Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tim Wellens verkent slotklim van Parijs-Nice

Gepost door Sehnsucht 
Sehnsucht 26 februari 2016 07:09
Quote

Tim Wellens verkent slotklim van Parijs-Nice

Tim Wellens is goed uit de Ruta del Sol gekomen en bereidt zich in het zuiden van Frankrijk voor op Parijs-Nice. Hij ging samen met Gert Steegmans op pad voor een tocht van 200 kilometer en trok onder andere over de Madone d'Utelle, een klim van 15,5km met een gemiddeld stijgingspercentage van 5,7%, en de slotklim van de Franse rittenkoers, waar hij een goed klassement ambieert.


[www.nieuwsblad.be]

Mooi om te merken dat Wellens niks aan het toeval wil overlaten en daarom het parcours van Parijs-Nice al aan het verkennen is. Dat straalt ook veel ambitie uit, terechte ambitie. Want Wellens heeft namelijk al bewezen dat hij koersen op WT-niveau aankan en kan winnen. Hij heeft er in zijn prille carrière immers al drie op zak! Ik ben nog niet bekend met de tegenstanders die Wellens in Parijs-Nice gaat aantreffen maar ik vermoed dat de meeste ronderenners voor Tirreno-Adriatico zullen kiezen. Wel gunstig voor hem. Niet omdat er renners bestaan waar Wellens vrees voor moet hebben maar een ronde winnen zonder daar echt diep voor te hoeven gaan is ook wel eens fijn. Het seizoen is na Parijs-Nice immers nog lang en Wellens moet wat energie overhouden zodat hij in Rio goud kan scoren.
Slimmerd 26 februari 2016 07:29
Ik vind het toch wel prettig die Sehnsucht, elke ochtend kunnen we wakker worden met een ander fabeltje uit zijn hersenspinsels. Zorgt toch dat ik de dag met een glimlach begin.
Leon 26 februari 2016 08:14
Die dag begint altijd pas echt goed bij het lezen van de Pavlovreacties hierop van El Chaba...
Sub Culture 26 februari 2016 08:25
Benieuwd of Tim progressie kan maken in het echte rondewerk.
Zo'n Eneco toer winnen, tja, iemand moet het doen.
Hij kan niet blijven aan de start staan van het rondewerk met als doel zich profileren als aanvalslustige rittenkaper.
bakfiets 26 februari 2016 08:56
sehnsucht stem je ook op dewinter?
Slimmerd 26 februari 2016 09:07
Dat is het meest positieve aan dit stuk, dat hij blijkbaar eens in een echte ronde voor een klassement wilt gaan!
Hangmat 26 februari 2016 09:08
Ik denk inderdaad dat Tim Wellens een verrijking is voor het Belgische wielrennen op dit moment. Ik hoop wel dat hij zijn belofte meer inlost van Jurgen Van den Broek.
Sub Culture 26 februari 2016 09:37
Ik denk dat Wellens al tevreden mag zijn als hij ooit de resultaten van JVDB kan evenaren in de grote rondes..
bakfiets 26 februari 2016 09:41
waarom zo negatief over JVDB? heeft toch top prestaties neer gezet in de tour, kan wel renners verzinnen die hun belofte minder hebben ingelost.
Hangmat 26 februari 2016 09:43
Ja daar heb je een punt. Ik had misschien specifieker zijn. Ik had er persoonlijk nog meer van verwacht. Is dus meer mijn "probleem" dan die van van de Broek. Hij heft uiteraard ook zijn dosis pech gehad, maar heb altijd het gevoel gehad dat er meer inzit dan er qua uitslagen uitkomt.
Ron Meijers 26 februari 2016 09:45
De kunst van het trollen is het er niet té dik bovenop leggen.
lodjan 26 februari 2016 10:07
Nee, hij is geen Belg.
Sub Culture 26 februari 2016 10:23
Belgen bestaan niet.
Je hebt de noeste, hardwerkende Vlaming, het luie marginale Waaltje, paar verloren Duitstalingen in het oosten. En in het centrum van dit alles de gezellige sharia gaderplaats broekzele met als main attraction een naakt plassend jongetje.

Wat een grap.
Eindhovuh 26 februari 2016 10:29
Bier en frieten jalalala.
El Chaba 26 februari 2016 10:34
Over hersenspinsels gesproken, ik reageer zelden of nooit (meer) op Sehnsucht. Je observatievermogen wordt - zoals wel vaker - enorm vertroebeld door een waanidee.
Prikdude 26 februari 2016 10:37
Heeft Parijs-Tours Wellens al verkend?
Sub Culture 26 februari 2016 10:41
De koers verkent de renner?
lodjan 26 februari 2016 10:50
Broekzele, die kende ik nog niet. smiling smiley
ton duk 26 februari 2016 11:25
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is het meest positieve aan dit stuk, dat hij
> blijkbaar eens in een echte ronde voor een
> klassement wilt gaan!

Juist, een goede ontwikkeling....zeker voor mijn gemoedsrust
Wellens v Kelderman...ik verheug me nu al
gr
Walnoot 26 februari 2016 11:39
Valt het echt verder niemand op dat Wellens is gaan verkennen met focking Gert Steegmans? Moet ik daar nu zelf de cynische grapjes over gaan maken?
bakfiets 26 februari 2016 11:43
dekker, scheuneman, eltink, heijboer, giling dat was pas een generatie met niet ingeloste beloftes
Michael B. 26 februari 2016 14:14
bakfiets Schreef:
-------------------------------------------------------
> dekker, scheuneman, eltink, heijboer, giling dat
> was pas een generatie met niet ingeloste beloftes

Dat waren toch de beloftes die vooral hard reden voordat er uberhaupt op epo kon/werd gecontroleerdgrinning smiley
Zet daar Koen de Kort, Johnny Hoogerland, Peter Mohlmann, Michiel Elijzen en Marc de Maar ook maar tussen. Renners die bij de jeugd/beloften de lakens uitdeelde, maar daarna nooit echt hebben kunnen laten zien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/02/2016 14:14 door Michael B..
bakfiets 26 februari 2016 14:35
Ten dele eens, postuma was een uitzondering en hoogerland wel nederlands kampioen. Marc de Maar alleen echt goed bij UHC.
merijntje mortirolo 26 februari 2016 14:45
smiling smiley

Dit is zeker een pareltje: "maar een ronde winnen zonder daar echt diep voor te hoeven gaan is ook wel eens fijn."
ton duk 26 februari 2016 14:52
bakfiets Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ten dele eens, postuma was een uitzondering en
> hoogerland wel nederlands kampioen. Marc de Maar
> alleen echt goed bij UHC.

Dan breng ik Van Hummel in als de uitzonderlijke uitzondering
gr
Aerts 26 februari 2016 16:07
Met Gertje erbij zal het in ieder geval geen zware training zijn geweest.
Sub Culture 26 februari 2016 16:18
Mwa zeg ey, ik denk zo stil in mijn hoofd dat je met Gertje er bij hé zo wel zo hard kan treinen zo.
Michael B. 26 februari 2016 16:22
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> bakfiets Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ten dele eens, postuma was een uitzondering en
> > hoogerland wel nederlands kampioen. Marc de
> Maar
> > alleen echt goed bij UHC.
>
> Dan breng ik Van Hummel in als de uitzonderlijke
> uitzondering
> gr

De renner met het minste talent, die ondertussen het meest heeft gewonnen van allemaal. Ook al deed hij dat vooral in 2e rangskoersen. Aka slechtste klimmer ooit.

Walnoot 26 februari 2016 16:38
Op wat, van de tofste in de akeligste persoon op de VRT transformeren?
Leon 26 februari 2016 16:54
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Over hersenspinsels gesproken, ik reageer zelden
> of nooit (meer) op Sehnsucht. Je
> observatievermogen wordt - zoals wel vaker - enorm
> vertroebeld door een waanidee.

Toch kom ik ze nog wel eens tegen, jouw welgemeend boze reacties op de treurige voorspelbaarheid van Sehnsuchts posts.
En ze zijn net zo leuk om te lezen als je quootje hierboven, met van die tussen-streepjes-zinsdelen...
El Chaba 26 februari 2016 17:02
Die reactie was dan ook wél een Pavlov-reactie (op jou weliswaar). winking smiley
El Chaba 26 februari 2016 17:06
Net als jij, Luukie.. spinning smiley sticking its tongue out
PVW 27 februari 2016 10:22
Mwahahaha als ik dit lees hoor ik het automatisch met de stem van Samsom (toevallig ook van Gert)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2016 10:23 door PVW.
cyclingfreakske 27 februari 2016 22:18
hoe dan ook won hij wel regelmatig en strande al eens in heel mooi gezelschap op een zucht van de zege.... veel andere "talenten" behaalden zowat niks.
Kenny is nooit een echt talent geweest, maar was snel en had karakter.... dat waren dan ook zijn wapens waarmee hij oogste, en ook net niet..
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen