Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kai Reus naar Roompot

Gepost door Eddy Veen 
Eddy Veen 09 maart 2016 11:17
[www.wielerflits.nl] Zou hij nog een stap zetten?
Miquel1983 09 maart 2016 11:30
Leuk nieuws! Ik hoop dat Reus zich in andere Vlaamse klassiekers net zo kan laten zien als in de Omloop. Ik dacht toen nog, is dat niets voor Roompot? En inderdaad, goede zet van hen lijkt me; een ervaren renner die mikt op de koersen waar Roompot altijd welkom is.
rustdag 09 maart 2016 11:33
Leuk voor reus. Gefeliciteerd voor Beide.


Kies maar Kia, wat wil je rijden......

Calendar
12.03Energiewacht Ronde van Drenthe
16.03Nokere Koerse - Danilith Classic
21.03Volta Ciclista a Catalunya
23.03Dwars door Vlaanderen / A travers la Flandre
25.03E3 Harelbeke
27.03Gent - Wevelgem in Flanders Fields
02.04Volta Limburg Classic
03.04Ronde van Vlaanderen / Tour des Flandres
05.04Circuit Cycliste Sarthe - Pays de la Loire
06.04Scheldeprijs
Erik S. 09 maart 2016 11:39
merijntje mortirolo 09 maart 2016 11:40
Quote
rustdag
Kies maar Kia, wat wil je rijden......

Morgen weer, vandaag rijd ik Saab.
rustdag 09 maart 2016 11:48
merijntje mortirolo 09 maart 2016 11:57
Lichtelijk, mijn Turkenbus wordt oud. Morgen istie weer gemaakt.
Pyama 09 maart 2016 11:58
Ben ik de enige die dit ondankbaar vind richting zijn huidige ploeg?
rustdag 09 maart 2016 12:02
Je kan beter wat minder gaan drinken, daar word je een leuker mens van,sterkte man.
Arriere de la course 09 maart 2016 12:04
1x toevallig mee zitten in een vroege ontsnapping is voldoende voor een contract bij Roompot. Triestige ploeg.
rustdag 09 maart 2016 12:05
Ja dat kan je idd zeggen. maar ja dat is ook weer de sport. Je blijft niet eeuwig jong. Een nieuwe kans, die moet je dan ook pakken
merijntje mortirolo 09 maart 2016 12:05
Bedankt voor de tip, maar ik ben er proefondervindelijk achtergekomen dat dat faliekant niet-waar is.

(Enniewee, zie je 'hem' nou echt niet?)
rustdag 09 maart 2016 12:15
Ik zag hem na jouw reactie wel.maar ik ga mezelf niet elke keer verbeteren. Wat bij jouw vanzelf gaat, kost bij mij wat meer energie. En dat vind ik niet nodig op een prikbord. Laten we het gewoon gezellig houden, en niet steeds op elkaar reageren. Want dat gebeurt hier de laatste tijd wel heel erg vaak.
bakfiets 09 maart 2016 12:20
vind ik ook, dyslecten (zoals ik) en mensen die geen neerlandicus zijn, moeten toch ook gewoon kunnen reageren.
bakfiets 09 maart 2016 12:22
Dyslecten maken vaak fouten zoals kai kia. Je leest je bericht maar ziet het niet, je leest erover heen dat is misschien moeilijk voor te stellen maar zo werkt het wel.
Lucho Herrera 09 maart 2016 12:22
Waarom ondankbaar? Hij wil zijn sport professioneel bedrijven en Roompot biedt hem die kans. Hij zou gek zijn als hij het niet deed. En dat hij naar Roompot gaat wil uiteraard niet zeggen dat hij niet dankbaar is voor de kans die Veranda's Willems hem heeft geboden. Bij die ploeg hebben ze hem weer renner gemaakt. Na alle ellende tot en met 2014 heeft hij daar in 2015 in alle rust weer een heel jaar kunnen koersen. Hup Reus!


.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/03/2016 12:29 door Lucho Herrera.
merijntje mortirolo 09 maart 2016 12:26
Niet op elkaar reageren... Wordt een kek discussieforum zo. spinning smiley sticking its tongue out

Al snap ik wat je bedoelt en geef ik je ook wel gelijk. Blijft een feit dat ik al drie dagen met die kutbus in mijn maag zit (valt zwaar), vandaar. kZeg niet dat het de beste grap ooit is, maarruh, als er al niet meer gelachen mag worden, wordt het wel heel erg saai hier.

On topic: ik neig ergens naar wat Pyama zegt, maar de gedachte "Fuck them all, een sporter moet toch echt in eerste instantie aan zichzelf denken" overheerst. Roompot rijdt toch een aanzienlijk interessanter programma dan Vérandas W.

'Gezonde' topsportmentaliteit, nu nog topsportprestaties. Ik maggum wel, die Kai.
Lucho Herrera 09 maart 2016 12:28
Hoezo was het toevallig dat hij meezat? Denk je echt dat sterke benen er zo plots zijn? In Besseges was al duidelijk dat Reus een goede winter had gedraaid. Daar was hij dicht bij een ritzege. Werd in de laatste kilometer bijgehaald.

Uiteraard zullen naast de sportieve redenen van Roompot om Reus aan te trekken sentiment en marketing ook een rol spelen. Breukink kent Reus maar al te goed uit zijn Rabo tijd. En marketing technisch levert Reus best veel publiciteit op vanwege zijn hele geschiedenis.
ton duk 09 maart 2016 12:31
Goede reply, Lucho
gr
Arriere de la course 09 maart 2016 12:47
Om in een vroege ontsnapping te zitten heb je een tikkeltje geluk nodig. Eenmaal in die ontsnapping is het toch allemaal niet zo moeilijk meer. Finale rijden in het peloton en dan gewoon een korte uitslag rijden, dan heb je goede benen en het niveau voor een pct.
Lucho Herrera 09 maart 2016 12:50
Ja zo ken ik er nog een paar. Als je eenmaal het geel hebt in een bergetappe van de Tour is het eindklassement winnen ook niet meer zo moeilijk.
Sub Culture 09 maart 2016 12:56
Dus hij zit een keertje in de goeie ontsnapping in de Omloop, krijgt daardoor wat extra madia-aandacht waarbij zijn hele professionele levenswandel nog eens wordt uitgesmeerd.
En hij mag meteen bij Roompot tekenen?
Clavan 09 maart 2016 13:02
Hij kreeg gelijk ook van Veranda Willems een verbeterde aanbieding. Dus opportunisme houdt niet op bij de landgrenzen.
Arriere de la course 09 maart 2016 13:07
Vergelijking is een beetje loos, want een berg etappe is geen vroege ontsnapping dunkt mij. Maar in principe komt het er op neer ja, Oscar Pereiro Sio had een keer dat geluk (achteraf weliswaar)
Snorfietser 09 maart 2016 13:08
Zo werkt het nu eenmaal, ook andersom. Als Veranda Willems een betere renner binnen kan halen stellen ze die op in plaats van Reus.
zumsteg 09 maart 2016 14:01
Met deze zin doe je Reus en een paar anderen in die ontsnapping toch echt tekort. Van Avermaet, Sagan, Rowe, Benoot en consorten waren al een tijd gas aan het geven en ze kwamen niet heel snel dichterbij. Het was meer dan een kansloos groepje vluchters dat voorop mocht blijven. Dat is vele malen beter dan de ontsnappingen/chasse patates van Johnny Hoogerland en die rijdt al voor het tweede seizoen bij Roompot.
Wanny 09 maart 2016 14:31
Als Reus niet lek had gereden, dan had ie een serieuze kans gemaakt om met die kopgroep aan de meet te komen. En zelfs een kansje om te winnen dus.

Hoeveel renners van Roompot hebben de kwaliteiten om het in een vroege vlucht zo lang uit te zingen, de forcing in die groep te voeren en ook nog aan te pikken als de favorieten (waaronder de wereldkampioen) langs komen?

Daar komt nog bovenop dat Roompot hierdoor weer ff in het nieuws komt en daar doen ze het uiteindelijk ook voor.
MarcoV 09 maart 2016 14:56
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als Reus niet lek had gereden, dan had ie een
> serieuze kans gemaakt om met die kopgroep aan de
> meet te komen. En zelfs een kansje om te winnen
> dus.

geloof je het zelf? Hij hing toen hij lek reed al meters achter zijn ploegmaat in de kopgroep, en ook die werd gelost en door het peloton ingelopen, idem voor de Direct Energie man die daar weer een stuk voor reed.
Hij reed een prachtige koers, maar dit lijkt me een redelijk broodje aap ... maar Reus z'n carriere leent zich nogal voor ware en onware verhalen. Dus over een aantal jaar zal het wel de standaard uitleg zijn dat hij in winnende positie lek reed ...
Luijt 09 maart 2016 14:58
Ja, mooi toch.
Luijt 09 maart 2016 14:59
Ik ben voor Kai! Ik zou maar tekenen. En dan volgend jaar de pro tour in TLJ.
Wanny 09 maart 2016 15:40
MarcoV Schreef:

> geloof je het zelf? Hij hing toen hij lek reed al
> meters achter zijn ploegmaat in de kopgroep, en
> ook die werd gelost en door het peloton ingelopen,
> idem voor de Direct Energie man die daar weer een
> stuk voor reed.
> Hij reed een prachtige koers, maar dit lijkt me
> een redelijk broodje aap ... maar Reus z'n
> carriere leent zich nogal voor ware en onware
> verhalen. Dus over een aantal jaar zal het wel de
> standaard uitleg zijn dat hij in winnende positie
> lek reed ...

Het leek erop alsof ie op een leegloper reed toen ie terrein prijs moest geven. Zou ook wel wat logica in zitten, want tot dat moment was ie steeds een stuk sterker dan zijn ploegmaat geweest. Logischerwijs zou die dan eerder hebben moeten lossen dan Reus.
Lucho Herrera 09 maart 2016 15:43
Er zijn genoeg objectieve en lange verhalen over Reus geschreven die op genuanceerde wijze het hele verhaal vertellen. Maar het grote publiek onthoudt meestal slechts enkele flarden van het verhaal en verzint de rest er zelf bij.
Sehnsucht 09 maart 2016 16:08
Quote

Derde comeback Kai Reus: van coma naar profcontract bij Roompot-Oranje

Kai Reus zet zijn wielerloopbaan voort bij Team Roompot-Oranje. De Nederlandse wielerploeg maakte woensdag bekend dat de 30-jarige Noord-Hollander een contract heeft ondertekend. Bijna tien jaar na zijn fatale valpartij, waarbij hij tien dagen in een coma lag, levert zijn derde comeback hem nu een profcontract op. Het verhaal van Kai Reus, ooit een van de grootste beloftes van het Nederlandse wielrennen.

Door: Just Fontein 9 maart 2016, 14:16

Ik voelde me als een junior in een grote speeltuin', zei wielrenner Kai Reus over Omloop Het Nieuwsblad anderhalve week geleden. Dertiger Reus stond als amateur in het Verandas Willems-tricot aan de start. Op zo'n 60 kilometer van de meet reed hij zelfs nog in de kopgroep, met onder andere Peter Sagan en latere winnaar Greg Van Avermaet. Een lekke band maakt een einde aan zijn illusies op een top tien-notering.

Het junioren WK van 2003 moet meerdere malen door zijn hoofd zijn geflitst. Dat jaar wordt Reus in Canada wereldkampioen bij de junioren in Canada. Rabobank biedt hem een contract aan, NOC*NSF roept hem uit tot Talent van het Jaar. Samen met bijvoorbeeld Thomas Dekker, Lars Boom (wereldkampioen bij de junioren in het veld) en Joost Posthuma behoort hij tot de 'gouden wielerlichting' van de Rabobank.

Hij is een allrounder, winnaarstype en kan goed tijdrijden bovendien. In 2006 maakt hij zijn debuut als prof. 'Kai Reus. Wordt vergeleken met Thomas Dekker. Is misschien nog beter', noteert de Volkskrant dat jaar.

Geen helm
Tijdens een trainingsrit op 12 juli 2007 komt er op de flanken van de col d'Iseran in de Franse Alpen abrupt een einde aan de veelbelovende carrière van de dan 22-jarige Reus. In de afdaling naar Val d'Isère komt hij hard ten val. Hij draagt geen helm.

Elf dagen ligt hij in coma. Het scheelt niet veel of hij was doof geweest en blind aan een oog. Maar Reus wil terugkeren in het profpeloton. 'Eén ding is zeker: Kai Reus keert terug in het wielerpeloton', staat als kop boven het interview dat Reus geeft, twee maanden nadat hij is ontwaakt hij zijn coma.

Maar de revalidatie van Reus gaat niet van harte. Hij krijgt te maken met stemmingswisselingen en begint te twijfelen over het nut van wielrennen. Als hij begin 2010 ook nog de ziekte van Pfeiffer krijgt, stop hij gedesillusioneerd.

Tweede comeback
Een jaar later krijgt hij spijt en klimt weer op de fiets. In het shirt van de Amerikaanse ploeg Unitedhealthcare wint hij in 2012 zowaar een etappe in de Ronde van Portugal. Als vlak na de overwinning in Portugal zijn moeder zelfmoord pleegt, lijkt ook deze tweede comeback als een nachtkaars uit te gaan. Hij kan het niet opbrengen dagelijks uren te gaan trainen. Hij zit vooral op de bank. 'Voor meer had ik geen energie. Mijn moeder was in ons gezin als cement', zei hij destijds in NRC Handelsblad.

Reus heeft twee jaar nodig om deze tegenslag te verwerken. Als traumaverwerking bezoekt hij ook de plek des onheils op de Col d'Iseran. Met hernieuwde motivatie begint hij aan een derde comeback.

Op amateurbasis rijdt hij het afgelopen anderhalf jaar in het shirt van Verandas Willems. En het had niet veel gescheeld of hij was helemaal niet aan de start van Omloop Het Nieuwsblad verschenen. Zijn ploeg kreeg een wildcard na het afzeggen van Giant-Alpecin, dat na een zware valpartij geen volledig ploeg op de been kon brengen.

Roompot-Oranje
Het werd het ideale visitekaartje. Meedere ploegen meldden zich bij Reus. De beloning: een contract voor anderhalf jaar bij Roompot-Oranje, met startbewijzen in de Vlaamse en heuvelklassiekers.

Voor de camera's van de NOS: 'Dat ik al deze grote koersen kan gaan rijden, daar had ik een paar jaar geleden alleen op kunnen hopen. Dat wordt nu werkelijkheid. (...) Ik heb nu anderhalf jaar bij Verandas Willems gereden en heb nog anderhalf jaar nodig om de top te halen.'

Dat hij zonder de lekke band op de Paddestraat misschien nog hoger had kunnen eindigen in Omloop Het Nieuwsblad, daar baalt hij 'godverdomme' van. 'Maar ik hoop dat jullie genoten hebben.'

[www.volkskrant.nl]
william 09 maart 2016 16:57
Lijkt me logisch dat Roompot niet tevreden is over de prestaties in de Belgische koersen. Met Reus maken ze kans om ook nog in beeld te komen als de finale in de koers is begonnen. Verder zal men voor volgend seizoen flink moeten door selecteren.
Walnoot 09 maart 2016 17:12
Geen disrespect, maar Roompot heeft gewoon een matige groep. Een renner met het talent van Reus past daar prima bij, een Honig en een Hoogerland-zonder-dope zijn echt zeker niet beter.

Edit: en past daarbij bedoel ik niet per se mee dat Reus een matige renner is, maar wel dat hij een meerwaarde voor de ploeg kan zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/03/2016 17:13 door Walnoot.
Spaak 09 maart 2016 17:27
Als fan van woordgrapjes had ik het leuker gevonden als hij naar Giant was gegaan...
Rudy t. 09 maart 2016 19:40
Reus reed die groep helemaal uit elkaar en bleef samen met gougeard kilometers lang voor de groep sagan uit rijden. Reus reed echt wel een hele goeie koers. En bij roompot kunnen ze wel iemand gebruiken voor het Vlaamse werk.
Rudy t. 09 maart 2016 19:41
Ik mis de persoonlijke noot...
Ridder Kale Knikker 09 maart 2016 19:50
smileys with beerthumbs up



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/03/2016 19:52 door Ridder Kale Knikker.
Cyclad 09 maart 2016 19:57
Jouw lezing is correct
Frederik D. 09 maart 2016 20:18
Persoonlijke nood als persoonlijke noot ....

Toch mooi voor Reus. Moge hij zijn achternaam af en toe waarmaken. Maar als mens is hij, metaforisch gezegd, al een reus.
Luijt 09 maart 2016 23:22
Miquel1983 10 maart 2016 08:51
Ik begrijp sommige reacties in dit forum niet. In een kopgroep zitten is misschien niet zo moeilijk, maar samen met Cougaerd (de enige renner in die kopgroep van WT-ploeg) de beste blijken te zijn en nog enkele tientallen kilometers een klein gat consolideren op een groepje Van Avermaet-Benoot-Sagan, dan rijd je echt wel een hele goede koers voor zo'n renner.

Helaas moest Reus lossen met een leeglopende band (want het was overduidelijk dat hij beter was dan zijn ploeggenoot die daar nog voor hem reed). Anders had Reus waarschijnlijk, net als Cougaerd, kunnen blijven aanhaken en was hij top-6 geëindigd. Hoe vaak is het in een zware Vlaamse heuvelklassieker de afgelopen jaren gebeurd dat iemand uit vroege kopgroep tot de finish vooraan kan blijven? Als je dat kan, ben je sowieso beter dan 90% van de Roompot-renners.
Westfalen 10 maart 2016 09:46
Wie zegt dat Reus tot de finish in de kopgroep had gezet. Hij was zeker niet beter dan Gougeard en hing achter in de groep toen ze werden bijgehaald. Ik heb ook niet gezien dat hij beter dan z'n ploeggenoot was.
Leon 10 maart 2016 11:11
Opmerkelijk dat Brecht Dhaene, in de Omloop toch zeker niet de mindere van zijn ploegmaat Reus, nog geen profcontract is aangeboden door Topsport Vlaanderen.

En als je op grond van een halve koers al aanneemt dat Reus zonder leegloper wel even goed zou zijn geweest als Gougeard, mondiaal gezien een van de grootste talenten voor de kasseienkoersen, tsja. Oranje brilletje denk ik?
Leon 10 maart 2016 11:13
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou ook wel wat
> logica in zitten, want tot dat moment was ie
> steeds een stuk sterker dan zijn ploegmaat
> geweest. Logischerwijs zou die dan eerder hebben
> moeten lossen dan Reus.

Een kasseistrook daarvoor was toch Reus al even gelost van voren, terwijl Dhaene er nog bijzat? Toen liep zijn band niet langzaam leeg, maar zijn benen...
cyclingfreakske 10 maart 2016 11:56
de opstap naar Roompot is alvast weer een goed begin voor hem. Als je ziet vanwaar die komt en al die mentale ellende heeft doorgemaakt..... is het bijna een wonder dat hij nog koerst.
de rest van de groep moet zowieso presteren, Kai Reus kan je moeilijk verwijten gaan maken als hij dit jaar toch nog wat problemen kent en wisselvallig zou presteren.
(correctie, merci voor de verwijzing)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2016 12:42 door cyclingfreakske.
Lobsen 10 maart 2016 12:24
Vanmarcke rijdt (nog) niet bij Roompot, geloof ik
Arsimo 10 maart 2016 12:38
Grappig, er zijn twee vergissingen mogelijk:

Denk je nu dat:
of Reus naar LottoNL/Jumbo is
of Van Marcke bij Roompot rijdt?

winking smiley
cyclingfreakske 10 maart 2016 12:41
oeps ja... lol
Luijt 10 maart 2016 19:25
Ja, en heel verstandig van Roompot dat ze die op zetten.
Miquel1983 11 maart 2016 09:35
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Opmerkelijk dat Brecht Dhaene, in de Omloop toch
> zeker niet de mindere van zijn ploegmaat Reus, nog
> geen profcontract is aangeboden door Topsport
> Vlaanderen.
>

Dhaene vond ik ook knap rijden, maar het was Reus die de kopgroep aan flarden reed. Daarna Reus die samen met Gougaerd het meeste kopwerk deed. En daarna opnieuw Reus die met Gougaerd wegreed bij Dhaene.

Hebben wij een andere koers gezien???
merijntje mortirolo 11 maart 2016 11:07
Ieder een andere bril op, waarschijnlijk.
ton duk 11 maart 2016 11:36
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dus over een aantal jaar zal het wel de
> standaard uitleg zijn dat hij in winnende positie
> lek reed ...

Om ver gereden door een motor is dan wel wat heldhaftiger
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen