Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gilbert: "Sanremo, Ronde en Roubaix? Ik wil en kan ze nog alle 3 winnen"

Gepost door Sehnsucht 
Sehnsucht 23 februari 2016 06:48
Quote

Gilbert: "Sanremo, Ronde en Roubaix? Ik wil en kan ze nog alle 3 winnen"

MA 22/02/2016 - 12:08
Start Philippe Gilbert dit seizoen in de Ronde van Vlaanderen of niet? "Iedereen weet dat ik nooit een grote fan ben geweest van de Vlaamse koersen", vertelt Gilbert. "En momenteel klim ik goed, wat veel veelbelovend is voor de Ardennen."
Tien jaar na zijn eerste zege in de Omloop (foto) probeert Philippe Gilbert zaterdag voor de derde keer de Belgische openingsklassieker te winnen (hij won ook al in 2008).

"Het zou leuk zijn als ik in de Omloop Het Nieuwsblad kan meespelen voor de zege", zegt Gilbert. "Het is dé koers van het seizoensbegin, er is altijd veel media-aandacht en een massa publiek. Daarom is dit voor BMC een heel belangrijke koers."

Maar de vraag die op ieders lippen gebrand staat: Start Gilbert op 3 april ook in de Ronde van Vlaanderen? "Die wedstrijd is nog heel ver weg."

"Ik ben nooit een grote fan geweest van de Vlaamse koersen. Momenteel klim ik ook goed, wat veelbelovend is met het oog op de Ardennen."

"Of ik de Ronde nu dit jaar rijd, in 2017, 2018, 2019 of 2020... Ik zal er sowieso een keer starten met ambitie."

"Ik heb al veel klassiekers gewonnen. Alleen Sanremo, Vlaanderen en Roubaix ontbreken nog. Ik wil mijn lijstje vervolledigen. Dat wordt heel moeilijk, maar het is zeker mogelijk."

Piva: "Greg en Phil hebben er geen problemen mee om samen te rijden"
BMC-ploegleider Valerio Piva zag op trainingskamp en de voorbereidskoersen een sterke Gilbert aan het werk. "Gilbert is op dit moment beter dan vorig jaar", zegt Piva.

"Net als Greg wil Phil altijd winnen, het zijn alle twee vechters. Of Gilbert de Ronde rijdt? Greg en Phil hebben er alvast geen problemen mee om samen te rijden. In de komende weken zullen we het bespreken binnen de ploeg."
[sporza.be]

Gilbert heeft natuurlijk nu al een indrukwekkende erelijst maar als hij ook nog dit trio koersen erbij pakt dan is hij helemaal het alfa mannetje. Het zal wel moeilijk worden voor hem om ook die monumenten nog te winnen omdat er veel Vlaams talent op het punt van doorbreken staat en die willen natuurlijk ook graag zegevieren. Echter mocht het lukken dan staat Gilbert van zijn generatie renners echt wel helemaal alleen aan de top en dan past hem enkel lof, heel veel lof. Maar alleen zijn betekent niet alleen rozengeur en maneschijn want het is eigenlijk best wel een vervelend bestaan zo in je uppie de hele tijd.
Daarom speciaal voor Philippe Gilbert O'Sullivan: [www.youtube.com]
Eindhovuh 23 februari 2016 07:38
Ik geef hem de meeste kans in MSR. Al zal dat al een klein kansje zijn. Voor Parijs Roubaix mist hij body.
Inigo 23 februari 2016 08:35
Moet ie eerst weer even aan de voeding + haarspray van 2011...
Walnoot 23 februari 2016 09:29
Is hij nooit een grote fan geweest van de Vlaamse wedstrijden? Dat is vast niet wat hij bedoelde te zeggen...
Ron Meijers 23 februari 2016 09:34
Paar losse quotes, waarschijnlijk een tikje uit de context gerukt. Ik zie 'm ook niet letterlijk zeggen dat hij ze alle drie wil/kan winnen. Oké, hij impliceert het, maar zegt er ook bij dat dit heel moeilijk zal worden. Die ene, waarschijnlijk gefingeerde quote suggereert bijna dat hij er rotsvast van overtuigd is dat hij ze alle drie nog wel gaat winnen. Roubaix gaat hij never-nooit winnen. De Ronde? Misschien, maar een heel kleine kans als je het mij vraagt. MSR, soit.
Prikdude 23 februari 2016 10:12
Wie Vlaanderen kan winnen kan Roubaix winnen. Misschien helpt het Gilbert als hij weer terug gaat naar de basis en wat minder grote meneer en meer renner gaat zijn. Aanvallen, hij is er tenslotte groot mee geworden. Dat kan niet elke pinda in koers zeggen. Lezen we mee, Jeremia Røy?
Shinzawai 23 februari 2016 10:27
Milaan-Sanremo heeft geen fijn parcours meer voor Gilbert zonder Le Manie. Vlaanderen kan hij alleen winnen als hij die dag in topvorm is, waardoor hij de Ardennen moet riskeren. Roubaix gaat sowieso niet gebeuren.
veluweracer 23 februari 2016 11:06
Wat zegt hij wel en wat niet? Is er een semanticus in de zaal?
Ben 23 februari 2016 11:18
Zegt Gilbert al niet honderd jaar dat hij een Vlaams voorjaar wil rijden maar toch voor de Waalse klassiekers gaat. Waar komt dan deze '"Ik ben nooit een grote fan geweest van de Vlaamse koersen' vandaan?
Waarschijnlijk heeft hij gezegd dat de Vlaamse koersen hem niet goed liggen en is het vrij vertaald. confused smiley
Arsimo 23 februari 2016 13:11
Als hij zich helemaal er op zou richten en de topvorm kan vinden dan geef ik hem kans in de a.s. jaren RVV en/of PR te winnen. Juist in MSR zie ik dat niet gebeuren.

Gilbert moet wel dan de Ardennen-koersen gaan vergeten en ietsje meer body bouwen voor de steentjes. Beetje meer zoals hij in zijn eerste profjaren was.
Walnoot 23 februari 2016 13:54
Lijkt me meer waarschijnlijk dat zijn Vlaams hem wat in de steek liet. Het is bewonderenswaardig dat hij de moeite neemt om het te spreken, maar echt goed is het nooit geweest.
Snorfietser 23 februari 2016 14:25
Ik zie hem juist eerder de RVV winnen. In een massasprint in MSR komt hij tekort, en als er een groepje wegrijdt, dan is de kans groot dat daar types als Sagan, Degenkolb, Boasson Hagen, Gerrans en Matthews bijzitten. In de RVV acht ik de kans groter dat hij de echt snelle jongens kan lossen. Wat betreft PR ben ik het helemaal met je eens.
Anony 23 februari 2016 17:24
Mwah kom. Ik ben geen fan van Gilbert, maar zijn Nederlands (dat hij pas in zijn tienerjaren geleerd heeft) is toch echt wel meer dan ok.
cyclingfreakske 25 februari 2016 17:42
...is altijd al grote fan geweest van de Vlaamse klassiekers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2016 00:26 door cyclingfreakske.
cyclingfreakske 25 februari 2016 17:44
hij doet echt wel zijn best en spreekt best een aardig woordje nederlands.
cyclingfreakske 25 februari 2016 17:48
.......probleem is dat hij geen team heeft dat volledig achter hem staat zoals in zijn Lotto periode. Daar was hij absolute kopman en werd echt als laatste man uitgespeeld.
Bij BMC is het altijd wat eenzaam rijden geweest, zelfs nu nog is het een probleem waar niemand op dezelfde golflengte zit of krijgt.
Een van Avermaet en Gilbert zitten vaak van veel te ver al de kastanjes uit het vuur te halen, om dan in de finale net niet te finishen.

wees maar zeker als BMC als 1 blok achter die 2 staat in de klassiekers, was beide hun palmares een stuk rijker aangevuld.
opvallend is ook dat Gilbert sinds BMC moeilijk aan de winst geraakt... en wel om de los het zelf op team mentaliteit.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2016 18:03 door cyclingfreakske.
Sub Culture 25 februari 2016 17:55
Echt gast.. pfff
cyclingfreakske 25 februari 2016 18:03
MSR is voor iedereen lastig te winnen... het is gewoon een lotery in de finale.
Sub Culture 25 februari 2016 19:19
Ga jij open deuren blijven intrappen, dat cliché gezwets altijd.
cyclingfreakske 27 februari 2016 14:16
je kent er oo kwat van... in een andere reply elders zei je dat Belgen niet meer bestonden, luie Waaltjes, vreemdelingetjes etc... dat waren minstens 4 cliches in 1 zin.
je wint grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen