Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

EPO Experiment

Gepost door De zwarte trui 
De zwarte trui 04 februari 2016 10:25
Werkt EPO nu wel of niet... link naar oproep.
Walnoot 04 februari 2016 10:31
Werkt wel. Probleem opgelost, experiment overbodig. Volgende!
Proost! 04 februari 2016 10:51
Zoals ik al dacht. Bericht uit 2012.
Proost! 04 februari 2016 10:53
Zoals ik al dacht. Bericht uit 2012. [nos.nl]
Michael B. 04 februari 2016 12:10
Ligt ook aan de persoon. Als je van nature al op 50 zit is de impact van spuiten een stuk lager dan een persoon die van nature op 35 zit. Mooi voorbeeld hiervan was Ivan Gottie (winnaar Giro d' Italia 1997). Die ging in een seizoen van 35,2 in januari naar 50.7 in juni 1998. Claudio Chiappucci ook een mooi voorbeeld. van 35 in januari 1994 naar 60 in juni 1994. Tsja net de renners die toen vanuit het niks topkoersen aan de lopende band wonnen

Oja, 1994, Waalse Pijl... daar hebben we geen onderzoek voor nodig hoordrinking smileyhot smiley

EPO Gewiss Attack - Waalse Pijl
El Chaba 04 februari 2016 12:17
Ivan Gottie heeft nooit de Giro gewonnen, hoor.
Velodroom 04 februari 2016 12:35
Proost! Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zoals ik al dacht. Bericht uit 2012.

Dacht het niet.
Je kunt ook nog deelnemen aan een onderzoek over de effecten van een mogelijk nieuw middel op het verbeteren van het denkvermogen. hot smiley
Sorry, ik kan het niet laten. smiling smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2016 12:49 door Velodroom.
Stümpert 04 februari 2016 13:45
Uhh, nee. Zoals ik het lees is dit een nieuw experiment. Jouw nos-linkje gaat over een artikel over oudere studies....
veluweracer 04 februari 2016 13:49
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ligt ook aan de persoon. Als je van nature al op
> 50 zit is de impact van spuiten een stuk lager dan
> een persoon die van nature op 35 zit. Mooi
> voorbeeld hiervan was Ivan Gottie (winnaar Giro d'
> Italia 1997). Die ging in een seizoen van 35,2 in
> januari naar 50.7 in juni 1998. Claudio Chiappucci
> ook een mooi voorbeeld. van 35 in januari 1994
> naar 60 in juni 1994. Tsja net de renners die toen
> vanuit het niks topkoersen aan de lopende band
> wonnen
>
> Oja, 1994, Waalse Pijl... daar hebben we geen
> onderzoek voor nodig hoordrinking smileyhot smiley


>
> [url=https://www.youtube.com/watch?v=D3rZphEtzSM&a
> b_channel=TranceSuperWave]EPO Gewiss Attack -
> Waalse Pijl[/url]

Daarom is een talent met een hematocriet van 50 niet interessant. Die is niet meer op te voeren. Je wilt iemand die topprestaties levert met 42. Die stop je dan in een tent en kweken maar.
Bromertà 04 februari 2016 13:50
Het heeft er toch alle schijn van dat het een nieuw onderzoek betreft.

Nieuwsblad.be

Deze "goed getrainde" (dus weer geen profs, waarmee wederom niet "bewezen" gaat worden dat EPO bij profs helpt) wielrenners moeten uiteraard wel beseffen dat ze niet aan wedstrijden mogen/kunnen deelnemen; ook cyclo's niet (doping).
Goozzer 04 februari 2016 17:06
Een hematocriet van 35,2 is niet echt normaal. Het soort waarde dat toch al duidt op milde bloedarmoede, en in het geval van Gotti wellicht dan ook vooral op een fikse terugslag van zijn natuurlijke epo-productie door synthetische manipulatie in een voorafgaand stadium...
Velodroom 04 februari 2016 19:49
Ik had het onderzoek al eerder zien aangekondigd, maar dacht toch, laat dit maar aan mij voorbijgaan.

Het onderzoek gebeurt dus door een organisatie (proefpersoon), waar meer van dergelijke onderzoeken worden gedaan.
Hadden ze niet beter mechanische doping als item kunnen kiezen en dat dus net afgerond hebben. Kan toch!?

Zag overigens, dat niet de eerste de beste zich ogenblikkelijk ervan "distantieerde", zo van denk nou maar niet, dat ik er bij betrokken ben.
Zijn eerste kritiek was al, hoe onderscheidt je de effecten van alle verschillende persoonlijke trainingen.

Het is dus max test en submax test als basis en daarna nog 4 maal een max test en 1 maal een submax test.
En ter afsluiting een 150km wedstrijd inclusief de Mont Ventoux beklimming.

Als ze ook nog allemaal een Froommie hadden moeten doen, 24s à 556W, inclusief piek van 900-1000W, op video op te nemen met commentaar van AV,
DAN had ik hiervoor wat meer belangstelling gehad.

De deelnemers moeten dus in eigen vrije tijd zich het schompes trainen en na de dagelijkse trainingen urenlang op de canapé liggen, terwijl op het scherm baas in eigen buik, waar is de mol nu weer gaan graven, aan hen voorbijtrekken.
Of niet meer trainen dan dat ze normaal ook zouden hebben gedaan.
Over placebo effecten kunnen anderen beter een boom opzetten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/02/2016 19:50 door Velodroom.
Stümpert 04 februari 2016 22:56
Das toch wel jammer idd, dat de deelnemers zoveel trainingsvrijheid krijgen. AL kan je tegenwoordig met wattagemeters wel redelijk de trainingsomvang beschrijven. Dus net als Laurens ten Dam elke week je trainingsgegevens uploaden dan maar. Wel een mooie grote groepsgrootte trouwens.
Arsimo 04 februari 2016 22:57
Waren de jaren 90 (en omringende jaren) geen EPO-experiment genoeg?

Snap best goed de wetenschappelijke nieuwsgierigheid maar jongens toch, het is een geneesmiddel eigenlijk, daar moeten toch genoeg cijfers over/mee bekend zijn om dat te extrapoleren naar effecten op gezonde getrainde mensen? Zeker in combinatie met alle dopingonderzoeken etc?
Velodroom 05 februari 2016 00:33
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waren de jaren 90 (en omringende jaren) geen
> EPO-experiment genoeg?
>
> Snap best goed de wetenschappelijke
> nieuwsgierigheid maar jongens toch, het is een
> geneesmiddel eigenlijk, daar moeten toch genoeg
> cijfers over/mee bekend zijn om dat te
> extrapoleren naar effecten op gezonde getrainde
> mensen? Zeker in combinatie met alle
> dopingonderzoeken etc?

Dat extrapoleren zal moeilijk zijn. Je mag toch hopen, dat werkelijk zieken meer baat zullen hebben bij geneesmiddelen dan gezonde personen.
Laatstgenoemden zullen dan toch niet ook nog eens gezonder worden.

De crux van EPO is het verbeterende effect in de situatie, dat dit het hardste nodig is of wordt.
Ronderenners zitten echt wel voortdurend op de grens van het menselijk prestatievermogen. Ze zijn dan dus "ziek", tenzij zij natuurlijk bijtijds afremmen
Dit is uiteraard simpel gesteld, maar het gaat me om de analogie.
10 druppels water in een snikhete woestijn zullen meer effect sorteren dan een kop thee gezeten op de canapé.

Anabolica werkt uiteraard ook omdat de carrosserie van het lichaam aangepast wordt en daardoor hogere belastingen verwerkt kunnen worden.
Een vliegtuig dat is gemaakt om 1000km max te vliegen zal bij 1200km/h of eerder uit elkaar spatten. Ergo.

Persoonlijk denk ik, dat de allergrootste effecten te zien zijn geweest in de atletiek: van 1500m tot de marathon.
Statistisch gemakkelijk te "bewijzen". Bram Brouwer is daar met een grote boog omheen gelopen.

Om over na te denken of niet natuurlijk smiling smiley:
Stel ik heb twee volkomen gelijkwaardige 800m lopers, maar één ervan krijgt de kans één seconde uit te rusten. Het is dus een gedachten experiment.
De tijd wordt dus een seconde stilgelegd, één rust een seconde uit, de ander staat stil in de tijd, zoals een frame op tv.
Wie wint er dan?
Velodroom 05 februari 2016 00:37
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen