Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wildcards Tour de France

Gepost door SJ 
SJ 02 maart 2016 13:37
De Duitse wielerploeg Bora-Argon 18 en de Franse teams Cofidis, Direct Energie en Fortuneo mogen komende zomer deelnemen aan de Ronde van Frankrijk.

Dat maakte Tourorganisator ASO woensdag bekend. De vier ploegen ontvingen een wildcard. Team Roompot-Oranje Peloton greep net als vorig jaar naast een ticket. Iets wat de leiding ook wel verwacht had.

De achttien WorldTour-teams, waaronder LottoNL-Jumbo en Giant-Alpecin, zijn op basis van de reglementen van de internationale wielerbond UCI zeker van deelname. Bora en Cofidis waren vorig jaar ook al actief in de Tour. Datzelfde geldt eigenlijk ook voor de twee andere uitgenodigde ploegen. Direct Energie is de opvolger van Europcar, terwijl Fortuneo tot dit jaar als Bretagne-Sèche Environnement door het leven ging.

Sepulveda
Bij Fortuneo rijden onder anderen de Wit-Rus Yauheni Hoetarovitsj en de Deen Chris Anker Sörensen,Eduardo Sepulveda van Fortuneo moet afwachten of hij straks fit genoeg is voor de Tour. De Argentijnse klimmer liep dit weekeinde een zware blessure op nadat de wind een hek tegen hem aan smeet.

Bouhanni
Cofidis heeft de Franse topsprinter Nacer Bouhanni in de gelederen. Direct Energie brengt de routiniers Thomas Voeckler en Sylvain Chavanel mee. Bora heeft onder meer de Duitse kampioen Emanuel Buchmann en de Tsjech Jan Bárta onder contract heeft.
De 103e editie van de Tour begint op 2 juli in Mont-Saint-Michel.

Bron: Telesport
JW 02 maart 2016 14:31
Geen verrassing.

Het hadden van mij ook één of twee teams minder mogen zijn.
Snorfietser 02 maart 2016 14:45
De 3 Franse teams leken mij inderdaad redelijk zeker. Wat mij betreft hadden ze Bora wel thuis mogen laten. Zie niet echt wat zij, of een van de andere PCT teams toe zou moeten voegen. Een iets kleiner peloton zou dan fijner zijn.
bakfiets 02 maart 2016 14:58
sam benett is toch ook wel een sterk renner, Buchmann ook een groot talent. En in duitsland verwachten ze ook wel wat van nerz.
Walnoot 02 maart 2016 15:27
Ze vielen wel redelijk veel aan vorig jaar, dus op zich mogen ze van mij wel terugkomen. Er zullen ook wel sponsorbelangen een rol spelen, maar over het algemeen toch wel een van de beste pro-continentale ploegen. Ik zie eigenlijk alleen Cofidis en Direct Energie die duidelijk beter zijn in die klasse.
Goozzer 02 maart 2016 15:29
Ze voegen de grootste markt van Europa toe. De Duitse TV is terug, volgend jaar zelfs Tourstart in Duitsland. Logisch dus...
El Chaba 02 maart 2016 15:43
Inderdaad, je bent me net voor. Blijft opvallend dat velen nog steeds denken dat sportieve criteria de doorslag geven bij de toewijzing van de wild cards.
Snorfietser 02 maart 2016 15:49
Ik begrijp heel goed de commerciële belangen, geeft alleen mijn mening waar ik zelf als liefhebber op had gehoopt.
JW 02 maart 2016 16:06
Idem en dito, wat mij betreft.
Carlos Danger 02 maart 2016 16:19
Kleinere ploegen( 7 of 8 renners) is dan natuurlijk veel effectiever.
JW 02 maart 2016 17:25
Kleinere ploegen kan wellicht voor een attraktievere koers zorgen. Maar dat is geen zekerheid.
Voor de veiligheid maakt het m.i. niks uit.
Elk team wil met zijn eigen trein vooraan rijden
Carlos Danger 02 maart 2016 17:37
Zo lang er niets verandert, zullen we het nooit weten.
Slimmerd 02 maart 2016 17:41
21 of 42 man weg, maakt het volgens mij toch echt veiliger dan één ploeg minder.
Prikdude 02 maart 2016 23:04
Wéér geen wildcard voor Tabriz?!?!?K!!???
Lauwerszz 03 maart 2016 09:04
Een team meer of minder kan veiliger zijn dan 1 renner per team minder. Een team minder wil zeggen een treintje minder bij sprints en belangrijke punten, daarnaast ook minder ploegleiderswagen en verzorgers etc.
cyclingfreakske 03 maart 2016 12:43
140 of 180 man... maakt zowat geen verschil.
er zit altijd een deel bij dat amper kan sturen en daarnaast vaker totaal verkeerd handelt in noodsituatie (in de Strada Bianca blijkt dat schrijnend)
Ze kunnen wel hard rijden, maar techniek bijscholen in de winter zou verplichte kost moeten zijn.

En zolang ze bergen pijnstillers met cafeine blijven combineren, zullen er vallen door benevelde reflexen. Normaal mag je dit niet eens combineren.
oa Tramadol moeten ze echt aanpakken, de UCI weet het en kijkt de andere kant op.
El Chaba 03 maart 2016 12:52
De MPCC niet en die leden hebben onderling al ruim twee jaar geleden afgesproken het gebruik daarvan te verbieden. Alleen ploegen die daarbij niet zijn aangesloten zoals Sky, BMC en Omega Pharma-Quick Step gebruiken het nog. Jan Mathieu, ploegarts van Lotto-Belisol, is zelfs een uitgesproken tegenstander van het gebruik van Tramadol.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/03/2016 12:53 door El Chaba.
Goozzer 03 maart 2016 13:16
Ik dacht dat jij zelf gekoerst had? 140 of 180 man maakt echt wel een significant verschil. Nog daargelaten dat het gemiddelde niveau in dat peloton waarschijnlijk hoger zal zijn, waardoor de (overdreven) drang om van voren te zitten ook nog eens zal afnemen. Daarbij geldt bovendien dat zo'n kleiner peloton ofwel betekent dat er minder ploegen zullen zijn (is overzichtelijker) dan wel er minder renners per ploeg zullen zijn (sneller uitdunning, minder overbodig werkvolk) wat ook nog helpt tegen overbevolking in de finales..
Luijt 03 maart 2016 13:20
Roompot ambieert geloof ik niet eens een tourdeelname.
Biti 19 april 2016 09:34
Roompot heeft er ook echt niets te zoeken. Sportief niet en qua financiële belangen voor de Tour ook niet.Ook sportieve argumenten zijn aanwezig om Roompot gewoon thuis te laten.

Een kleiner peloton: direct doen. Minder ploegen zal de organisatie niet willen, dan moeten ze ook kleine Franse ploegen teleur gaan stellen, dus 1 renner minder per peloton is dan een goed idee en zet veel meer zoden aan de dijk. De betere ploegen missen dan 'n knecht, bij veel ploegen voegt de 9e man weinig toe. Zo'n Duits ploegje zal voor de Duitse tv-markt zijn en om de kleinere ploegen een worst voor te houden. Met de Pro Tour ploegen heb je ook al de beste ploegen aan de start. Ik snap dan wel dat ze voor de Wild Cards kiezen voor nationale belangen en financiële belangen. En sowieso, alsof Roompot en TopSport Vlaanderen daar meer te zoeken hebben...

Dan heb je nog 176 starters over i.p.v. 198. 154 zou nog beter zijn, maar dan heb je nog maar 7 renners per ploeg. Dat lijkt me dan weer iets te weinig.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen