Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

De Gendt en Dockx aangereden tijdens training in Spanje

Gepost door Olano 
Olano 19 februari 2016 18:46
Kun je er in Spanje geld mee winnen ofzo?

nos.nl

De Gendt en Dockx aangereden tijdens training in Spanje

Thomas De Gendt en Gert Dockx, twee renners in dienst van het Belgische Lotto-Soudal zijn aangereden in Spanje. Hun werkgever meldde vrijdagmiddag de beide renners niet levensbedreigend gewond zijn, maar dat ze in Belgiƫ wel onderzocht zullen worden.

Gert Dockx hoop dat zijn been niet is gebroken: "De auto kwam uit een hellende straat rechts van ons en leek te stoppen. Ik dacht in een flits dat hij met de voorkant van zijn auto wel heel ver op de grote weg kwam, maar voor we het beseften, werden we aangereden. Doordat de auto van rechts kwam, is vooral mijn rechterbeen stevig geraakt door de bumper van de auto. Steunen lukt, maar stappen is moeilijk. Ik hoop dat er niets gebroken is, maar dat zullen de verdere onderzoeken wel uitwijzen.''

Ook De Gendt, de nummer drie van de Giro van 2012, heeft verschillende klachten overgehouden aan de aanrijding. "Ik heb vooral hinder aan nek, rug, pols en vingers. Dankzij onze helm is een hoofdletsel vermeden, denk ik."

Giant-Alpecin

Drie weken geleden werden zes renners van Giant-Alpecin tijdens een training in Spanje ook aangereden. Met name John Degenkolb en Chad Haga waren er slecht aan toe. Gisteren maakte de ploeg bekend niet te zullen starten in de Omloop Het Nieuwsblad.
Rudy t. 19 februari 2016 19:32
Dankzij onze helm is een hoofdletsel vermeden, denk ik."


Ben ik wel benieuwd wie van de twee de helm op had...
Hoentie 20 februari 2016 02:57
Natuurlijk gehinderd zonder enige voorkennis over de situatie daar roep ik na

Quote

Doordat de auto van rechts kwam

wel gelijk "EIGEN SCHULD SUKKEL MOET JE MAAR VOORRANG GEVEN" voordat iemand anders het doet.

Tenzij het een Britse bestuurder (m/v) was, in dat geval moet die kut pensionado gewoon dood.
Prikdude 20 februari 2016 07:45
Gert Dockx, die heeft ook altijd pech. Klaar voor zijn doorbraakseizoen met zeges in Parijs-Nice en de Druivenkoers en dan gebeurt dit.
Walnoot 20 februari 2016 11:17
Volgens andere berichtgeving hadden de Vlaampjes voorang. En is er verder weinig aan de hand, wat schaafwonden en Dockx heeft pijn aan zijn been.
valse trage 21 februari 2016 13:34
Gert Dockx de Druivenkoers?? No way!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen