Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Volta ao Algarve em Bicicleta 2016 (2.1), etappe 3

Gepost door El Chaba 
El Chaba 18 februari 2016 18:23
Volta ao Algarve em Bicicleta 2016 (2.1), etappe 3
El Chaba 18 februari 2016 18:23



Volta ao Algarve em Bicicleta 2016 (2.1), etappe 3: Sagres - Sagres (ITT, 18,0 km)

De gebruikelijke individuele tijdrit zal waarschijnlijk al wat meer verschillen laten zien.

Kaartje:





Profiel:








Luis Leon Sanchez lijkt zijn klimmersbenen van vroeger weer te hebben teruggevonden

Top 10 AK na etappe 2:

1 12 LEÓN SÁNCHEZ Luis AST 9:00:50
2 1 THOMAS Geraint SKY a 5
3 96 ROGLIC Primoz TLJ a 9
4 75 IZAGUIRRE Ion MOV a 13
5 81 MACHADO Tiago KAT a 15
6 41 PINOT Thibaut FDJ m.t.
7 192 ANTUNES Amaro LAA a 19
8 136 SAEZ Hector CJR a 23
9 61 BENOOT Tiesj LTS m.t.
10 56 PANTANO Jarlinson IAM a 25

Start: 12.30 uur.
Finish: rond ?? uur.
PVW 19 februari 2016 06:47
LL start heel sterk dit jaar ja.
Kan die Primoz ook nog een moppie tijdrijden?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2016 06:47 door PVW.
ton duk 19 februari 2016 08:01
PVW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kan die Primoz ook nog een moppie tijdrijden?

Ik laat beantwoording van deze vraag over aan de kenner bij uitstek Michael B
gr
Michael B. 19 februari 2016 10:24
16e plek vorig jaar in de tijdrit van de Ronde van Slovenie 8.8 km lang, was meer een proloog.
Paar jaar terug ook nog plek 132 in de Settimana Internazionale Coppi e Bartali

Lijkt erop dat de tijdrit voor vandaag de langste ooit wordt voor de schansspringer.
shake 19 februari 2016 11:08
PVW Schreef:
-------------------------------------------------------
> LL start heel sterk dit jaar ja.

Net als vroeger (vorig jaar in Algarve)
El Chaba 19 februari 2016 14:04
Starttijden:
(één uur bij optellen)

12:30:00 148 MANAKOV Viktor GAZPROM-RUSVELO (RUS)
12:31:00 194 COUTINHO Leonel LA ALUMINIOS/ANTARTE (POR)
12:32:00 146 SEROV Alexander GAZPROM-RUSVELO (RUS)
12:33:00 236 SILVA Joaquim W52/FC PORTO (POR)
12:34:00 142 MAIKIN Roman GAZPROM-RUSVELO (RUS)
12:35:00 33 LAMPAERT Yves ETIXX- QUICK STEP (BEL)
12:36:00 158 VERSCHOOR Martijn TEAM NOVO NORDISK (USA)
12:37:00 206 CANTERO Francisco LOULETANO- HOSPITAL DE LOULE (POR)
12:38:00 177 KOCH Jonas VERVA ACTIVEJET PRO CYCLING TEAM (POL)
12:39:00 138 LASTRA Jonatan CAJA RURAL-SEGUROS RGA (ESP)
12:40:00 126 MATZKA Ralf BORA-ARGON 18 (GER)
12:41:00 147 ERSHOV Artur GAZPROM-RUSVELO (RUS)
12:42:00 233 ALARCÓN Raul W52/FC PORTO (POR)
12:43:00 94 TANKINK Bram TEAM LOTTO NL- JUMBO (NED)
12:44:00 102 HERNÁNDEZ Jesús TINKOFF (RUS)
12:45:00 68 WALLAYS Jelle LOTTO SOUDAL (BEL)
12:46:00 51 BRÄNDLE Matthias IAM CYCLING (SUI)
12:47:00 171 BODNAR Lukasz VERVA ACTIVEJET PRO CYCLING TEAM (POL)
12:48:00 166 KHOLER Martin TEAM ROTH (SUI)
12:49:00 202 CARRALERO Cristian LOULETANO- HOSPITAL DE LOULE (POR)
12:50:00 184 FERREIRA Hélder EFAPEL (POR)
12:51:00 227 BREA Óscar SPORTING/TAVIRA (POR)
12:52:00 201 PINTO Sandro LOULETANO- HOSPITAL DE LOULE (POR)
12:53:00 193 BROCO Hernâni LA ALUMINIOS/ANTARTE (POR)
12:54:00 145 NYCH Artem GAZPROM-RUSVELO (RUS)
12:55:00 151 CLANCY Stephen TEAM NOVO NORDISK (USA)
12:56:00 214 ALMEIDA Guillaume RADIO POPULAR- BOAVISTA (POR)
12:57:00 157 HENTTALA Joonas TEAM NOVO NORDISK (USA)
12:58:00 208 RODRIGUES Rui LOULETANO- HOSPITAL DE LOULE (POR)
12:59:00 55 NAESEN Oliver IAM CYCLING (SUI)
13:00:00 211 GUERRERO Pablo RADIO POPULAR- BOAVISTA (POR)
13:01:00 228 LIVRAMENTO David SPORTING/TAVIRA (POR)
13:02:00 216 JIMENEZ Carlos RADIO POPULAR- BOAVISTA (POR)
13:03:00 223 PEREIRA Válter SPORTING/TAVIRA (POR)
13:04:00 103 VALGREN Michael TINKOFF (RUS)
13:05:00 67 DE BIE Sean LOTTO SOUDAL (BEL)
13:06:00 106 ROVNY Ivan TINKOFF (RUS)
13:07:00 144 SAVITSKII Ivan GAZPROM-RUSVELO (RUS)
13:08:00 155 PERON Andrea TEAM NOVO NORDISK (USA)
13:09:00 125 BAUHAUS Phil BORA-ARGON 18 (GER)
13:10:00 156 PLANET Charles TEAM NOVO NORDISK (USA)
13:11:00 48 LE BON Johan FDJ (FRA)
13:12:00 35 SABATINI Fabio ETIXX- QUICK STEP (BEL)
13:13:00 95 LEEZER Thomas TEAM LOTTO NL- JUMBO (NED)
13:14:00 234 REIS Rafael W52/FC PORTO (POR)
13:15:00 97 VANMARCKE Sep TEAM LOTTO NL- JUMBO (NED)
13:16:00 183 SILVA Rafael EFAPEL (POR)
13:17:00 173 GRADEK Kamil VERVA ACTIVEJET PRO CYCLING TEAM (POL)
13:18:00 105 TOSSATTO Matteo TINKOFF (RUS)
13:19:00 113 DEVOLDER Stijn TREK- SEGAFREDO (USA)
13:20:00 43 FISCHER Murilo FDJ (FRA)
13:21:00 78 VENTOSO Francisco MOVISTAR TEAM (ESP)
13:22:00 115 RAST Gregory TREK- SEGAFREDO (USA)
13:23:00 218 RODRIGUES David RADIO POPULAR- BOAVISTA (POR)
13:24:00 195 MEIRELES Nuno LA ALUMINIOS/ANTARTE (POR)
13:25:00 42 BONNET William FDJ (FRA)
13:26:00 38 VERMOTE Julien ETIXX- QUICK STEP (BEL)
13:27:00 57 PELLAUD Simon IAM CYCLING (SUI)
13:28:00 22 KOREN Kristijan CANNONDALE PRO CYCLING TEAM (USA)
13:29:00 188 TRUEBA Álvaro EFAPEL (POR)
13:30:00 172 FRANCZAK Pawel VERVA ACTIVEJET PRO CYCLING TEAM (POL)
13:31:00 182 CARDOSO Filipe EFAPEL (POR)
13:32:00 121 BÁRTA Jan BORA-ARGON 18 (GER)
13:33:00 181 BRANDÃO Joni EFAPEL (POR)
13:34:00 108 TROFIMOV Iurii TINKOFF (RUS)
13:35:00 58 VAN GENECHTEN Jonas IAM CYCLING (SUI)
13:36:00 205 SEGOVIA José de LOULETANO- HOSPITAL DE LOULE (POR)
13:37:00 165 JANORSCHKE Grischa TEAM ROTH (SUI)
13:38:00 204 GARCÍA DE MATEOS Vicente LOULETANO- HOSPITAL DE LOULE (POR)
13:39:00 98 VAN WINDEN Dennis TEAM LOTTO NL- JUMBO (NED)
13:40:00 231 CALDEIRA Samuel W52/FC PORTO (POR)
13:41:00 123 DEMPSTER Zakkari BORA-ARGON 18 (GER)
13:42:00 63 DEBUSSCHERE Jens LOTTO SOUDAL (BEL)
13:43:00 93 GROENEWEGEN Dylan TEAM LOTTO NL- JUMBO (NED)
13:44:00 127 SCHWARZMANN Michael BORA-ARGON 18 (GER)
13:45:00 74 DOWSETT Alex MOVISTAR TEAM (ESP)
13:46:00 238 MESTRE Ricardo W52/FC PORTO (POR)
13:47:00 114 POPOVYCH Yaroslav TREK- SEGAFREDO (USA)
13:48:00 37 TERPSTRA Niki ETIXX- QUICK STEP (BEL)
13:49:00 118 THEUNS Edward TREK- SEGAFREDO (USA)
13:50:00 32 KITTEL Marcel ETIXX- QUICK STEP (BEL)
13:51:00 111 ARREDONDO Julián TREK- SEGAFREDO (USA)
13:52:00 25 NAVARDAUSKAS Ramunas CANNONDALE PRO CYCLING TEAM (USA)
13:53:00 198 SILVA Bruno LA ALUMINIOS/ANTARTE (POR)
13:54:00 174 STACHOWIAK Adam VERVA ACTIVEJET PRO CYCLING TEAM (POL)
13:55:00 28 WIPPERT Wouter CANNONDALE PRO CYCLING TEAM (USA)
13:56:00 134 MAS Luis CAJA RURAL-SEGUROS RGA (ESP)
13:57:00 31 BOONEN Tom ETIXX- QUICK STEP (BEL)
13:58:00 132 GONÇALVES Domingos CAJA RURAL-SEGUROS RGA (ESP)
13:59:00 87 VOROBYEV Anton TEAM KATUSHA (RUS)
14:00:00 65 GREIPEL André LOTTO SOUDAL (BEL)
14:01:00 85 MAMYKIN Matvey TEAM KATUSHA (RUS)
14:02:00 235 RODRIGUES João W52/FC PORTO (POR)
14:03:00 83 LAGUTIN Sergey TEAM KATUSHA (RUS)
14:04:00 53 HAUSSLER Heinrich IAM CYCLING (SUI)
14:05:00 176 HNIK Karel VERVA ACTIVEJET PRO CYCLING TEAM (POL)
14:06:00 3 HENAO GÓMEZ Sebastián TEAM SKY (GBR)
14:07:00 197 SANCHO Hugo LA ALUMINIOS/ANTARTE (POR)
14:08:00 187 ALMEIDA Nuno EFAPEL (POR)
14:09:00 191 AFONSO Luís LA ALUMINIOS/ANTARTE (POR)
14:10:00 141 KOLOBNEV Alexandr GAZPROM-RUSVELO (RUS)
14:11:00 186 CASIMIRO Henrique EFAPEL (POR)
14:12:00 62 BROECKX Stig LOTTO SOUDAL (BEL)
14:13:00 44 COURTEILLE Arnaud FDJ (FRA)
14:14:00 2 GOLAS Michal TEAM SKY (GBR)
14:15:00 222 de la FUENTE David SPORTING/TAVIRA (POR)
14:16:00 8 STANNARD Ian TEAM SKY (GBR)
14:17:00 46 OFFREDO Yoann FDJ (FRA)
14:18:00 167 KRIZEK Matthias TEAM ROTH (SUI)
14:19:00 215 ETXEBARRIA Victor RADIO POPULAR- BOAVISTA (POR)
14:20:00 104 PAULINHO Sérgio TINKOFF (RUS)
14:21:00 163 BRÜNGGER Nico TEAM ROTH (SUI)
14:22:00 112 CANCELLARA Fabian TREK- SEGAFREDO (USA)
14:23:00 107 KISERLOVSKI Robert TINKOFF (RUS)
14:24:00 124 BENEDETTI Cesare BORA-ARGON 18 (GER)
14:25:00 72 ARCAS Jorge MOVISTAR TEAM (ESP)
14:26:00 162 BELDA David TEAM ROTH (SUI)
14:27:00 45 MORABITO Steve FDJ (FRA)
14:28:00 66 ROELANDTS Jürgen LOTTO SOUDAL (BEL)
14:29:00 153 LOZANO David TEAM NOVO NORDISK (USA)
14:30:00 217 FONTE César RADIO POPULAR- BOAVISTA (POR)
14:31:00 137 RUBIO Diego CAJA RURAL-SEGUROS RGA (ESP)
14:32:00 23 LANGEVELD Sebastian CANNONDALE PRO CYCLING TEAM (USA)
14:33:00 73 CASTROVIEJO Jonathan MOVISTAR TEAM (ESP)
14:34:00 14 KANGERT Tanel ASTANA PRO TEAM (KAZ)
14:35:00 54 REYNES Vicente IAM CYCLING (SUI)
14:36:00 226 FERNANDES Luís SPORTING/TAVIRA (POR)
14:37:00 86 TAARAMAE Rein TEAM KATUSHA (RUS)
14:38:00 6 NORDHAUG Lars Petters TEAM SKY (GBR)
14:39:00 168 PASQUALON Andrea TEAM ROTH (SUI)
14:40:00 135 MOLINA Antonio CAJA RURAL-SEGUROS RGA (ESP)
14:41:00 225 EZQUERRA Jesús SPORTING/TAVIRA (POR)
14:42:00 71 AMADOR Andrey MOVISTAR TEAM (ESP)
14:43:00 175 CIESLIK Pawel VERVA ACTIVEJET PRO CYCLING TEAM (POL)
14:44:00 77 ROJAS José Joaquín MOVISTAR TEAM (ESP)
14:45:00 91 CAMPANAERTS Victor TEAM LOTTO NL- JUMBO (NED)
14:46:00 17 ROSA Diego ASTANA PRO TEAM (KAZ)
14:47:00 212 FIGUEIREDO Frederico RADIO POPULAR- BOAVISTA (POR)
14:48:00 52 DEVENYNS Dries IAM CYCLING (SUI)
14:49:00 7 PUCCIO Salvatore TEAM SKY (GBR)
14:50:00 117 STUYVEN Jasper TREK- SEGAFREDO (USA)
14:51:00 26 URÁN Rigoberto CANNONDALE PRO CYCLING TEAM (USA)
14:52:00 122 HERKOLTZ Silvio BORA-ARGON 18 (GER)
14:53:00 24 MOSER Moreno CANNONDALE PRO CYCLING TEAM (USA)
14:54:00 154 MEGÍAS Javier TEAM NOVO NORDISK (USA)
14:55:00 128 VOSS Paul BORA-ARGON 18 (GER)
14:56:00 185 MESTRE Daniel EFAPEL (POR)
14:57:00 84 LOSADA Alberto TEAM KATUSHA (RUS)
14:58:00 221 NOCENTINI Rinaldo SPORTING/TAVIRA (POR)
14:59:00 13 CATALDO Dario ASTANA PRO TEAM (KAZ)
15:00:00 237 VINHAS Rui W52/FC PORTO (POR)
15:01:00 161 PIRES Bruno TEAM ROTH (SUI)
15:02:00 203 BENTA João LOULETANO- HOSPITAL DE LOULE (POR)
15:03:00 178 SIMÓN Jordi VERVA ACTIVEJET PRO CYCLING TEAM (POL)
15:04:00 18 TIRALONGO Paolo ASTANA PRO TEAM (KAZ)
15:05:00 27 VAN BAARLE Dylan CANNONDALE PRO CYCLING TEAM (USA)
15:06:00 133 PRADES Eduard CAJA RURAL-SEGUROS RGA (ESP)
15:07:00 76 OLIVEIRA Nelson MOVISTAR TEAM (ESP)
15:08:00 92 GESINK Robert TEAM LOTTO NL- JUMBO (NED)
15:09:00 101 CONTADOR Alberto TINKOFF (RUS)
15:10:00 131 VILELA Ricardo CAJA RURAL-SEGUROS RGA (ESP)
15:11:00 36 STYBAR Zdenek ETIXX- QUICK STEP (BEL)
15:12:00 21 CARDOSO André CANNONDALE PRO CYCLING TEAM (USA)
15:13:00 11 ARU Fabio ASTANA PRO TEAM (KAZ)
15:14:00 47 REICHENBACH Sebastien FDJ (FRA)
15:15:00 116 SCHLECK Fränk TREK- SEGAFREDO (USA)
15:16:00 64 GALLOPIN Tony LOTTO SOUDAL (BEL)
15:17:00 34 MARTIN Tony ETIXX- QUICK STEP (BEL)
15:18:00 88 ZAKARIN Ilnur TEAM KATUSHA (RUS)
15:19:00 56 PANTANO Jarlinson IAM CYCLING (SUI)
15:20:00 61 BENOOT Tiesj LOTTO SOUDAL (BEL)
15:21:00 136 SAEZ Hector CAJA RURAL-SEGUROS RGA (ESP)
15:22:00 192 ANTUNES Amaro LA ALUMINIOS/ANTARTE (POR)
15:23:00 41 PINOT Thibaut FDJ (FRA)
15:24:00 81 MACHADO Tiago TEAM KATUSHA (RUS)
15:25:00 75 IZAGUIRRE Ion MOVISTAR TEAM (ESP)
15:26:00 96 ROGLIC Primoz TEAM LOTTO NL- JUMBO (NED)
15:27:00 1 THOMAS Geraint TEAM SKY (GBR)
15:28:00 12 LEÓN SÁNCHEZ Luis ASTANA PRO TEAM (KAZ)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2016 14:04 door El Chaba.
TdJ 19 februari 2016 15:41
Dowsett heeft voorlopig de beste tijd aan de meet, maar waarschijnlijk niet lang meer: Cancellara verpulvert bij de tijdmeting op 11.3 km de tijd van Dowsett - hij is daar al zeventien seconden sneller.

1º Alex Dowsett (Movistar), 21m37s

2.º Ramunas Navardauskas (Cannondale), 21m52s

3.º Matthias Brandle (IAM Cycling), 21m54s



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2016 15:42 door TdJ.
TdJ 19 februari 2016 15:45
'Fabian Cancellara (Trek-Segafredo) has just set the new best time: 20m57s!!!'
rustdag 19 februari 2016 15:52
Michael B. 19 februari 2016 16:00
Fabian geeft fietsles!
Slimmerd 19 februari 2016 16:35
Martin bij het tussenpunt nog 8'' sneller
Slimmerd 19 februari 2016 16:42
Aan de streep verliest Martin het:

1. Cancellara
2. Martin 5''
Slimmerd 19 februari 2016 16:42
Nog 10 renners die moeten finishen
Michael B. 19 februari 2016 16:51
Gesink 1:23 aan de broekmoody smiley En dat over 18kmmoody smiley
Die schansspringer was aangetrokken als knecht, maar ondertussen blijkt hij vele malen sterker te zijn dan Gesink.
Kan nog leuk worden, omdat Gesink toen met Mollema al heeft laten zien, dat hij een waardeloze knecht is, een eigenrijmer.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2016 16:54 door Michael B..
Slimmerd 19 februari 2016 16:53
Uitslag:

1. Cancellara
2. Martin 5''
3. Thomas 28''
4. Izagirre 37''
5. Oliveira
6. Castroviejo
7. Dowsett 40''
8. Gallopin 51''
9. Campenaerts
10. Navardauskas 55''

Pinot 1'02
Contador 1'03
Gesink 1'23

DNF LLSG
Slimmerd 19 februari 2016 16:53
LLSG bij het tussenpunt nog op 22'', maar in de uitslag een DNF, geen idee wat er is voorgevallen
ton duk 19 februari 2016 16:54
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gesink 1:23 aan de broekmoody smiley En dat over 18kmmoody smiley

Schandalig inderdaad...kan zich beter gaan toeleggen op schansspringen of zo
gr
Ridder Kale Knikker 19 februari 2016 16:55
Wat is de reden van de DNF van LLSG?
en 19 februari 2016 16:57
Luis León Sánchez crashes and abandons.
AK 19 februari 2016 16:57
Gevallen. Afgevoerd naar ziekenhuis.
Slimmerd 19 februari 2016 17:02
AK:

1. Martin
2. Thomas 3''
3. Izagirre 20''
4. Gallopin 46''
5. Pinot 47''
6. Roglic 52''
7. Machado 59''
8. Zakarin 1'04
9. Pantano 1'05
10. Contador 1'07

14. Gesink 1'36



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2016 17:11 door Slimmerd.
Velodroom 19 februari 2016 19:51
Michael B. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gesink 1:23 aan de broekmoody smiley En dat over 18kmmoody smiley
> Die schansspringer was aangetrokken als knecht,
> maar ondertussen blijkt hij vele malen sterker te
> zijn dan Gesink.
> Kan nog leuk worden, omdat Gesink toen met Mollema
> al heeft laten zien, dat hij een waardeloze knecht
> is, een eigenrijmer.

Gesink reed een tijdrit met twee gezichten. Gemiddeld 400 Wattjes.
Pas toen hij "rustig rijdend" bij het keerpunt aangekomen zag dat Contador (achter hem gestart) hem begon te naderen is hij fullgas gaan rijden.
Dat verklaart ook waarom zijn achterstand toen nog maar 25s opliep. Op de klimmen/klimmetjes was hij overigens niet zo ver weg van de besten.
Ben 19 februari 2016 20:40
Vindt het toch altijd fijn als Cancellara een tijdrit wint. Hopelijk blijft hij tot en met Parijs Roubaix overeind en gezond.
shake 19 februari 2016 20:53
Velodroom schreef
> Gesink reed een tijdrit met twee gezichten.
> Gemiddeld 400 Wattjes.

Cancellara trouwens ook. Bij tussenpunt op 2/3e van totale afstand 8" langzamer dan Tony. Finisht 5" sneller. Ook tov overige top 10 rijders veel winst in '2e' deel. Gelijk aan Thomas op tussenpunt; 28" sneller maar liefst aan finish.

Motortje of verkeerde tussentijd?
Velodroom 19 februari 2016 21:59
shake Schreef:
-------------------------------------------------------
> Velodroom schreef
> > Gesink reed een tijdrit met twee gezichten.
> > Gemiddeld 400 Wattjes.
>
> Cancellara trouwens ook. Bij tussenpunt op 2/3e
> van totale afstand 8" langzamer dan Tony. Finisht
> 5" sneller. Ook tov overige top 10 rijders veel
> winst in '2e' deel. Gelijk aan Thomas op
> tussenpunt; 28" sneller maar liefst aan finish.
>
> Motortje of verkeerde tussentijd?

Eerder een kwestie van topografie. Cancellara is vaak op moeilijke trajecten met een dalende tendens om het mooi te zeggen op zijn allerbest.
Gemiddelde 56km/h en als dan Thomas bijna een meter per seconde gemiddeld langzamer rijdt is een dergelijk verschil zo gemaakt.
merijntje mortirolo 19 februari 2016 23:01
Of tuinen aanleggen.
Prikdude 20 februari 2016 08:11
Onderdeel van de winst van Cancellara was wellicht dat hij drie keer een richtpunt had (er vanuit gaande dat hij niet twee renners tegelijkertijd heeft ingehaald): Kiserlovski, Benedetti en Belda. Tony lijkt me enkel (tegen het einde) Zakarin te hebben ingelopen. Dat kan 5 seconden schelen?
Velodroom 20 februari 2016 20:27
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Onderdeel van de winst van Cancellara was wellicht
> dat hij drie keer een richtpunt had (er vanuit
> gaande dat hij niet twee renners tegelijkertijd
> heeft ingehaald): Kiserlovski, Benedetti en Belda.
> Tony lijkt me enkel (tegen het einde) Zakarin te
> hebben ingelopen. Dat kan 5 seconden schelen?

Zo zie je maar, Prikdude, het UUR linksom is veel eerlijker.
Och nee, niet iedereen rijdt even mooie rondjes, dus dezelfde afstand.

5 seconden voor 3 pogingen = 5x14m?=70m/3=23,33m per poging.
Stel over 100m. Normale tijd ca. 7s. Met 23,33m winst = 123,33m/7=17,62m/s=63,43km/h. Niet erg waarschijnlijk toch.

Tegenwoordig wordt wel eens gesproken over wedstrijdvervalsing door begeleidingsauto's.
Wanneer die (continu) niet ver genoeg voor de renners uitrijden bestaat er een voordeel door geringere luchtweerstand.
Prikdude 21 februari 2016 00:48
Veel te kort door de bocht - oftewel The Sanchez Approach.

Even kunnen stayeren (energie sparen) in combinatie met het lanceren, het richtpunt überhaupt (/jacht) en dan nog de onvermijdelijke geest die je kop wordt in geblazen van tastbaarheid ipv een jandoedel die vanuit de wagen schreeuwt dat het niet bepaald gek gaat.

Onmeetbare bargain gains Fransje.
Velodroom 21 februari 2016 02:31
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Veel te kort door de bocht - oftewel The Sanchez Approach.
>
> Even kunnen stayeren (energie sparen) in combinatie met het lanceren, het richtpunt überhaupt (/jacht) en dan nog de onvermijdelijke geest die je kop wordt in geblazen van tastbaarheid ipv een jandoedel die vanuit de wagen schreeuwt dat het niet bepaald gek gaat>
>
> Onmeetbare bargain gains Fransje.

We laten het gegeven, dat ook de anderen na Cancellara toch ook wel renners zullen hebben ingehaald. maar even terzijde.

Stayeren zeg je: 30s met snelheidsverlies à 1,50m/s = 45m + 70m om te winnen = 115m (allemaal arbitraire cijfers, niettemin..).
Als je dan in een tijdrit 0,3m/s sneller gaat rijden terwijl er al op het randje wordt gereden, dan heb je dus 115m/0,30=383s=6:23 nodig om uiteindelijk 70m extra - gelijk te stellen aan 5s - te bereiken.

Me dunkt, dan kun je toch beter de hele tijdrit met 0,15m/s sneller rijden. In deze tijdrit zou dit t.o.v. Cancellara dus ruim 13s betekenen.

Natuurlijk is een eindresultaat uiteindelijk de som van alle delen, maar je moet wel iets hebben, dat een ander niet heeft om te kunnen excelleren.
Hoezo bargain gains? Ik ken wel het begrip marginal gains of introduceer je het begrip bargain gains, omdat de renner, die zich in laat halen deel van de agreement is (afspraak)? smiling smiley

Vooral in topsport tellen verschillen zwaar. 18km in 20:57 is 14,32m/s gemiddeld.
0,01m/s gemiddeld langzamer rijden resulteert in een achterstand van 0,88s;
0,06m/s gemiddeld langzamer rijden resulteert in een achterstand van 5,28s.
Pas of al bij 0,35m/s = 1 grote schoenmaat gemiddeld langzamer rijden resulteert dit in een achterstand van meer dan 30s, om precies te zijn 30,80s.

Maar dit zijn rekenkundig gemiddelden en nietszeggend over de plaats waar die verschillen (plus/min/gelijk) vandaan komen.
Zuchtje hier, bochtje beter dit, snellere acceleratie daar, rechtere rug hier, auto's in de buurt en het effect ervan geldt al bijzonder snel, fysiologische variabelen.
Soms een aanlopende rem.

Topsport is daarom zo'n mooie aangelegenheid. Achteraf zeggen, dat je wel even 5 seconden harder had kunnen rijden, als je hoort, dat je op 4 seconden van de winnaar bent gefinished is dan ook bullshit.

Ik blijf dus bij mijn oorspronkelijke stelling en geef toe wel heel veel aandacht geschonken te hebben aan iemand, die mij Fransje noemt.
Bromertà 21 februari 2016 12:47
Al je rekenkundige inspanningen ten spijt, lijkt mij dat je een verkeerd pad bewandelt om enig vlees in de schaal van dit meningsverschil te leggen. De kern van Prikdudes opmerking huist in het simpele gegeven dat Cancellara voor zijn prestatie zonder mede weggebruikers meer energie nodig zou hebben gehad dan zoals nu met mede weggebruikers. Het vergt enorm veel hoofdbrekens om exact te berekenen op welke manier Cancellara optimaal gebruik kon maken van de drie voorgangers die hij inhaalde.
In plaats van een gelijkmatig optimum wattage (kracht maal snelheid) kon Cancellara nu met gebruik van 3 voorgangers zijn race indelen in 3 trajecten zodat:

F v > ∑ ( (F+∆Fi)vi + (F-∆Fj)vj )
Velodroom 21 februari 2016 15:47
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Al je rekenkundige inspanningen ten spijt, lijkt mij dat je een verkeerd pad bewandelt om enig vlees in de schaal van dit meningsverschil te leggen. De kern van Prikdudes opmerking huist in het simpele gegeven dat Cancellara voor zijn prestatie zonder mede weggebruikers meer energie nodig zou hebben gehad dan zoals nu met mede weggebruikers. Het vergt enorm veel hoofdbrekens om exact te berekenen op welke manier Cancellara optimaal gebruik kon maken van de drie voorgangers
die hij inhaalde.
> In plaats van een gelijkmatig optimum wattage (kracht maal snelheid) kon Cancellara nu met gebruik van 3 voorgangers zijn race indelen in 3 trajecten zodat:
>
> F v > ∑ ( (F+∆Fi)vi + (F-∆Fj)vj )

Op 2m afstand is de luchtweerstand bij hoge tijdritsnelheden verminderd met zo'n 27%. Op 1,7m afstand is dat al 44%. Broker 1999.
Als alles regulair toegaat komen tijdrijders echter nooit ook maar "in de buurt" van hun voorgangers. Dus van sterk verminderde luchtweerstand kan hoegenaamd geen sprake zijn. Dat er desondanks van een vrachtwagen recht vooruit op 60m afstand al wel een luchtdrukverschil uitgaat is ook evident. Vertel dat Fred.

Prikdude heeft het voornamelijk over het hebben van een richtpunt dat zou leiden tot een geestelijke bestuiving.
Ik zeg ook helemaal niet, dat er geen voordeel te behalen is, maar betwist de grootte en al helemaal als er ook nog even getemperd wordt om dus energie te sparen.

Maar waar hier helemaal aan voorbij wordt gegaan is het feit, dat ook anderen dus renners hebben ingehaald. Telt dat dan niet.
Gaan we in de toekomst zien, dat favorieten maar zo vroeg mogelijk starten om zoveel mogelijk de extra geestbestuiving te kunnen ervaren en zodoende meer kans te maken op de overwinning? Dat gaat dan goeddoeme de Wet van Prikdude heten. Goed te weten voor Gatlin. De volgende keer haalt hij Bolt wel in.

En waar ging het allemaal om? Om een verklaring voor de proportioneel sterke winst van Cancellara in het laatste, vooral glooiende gedeelte.
Het is toch langzamerhand toch wel bekend, dat der Töff von Ittgen als het om dergelijke trajecten gaat pas echt in zijn element is.

De opmerking van gelijkmatig optimum wattage komt me wat vreemd over, al begrijp ik hem uiteraard wel.
Behalve in de startfase worden er geen hogere wattaqes gedraaid (kreeg Froommie ook niet de hoon van de Fransen op zijn dak, toen hij even de 1000w aantikte of dreigde aan te tikken in zijn beruchte raid?) , net zo min als dat op de individuele achtervolging het geval is. Daarom is rijden op een velodrome ook zo vermoeiend omdat er bij het ingaan van de bocht wel een piepklein hoog vermogen gevergd wordt, hetgeen dus op een cumulatief effect uitdraait.

Dus ook het inhalen zal op een redelijk gelijkmatig optimum wattage gebeuren of anders vraag de vermogensfile van Cancellara op om aan de hand daarvan te kunnen zien hoe en waar Cancellara heeft ingehaald. Als zwaartekrachtsgolven gespot kunnen worden..
Keltierelon 17 juni 2017 23:23
Does Amoxicillin Ever Expire Accutane Generic Cost Buy Nitrostat Without Prescription Levitra Tadalafil Levitra Soft Tabs Diflucan Compare Prices
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen