Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nys wil Boom naar het veld lokken

Gepost door lodjan 
lodjan 08 februari 2016 07:55
Nys wil wegrenner terug naar het veld lokken voor Telenet-Fidea 

Slaagt Sven Nys erin Lars Boom opnieuw naar het veld te lokken? De Vlaams-Brabander had vorige week in Zolder alvast een professioneel onderhoud met de Nederlands-Brabander waarbij Boom wel trek lijkt te hebben in een voltijdse terugkeer naar het veld. Nys bevestigt het gesprek maar wil geen overhaaste conclusies trekken, Boom is momenteel aan de slag in Qatar en wil zich vooral concentreren op de nakende wegcampagne.

Een eventuele terugkeer van Boom zou voor Nys alvast een leuke binnenkomer betekenen als manager van Telenet-Fidea. Het zou tegelijkertijd betekenen dat de 30-jarige Nederlander zijn ambities op de weg - Boom finishte vorig seizoen zesde in Ronde van Vlaanderen en vierde in Parijs-Roubaix - definitief zou opbergen.

Maar Nys is in eerste instantie nog altijd veldrijder. Een derde plaats in Sint-Niklaas en een vierde plaats in Hoogstraten bewijzen dat Nys zijn motivatie nog steeds niet is verloren. “Zolang ik een rugnummer opspeld, koers ik om te winnen”, aldus de kopman van Crelan-AA Drinks. “Zaterdag heb ik mijn derde plaats in de Bpost Bank Trofee veilig gesteld en zondag slaagde ik erin de tweede plaats van Kevin in de Superprestige over te nemen. Zowel zaterdag als zondag heb ik mijn koers heel goed opgedeeld. Een rustige start werd telkens gevolgd door een sterk tweede deel.”

Om één vaststelling kon ook Nys niet heen: Wout Van Aert staat als 21-jarige al heel dicht bij de Grand Slam die Nys zelf pas op 29-jarige leeftijd kon realiseren. “Het is niet evident wat Wout momenteel presteert. Om zo’n seizoen te realiseren moet echt alles meezitten. Het is gewoon schitterend dat hij dat nu al heeft afgedwongen.”

Door gvdl
lodjan 08 februari 2016 07:58
Een half crossseizoen oké, maar ik zie hem ook graag op de weg. Carrière afsluiten (laatste 10 jaar) zoals Adrie van der Poel?
Ben 08 februari 2016 11:39
20 crossen en een klassiek voorjaar, dat kan toch prima? Hopelijk gaat Boom het proberen. Ik weet zeker dat Boom meer uren op tv te zien is als hij die crossen meepakt. Dus voor de NLse liefhebber is de keus snel gemaakt. De Enecotoer en ronde van België opgeven voor 20 potentiële overwinningen in het veld lijkt me een evidente keuze.
bakfiets 08 februari 2016 12:13
Ben als hij voor Nys tekent kan hij geen klassiek voorjaar rijden, want telenet fidea heeft geen wegploeg. Hooguit de ronde van belgie,dus dat is een probleem. Venturini (cofidis) en v/d Haar (giant) kunnen wel een mooi wegprogramma rijden. Dus daar zal nys een oplossing voor moeten vinden. Nys reed zelf in het verleden voor landbouwkrediet wat wel een mooi wegprogramma reed.
Ben 08 februari 2016 13:36
Ah daar had ik niet aan gedacht, Boom voor Astana dan maar het veld in!
Luijt 08 februari 2016 15:09
Wat een warrig bericht met teveel onderwerpen. Te moeilijk voor mij.
Wat mij betreft vertrekt Lars weer bij die enge Russen en wint ie gewoon PR voor Lotto Jumbo.

In het veld gaat ie niet winnen van Van de Poel en Van Aert.
Goozzer 08 februari 2016 16:09
Astana (noch enige andere serieuze ploeg) gaat Boom niet betalen om in het bos te kunnen spelen. Sluit niet uit dat Boom voor een terugkeer in het veld bij Nys kiest als hij voelt dat zijn wegcarriere enigszins in het slop dreigt te raken. Zijn huidige (ik vermoed meer dan behoorlijke) verbintenis bij Astana loopt nog tot eind dit jaar, maar voor de verdere toekomst? Kan weleens een cruciaal jaar worden voor Boom...
cyclingfreakske 08 februari 2016 16:24
Boom zal dit jaar meer waarde voor zijn geld moeten bieden, wil hij nog bij Astana of een ander team met mooie loonsverwachting rijden, dat staat vast.
Ook voor een contract met mooie verwachtingen bij een ander team, zal hij dit jaar moeten schitteren.
Verder heb ik de indruk gehad dat het na een maandje of 4-5 bij Astana, de liefde al sterk gezakt was en hij zich niet bepaald nog gelukkig voelde.
Het gebeuren van vorige Tour waar Vino hem hoe dan ook aan de start zette van de Tour, heeft niet de ploeg en Vino maar hem beschadigd.

in dat opzicht zal hij niet treuren als het over is bij Astana...eerder opgelucht. Maar zal in 2016 mooie dingen moeten doen voor een andere mooie verbintenis elders, of het zal veel minder zijn.
Arsimo 08 februari 2016 16:26
Mag toch hopen dat van der Poel niet te lang blijft "spelen" in de modder. Dus als Boom terug mocht keren dan is MvdP intussen met het echte werk bezig.


(Nu weer die Rio mtb OS onzin. Ga toch investeren in het echte werk man. Straks begin je er net als Boom en Stybar te laat aan en kom je er net niet.)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/02/2016 16:26 door Arsimo.
Arsimo 08 februari 2016 16:30
Boom zal inderdaad een flinke prijs moeten pakken dit jaar. Met een tijdritje of een Eneco-etappe komt ie er nu niet meer. Harelbeke of zoiets. Nog grotere prijs is nog beter.

Hopelijk voor hem blijft ie tot eind april vrij van verkoudheidjes en andere ongemakken. Misschien dan.
cyclingfreakske 08 februari 2016 16:41
inderdaad... M VDP heeft die beslissing voor RIO extreem laat gekozen, zal zich te pleuris moeten rijden in de hoop kwalificatiepunten te pakken...terwijl hij dat de afgelopen 2j "tussendoor" al had kunnen aan werken.
Mijns inziens is het profesioneel een domme beslissing ingegeven door de prestatiedrang, met extreem weinig slaagkansen op een kwalificatie om te MOGEN deelnemen. de natioanle federaties hebben daar geen beslissing in..het is punten pakken of niets om naar ginder te mogen.

In zijn plaats zou ik dan eerder kijken naar een bepaald wegprogramma dat hoger aangeschreven staat op de pro-continentale kalender. Ook eventueel een Amerikaanse rittenkoers (RV California ?) zou mooie perspectieven bieden, en denk ik wel perfect in zijn mogelijkheden passen.
nadeel : het team is niet bepaald gebouwd en gestructureerd voor wegwedstrijden van dat niveau.

wat enerzijds een boost is voor zijn carriere in het veld, is het team een rem voor de start van de uitbouw wegcarriere.
Arsimo 08 februari 2016 17:12
Ik ben een veredelde leek als het er op aankomt natuurlijk, maar als ik me in MvdP schoenen voorstel zou ik ff rustig aan doen, achter de schermen met een WT ploeg gaan praten voor een redelijke verbintenis, en dan vanaf mei kleinere WT-koersen gaan rijden: Romandie, Zwitserland, Polen/Eneco, de Canadese koersen, dat soort dingen. Misschien zelf de Vuelta of een deel ervan.

Allemaal om volgend seizoen (2017) klaar te staan om aan de grote (voorjaars)koersen te gaan meedoen en dan in 2018 er echt te staan.

Al dat geklooi nu is verspilling van tijd en aandacht. Hij kan mogelijk een echte grote worden - waarom je dan met bijzaken bezighouden?

Just my 2 cents.
Leon 08 februari 2016 17:56
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> vanaf mei kleinere
> WT-koersen gaan rijden: Romandie, Zwitserland,
> Polen/Eneco, de Canadese koersen, dat soort
> dingen. Misschien zelf de Vuelta of een deel
> ervan.

Hallo zeg, die jongen is net een paar weken 21 jaar oud, dat programma dat je noemt werkt geen enkele renner van zijn leeftijd af.

't Lijkt mij prima om in 2016 nog voor die Olympische 'droom' te gaan, daarna nog 1 wintertje door-modderen, en dan vanaf april 2017 voor de weg kiezen. Hij heeft dan nog een half seizoen om te kijken in wat voor koersen hij op de weg het beste uit de voeten kan. Als 23-jarige kan hij dan - vanaf 2018 - vol aan de bak in die koersen.
Ben 08 februari 2016 18:44
Als Mathieu van der Poel het crossen het mooist vind, daar een dikke boterham in kan verdienen en een geweldige plek in de geschiedenis van de cross kan veroveren dan moet hij lekker blijven crossen. Ik hoop dat het hem geen reet interesseert dat 'jullie' hem liever in de TdS zien dan in de krawatencross.
Arsimo 08 februari 2016 19:19
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Arsimo Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > vanaf mei kleinere
> > WT-koersen gaan rijden: Romandie, Zwitserland,
> > Polen/Eneco, de Canadese koersen, dat soort
> > dingen. Misschien zelf de Vuelta of een deel
> > ervan.
>
> Hallo zeg, die jongen is net een paar weken 21
> jaar oud, dat programma dat je noemt werkt geen
> enkele renner van zijn leeftijd af.

Bijvoorbeeld Tom Boonen's programma wel eens bekeken toen hij 21 was? Werd derde in PR en 7de in GW. Onder andere. En zo zijn veel meer voorbeelden van renners toen ze 21 waren die al een echt programma reden - als investering, niet om er meteen te staan.

Bovendien zei ik ook niet dat hij dan al die koersen zou rijden die ik opnoem. Ik gaf een paar voorbeelden van kleinere WT-koersen.
Arriere de la course 08 februari 2016 19:34
Haha ja Tom Boonen... dat waren nog eens tijden! Tom kwam rechtstreeks van de kortrijkse groeninge spurters, het velutex van vlaanderen.
Goozzer 08 februari 2016 19:35
Ben ik ook een beetje bang voor bij VdP. Als hij echt tot eind 2018 bij dat BKCP ploegje in het veld blijft rijden, beginnen de jaren van 'verkeerde inspanningen' en achterstand op generatiegenoten die zich wel ontwikkelen en blootstellen aan het topniveau op de weg toch op te lopen. De extra afleiding (en belasting, laten we dat ook niet vergeten: zie Vos, in nog veel extremere mate) op de MTB is daarbij ook niet meer dan een omweg. Wellicht wat kort door de bocht, maar afgaande op zijn gedrag en uitlatingen (ook een interview onlangs, vol tegenstrijdige uitspraken) is hij nog volop zoekende. Niet eenvoudig ook natuurlijk, als je nog jong bent, veel kunt en het in een beschermde omgeving nu eigenlijk (te) goed voor elkaar hebt. Je doet wat je (nu in elk geval) het liefste doet, verdient daarmee een zeer goede boterham (veel meer dan hij in zijn huidige situatie en beleving wellicht nodig heeft), kunt daarbij eenvoudig en veel winnen en oogst daarvoor steeds veel waardering en bent in feite constant met je eigen vertrouwde clubje van familie en vrienden op stap. Daar stop je niet zomaar mee. Al gloort er hoop in het feit dat hij, naar eigen zeggen, liever de erelijst van zijn opa dan van zijn vader zou hebben en liever één keer wereldkampioen op de weg zou zijn dan twee keer in het veld...
Arsimo 08 februari 2016 19:43
Oh ja, en ik vergeet nog het mooiste voorbeeld: zijn eigen pa. Die werd op zijn 21ste derde in Parijs Nice en reed alle voorjaarsklassiekers. Zie [www.procyclingstats.com]

Nu waren dat andere tijden, uiteraard, maar het illustreert wel dat je ook te lang kan wachten met stappen maken. En mijn voorbeelden Boonen en pa van der Poel blijken/bleken nu ook niet bepaald vroeg opgebrand.
cyclingfreakske 08 februari 2016 20:43
dat programma dat in het vb werd genoemd is voornamelijk RONDEWERK. tel dat bij elkaar over een seizoen en je hebt een overbelaste kalender voor zo'n jongeling. Laat hem meedoen en bouw het op tussen de 22 en 24, intussen weet hij ook beter welke richting hij uitwil.
Zoals het er nu voorstaat wil hij alles (vb de OS MTB...beetje waanzin zonder punten op de moment)

Boonen zijn kalender was ook niet mis op die leeftijd, maar was vooral klassiek gericht en de rest werd van moment tot moment bekeken. Enorm verschil.
Miquel1983 09 februari 2016 09:18
Boom had volgens mij beter bij Lotto-Jumbo NL kunnen blijven en daar samen met van Marcke strijden voor winst in de voorjaarsklassiekers. Bij Astana heeft hij weinig steun in deze wedstrijden en moet hij een Tour gaan rijden waar hij eigenlijk weinig te winnen heeft.
ton duk 09 februari 2016 09:24
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boom had volgens mij beter bij Lotto-Jumbo NL
> kunnen blijven en daar samen met van Marcke
> strijden voor winst in de voorjaarsklassiekers.
> Bij Astana heeft hij weinig steun in deze
> wedstrijden en moet hij een Tour gaan rijden waar
> hij eigenlijk weinig te winnen heeft.

Samen met Vanmarcke ??
Hoofdreden van Lars vertrek (meer nog dan salaris) was juist de "heilige positie" (zonder enig noemenswaard resultaat de laaste 3 jaar) die men bij TLJ aan Vanmarcke verleende...

gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/02/2016 09:25 door ton duk.
Slimmerd 09 februari 2016 10:45
Want Boom had uiteraard wel alleenrecht op dat kopmanschap
ton duk 09 februari 2016 11:16
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Want Boom had uiteraard wel alleenrecht op dat
> kopmanschap

ja
gr
Michael B. 09 februari 2016 11:36
Boom heeft gewoon voor het geld gekozen door voor Astana te gaan rijden. Geldwolf ja inderdaad. Boom lag dit jaar al overhoop met cross organisatoren omdat hij in de veronderstelling was dat hij 1000 euro's startgeld kon vragen. NOT! Geloof mij maar, Boom gaat alleen terug naar het veld als ie daar meer kan verdienen dan op de weg. Ach ja, wellicht dat de corticoide controles in het cyclocross wereldje een stuk minder zijn drinking smiley
cyclingfreakske 09 februari 2016 15:30
...jajaja..... heb je geen andere cd ???? deze is wat afgezaagd.
Arsimo 09 februari 2016 15:33
Een profsporter is per definitie een "geldwolf": hij beoefent zijn sport om geld te verdienen. Boom is dus - goed of fout - niets anders dan elke andere serieuze profwielrenner. Waar niets mis mee is.
cyclingfreakske 09 februari 2016 15:36
een werkende mens - wat hij ook doet - werkt voor geld en per definitie een geldwolf..... wie is het dan niet ?
idem met bedelaars die geld willen.... zou je dan geldwolf kunnen noemen. (maw : je kan dat totaal uit het vernband trekken)
in Michael B zijn woorden : levenslang schorsen, zulke mentaliteit moet streng gestraft worden etc... hot smiley

er bestaat ook zoiets als geldhaaien...maar daar moet je de politiek voor ingaan grinning smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/02/2016 15:38 door cyclingfreakske.
El Chaba 09 februari 2016 21:22
Lars Boom heeft ooit zijn meisje afgepakt vandaar zijn gefrustreerde, pathetische gedrag..
Eddy Veen 09 februari 2016 21:43
Met Boom zijn we weer bij het onderwerpwinking smiley
Walnoot 09 februari 2016 21:52
Of hij vindt het heel naar om te zien dat hij er zelf niet is gekomen ondanks dat hij er alles voor over had, terwijl Boom, een concurrent van toen, dat wel gelukt is zonder die toewijding te hebben. Boom vindt het wel prima, doet het gewoon een beetje voor de lol, en verdient er ondertussen heel erg aardig mee. Vind ik persoonlijk best te begrijpen.
Miquel1983 10 februari 2016 10:07
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Samen met Vanmarcke ??
> Hoofdreden van Lars vertrek (meer nog dan salaris)
> was juist de "heilige positie" (zonder enig
> noemenswaard resultaat de laaste 3 jaar) die men
> bij TLJ aan Vanmarcke verleende...
>
> gr

Bij Ettix heb je gedeeld kopmanschap van Stybar, Terpstra en Boonen in de Vlaamse klassiekers en Parijs-Roubaix en dat leidt eerder tot meer overwinningen dan tot concurrentie-problemen. In de tour-etappe over kasseien in 2014 werkten van Marcke en Boom goed samen en won Boom uiteindelijk. Ik zie niet in waarom je in zo'n eendagskoers niet twee kopmannen kunt hebben. Maar het ligt ook aan de houding van het team; wanneer die steeds van Marcke tot absolute kopman bombarderen, kan ik me voorstellen dat dat vervelend is voor Boom.

Maarja, bij Astana is Boom al zijn helpers 30 km voor de finish kwijt. En wanneer Boom dan een gaatje moet dichtrijden en ziet dat anderen in zijn wiel meeliften, houdt hij meestal al snel gefrustreerd zijn benen stil. Kun je beter die van Marcke er maar bij hebben, want die kent maar 1 taal en dat is hard doorrijden zonder omkijken winking smiley
ton duk 10 februari 2016 10:13
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
l. Kun je beter die van
> Marcke er maar bij hebben, want die kent maar 1
> taal en dat is hard doorrijden zonder omkijken winking smiley.........naar ploegmaten

gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen