Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lotto-Soudal verkent woensdag parcours Omloop, Jelle Wallays onzeker

Gepost door Sehnsucht 
Sehnsucht 22 februari 2016 18:38
Quote

Lotto-Soudal verkent woensdag parcours Omloop, Jelle Wallays onzeker

Overmorgen trekt de Lotto-Soudalploeg op verkenning met het oog op de openingsklassieker De Omloop van aanstaande zaterdag 27 februari. "Uitvalsbasis is het rennershotel in Melle. Van daaruit maken een lusje om zo ter hoogte van de Kruisberg, de achtste helling van de dag, op het parcours te komen. Daarna werken we de resterende kilometers af tot aan de nieuwe finishzone in Gent", geeft sportdirecteur Frederik Willems mee.

"Wij zullen er dan een tocht hebben opzitten van zo'n 100 kilometer. We werkten reeds eerder een verkenningstochtje af maar een opfrissing van het parcours kan nooit kwaad." Aanwinst en winnaar van Dwars door Vlaanderen van vorig jaar Jelle Wallays is onzeker voor zaterdag. "Hij kwam ten val in de Ronde van de Algarve en liep een spierscheurtje rond de heup op. In overleg met de medische staf maken we donderdag de definitieve selectie bekend. Iedereen moet honderd procent fit aan de start te Gent staan. Ik begrijp dat Jelle wil starten maar zijn seizoen staat of valt niet met die ene wedstrijd. Het is beter het iets rustiger aan te doen dan drie weken achterstand op te lopen. Er komen nog wedstrijden genoeg. We zijn pas eind februari."

Sky ook woensdag
Ook Team Sky verkent woensdag de Omloop. Sportdirecteur Servais Knaven doet dat met een kleine delegatie van drie man sterk. "Enkel de Britten Luke Rowe en Andrew Fenn en de Nederlander Danny van Poppel gaan verkennen. De laatstgenoemde is op de sukkel met een blessure. De kans dat hij de Omloop links moet laten liggen is groot. Daarvoor dient die laatste test op woensdag", aldus Knaven.

Ian Stannard, de winnaar van vorig jaar, verschijnt zaterdag niet aan de start. "Stannard was altijd goed in de Omloop, maar wij hebben hem een andere voorbereiding gegeven omdat we hem in de E3 Harelbeke en de Ronde van Vlaanderen willen uitspelen op zijn beste niveau."

[www.hln.be]

Lotto-Soudal kan voor de eerste serieuze koers van het seizoen putten uit een enorm arsenaal aan Belgisch talent. Dat is mooi natuurlijk voor deze zeer sympathieke vriendenploeg maar desalniettemin zullen er toch knechten aangewezen moeten worden. Ik verwacht dat Benoot de kopman wordt met Roelandts net daaronder. Ligthart zal de eerste 100 km wel als windvanger gaan fungeren. De rest van het team moet in de heuvelzone zorgen dat Benoot altijd goed geplaatst de pittige maar pittoreske Vlaamse hellingen kan aanvallen. Met deze rolverdeling kan Benoot ver komen, heel ver. Wees niet verbaast als dit supertalent uit het pittoreske Gent de Omloop gaat domineren en zelfs de bloemen gaat pakken. Want Benoot kan veel, heel veel.

En de jongetjes van Jumbo?
Cylingfever geeft deze selectie:
HOFLAND Moreno
ROOSEN Timo
TANKINK Bram
TEUNISSEN Mike
VAN ASBROECK
VAN EMDEN Jos
WAGNER Robert
WYNANTS Maarten

Niet echt iets om van onder de indruk te geraken. Vreemd overigens dat Hofland hier start terwijl zijn capaciteiten beter passen bij KBK. Hofland gaat de heuvelzone van de Omloop natuurlijk nooit overleven terwijl hij in KBK wel kans maakt mits het een sprint wordt. Ik zie ook niet direct een renner bij Jumbo die als kopman kan fungeren. Het zijn allen namelijk renners die niet de fysieke mogelijkheden daarvoor hebben. Het gemis van Vanmarcke laat zich wel zwaar voelen zo. Misschien dat Tom Van Asbroeck een stap gezet heeft en kan verrassen.
Rudy t. 22 februari 2016 18:48
Ik raak een beetje opgewonden van deze teksten. Zou je het leuk vinden om een keer af te spreken?
El Chaba 22 februari 2016 19:41
Denk dat hij liever afspreekt met Quarantanove. Kunnen ze zich samen aftrekken op plaatjes van jochies als Benoot met op de achtergrond het lieflijke Vlaamse landschap.
Tinuz 22 februari 2016 19:51
Voor LottoNL mag wel wat van Hofland worden verwacht. Mickey Teunissen lijkt ook aardig in vorm.
Wanny 22 februari 2016 20:15
Gaat de Omloop wel door als Wallays niet kan starten?
veluweracer 22 februari 2016 21:18
Om "de jongetjes van Jumbo" moest ik lachen. Geweldig hoe je jouw minachting verwoordt.
Cecchini 22 februari 2016 22:05
Wat is er met Vanmarcke aan de hand ? Hij staat ook niet opgesteld voor KBK
Leon 22 februari 2016 22:12
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat is er met Vanmarcke aan de hand ? Hij staat
> ook niet opgesteld voor KBK

De grootste Vlaamse klassiekercoureur van dit moment verkiest een trainingskamp boven deze 2 betekenisloze semi-klassiekers.
Brieske 22 februari 2016 22:27
Super leuk topic, ga zo door Eddy Wally!

Groet
Slimmerd 22 februari 2016 22:47
En geef hem eens ongelijk!
Heisenberg 22 februari 2016 23:22
Met plezier gelezen, heel veel plezier.
tvm 22 februari 2016 23:36
Mooi Senhsucht!
Eindhovuh 23 februari 2016 06:48
Het pittoreske landschap bedoel je.
Eindhovuh 23 februari 2016 06:50
Mooi het seizoen begint voor mij pas echt als Sporza live gaat uitzenden.
Hoe is de vormvan Sebas?
ton duk 23 februari 2016 08:00
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> En geef hem eens ongelijk!

ok...Ik geef 'm ongelijk
gr
Shinzawai 23 februari 2016 08:25
De vorm van Sebas lijkt me voor de Omloop niet bijster relevant.
Eindhovuh 23 februari 2016 09:21
Start hij daar niet? Sorry heb hem niet helemaal gevolgd de laatste tijd.
Miquel1983 23 februari 2016 09:57
Tja, van Marcke niet in de Omloop is jammer; vorig jaar was hij de beste renner is koers maar verloor hij vanwege 2 lekke banden. Maar goed, in de latere klassiekers was hij toen wat minder en dat zal hij nu wel anders willen aanpakken.

Ik begrijp sowieso niet zo goed wat hij in Milaan San Remo en Amstel Gold Race gaat doen, behalve knechten voor ploeggenoten, maar daar heeft Lotto-Jumbo genoeg andere renners voor.
Lucho Herrera 23 februari 2016 10:03
Cannondale start net als vorig jaar niet in de Omloop en Kuurne. Dus geen Van Baarle, Langeveld en Breschel aan het vertrek. De hoop dat Langeveld een grote klassieker gaat winnen heb ik laten varen. Maar top 10 in Vlaanderen of Roubaix moet zeker kunnen. In de laatste bergrit in Algarve op minder dan 2 minuten van Contador binnenkomen was voor een niet klimmer een teken van goede vorm.
Lucho Herrera 23 februari 2016 10:07
Milaan SanRemo is een topklassieker. Ook al win je niet, heb je toch even 300km op hoge snelheid in de benen. Types als Chavanel, Stannard behaalden daar ook al eens een mooie ereplaats. Dus dat Vanmarcke daar aan het vertrek staat lijkt me volkomen logisch.

En de Amstel is uiteraard onder voorbehoud. Dat zullen ze pas echt beslissen na het Vlaamse voorjaar.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/02/2016 10:08 door Lucho Herrera.
Eindhovuh 23 februari 2016 10:48
El Mik 23 februari 2016 11:10
Vanmarcke heeft toch geen eigen doelen meer na Roubaix waar hij zich voor moeten sparen, en hij zal in de AGR langer mee kunnen dan pakweg van Winden of Roosen of wie dan ook de 8e man zou zijn als Vanmarcke niet mee deed
Slimmerd 23 februari 2016 11:21
Zijn jouw Nederlanders eens kopman is het weer niet goed
ton duk 23 februari 2016 11:41
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zijn jouw Nederlanders eens kopman is het weer
> niet goed

Het lijkt mij dat TLJ niet de luxe heeft om hun "beste" renner in deze 2 koersen niet op te stellen....
Dat dit toch gebeurd , geeft de ziekelijke uitzonderingspositie aan van deze kopman zonder overwinningen
gr
Eazster 23 februari 2016 18:51
Jammer dat Langeveld niet start hier met zijn ploeg. Het is toch de grootste koers die hij ooit heeft gewonnen en het lijkt me ook zo'n beetje de enige grote koers die hij zo'n beetje kan winnen. Hij is in elk geval goed in vorm als je zijn uitslagen in de Algarve ziet.
Walnoot 23 februari 2016 20:34
Langeveld en winnen? Onmogelijk, zelfs als alle grote renners pech hebben, ligt hij er waarschijnlijk bij. Dat gebeurt nu eenmaal als je altijd in de wieltjes zit. Geef mij Van Baarle maar, ik neem aan dat hij en Breschel wel een trapje hoger staan in de rangorde.
Lucho Herrera 23 februari 2016 22:06
Nee! Langeveld is kopman, van Baarle wel een beschermde status.
El Mik 24 februari 2016 01:06
Wie de Omloop kan winnen kan ook de E3 Prijs of Gent-Wevelgem winnen.
Hell, hij kan ook de RVV winnen volgens het Nuyens scenario.

(ja, zo zijn er tientallen die de RVV kunnen winnen)
merijntje mortirolo 24 februari 2016 11:20
Snorfietser 24 februari 2016 15:15
In Kuurne zet LTJ in op Groenewegen (hetgeen mij een prima keuze lijkt), dus Hofland mag naar de Omloop voor het geval het daar uitdraait op een sprint met een compacte groep.
Snorfietser 24 februari 2016 15:18
Ik had hem er ook liever bij gezien, maar als hij in April Vlaanderen wint, dan hebben ze achteraf gezien natuurlijk gewoon gelijk.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen