Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

maandag Canvas "sven-het-laatste-jaar"

Gepost door Quarantanove 
Quarantanove 04 maart 2016 21:15
Als afsluiting van dit historische seizoen de komende dagen nog een paar keer de TV opzetten:

zaterdag op één : 13,35u Sporza veldrijden , Samenvatting van de Cyclocross Masters in Waregem. Commentaar: Chris Picavet.
zondag ook op één: 22,10u Merci Sven , Samenvatting van de huldiging voor Sven Nys in het Antwerpse sportpaleis.
En als apotheose maandag 21.05 uur : [www.canvas.be]
El Chaba 04 maart 2016 21:40
Ga het allemaal kijken, zo blij ben ik dat hij stopt..
Walnoot 04 maart 2016 21:46
D. Marrage 05 maart 2016 00:00
Quote
Quarantanove
Als afsluiting van dit historische seizoen de komende dagen nog een paar keer de TV opzetten:
Hopelijk niet te lang. Dat ding weegt kilo's.
rustdag 05 maart 2016 08:21
Bedankt voor de Tip, was het al weer vergeten.
Zorro 05 maart 2016 08:46
Dat was ik bijna vergeten. Bedankt 49 voor de herinnering thumbs upsmileys with beer
Luijt 05 maart 2016 21:19
Ja, hij was goed he?
Quarantanove 06 maart 2016 18:58
Ik denk dat dit het drukst bezochte "wielerevenement" van dit weekend waar dan ook was :
[sporza.be]
[sporza.be]
[sporza.be]
Sub Culture 06 maart 2016 19:40
wtf is dat allemaal..
Tinuz 06 maart 2016 22:41
Op het eerste gezicht komt zo'n Sven Nys concert wat overdreven en bombastisch over, maar als je dan bekijkt dat bijvoorbeeld in Nederland hele arena's volstromen als Gordon en Gerard Joling optreden dan is dit Sven Nys concert toch een stuk normaler en meer wezenlijk.
Mooi ook die Thibau - multitalent, zo lijkt het.
Quarantanove 06 maart 2016 22:58
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Op het eerste gezicht komt zo'n Sven Nys concert
> wat overdreven en bombastisch over, maar als je
> dan bekijkt dat bijvoorbeeld in Nederland hele
> arena's volstromen als Gordon en Gerard Joling
> optreden dan is dit Sven Nys concert toch een stuk
> normaler en meer wezenlijk.
> Mooi ook die Thibau - multitalent, zo lijkt het.


Thibau doet me aan Axel Merckx terugdenken. Gaat eveneens proberen in de voetsporen van zijn vader te treden maar schier onmogelijk om vader te evenaren.
Overigens nog een mooie overeenkomst : De verjaardag van de vader van Axel als die van Thibau' vader is dezelfde. (Net als die van de vader van David van der Poel)
Linkebal 06 maart 2016 23:06
Mooi eerbetoon. Dat zullen ze in Nederland niet zo snel doen voor een sporter.
Sehnsucht 07 maart 2016 17:58
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi eerbetoon. Dat zullen ze in Nederland niet zo
> snel doen voor een sporter.


Ik kan mij nog 2010 herinneren toen Nederlandse voetballers werden geëerd middels een rondvaart door de Amsterdamse grachten omdat ze de finale hadden verloren.
myrd 07 maart 2016 23:07
mooie beelden. Helaas hield de accu van de ipad het voor gezien bij de wedstrijd in Ronse. Dit leek mij nog vrij vroeg in het seizoen, maar al vrij ver in de aflevering. Komt er nog een deel 2?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2016 23:08 door myrd.
cyclingfreakske 08 maart 2016 12:09
mooie reportage, en zeer mooi in beeld gebracht/ gefilmt door de regisseur.
en ook eens knap dat men eens coach-arts PVD Boscche laat zien, hoe die meeleeft met zijn alteten en ook emotioneel betrokken is.
die word wel vaker onterecht als een ijskoude frigo afgedaan; onterecht.
ik kijk al uit naar deel 2 volgende week.
cyclingfreakske 08 maart 2016 12:14
mmm.... ik denk dat de vergelijking niet echt opgaat. Axel wilden net zoals vader Eddy wielrenner woden, maar hoe dan ook zijn eigen ding doen en niet streven naar vader Eddy zijn palmares.
Hij wist van bij de jeugd al dat hij niet dat grote talent was en het vooral van hard trainen moest hebben. Bovendien mag je gerust stellen dat in in een fout tijdperk zat en daar wet wat zeges aan zich zag voorbijgaan. Daarover hoor je soms een beetje frustratie in een gesprek. Wat normaal is.
Ik denk dat hij voor zijn mogelijkheden het maximum er heeft uitgehaalt en terecht zeer tevreden kan zijn over zijn sportieve prestaties.


Thibau mag dan nog erg jong zijn, hij is er zich zeer bewuust van dat hij niet mag vergelijken, zelfs niet met papa zijn palmares in zijn jeugdjaren.
Hij ziet het wel als een stimulans en dat is een stuk gezonder.
Ook hij doet zijn eigen ding, gesteund door papa, mama, familie en vrienden, al is het wel duidelijk dat hij toch behoorlijk wat talent beschikt.
Mooi ook dat hij door niemand verplicht word te gaan wielrennen. Besluit hij morgen om atletiek te gaan, doen, zal niemand hem daarop terugfuiten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2016 12:23 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen