Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van Emden: “Parcours in Qatar niet WK-waardig”

Gepost door El Chaba 
El Chaba 12 februari 2016 22:30
[www.wielerflits.nl]

Van Emden: “Parcours in Qatar niet WK-waardig”

Jos van Emden is niet te spreken over het parcours van het wereldkampioenschap in Qatar. Afgelopen dinsdag reden de renners al op het op het kunstmatig opgespoten eiland The Pearl, maar de route kan niet zijn goedkeuring wegdragen. Tegen de NOS laat hij zich kritisch uit over het parcours van de mondiale titelstrijd.
“Het levert vanuit de lucht in ieder geval mooie plaatjes op, laten we het daarop houden”, aldus Van Emden. “Het rondje is net een kermiskoers. Het is niet WK-waardig. En er ligt ongeveer om de driehonderd meter een rotonde. Het hele eiland is nep. Er gaat daar nooit een WK-sfeer zijn. En dat is juist het mooiste aan de WK wielrennen, dat sfeertje. Ik denk niet dat er bij dit WK heel veel mensen komen zwaaien met vlaggen met een Vlaamse leeuw erop. Maar ik laat me graag verrassen.”

Desondanks denkt hij dat de renners een lastig WK voor de kiezen krijgen. “Het wordt waarschijnlijk nog best wel lastig ook. Dinsdag stond er windkracht zes. Er zit een lus in van 80 kilometer voordat we het parcours op rijden, en daar lag het al in zes groepen. Maar als de koers 250 kilometer lang is komt alles toch weer samen. Er is ook niet heel veel nadeel van de wind door de hoge torens. Er is een grote kans op een massasprint”, stelt hij vast.

De wegwedstrijd van het WK Wielrennen staat dit jaar op de kalender op zondag 16 oktober.
Leon 12 februari 2016 23:41
Ben eigenlijk meer benieuwd hoe Van Emden denkt over het tijdritparcours...
Brieske 13 februari 2016 01:40
Al dat gezeik over het parkoers en organisatie.
Zolder, het wielerfans bij uitstek, dat was pas kut. Niemand durfde te gaan op die uber makkelijk te controleren landingsbaan tegen de sterke brigade.
Koers wordt vooral gemaakt door renners, wind speelt daarbij een grotere factor dan bergen (heb het over koers, niet over dat saaie voorspelbare afvallingskoers gedoe van de 10 kleine negertjes waarbij er een blanke Keniaan over blijft).

Onze Fedor had hier kans gehad, koers in ultima forma, iemand op het vlakke uit het wiel rijden omdat he sterker bent. Ploegentactiek die echt verschil kan maken, een ploegleider die eens echt wat nuttigs te doen heeft ipv tja, ja uuuh
Anyway, te warm?!? Kom laat me niet lachen, en wil de organisatie daarin tegemoet komen dan is het ver gezocht en debiel?!?

Stelletje verwijfde kutcoureurs!
Geef het een kans, wind motherfuckers. In de eerste ronde gaan en peloton breken en die rotondes zijn slechts ruime bochten waar je met je zondagsgroepje doorheen baggert.
Zeikerds zijn het, en bloedje serieus, G-W was de mooiste koers in jaren, Qatar was jarenlang top door waaiers, welke 'sprint' etappe was afgelopen jaar Tour zo vet? Dank Nederland.

Klagen over temperatuur of publiek, tssss. Hoeveel man stonden er vorig jaar Quintana aan te moedigen bovenop in de sneeuw in de T-A?
Of Pantani die Ulle liet staan op de top van de Galibier? L-B-L 1980 scheen ook geen pretje te zijn.
Warm asfalt? Een mooier einde kan een totaal niet winnaar vs nr 2 zich niet wensen voor zijn mislukte jongensboek aldus Joseba B. richting Gap.

Fietsen! Koersen! Vlammen! Knallen!
Bakkussen? Bitchen? Weet je wat? Ruk een trainingsbroek uit de kliko, pak een dubbele Westmalle en ga kijken naar wielrennen, echt wielrennen...

Groet
merijntje mortirolo 13 februari 2016 07:08
Mooi gesproken, Bries. Complete bullshit, maar ppppprachtig.
Leon 13 februari 2016 09:30
Miquel1983 13 februari 2016 09:40
Ik vind het vooral bizar dat er überhaupt een WK georganiseerd wordt in een dictatoriaal land dat op zo'n grote schaal mensenrechten schendt. Datzelfde geldt voor het WK voetbal in 2018. Enkele duizenden Aziatische arbeiders inmiddels overleden tijdens de bouw van WK-stadions in verzengende hitte. Ze leven in erbarmelijke omstandigheden in kamertjes die meer op varkensstallen lijken. En door een feodaal middeleeuws van schuld en lijfeigene zijn ze een soort slaven die Qatar niet meer uit mogen.

Dan kun je zeggen dat je dan ook geen sportevenement moet organiseren in Rusland, Brazilië, China en de Verenigde Staten, landen die eveneens mensenrechten aan hun laars lappen. Maar Qatar doet dat wel op zo'n idioot grote schaal dat ik het bizar vind dat die atleten daar zelf geen 'nee' tegen zeggen.

Verder staat de mentaliteit van die sjeik me ook totaal niet aan. "Dan plaatsen we wel gigantische ventilatoren langs het parcours". Allemaal veel te milieu-onvriendelijk en kunstmatig voor mij. Een beetje tegen de natuurlijke omstandigheden inwerken; enorme verspilling wat mij betreft. Dat nu al vaststaat dat het een sfeerloos WK wordt dat zeer waarschijnlijk in een massa-sprint gaat eindigen, maakt het er ook niet leuker op. Nee, het WK in Qatar ga ik zeer zeker niet naar kijken. Tabee met die sjeik. En met Eddy Merx die daar rondhuppelt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/02/2016 09:42 door Miquel1983.
merijntje mortirolo 13 februari 2016 09:51
Niet naar het WK kijken, zegtie... Fucking heiligschennis.

Spaak, geef die gast een ban. smoking smiley
Walnoot 13 februari 2016 11:50
Hoe laat gaan ze eigenlijk finishen daaro? Voor mij wel belangrijk in de eventuele afweging of ik ga kijken...

Edit: post je nu twee keer hetzelfde, mortirolo? Geef die gast een ban voor spam, Spaak!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/02/2016 11:52 door Walnoot.
merijntje mortirolo 13 februari 2016 12:00
Hij begon.

Je maakt mij niet wijs dat jij niet kijkt, Walnoot, al finishen ze om zeven uur 's ochtends. (Anders verdien je een ban, geloof ik).
Bromertà 13 februari 2016 12:08
Zo zie je maar weer, soms deelt een molenwiek rake klappen uit.
Afijn, laatst zag ik een dooie mus. Hij viel en zag mij niet, maar ik zag hem denken: "Het is nog geeneens zomer hè."



Over luchtverplaatsing gesproken:

Ronde van Benidorm



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/02/2016 12:17 door Bromertà.
Walnoot 13 februari 2016 12:23
Zou niet de eerste keer zijn dat ik niet in een toestand verkeer om het live te kunnen zien hoor...
malheur 13 februari 2016 15:25
Ik zal wel kijken maar vind Qatar een bijzonder naar kutlandje en het parcours een bijzonder naar kutrondje.
Gok dat Kristoff gaat winnen, wat ik een bijzondere nare kutrenner vind die lekker zijn beste knecht natrapt wanneer deze aangeschoten in de goot ligt.

Hamvraag, kannie erger dan London ?
Michael B. 13 februari 2016 18:53
Jos van Emden moet niet zo zeuren, want als er ook maar een heuvel in het parkoers zit zijn zijn kansen tot 0% gedaald. Klimmen kan Joske niet. In een mogelijk waaier platvlakke koers kan hij nog het geluk hebben om bij de eerste 10 te eindigen.
El Chaba 13 februari 2016 20:10
Zou fijn zijn als jij eens niet zo zeurt.. spinning smiley sticking its tongue out
Luijt 15 februari 2016 14:31
Wegwezen uit die zandbak.

Een fijn WK in Noord Italië, Frankrijk, Duitsland graag of liever nog in de Ardennen. Dat laatste is het leukst. Tom Dumoulin die winnend in pak m beet Namen over de meet komt met een kop vol bier en spuug van gefrustreerde zuiderburen.
Biti 18 april 2016 22:53
Ik zie ook liever een WK op een leuk rondje in Italie, Duitsland, Belgie, Nederland, Frankrijk, Spanje of zo i.p.v. daar in de zandbak.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen