Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

ASO wekt Ronde van Duitsland weer tot leven

Gepost door Sjoerd102 
Sjoerd102 10 maart 2016 10:14
van wielerflits.nl (was vreemd genoeg hier nog niet gepost)

De Deutschland Tour keert binnen afzienbare tijd terug op de wielerkalender. Tourorganisator ASO heeft daarover een overeenkomst gesloten met de Duitse wielerbond BDR. De Ronde van Duitsland hield na de editie van 2008 op te bestaan, vooral vanwege de dopingproblematiek in het wielrennen.


De bedoeling is dat de Ronde van Duitsland binnen twee jaar weer nieuw leven ingeblazen zal worden. Volgens Duitse media is al besloten dat de eerstvolgende editie in 2018 zal zijn. De samenwerking tussen de BDR en ASO is voor de lange termijn. Gesproken wordt over een periode van zeker tien jaar.

“De aankondiging dat de Tour de France in 2017 zal starten in Düsseldorf en de geweldige prestaties van een nieuwe generatie Duitse profs in de belangrijkste wedstrijden, zorgen voor een goede voedingsbodem om de liefde voor het wielrennen in Duitsland weer te laten groeien”, staat in een gezamenlijke persverklaring. In welke periode de rittenkoers plaats zal vinden, is nog onduidelijk. De laatste editie in 2008 begon eind augustus en eindigde begin september en duurde in totaal negen dagen.

Met de samenwerking wordt beoogd de Duitse wielersport op een duurzame manier te promoten. De Deutschland Tour vorm daarbij het middelpunt. Er zullen daarnaast ook onder meer activiteiten voor recreatieve fietsers worden opgezet.
El Chaba 10 maart 2016 13:11
Goed nieuws maar waarom heeft de ARD nog niet besloten tot een boycot van atletiekwedstrijden?
El Chaba 10 maart 2016 13:11
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2016 13:14 door El Chaba.
Velodroom 10 maart 2016 13:39
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> .

El Chaba die El Chaba op de vingers tikt al is de lineaal wel erg kort? smiling smiley
Siem 10 maart 2016 15:44
Is er wel eens atletiek op tv dan?
Luijt 10 maart 2016 17:21
De ronde van Duitsland. Jaar op jaar wist men daar een zeer oninteressante koers van te maken. Kijken of ze daar opnieuw in slagen nu het fietsen in Duitsland weer even in genade lijkt te vallen, voor zo lang het duurt overigens.
Als Kittel weer niks presteert dit jaar zal het wel weer snel overwaaien.
Pyama 10 maart 2016 18:42
Want Degenkolb, Greipel en Martin kunnen er niks van?
Luijt 10 maart 2016 19:23
Duitsers gaan in principe niet uit hun dak voor het fietsen.

Ja ik weet het, in de tijd van Jan U stonden ze in de etappe naar Freiburg met een miljoen Schlachtenbummler langs de kant, maar dat was eenmalig.
JW 10 maart 2016 19:26
Om de koers in Duitsland populair te maken zal hij, vrees ik, toch afgestemd worden op waar de Duitse toppers goed in zijn.
Dus vooral vlakke etappes, en een tijdrit.
Leuk voor wie daarvan houdt, persoonlijk kijk ik er niet echt naar uit.
Walnoot 10 maart 2016 19:29
Dat is natuurlijk ook wel waar een groot deel van het Duitse landschap zich voor leent. Maar ik neem aan dat ze naast tenminste drie sprintetappes en een tijdrit ons ook nog wel wat leuke ritten voor zullen gaan schotelen.
MarcoV 10 maart 2016 20:41
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Om de koers in Duitsland populair te maken zal
> hij, vrees ik, toch afgestemd worden op waar de
> Duitse toppers goed in zijn.
> Dus vooral vlakke etappes, en een tijdrit.
> Leuk voor wie daarvan houdt, persoonlijk kijk ik
> er niet echt naar uit.

je bent ook wel het zonnetje in huis hé? Nota bene over de Ronde van Duitsland, die toen hij nog was naar de Rettenbachferner ging ... (weliswaar in Oostenrijk, dat is ook wat bijzonder). Dacht dat je blij zou zijn dat de koers niet in 'een zandbak in het Midden-Oosten' maar een wat publieksvriendelijke plek is, is het nog niet goed ..
JW 10 maart 2016 22:11
Och ja, dat zou ik bijna vergeten.
Elk jaar opnieuw die helse klim naar de Rettenbachferner !

Nu je dat zo schrijft: als ik beter nadenk heb ik toch wel enorm veel mooie herinneringen aan de Deutschland Tour.
Alleen al het geweldige wielerpubliek, echte kenners !
Die Tour stond garant voor een week vol zinderende spanning...
GillesEmanuel 10 maart 2016 23:35
Haha JW zure man. Duitsland biedt bij uitstek een land met zoveel mogelijkheden, ben benieuwd wat er gaat komen, alles beter dan die ronde van Beijing.
Cecchini 11 maart 2016 00:38
JW zal wel wat cynisch doen over de Rettenbachferner omdat Dumoulin in de ronde van Zwitserland als klimmer Gesink naar de troon begon te steken. Of draai ik weer door in mijn complot theorie ?
Carlos Danger 11 maart 2016 00:52
2018. Nog ruim 2 jaar om Griepel. Kittel, Degenkolb en consorten op Meldonium te betrappen en weg is de Ronde van Duitsland.
Walnoot 11 maart 2016 08:46
hot smiley hot smiley

Hij kwam daar binnen achter Hirt en Denifl. Topuitslag idd!
El Mik 11 maart 2016 10:18
Ik vond de Ronde van Duitsland juist een pracht rondje, in die tijd al gelijk leuker dan menig Dauphiné of Tour de Suisse. Laat staan Romandie of een ronde a la Catalunya dat niet te volgen is buiten de uitslagen.

Met inderdaad de Rettenbachferner, wat mij betreft de misschien wel mooiste slotklim in het Europese wielrennen. Maar ook mooie andere ritten gezien en zelfs een winnende Tankink! winking smiley


Nu nog de Züri Metzgete terugbrengen aub
Clavan 11 maart 2016 10:56
Doet mij weer terugdenken aan Saul Raisin.
JW 11 maart 2016 11:29
"..Waar menig organisator uitgaat van het principe meer is beter, heeft de Deutschland Tour bewust gekozen voor minder kilometers en een minder zwaar programma. Zo zal de vorig jaar beslissende 2600 meter hoge Rettenbachferner geen deel van het routeschema uitmaken. Op die manier hoopt men de renners die de Tour de France in de benen hebben, negen dagen na de aankomst op de Champs Elysées naar Duitsland te lokken..."
[Wielerrevue november 2005]

Die klim naar de Rettenbach zit ook in mijn geheugen nog als een juweeltje opgeborgen.
Maar dan als uitzondering, niet als jaarlijks terugkerend slotakkoord.
El Chaba 11 maart 2016 14:20
Behoorlijk ja.
JW 11 maart 2016 19:32
Luijt schreef al vroeg in dit topic:

"..De ronde van Duitsland. Jaar op jaar wist men daar een zeer oninteressante koers van te maken. Kijken of ze daar opnieuw in slagen nu het fietsen in Duitsland weer even in genade lijkt te vallen, voor zo lang het duurt overigens..."

Daar haakte ik gretig op in.
Mijn herinneringen zijn duidelijk een stuk negatiever dan van een aantal andere prikkers.
Dat is (waarschijnlijk) mede beïnvloed door de schijnheilige opstelling van de Duitse media t.a.v. de wielersport. Of het nu atletiek, biatlon, tennis of noem maar op is, bij al die andere sporten lijkt doping helemaal niet van belang. Het wielrennen echter werd rücksichtslos verbannen.
Ik heb er weinig vertrouwen in dat het nu wel weer goed komt.
MarcoV 11 maart 2016 19:57
JW Schreef:
-------------------------------------------------------

> Daar haakte ik gretig op in.
> Mijn herinneringen zijn duidelijk een stuk
> negatiever dan van een aantal andere prikkers.
> Dat is (waarschijnlijk) mede beïnvloed door de
> schijnheilige opstelling van de Duitse media
> t.a.v. de wielersport. Of het nu atletiek,
> biatlon, tennis of noem maar op is, bij al die
> andere sporten lijkt doping helemaal niet van
> belang. Het wielrennen echter werd rücksichtslos
> verbannen.
> Ik heb er weinig vertrouwen in dat het nu wel weer
> goed komt.

Je blijft wel erg zuur. De media houding is inmiddels wel wat genuanceerder (wat weliswaar niet de verdienste van het wielrennen is ...), en het Duitse gewone publiek heeft zich sowieso voor een flink deel weinig aangetrokken van die media-houding. Koers kijken is nog enorm populair. Maar blijkbaar verdienen ze voor jou nog steeds geen ronde. Hup, naar de woestijn met die koers, daar zijn media tenminste niet kritisch eye rolling smiley
cyclingfreakske 11 maart 2016 21:56
..ben benieuwd of er nieuwe duitsers meerijden....
Cecchini 11 maart 2016 22:37
Jullie willen toch niet nog een etappe uitslagje bergop in de Vuelta van 2015 hier geplaatst zien.
Luijt 12 maart 2016 00:05
Duitsers snappen geen reet van fietsen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen