eën van de redenen, dat ik niet zo erg geloof in het voorkomen van mechanische doping, behalve zoals ik al zei in verreweg ongecontroleerde cyclo-toertochten van duizenden vrijetijdsrijders, alhoewel daar natuurlijk ook goede renners tussen zitten, is het gegeven, dat het voordeel ervan immens is.

Een continu gebruik alhoewel dat wellicht niet zal kunnen vanwege een beperkte radius van de batterij is ook zeker niet te verwachten.
Het voordeel van 150 tot 250W extra is hetzelfde als bij een hoge snelheid van 60km/h (standaard op een wielerbaan) continu in tweede of zelfs derde positie zitten.
Je kunt dat dus meer dan een uur volhouden. Je moet daarvoor uiteraard nog wel een stukkie kunnen fietsen.
Hoe wordt je in relatieve termen gesproken dan nog moe? Ja, als je voluit gaat, maar dan fiets je zo ver voor de meute uit, dat het pas echt begint op te vallen.

En dan bergop? Vaak is dat gewoon gezichtsbedrog. Je denkt toch niet, dat wat Froome bergop soms laat zien absoluut gezien de top van de wereld voorstelt.
Dat is het alleen in de gegeven situatie, 400W plus ervoor - demarrage van uitzonderlijke klasse - gevolgd door nog een flink vermogensgemiddelde.

Dus mechanische doping heeft alleen maar voordeel door het heel incidenteel op cruciale plekken toe te passen.
En dan komen we meteen bij Cancellara, de Muur van Geraardsbergen 2010 en Parijs-Roubaix 2010. Twee pufjes zouden voldoende zijn om 'n beslissing te forceren.

Zou Cancellara dus dit enorme risico willen lopen te worden geviseerd of zelfs gepakt om louter iets meer zekerheid te hebben om beslissingen te kunnen forceren in een sport, die van onzekerheden is omgeven? De grootste veelvraat met permissie reed slechts 1 op 3 en ook her en der met extra aandrijving.
Sven Nys rijdt decennia lang in de bredere top en behaalt slechts twee wereldtitels.

Dan de Koppenberg tijdsanalyse voor een ronde. Inderdaad gemakkelijk bergop à la Cancellara, maar in 3 minuten (Mur du Huy equivalent bij de mannen) behaalde ze toch maar 10 seconden voorsprong, die ze later weer kwijtspeelde in vooral de afdaling.

Kijk scorebord-journalistiek is bij het veldrijden niet zo'n handige tool.
Een week geleden zien we MvdP buitenaards fietsen (El Chaba werd lyrisch) en een week later wordt dezelfde alien roemloos verslagen.
En natuurlijk had ie wat ongemak met z'n innige verstrengeling, maar was dat de enige verklaring?

Ik ben toch zo benieuwd hoe dit afloopt?

@Cyclingfreakske: Jij weet vast wel hoeveel Femke weegt al zal het meer dan 46 kg zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2016 00:38 door Velodroom.
Ben 01 februari 2016 23:34
De vriend is terecht!

[sporza.be]

De soap gaat verder...
Linkebal 01 februari 2016 23:51
Hoeveel zou ie gehad hebben om deze verklaring af te geven? Hij ziet er net zo "betrouwbaar" uit als die vader.
Leon 01 februari 2016 23:55
Een ex-elite zonder-contract die nu actief is in de duivensport. Dat zegt genoeg...
Velodroom 02 februari 2016 00:01
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een ex-elite zonder-contract die nu actief is in
> de duivensport. Dat zegt genoeg...

Ho nou, een duif heeft een eigen GPS systeem en er is nog geen duif met een motortje getraceerd.
Linkebal 02 februari 2016 00:03
Carlos Danger 02 februari 2016 00:33
Levenslang schorsen, die vogel!
Ben 02 februari 2016 00:38
Het zou leuk zijn als deze duifmeneer 1.65 meter lang is, strava heeft en elke week 3 keer op de turbo damesfiets getraind heeft met Femke. Niks van dit alles natuurlijk...
Sub Culture 02 februari 2016 06:40
Vind je dat er zelf niet een beetje over eigenlijk?
Valt me tegen.
ton duk 02 februari 2016 09:37
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een ex-elite zonder-contract die nu actief is in
> de duivensport. Dat zegt genoeg...

EENS !!
Brieske 02 februari 2016 10:09
Ongetwijfeld. Ik relativeer met 'mijn humor', net als jij.

Groet
Miquel1983 02 februari 2016 10:13
Ik vind het verhaal van Jose de Cauwer het meest genuanceerd van alles wat ik tot nu toe over deze kwestie gelezen of gehoord heb. Hij denkt dat de fiets inderdaad van van den Driessche was en dat zij er voor gestraft zal worden, maar hij acht de kans ook groot dat haar familie / omgeving de fiets heeft gemaakt en daar dus veel invloed op hebben gehad. (Lijkt me niet onlogisch bij een 19-jarige die nog thuis bij haar ouders woont en door diezelfde ouders begeleid wordt in haar sport). Natuurlijk moet van den Driessche wel zelf een schorsing krijgen wanneer haar schuld bewezen is (want zij is immers de atlete), maar daar maakt de Cauwer zich het minst zorgen om. Hij vraagt zich vooral af hoe van den Driessche hier mentaal mee om leert gaan en haar leven op kan pikken.

Het is voor mij ook een ethische kwestie. Probleem van topsport is dat er zoveel geld in om gaat en zoveel aandacht voor is, en wanneer iemand dan vals speelt, wordt die meteen publiekelijk aan de schandpaal genageld. En vergeten veel mensen plots dat wielrennen eigenlijk een spel is, niets meer dan dat. Natuurlijk is het een juridische kwestie, want fietsen was haar beroep en ze verdiende geld met prestaties die waarschijnlijk vals waren. Maarja, wanneer ik in een winkel werk, daar geld uit de kassa steel en vervolgens betrapt wordt, is het ook mijn beroep en is het ook een juridische kwestie waar een straf op volgt, maar valt vervolgens niet meteen een half land over me heen. Dan kun je zeggen; wanneer je topsport bedrijft, kies je zelf voor die publieke aandacht, zowel positief als negatief. Ja, klopt, maar in hoeverre realiseert iemand zich dat die nog jong is en zelf in die hysterie mee gaat? (nog los van de impact van ouders, begeleiding en omgeving).

Met andere worden: laten we niet vergeten dat sport eigenlijk maar een spelletje is en dat het alleen maar de atlete van den Driessche en niet de gehele persoon is die hier door de mand is gevallen. Ik hoop dat ze mensen in haar omgeving heeft om haar goed op te vangen. Dat de concurrentes van van den Driessche erg boos en emotioneel reageren, begrijp ik wel, maar dat bondscoach Rudie de Bie, verschillende mensen van de UCI en een groot pak wielerfans zichzelf door de hysterie laten meesleuren, vind ik eerlijk gezegd zorgwekkend.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2016 11:01 door Miquel1983.
Bromertà 02 februari 2016 11:13
Ik wacht nog even met een genuanceerde reactie tot na het moment dat Nico van Muylder een giro-uitdraai uit 2015 toont met een bedrag voor de fiets van Femke v/d D. Ondertussen neemt Eddy M alvast een voorschot en roept gefrustreerd: "levenslang schorsen." Dat Eddy de draad een beetje kwijt is, lijkt me duidelijk. Zo was hij fel tegenstander van de invoering van de naaldloosheid in 2011. Alsof hij zeggen wilde dat het kunstmatig bijtanken middels infuus de normaalste zaak van de wereld is, en geen vorm van onreglementaire opvoering. Zijn frustratie zal vooral voortkomen uit de effectiviteit van de mechanische doping; tientallen procenten tegen enkele schamele procentjes in het testosteron- en epo-tijdperk. Afijn, we houden de vinger aan de pols, zoals altijd.
Frederik D. 02 februari 2016 12:34
Ik vraag me af of de UCI de kwestie volledig in kaart zal brengen. Dus ik vraag me af of de UCI ook de zogeheten entourage onderzoekt. Een schone taak voor de journalistiek.

Volgens mij behoort de UCI ook aan opvang te doen. Die jonge dame behoort als zij deels slachtoffer is van een kwalijke omgeving, mentale en sportieve steun te krijgen van een vertrouwenspersoon binnen de UCI of de Belgische bond mits zij uiteraard volledig open kaart speelt. Een soort reclassering. Natuurlijk pleit ik ook voor straf.
Linkebal 02 februari 2016 12:42
Dan is eerst de vraag: mág de UCI de omgeving van een renster wel onderzoeken? Het lijkt me dat de UCI het onderzoek moet beperken tot de eigen leden. Ze zijn immers geen politie of justitie met brede bevoegdheden.
Frederik D. 02 februari 2016 13:31
Goed punt, Linkebal
Snorfietser 02 februari 2016 14:41
Vind dat als je zelf meerdere keren bent betrapt op vals spelen zoals Merkkx je niet zo heel veel recht van spreken hebt in dit soort kwesties.
Velodroom 02 februari 2016 14:57
Snorfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vind dat als je zelf meerdere keren bent betrapt
> op vals spelen zoals Merkkx je niet zo heel veel
> recht van spreken hebt in dit soort kwesties.

Dan houden we alleen Thijs Z. over. grinning smiley
pirke 02 februari 2016 16:36
meer nieuws over papa en broerlief, hebben ook al iets met vogeltjes... wie begint met het script voor de soap?

[www.hln.be]
Velodroom 02 februari 2016 19:38
pirke Schreef:
-------------------------------------------------------
> meer nieuws over papa en broerlief, hebben ook al
> iets met vogeltjes... wie begint met het script
> voor de soap?
>
> [www.hln.be]
> milie-deinst-voor-niets-terug-a2603590/

De parkieten moesten terug naar de rechtgeaarde eigenaar, zodat ze voor het zingen nog de hoogmis uit moesten.
cyclingfreakske 02 februari 2016 21:38
het begint er meer en meer op te lijken dat de denkpiste van manipulatie of bedrog door vader en broer aan de orde is ,met als mogelijk slachtoffer zijn eigen dochter. Daarom misschien dat hij in het interview de camera geen blik gunde en vooral naar beneden keek....
Ik ga dat zeker volgen, het zou weleens kunnen dat het een stevig staartje gaat krijgen in de richting van haar entourage / familieleden.
cyclingfreakske 02 februari 2016 21:49
de UCI kan dat op voorwaarde dat ze vraagt justitie een zaak te openen,
bv wegens vermoeden van manipulatie en misbruik van vertrouwen, en papa en broerlief duidelijk wel wat uitsteken wat dochterlief niets van weet is ook verzwarend materiaal voor zo'n onderzoek..
In dat geval kan justitie eventueel een onderzoek openen naar de situatie in de familie, en of de kinderen beter niet beschermd worden - ook al is ze intussen 19j.

Als dat het geval zou zijn, dan zou dat pas echt een ramp voor haar zijn waarbij dit motoortjesverhaal in het niets verdwijnt.
Miquel1983 03 februari 2016 11:18
Interessant en genuanceerd interview met Maud Kaptheijns over de mechanische doping van Femke van den Driessche:

[www.youtube.com]

Maud vertelt dat zij haar materiaal volledig zelf bepaalt en dat in Nederland voor een WK alle fietsen ook nog eens door de bond gecontroleerd worden. Maar de Belgische bond doet dergelijke controles niet.

Verder zegt Maud Kaptheijns dat ze Femke van den Driessche persoonlijk kent en weet dat Femke zelf weinig besluit over haar eigen materiaal en daarin erg beïnvloed wordt door haar entourage / omgeving. Ze acht de kans klein dat Femke zelf met dit idee op de proppen is gekomen.

Dit laat overigens zien dat de mate van beïnvloedbaarheid van een jonge atlete zeker niet alleen met leeftijd te maken heeft, maar ook met persoonlijkheid en opvoeding.
Miquel1983 03 februari 2016 11:43
De UCI zal inderdaad weinig anders kunnen doen dan de atlete zelf een straf opleggen. En ze zitten daarbij nu tussen een dilemma van enerzijds hard moeten optreden (om toekomstige mechanische doping te ontmoedigen) en anderzijds ook niet te zwaar gaan straffen gezien de jonge leeftijd en omstandigheden waarin het gebeurd is. Ik hoop in ieder geval dat ze haar zeker niet levenslang gaan schorsen want dat is echt niet nodig in deze zaak en ook geen astronomische boete opleggen (want daarmee verknal je meer dan alleen iemands carriere).

Ik weet niet of justitie veel kan betekenen in deze zaak, want wanneer er echt sprake is van misleiding of manipulatie, zal Femke dit zelf moeten gaan uitspreken of zelfs aangifte doen tegen haar eigen familie, en dat doe je niet zomaar. Bovendien lijkt me hier niet zozeer sprake van dwang of mishandeling, eerder gewoon een vader die zich met kleine criminaliteit bezig houdt en denk sluw te zijn. En een meisje dat naïef en makkelijk te beïnvloeden is.

Het zal voor Femke belangrijk zijn haar eigen pad te leren gaan en eigen keuzes te maken. Ik hoop dat ze ooit nog de kans krijgt terug te keren in de sport, maar dan ze wel helemaal open en eerlijk moeten zijn over wat er gebeurd is.
Velodroom 03 februari 2016 13:22
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Interessant en genuanceerd interview met Maud
> Kaptheijns over de mechanische doping van Femke
> van den Driessche:
>
> [www.youtube.com]
>
> Maud vertelt dat zij haar materiaal volledig zelf
> bepaalt en dat in Nederland voor een WK alle
> fietsen ook nog eens door de bond gecontroleerd
> worden. Maar de Belgische bond doet dergelijke
> controles niet.
>
> Verder zegt Maud Kaptheijns dat ze Femke van den
> Driessche persoonlijk kent en weet dat Femke zelf
> weinig besluit over haar eigen materiaal en daarin
> erg beïnvloed wordt door haar entourage /
> omgeving. Ze acht de kans klein dat Femke zelf met
> dit idee op de proppen is gekomen.
>
> Dit laat overigens zien dat de mate van
> beïnvloedbaarheid van een jonge atlete zeker niet
> alleen met leeftijd te maken heeft, maar ook met
> persoonlijkheid en opvoeding.

Interview al eerder gezien en nu nog eens teruggekeken.
In het peloton en met name ook in het Belgische kamp werd al langer met een zekere argwaan naar Femke gekeken,
Nu viel me pas de opmerking van Maud goed op, dat Femke in de WB van Hoogerheide de week tevoren (15.) niet van fiets gewisseld zou hebben.
Spooky Action at a distance inderdaad

Gisteren ook nog eens de wk race grotendeels teruggekeken. Na een kennelijk slechte start reed Femke op de helft van de wedstrijd na twee ronden op 1:09 van de ontketende Britse, niet ver achter dezelfde Maud overigens. Dit alles op een normale fiets. Daarna zien we Femke in 11. positie pas terug met een defecte fiets aan de hand de laatste (4.) ronde ingaan. Heeft Femke dus nog willen wisselen, of was ze al eerder tot de conclusie gekomen, dat er geen fiets meer stond, zette de tanden nog even in de ketting om malheur te kunnen faken en gaf kort daarna op. smiling smiley Maud heeft in de derde ronde maar 2s verloren en ligt op brons.

Ik ben toch zo benieuwd of begin ik te lijden aan het Syndroom van F. niet te verwarren met dat van Stockholm. grinning smiley
Velodroom 03 februari 2016 13:42
Krijgen we dus over een paar jaar La Reine 2 als "vervolg" op La Petite Reine 1, de film over de lotgevallen van Geneviève Jeanson, een ander huilend madammeke voor de tv bijna een decennium geleden? GJ moest noodgedwongen bekennen.

GJ maakt het tegenwoordig overigens weer goed.
Recent heb ik een podcast beluisterd met haar relaas naar aanleiding van het laatste WK op de weg in Richmond.

Nu kwam ik er ook achter, dat Geneviève van jongs af aan geprepareerd werd (wist ik), maar daarbij ook in een zogenaamde abusive relation zat.
cyclingfreakske 03 februari 2016 14:14
Natuurlijk bepaalt ze zelf haar materiaal, ze rijd ook met haar teamfiets. de fietsen worden gecontroleerd zoals gebruikelijk, ,net op interne mechanische elementen...
Maud moet dat ook duidelijk durve nstellen en niet dubieus gaan doen, alsof ze daar ineens superstreng checkups gaan maken en de fiets uit elkaar sleutelen te rcontrole.
dat gedeelte van haar uitleg slaat dan ook nergens op, met dat verschil dat de KNWU wel strenger is voor de technische zone personeel. (Belgie is puur amateurisme)
F VDD rijd evenals de andere nmet de teamfiets (zoals de Nederlandse dames alsook vele anderen dat doen),
het probleem is dat de KBWB wel altijd de grote uithangt maar bijzonder lam is als het om personeel voorzien gaat voor de technische zones bij de vrouwen.
cyclingfreakske 03 februari 2016 14:30
F VDD heeft blind vertrouwt op vooral vader en broer, wat zeer normaal is. Alleen lijkt het er steeds meer op dat dat kleine criminelen zijn die zelfs het vertrouwen van hun dochter beschamen, misschien weet vrouwlief niet eens wat een paljas dat is.
Ook bij de eerste beelden van Femke haar interview, had ik - en wellicht anderen ook - een slecht gevoel bij de houding van die vader. Er ging iets onbetrouwbaars van uit en een soort schaamte.. er ontstond snel het gevoel dat er meer achter zit dan een eigen beslissing van Femke, en mogelijk echt weinig tot niets wist.

je vader kies je niet.........
Duidelijk is dat de vader een schande is voor zijn kinderen en zijn zoon al mee in zijn spoor neemt naar een ander pad.
In elk geval zal Femke VDD met dat gegeven van die diefstal weer een klap krijgen,
Je vader en broer gefilmt voor diefstal en viraal druk bekeken intussen.
De mens waar je zo naar opkijkt en van houd... blijkt niet de mens te zijn dat je dacht als dochter.... mentaal is dat vreselijk voor haar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2016 14:35 door cyclingfreakske.
Arriere de la course 03 februari 2016 16:01
Je insinueert en je draaft weer eens door.
cyclingfreakske 03 februari 2016 16:36
insinueren ???

de videobeelden met papa VDD zijn overduidelijk, en hijzelf geeft het teken.
dat zegt bijzonder veel over de ingesteltheid van hem, en hoe destructief hij omgaat met zijn kinderen.
Het gaat dan niet specifiek om die paar vogels... wel zijn instelling waarbij hij duidelijk familieleden mee in betrekt. Erg laag....

zou jij dat dan ook doen, lekker met je kinderen gaan stelen ??? het is al erg als je kind betrapt word voor zoiets, al is het voor iets stom... eens zien wie doordraaft.....grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2016 16:39 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 03 februari 2016 16:48
HUMOR

beetje humor mag ook op dit onderwerp :

fiets met motor jokes


=auto&&wid=1_0np9974p#]Fiets gevonden in de garage



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2016 16:49 door cyclingfreakske.
Arriere de la course 03 februari 2016 16:49
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> insinueren ???
>
> de videobeelden met papa VDD zijn overduidelijk,
> en hijzelf geeft het teken.
> dat zegt bijzonder veel over de ingesteltheid van
> hem, en hoe destructief hij omgaat met zijn
> kinderen.
> Het gaat dan niet specifiek om die paar vogels...
> wel zijn instelling waarbij hij duidelijk
> familieleden mee in betrekt. Erg laag....
>
> zou jij dat dan ook doen, lekker met je kinderen
> gaan stelen ??? het is al erg als je kind7
> betrapt word voor zoiets, al is het voor iets
> stom... eens zien wie doordraaft.....grinning smiley

Nee ik zou niet met mn kinderen gaan stelen, ik ga dat overigens ook niet met mn vader doen. Ik ga ook niet op een fiets rijden met motor en mocht ik die krijgen zal ik die weer afstaan. Ga nou niet zeggen dat ze het niet wist want 150w merk je gegarandeerd.

Ze zijn allemaal volwassenen en leven allemaal in een prima ontwikkeld land. Gelul allemaal. Die pa kan er best druk op uitgeoefend geen idee kan ik niet over oordelen. Maar het blijven allemaal keuzes. Zonder zo vader kan je prima verder met je leven.
Velodroom 03 februari 2016 19:13
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> HUMOR
>
> beetje humor mag ook op dit onderwerp :
>
> [url=http://www.hln.be/hln/nl/2884/Wielrennen/arti
> cle/detail/2605353/2016/02/03/Ach-kom-er-mag-ook-a
> l-eens-gelachen-worden-met-motorincident-Femke.dht
> ml?utm_medium=rss&utm_content=wielrennenophlnbevol
> galhetnieuwsoverhetwielerseizoen]fiets met motor
> jokes[/url]
>
>
> [url=http://cdnapi.kaltura.com/html5/html5lib/v2.3
> 8/mwEmbedFrame.php/p/1893081/uiconf_id/29294012/en
> try_id/1_tb2ui23y?wid=_1893081&iframeembed=true&pl
> ayerId=kaltura_player&entry_id=1_tb2ui23y&flashvar
> s[streamerType]=auto&&wid=1_0np9974p#]Fiets
> gevonden in de garage[/url]


Dit soort humor al ware het Rembrandt's kun je gerust jaar na jaar op zolder laten slingeren..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/02/2016 22:16 door Velodroom.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen