Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Fiets Theo Bos, Look?

Gepost door zumsteg 
zumsteg 07 maart 2016 14:34
Volgens mij zag ik Theo Bos afgelopen weekend tijdens het WK-baan op een Look fiets rijden. Dit terwijl er 'Koga' op de shirts van Nederland staat (en ze vast nog wel een paar van die Kimera's hebben liggen) en 'Cervelo' op zijn kleding van Dimension Data die hij aanhad tijdens interviews etc.

Iemand enig idee waarom dit is?
Slimmerd 07 maart 2016 14:36
Als ik ons duo van Eurosport mag geloven had dit te maken met het feit dat hij contractueel niet met Koga mocht rijden (zal wel met Cervelo te maken hebben). Maar toen hij vroeg om de baanfiets van Cervelo, gaven die aan dat zij deze fiets speciaal hadden ontwikkeld voor de Britse baanploeg en dat hij hier niet op mocht rijden. Daarop heeft hij zelf besloten om op Look te gaan knallen.
rustdag 07 maart 2016 16:52
Ja hij mocht zelf kiezen idd.. de dure fietsen van Dui en Eng waren wat te prijzig
Slimmerd 07 maart 2016 17:25
Nee die van Engeland mocht hij niet van Cervelo, speciaal ontwikkeld voor de Britten
rustdag 07 maart 2016 17:49
Oke, kan ook. dan was die van Duitsland niet te betalen.
Luijt 07 maart 2016 20:01
Theo wil niet op die klote koga's rijden
Snorfietser 07 maart 2016 20:10
Vind het wel lachen dat de hele baanselectie, behalve Bos zelf op de speciaal voor hem ontworpen fiets rijdt. Overigens is het wel een dingetje dat de Nederlandse selectie op een fiets rijdt die al jaren lang niet echt is doorontwikkeld.
pirke 08 maart 2016 08:43
is vaak vaag, de fietsen van renners op de baan, zie ook Wiggo (normaal Pinarello) op Cervelo, en Cav (normaal Cervelo) juist weer niet



Ook Terpstra rijdt niet op een Specialized in de zesdaagsen



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2016 08:45 door pirke.
cyclingfreakske 08 maart 2016 12:42
er word ook weleens gebruik gemaakt van overstickering. Of de ene levert het frame en de andere de stickers. Sponsorverplichtingen doen soms een middenweg zoeken, wat weleens resulteert in dat soort toestanden.
iets wat al heel lang gedaan word in bepaalde gevallen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2016 12:43 door cyclingfreakske.
zumsteg 08 maart 2016 13:24
Dan zou ik toch mijn middelvinger opsteken naar Cervelo door op Koga te gaan rijden. Wel zeggen dat hij niet met Koga mag rijden maar toch geen baanfiets leveren/Bos de kans geven er één te (laten)kopen.
Arnold 08 maart 2016 16:36
Hij heeft een Cervelo baanfiets, gebruikt met NK baan.

Maar Theo is een perfectionist dus pakt de fiets die hij het beste vindt, in overleg met zijn ploeg overigens.

En dus zeker niet op die Koga, ik denk als de sprintploeg een FES of Look had gehad ze WK waren geworden.
liefhebber 11 maart 2016 07:34
Cervelo heeft ook geen sprintfiets, alleen een Cervelo T4 waar bij Wiggins op rijdt. Op de duuronderdelen bij NK's reed Theo wel op die Cervelo. Volgens mij is hij vrij om te kiezen en heeft hij een Look gekocht. De fietsen van de Britse ploeg zijn volgens mij 'geheime fiets' die in samenwerking met Maclaren wordt gemaakt. Zie artikel op NRC-site: [www.nrc.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2016 07:35 door liefhebber.
cyclingfreakske 12 maart 2016 17:10
... misschien weer van die fietsen waar het Engelse team op de OS in London kompleet werden weggefietst grinning smiley
zumsteg 15 maart 2016 13:36
? Is dit een grap?

Volgens wikipedia haalde de Britse baanploeg 7 keer goud, 1 keer zilver en 1 keer brons op de 10 onderdelen tijdens de OS in Londen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen