Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Paris - Nice 2016 (2.UWT), etappe 2

Gepost door El Chaba 
El Chaba 07 maart 2016 17:53
Paris - Nice 2016 (2.UWT), etappe 2



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2016 17:54 door El Chaba.
El Chaba 07 maart 2016 17:54



Paris - Nice 2016 (2.UWT), etappe 2: Contres - Commentry (213,5 km / 196,5 km + 17,0 km)

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 5 km:








Eindelijk weer eens Arnaud Démare

Top 10 AK na etappe 2:



Start: 11.55 uur.
Finish: rond 17.10 uur.
Eindhovuh 07 maart 2016 21:34
Weer lekker dagje sprinten. Ik denk dat Bouhanni revanche neemt. Kijken of Wippert wat verder naar voren eindigd.
Slimmerd 07 maart 2016 21:36
Ergens op een fietslengte of twee van Kittel dan zeker?
koninx 07 maart 2016 22:01
Waar was Greipel?
Eindhovuh 07 maart 2016 22:12
Wippert wel ja.spinning smiley sticking its tongue out
Slimmerd 07 maart 2016 22:45
Die komt net terug uit blessure
Walnoot 07 maart 2016 23:44
Gelost op de laatste strook volgens mij, samen met Kittel.
Sehnsucht 08 maart 2016 07:50
Gisteren haalde de vriendelijke Theuns het bijna. Zal hij vandaag wel raak schieten?

Quote

Theuns baalt als een stekker: "Toon mij wel, maar koop er niks mee"

Het was een stevige vloek die vanavond weerklonk op de bus van Trek-Segafredo. De finish in de eerste etappe in Parijs-Nice lag 200 meter te ver voor Edward Theuns, die het peloton over zich heen zag walsen in het slot. Geen zege dus, maar een ondankbare 34ste plaats voor onze landgenoot. "Heel jammer", sprak Theuns na afloop. "Als je er zo dichtbij bent, dan baal je toch even."
"Je hoopt wel in die laatste kilometer op een goede afloop, je hoopt dat ze die sprint heel laat gaan inzetten. Ik geloofde er ook in, maar op 500 meter zag ik dat ze wel heel dicht kwamen", vervolgde Theuns. "Het was ook lastig op het eind, de wind zat niet helemaal mee en dan lag de finish gewoon net iets te ver en was ik niet rap genoeg meer. Ik toon me wel, maar ik koop er niets mee. Toch is het beter dan helemaal niet in het verhaal voor te komen. Ik was al een paar keer dicht bij een grote overwinning. Mijn dag zal wel komen, zegt men altijd. Wel, ik hoop dat die dag niet veraf meer is."

Goed moment gekozen
Theuns, die zelf ook niet traag is, wachtte niet op zijn sprint en ging zelf in de aanval op zo'n 2 km van het eind. "Ik voelde me al de ganse dag heel goed. Ook op dat laatste klimmetje was ik goed mee vooraan, bij de eerste tien nog. Iedereen keek naar elkaar, alles zat op een lint en ik besloot gewoon om mijn kans te gaan. Als ik daar wacht, komen er wellicht jongens terug uit de achtergrond en raak ik achterop. Het was gewoon een goed moment om in de aanval te gaan. Het viel wat stil, ik had een gaatje en ben vol gas blijven geven."

Geen zege uiteindelijk voor de 24-jarige Gentenaar, maar wel nog eens de bevestiging voor Theuns dat hij de goede vorm te pakken heeft. "Dat wist ik al na het openingsweekend, hier krijg ik ook op WorldTour-niveau de bevestiging. Dat is wel een fijn gevoel, beseffen dat je hier kan meestrijden met de besten. Dat is een goed signaal, alleen jammer dat ik er geen overwinning mee behaal. Ik heb weer een stap vooruit gezet in vergelijking met vorig jaar. Ik voel dat ik goed ben en het werkt ook wel motiverend om in zo'n team te rijden. Fabian Cancellara wint, Jasper Stuyven wint, de ganse ploeg wordt naar een hoger niveau getild en dan wil je je ook tonen."

Vrije rol in klassiekers
De rappe Oost-Vlaming droomt stilletjes van een glansrol in de voorjaarsklassiekers. "Natuurlijk, ik hoop mijn kansen te mogen gaan, maar ik besef wel dat het met zo'n sterke Fabian en Jasper moeilijk is om een plekje op te eisen. Ik denk dat ik vandaag toon dat ik meedoe met de beste renners en ik hoop op een vrije rol in die voorjaarsklassiekers. Nu goed, het is nog vroeg, we zien wel later in het voorjaar wat de ploeg voor me in petto heeft."

Weinig last van koude
Tom Boonen klaagde over de weersomstandigheden, Theuns zelf had er weinig problemen mee. "Het was inderdaad koud. Maar als je je warm genoeg kleedt, vormt dat niet echt een probleem. Het is niet dat sneeuw pijn doet en het sneeuwde ook niet heel lang. Het parcours lag er ook niet gevaarlijk bij, zelfs niet op die zandstroken", besloot Theuns.

[www.hln.be]

Theuns hoopt dat hij een vrije rol krijgt in de klassiekers. Op zich wel terecht want hij liet gisteren zien waartoe hij in staat is maar hij koerst natuurlijk in een ploeg die zeer goed bewapend is voor die koersen. Als Theuns de zekerheid van een vrije rol had gewild had bij beter voor een ander WT-team gekozen. Jumbo zou bijvoorbeeld dan een betere optie zijn geweest omdat ze daar alleen Vanmarcke hebben en daarna een hele tijd niets.
Brieske 08 maart 2016 08:56
Dit had toch ook wel in een nieuw topic gekund...

Groet
Brieske 08 maart 2016 08:56
Gek eigenlijk dat slechts het gegeven waar je geboren bent je zoveel beter kan maken.

Groet
D. Marrage 08 maart 2016 09:49
Sehnsucht Schreef:
-------------------------------------------------------
> omdat ze daar alleen Vanmarcke hebben en daarna een hele tijd niets

Nooit van Van Asbroeck gehoord zeker?
ton duk 08 maart 2016 10:03
D. Marrage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sehnsucht Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > omdat ze daar alleen Vanmarcke hebben en daarna
> een hele tijd niets
>
> Nooit van Van Asbroeck gehoord zeker?

Hij refereert toch aan Van Asbroeck als helemaal niets ??
gr
Walnoot 08 maart 2016 10:09
Van Asbroeck komt uit Aalst, dat ligt tussen Gent en Brussel. Hij is dientengevolge niet marginaal genoeg om als echte Vlaming te tellen.
Sub Culture 08 maart 2016 10:56
Als je aan elke Vlaming vraagt om een top 3 te geven van vermoedelijk meest marginale gemeentes/steden.
Zal je naast Blankenberge en Tienen ALTIJD Aalst terugvinden.
Luijt 08 maart 2016 11:21
Dat zie je verkeerd.
Luijt 08 maart 2016 11:25
Theuns had/heeft niet de keuze om naar LJ te gaan.
Vanmarcke heeft meer dan genoeg goede ondersteuning.
Vanmarcke, hoe sympathiek ook, was de afgelopen jaren zelden of nooit op de afspraak.
En onderschat niet hoe weinig belang LJ hecht aan jouw Vlaamse voorjaarswedstrijdjes.
Remko 08 maart 2016 11:41
Zijn er nu echt serieus mensen hier die vinden dat Sehnsucht niet trolt, als je al zijn bijdrages achter elkaar zet?
Walnoot 08 maart 2016 11:42
Dat komt omdat er geen steden zijn in de Kempen, alleen plaatsjes.
ton duk 08 maart 2016 11:43
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vanmarcke was de afgelopen
> jaren zelden of nooit op de afspraak.


Ik kwam gister te laat thuis om het ontstaan van de waaiers te zien
Zag Vanmarcke en Kelderman in groep 1...
Kan ik er vanuit gaan dat Sep hier wel op de afspraak was en Kelderman in groep 1 hield of was dat puur de verdienste van Wilco zelf ??
gr
Rudy t. 08 maart 2016 11:52
Zijn er nu echt serieus mensen die zich eraan ergeren?

En hij heeft gelijk toch?
Slimmerd 08 maart 2016 11:57
Vanmarcke zat aan het begin direct in het wiel van de Sky en Etixx-renners die de boel op de kant gooide, maar volgens mij was hij niet veel later wel bezig met daar waar Kelderman zat. Toen later de 2e groep aansloot met o.a. Tankink, kon hij zelf een aanval doen op de laatste grindstrook.
Slimmerd 08 maart 2016 11:58
Slimmerd 08 maart 2016 12:14
Het kwartet van vandaag dat de ontsnapping mag kleuren: Tsgabu Grmay (Lampre), Mathias Brandle (IAM), Anthony Delaplace (Fortuneo) en Evaldas Siskevicius (Delko Marseille Provence)
JW 08 maart 2016 12:42
Overigens vind ik Sep bijna altijd een heel nuttige renner voor de ploeg in meerdaagse koersen.
JW 08 maart 2016 12:48
Het zou vandaag de enige echte massasprint in deze koers kunnen worden. Dat lijkt me, met zoveel sprinters in de koers, wel acceptabel.

Maar de windrichting lijkt ook best weer waaiervriendelijk. Ik weet niet hoe open die wegen zijn.
En het is maar de vraag of er teams zijn die hier serieus energie in willen steken.
Slimmerd 08 maart 2016 12:51
Dit viertal krijgt net als gisteren in ieder geval ook een flinke bonus, inmiddels 10'15 voor op het peloton met Orica en Etixx op kop.
ton duk 08 maart 2016 13:08
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overigens vind ik Sep bijna altijd een heel
> nuttige renner voor de ploeg in meerdaagse
> koersen.

Daarom vroeg ik het ook...nog aandachtig mbt Gesink en de HOL-etappe TdF2015
gr
Slimmerd 08 maart 2016 13:21
DNF Lobato

Voorsprong overigens al geslonken tot 6'50
Slimmerd 08 maart 2016 14:44
Halverwege de wedstrijd is het verschil 3'35
JW 08 maart 2016 15:35
Nog 78 km, en 3'05".

Etixx en OGE controleren met gemak de koers.
Verder gebeurt er helemaal niks.
Zelfs Boonen klaagt nergens over.
Slimmerd 08 maart 2016 15:51
Nog 60km voor de koplopers en 3'18
Hoentie 08 maart 2016 15:55
Toch knap van Sehnsucht dat ik iedereen die meldt dat Sehnsucht trolt, ook begin te zien als trol.
Slimmerd 08 maart 2016 16:06
Delaplace plaatst zich in de strijd om de bollentrui op gelijke hoogte met I.Izagirre en Perichon.
Slimmerd 08 maart 2016 16:22
Nog 38km en de vier koplopers doen het nog met 1'47
Slimmerd 08 maart 2016 16:48
Grmay heeft zijn drie metgezellen al enige tijd verlaten en koerst weer in de buik van het peloton.
De drie vooraan beginnen aan de plaatselijke ronde van 17km en doet dit met 35'' voorsprong.
Slimmerd 08 maart 2016 16:53
In de buik van het peloton is het ook niet voor Grmay, hij koerst op ruim 3'30
Slimmerd 08 maart 2016 16:57
De laatste twee koplopers, Delaplace hield het op 15km voor gezien, worden gegrepen op 12km van de streep
Slimmerd 08 maart 2016 17:01
Nog 8 km tot we gaan sprinten
Slimmerd 08 maart 2016 17:10
1. Bouhanni Matthews
2. Matthews Bonifazio
3. Bonifazio Bouhanni
4. Kristoff 1''
5. Demare
6. Swift
7. Greipel
8. Wippert
9. Petit
10. Vangenechten

Maar dat zou nog wel eens kunnen veranderen, Bouhanni drukt Matthews in de hekken, ze blijven wonderbaarlijk overeind.



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2016 17:21 door Slimmerd.
Eazster 08 maart 2016 17:11
Bouhanni denk dat ie een bodycheck mag geven over de gehele weg?
Eazster 08 maart 2016 17:11
Blokkeert Matthews overduidelijk
Arsimo 08 maart 2016 17:14
Bouhanni wordt toch gediskwalificeerd mag ik hopen? Niet dat ik zo'n fan van Matthews ben maar die hoort de overwinning te krijgen. Bouhanni ging in feite twee keer in de fout.
ton duk 08 maart 2016 17:14
Bling op waarde geklopt
gr
Eazster 08 maart 2016 17:17
Ik zou persoonlijk dan weer geen praatjes hebben tegen Bouhanni. laat de Jury dat maar oplossenwinking smiley
JW 08 maart 2016 17:18
Ik vind dat Bouhanni niet alleen gediskwalificeerd zou moeten worden, maar ook uit de ronde zou moeten worden gezet.
Gelukkig loopt dit wonderbaarlijk goed af. Maar met het zelfde gemak kost het een aantal renners hun voorseizoen.
Hoentie 08 maart 2016 17:20
Laat die Bouhanni maar weer gaan kick boksen. Terechte diskwalificatie.
Carlos Danger 08 maart 2016 17:20
Hoentie 08 maart 2016 17:20
Bouhanni wordt teruggezet naar de derde plek.
Snorfietser 08 maart 2016 17:20
Helemaal mee eens, die actie ging helemaal nergens over.
Slimmerd 08 maart 2016 17:21
Bouhanni wordt bestraft voor zijn sprint en dus wint Matthews. Bouhanni naar plek 3, omdat ze 1'' los waren van de rest.
Arsimo 08 maart 2016 17:22
Bouhanni is gediskwalificeerd, Matthews wint. Alleen zag ik het goed dat ze Bouhanni nu derde hebben gezet? Of is dat alleen kwa tijd en niet uitslag?
shake 08 maart 2016 17:23
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bouhanni wordt bestraft voor zijn sprint en dus
> wint Matthews. Bouhanni naar plek 3, omdat ze 1''
> los waren van de rest.


Wat een bullshit. Los van de rest? Was toch een reguliere massasprint dus terugzetten naar laatste plek in peloton en dus ook geen punten voor puntenklassement.
Slimmerd 08 maart 2016 17:24
Volgens PCS ook een extra gat na plek 21, vanaf 22 op 5''. Dumoulin, LLSG, Izagirre, Thomas, Wellens en Majka zouden zo wat extra tijd pakken
Hoentie 08 maart 2016 17:26
Ja, maar hij is Frans.
Slimmerd 08 maart 2016 17:46
De trein van Kittel wil ook nog niet echt hè, buiten de zandbak?! Vandaag de eerste van de Etixx(zege)trein op plek 50!!
Walnoot 08 maart 2016 18:02
Vind de declassering onterecht. Bouhanni maakte geen plotselinge beweging toen Matthews naast het kwam, hij ging al die kant op. Daarnaast is Matthews een nare relnicht.
Rudy t. 08 maart 2016 18:29
Marrokaantjes en nichten is gewoon geen goeie combi.
Misschien moeten ze gewoon een aparte koers gaan organiseren voor nichten?
Walnoot 08 maart 2016 19:13
Goed idee, denk dat we daar hoge ogen gaan gooien met Vos.
shake 08 maart 2016 19:26
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vind de declassering onterecht. Bouhanni maakte
> geen plotselinge beweging toen Matthews naast het
> kwam, hij ging al die kant op. Daarnaast is
> Matthews een nare relnicht.

Je hebt je nieuwe bril of lenzen zeker bij de Pearle in Den Bosch laten liggen?
ton duk 08 maart 2016 19:32
shake Schreef:
------------------------------------------------------
>
> Je hebt je nieuwe bril of lenzen zeker bij de
> Pearle in Den Bosch laten liggen?

Bling zag een gaatje wat er daar niet was
Bouhanni ging terecht niet opzij...
Goed gezien van Walnoot
gr
Walnoot 08 maart 2016 19:47
[sporza.be]

Kijk de beelden er maar op na, op 1.31 zie je duidelijk dat het Matthews is die doorsprint op een te kleine ruimte en Bouhanni op zijn elleboog raakt. Als er iemand gediskwalificeerd moet worden, is dat wat mij betreft die vuile gladjakker. En dat zeg ik niet alleen omdat ik het een klein lulletje vind, heb het namelijk ook niet voor Bouhanni.

En in Den Bosch kom ik niet, Duk is me net iets te gevaarlijk.
Eindhovuh 08 maart 2016 19:48
Rudy t. 08 maart 2016 19:52
Die vuile gladjakker is toch gediskwalificeerd?
Cecchini 08 maart 2016 19:55
ken je het verhaal van "die ene vuile gladjakker die een ander gladjakker van vuil spel beticht" ?
Walnoot 08 maart 2016 20:00
Tinuz 08 maart 2016 20:18
We kunnen vrij zeker zijn dat Walnoot een relnicht is achter een toetsenbord. Relnicht + toetsenbord=ziener, en die projecteren nogal eens hun eigen aberraties en voorkeuren op anderen.
Walnoot 08 maart 2016 20:59
Nee hoor, ik geloof niet dat er nog meer mensen zijn die in de toekomst kunnen kijken.

Komen jij en Cecchini anders buiten spelen? dan vechten we er eens om!
Cecchini 08 maart 2016 21:20
Walnoot 08 maart 2016 22:08
Ik vecht niet met mensen die - aan het accent te horen - ergens uit Noord-Limburg komen. Of elders uit Limburg. Mijn moeder heeft me geleerd dat ik geestelijk gehandicapten niet mag slaan.
Brieske 08 maart 2016 22:15
Op de school voor slechte caberatiers gezeten?

Groet
Walnoot 08 maart 2016 22:24
Brieske 08 maart 2016 22:53
Ah, de befaamde rooie klats, dacht ff dat je zand in je kut had Maaruh.
Dan laat ik u even met rust, tot over een paar dagen...

Groet
Luijt 09 maart 2016 10:22
Heren heren toch, er waren tijden dat een webmaster eerder ingreep.

Vriendelijke groet, Luijt
Luijt 09 maart 2016 14:55
Ik vind Sep ook een hele nuttige renner en, voor zover ik dat uit een docu over hem en zijn broer kan afleiden, vast ook een hele symphatieke.

Hij schiet alleen tot dusverre tekort als kopman in voorjaarsklassiekers. Volgens mij (maar ik zal vast eea vergeten) heeft ie alleen ooit het De Omloop gewonnen en dat was het. Ook niet erg, maar er schijnt nogal wat Vlaams volk hier op het forum te denken dat we hier te maken hebben met een groot winnaar met een clubje hopeloze knechten. Dat beeld lijkt me niet terecht.
JW 09 maart 2016 16:43
thumbs up

Voor mij is Sep in de kasseienkoersen een prima kopman voor TLJ.
Daarmee kunnen ze in de kasseienkoersen meedoen voor het podium. En dat lijkt mij een aanvaardbaar optimum.

Als je eist dat hij ook jaarlijks een of meer topkoersen wint, is dat naar mijn mening te veel gevraagd van Sep of TLJ. Er zijn maar heel weinig renners die aan zo'n eis voldoen, en de keienkoersen zijn belangrijk voor TLJ, maar niet het belangrijkste. De ploeg wil graag op elk terrein redelijk voor de dag komen.
Dat lijkt mij, met hun bescheiden budget, een prima opstelling.
diravi 09 maart 2016 17:13
'Heren heren toch' waren de woorden van ene panelvoorzitter in een discussie over agressie. :-)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen