Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nokere Koerse - Danilith Classic 2016 (1.HC)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 15 maart 2016 15:39
Nokere Koerse - Danilith Classic 2016 (1.HC)
El Chaba 15 maart 2016 15:39




Nokere Koerse - Danilith Classic 2016 (1.HC): Deinze - Nokere (199,5 km / 81,1 km + 8x 14,8 km)

Ook deze Belgische koers is dit jaar opgewaardeerd naar de HC-status. Duidelijk is dat men hier wat betreft het wielrennen geen last heeft/had van de financiële crisis, integendeel.
Het parcours is overigens veel minder spectaculair dan het er op de profieltjes uitziet. Nokere 'Berg' is een oplopende kasseistrook van slechts 400 meter lang en de koers mondt dan ook meestal uit in een massasprint. Ook uitkijken naar Danny van Poppel die zijn rentree zal maken.

Kaartje:





Profiel:





Profiel laatste 3 km:





Startlijst: [www.cyclingfever.com]

Uitslag vorig jaar:
(Volledige uitslag: [cqranking.com])

1. BEL BOECKMANS Kris LTS 4h26'50" 80
2. FRA JULES Justin VER 48
3. GBR THWAITES Scott BOA 40
4. GER BAUHAUS Phil BOA 36
5. BEL PLANCKAERT Baptiste RLM 32
6. NED VAN POPPEL Danny TFR 28
7. NED MARKUS Barry TLJ 24
8. BEL JANS Roy WGG 20
9. NED TE BRAKE Remco MET 16
10. BEL MAES Nikolas EQS 12



Kris Boeckmans vorig jaar in veel betere tijden. Overigens maakt hij a.s. vrijdag al zijn rentree in de Handzame Classic. Hup Kris!

Start: 12.15 uur.
Finish: rond 17.00 uur
ton duk 15 maart 2016 15:45
5* Groenewegen
gr
Walnoot 15 maart 2016 16:09
400 meter aan 5-6%, is ook wel relevante info. Koers zou er toch anders uitzien mochten ze bijvoorbeeld op de 350m lange Patersberg finishen. Verder eens met Duk.
Linkebal 15 maart 2016 16:11
Ben ook wel benieuwd naar D. van Poppel
GillesEmanuel 15 maart 2016 16:18
Benieuwd wat Floris Gerts kan klaar spelen, evenals Danny van Poppel.
Jeanneman 15 maart 2016 19:07
Davide Martinelli *****
Arriere de la course 15 maart 2016 19:41
Slimmerd 15 maart 2016 23:25
Dan roep ik maar Thwaites
Leon 15 maart 2016 23:30
Prikdude 16 maart 2016 00:03
Hugo Hofstetter, met twee fietslengtes.
Carlos Danger 16 maart 2016 00:57
GillesEmanuel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Benieuwd wat Floris Gerts kan klaar spelen,
>

Knechten voor Vliegen.

1. De Bie.
Sticky Bottle 16 maart 2016 07:59
Toch wel één van de slechts bezette 1.HC koersen qua deelnemersveld maar wel een leuke koers. Nou ja, in ieder geval de laatste 5 km
Prikdude 16 maart 2016 09:24
Uitstekende generale voor MSR?
Zou me niks verbazen als Etixx en Sky hier gaan uitpakken en M&M er een Italiaans neo-prof eentweefeestje van maken. Wel van die vervelende Hofstetter en Druyts af geraken, natuurlijk.
Slimmerd 16 maart 2016 10:14
Dit is natuurlijk een uitgelezen kans voor Zandio , een parkoers op zijn maat
Hoentie 16 maart 2016 11:11
Belachelijk dat dit een 1.HC is imho.
bakfiets 16 maart 2016 12:21
broertje sagan, broertje bouhanni kunnen die sprinten?
El Chaba 16 maart 2016 12:27
Veel geld om aan allerlei administratieve en organisatorische eisen van de UCI te voldoen is het belangrijkste criterium daarvoor en dat hebben ze blijkbaar.
Brieske 16 maart 2016 12:39
Juraj nog goed in Azië laatst, Rianne bij de beloftes zeer rap ja.

Groet
Hoentie 16 maart 2016 14:13
Nu nog een bijpassend parcours en deelnemersveld.
Carlos Danger 16 maart 2016 14:44
Niet zo zeveren, gewoon lekker koers kijken.
Walnoot 16 maart 2016 14:50
Devriendt, Ista, Sénéchal, Van Goethem, De Ketele, Williams en Boucher hebben tweeënhalve minuut. Wind zat vooral in het eerste uur hard mee, we moeten nog ongeveer 90km.
Walnoot 16 maart 2016 15:37
Nog 55km, 35 seconden voor dezelfde koplopers. Hier en daar wat breukje in het peloton, maar er wordt niet echt doorgereden.
Leon 16 maart 2016 15:55
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Devriendt, Ista, Sénéchal, Van Goethem, De
> Ketele, Williams en Boucher hebben tweeënhalve
> minuut.

Waarom kiest Senechal toch zo vaak voor zo'n vluchtgroep? Die heeft toch al vaak genoeg getoond dat hij debenen heeft om in de finale van voren mee te kunnen?
Michael B* 16 maart 2016 16:02
[www.bvls2016.sc]

livestream voor op het werk
Walnoot 16 maart 2016 16:14
Compleet peloton op 30km. Veel mannetjes van Bora en Jumbo vooraan. Ze rijden flink door nu, peloton vaak en veel op een lint.
Walnoot 16 maart 2016 16:30
Joekel van een valpartij achterin het peloton op een kleine 20km, iedereen beweegt weer. Voorin gaat Gerts alleen in de aanval.
Walnoot 16 maart 2016 16:34
En we gaan de laatste ronde in met weer een nagenoeg compleet peloton. Een mannetje van Lidl leidt over de Nokeredrempel. Groenewegen trapt door de margarine. Nog 14km.
Walnoot 16 maart 2016 16:43
Nog 7.5. We zien wat marginale aanvalletjes van o.a. De Buyst, De Bie, Preben en een mannetje van Roompot. Het peloton lijkt alles onder controle te hebben.
Walnoot 16 maart 2016 16:49
Nog 2.5, we gaan naar een sprint.
Walnoot 16 maart 2016 16:53
Dupont wint. Groenwegen 4e volgens mij, zat alleen rond plek 30 op 1km.
Arsimo 16 maart 2016 16:54
Groenewegen had kunnen winnen indien eerste 10, 15 bij rode vod. Niet slim.
DiDanio 16 maart 2016 16:54
Dupont wint.

LottoNL erg zwak zeg.. koersverloop ideaal, continue goed van voren.. maar (wederom) op het moment dat het er toe doet nergens meer te zien. Groenewegen zat op 5 kilometer van de streep al alleen, gemiste kans.
Clavan 16 maart 2016 16:55
Ook winnaar van Emond-Pier-Egmond
Walnoot 16 maart 2016 16:58
Groenwegen had echt met lengtes voorsprong gewonnen als hij bij de eerste vijf de sprint in had kunnen gaan. Was al kilometers alles aan het geven om alleen op te schuiven. De Jumbo's zouden zich echt kapot moeten schamen.
Walnoot 16 maart 2016 17:01
1. DUPONT Timothy
2. HALVORSEN Kristoffer
3. GROENEWEGEN Dylan
4. HUTAROVICH Yauheni
5. KREDER Michel
6. DRUYTS Gerry
7. MOSCON Gianni
8. GROSU Eduard-Michael
9. DEHAES Kenny
10. VAN LERBERGHE Bert
Arsimo 16 maart 2016 17:03
Het rare was dat 3 km voor tijd een Jumbo bij de eerste 5 zat mee tempo te maken. Zag ff niet wie het was, maar toen hij zag dat Groenewegen niet bij hem in de buurt was liet hij zich afzakken. Echter daarna hem niet gezien om Groenewegen naar voren te brengen. Ze doen iets niet handig.
Eddy Veen 16 maart 2016 17:05
Hel leek wel of de Belgische commentatoren teleurgesteld waren met een landgenoot als winnaar in plaats van van Poppel of Groenewegen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/03/2016 18:44 door Eddy Veen.
Walnoot 16 maart 2016 17:06
Wagner. Zat tien seconden later al een stuk achter Groenewegen en nooit meer naar voren gekomen.
AK 16 maart 2016 17:06
Dat was Wagner. Die prima in positie zat, maar Groenewegen loste zijn wiel. Hij gaf toe dat dat zijn eigen fout was.
Ed@ 16 maart 2016 17:10
Het treintje was niks, is niks en wordt niks.
Jammer voor Groenewegen
Arsimo 16 maart 2016 17:12
Merci voor verduidelijking. Keek laatste 5 km op matige stream zonder geluid met half oog tijdens werk.

LTJ moet echt eens goed gaan oefenen of iets dergelijks. Ze laten leuke overwinningen liggen zo. Hebben ze echt een rappe die ook nog een koers kan overleven, dan gaan ze daar zo mee om. Zeker nu Hofland (nog?) geen snelle benen heeft is dat extra dom.
Michael B* 16 maart 2016 17:14
Ze moeten gewoon Joske aka Jos van Emden als ene laatste in de sprinttrein maken.
Snorfietser 16 maart 2016 17:16
Lijkt me heel frustrerend voor die jongen. Kost hem hier gewoon de overwinning, terwijl de ploeg op voorhand wist wat er moest gebeuren. De ploeg heeft al jaren problemen met het opzetten van een fatsoenlijke trein. Types als McEwen en Freire moesten het ook altijd alleen uitzoeken, alleen Bos kreeg redelijke ondersteuning. Zouden ze nou gewoon niet de juiste renners hebben voor dit werk, of ligt dit in de begeleiding?
Anony 16 maart 2016 18:30
Hoopgevend dat Van Poppel zich al probeert te mengen. Sprintte wel achteruit in de laatste rechte lijn, maar mooi dat hij hier al staat.
Cyclad 16 maart 2016 18:37
Mooie winst voor Dupont.
Prachtige 2e plaats voor Halvorsen, 19 pas.

En dan Lotto-Jumbo.
Medelijden, plaatsvervangende schaamte, noem maar op.
Collectieve wanprestatie, ook van de ploegleiding.
Moreno Hofland krijgt de beste renners mee en wordt op een goede dag roemloos 9e, terwijl het goudhaantje Groenewegen steevast alleen zit in finales en er telkens podium uitsleept, puur op klasse.
Misschien iets om over na te denken, beste ploegleiding. Geef Groenewegen Van Asbroeck, Teunissen en Van Emden mee en het komt goed. De teller had al meer dan verdubbeld moeten zijn.
AK 16 maart 2016 18:46
Reactie Groenewegen op twitter:

- Denk dat wij @LottoJumbo_road ervoor hebben gezorgd dat het een sprint werd. Ik zat niet bij @RobertWagner83 en dat moest wel! Mijn fout.

- @LottoJumbo_road heeft vandaag goed gewerkt,denk dat daarom sommige tweets onterecht zijn. Vandaag was het mijn fout thnx mannen!
Slimmerd 16 maart 2016 18:49
Duidelijk dat alle WT-teams hier ook hun B-garnituur naar toe stuurden, net zijn allen compleet niks klaar kunnen maken
Cecchini 16 maart 2016 19:03
Als Cyclad kwaad is, is ie op zijn best. Ik heb de koers vandaag niet gezien maar wel een stukje Ronde van Drente, en heb de indruk dat Cyclad recht van spreken heeft.
Cyclad 16 maart 2016 19:03
Zeer edelmoedige reactie.
Sub Culture 16 maart 2016 19:09
Mooie zege voor mijn gemeentegenoot Dupont.
Al had hij als je de rest van de top 10 ziet niet echt noemenswaardige concurrentie.
JW 16 maart 2016 19:26
Tsja... Eerlijk gezegd heb ik het idee dat de excuses van Dylan gewoon terecht zijn.
Zijn ploegmaats krijgen hier en elders op internet nogal wat kritiek.
Mijn indruk van de koers ( en ik heb de hele uitzending gezien) was dat maar heel weinig teams er zin in hadden het uit te laten draaien op een sprint.
Mijn indruk was ook dat een stel Jumbo-renners er hard voor gewerkt heeft om vluchters terug te halen. Ze stonden er m.i. nogal alleen voor.
Als ze het niet hadden gedaan dan waren vluchters voorop gebleven.

Natuurlijk is het oerstom om tijdens de koers zo met je krachten te smijten dat je in de laatste kilometers van de finale te kort schiet om die sprinttrein te bemannen. Maar ja... natuurlijk moeten ze èn de koers beheersen èn daarna die sprinttrein laten accelereren.
Dat lijkt te veel gevraagd..
Het gedachte alternatief dat locomotief Wagner Groenewegen mooi zou afzetten was m.i. ook nog niet zo slecht.
Helaas ging dat mis doordat Groenewegen dat wiel kwijt raakte.
En toen Wagner het zag en zich vol in de wind terug liet zakken lukte het hem niet meer Dylan op te pikken.

Jammer, zou ik zeggen.
Maar de inspanning van de ploeg verdient iets meer lof dan die nu krijgt....
ton duk 16 maart 2016 19:54
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze stonden er m.i. nogal alleen voor.

Klopt en dat heb ik al zo vaak gesignaleerd
Op een of andere manier lukt het de renners maar zeker de ploegleiders niet om "gelijkgestemden" te vinden in het peloton...
De arrogantie van de Bank blijft ze achtervolgen............
gr
Fanny 16 maart 2016 21:30
@JW
Ben het helemaal met je eens !

Ook ik heb de koers van het begin tot het eind gevolgd zowel via, eerst Twitter op Sporza, als later vanaf 15.00 de liveuitzending.
Het was duidelijk dat heel veel teams niet met een grote groep TLJ naar de finish wilden om Dylan Groenewegen te laten sprinten in de laatste honderden meters.
Indien TLJ niet achter de aanvallers was aangegaan dan was er nmm geen pelotonsprint gekomen.
En ja, als je regelmatig aanvallers moet terughalen kost dat wel energie. Geen kracht meer om proberen een treintje te maken.
Tevens zat Dylan Groenewegen tactisch niet goed de laatste kms.
Hij had achter Wagner moeten blijven. Dat was nmm de fout. Dit geeft hij ook toe. Ook zegt hij dat de ploeg goed voor hem heeft gereden.
Dus voor mij wel een pluim voor tlj renners en ook voor Veranda Willems die het laatste stuk tactisch goed reden ondanks dat ze in koers geen renners van andere ploegen terughaalden en dus niet met krachten smeten.
Maar waar waren trouwens alle andere 7 WT teams tijdens de wedstrijd.
JW 16 maart 2016 23:05
Zou de reden ook kunnen zijn dat ze met Groenewegen de snelste man van het peloton in de gelederen hadden ?
Fanny 17 maart 2016 00:34
Dat weet ik zo net nog niet of dat voor deze sprint bergop gold.
Het was wel een oplopende kasseienstrook van 400 m (vlgs het boekje van 6%).
Ik weet niet of Groenewegen daar nu de sterkste in was met dit peloton. Ik denk dat hij dat zelf ook niet wist.
Als het een vlakke aankomst was geweest dan was Groenewegen voor mij de snelste in dit sprintpeloton mits goed gebracht door de andere renners van TLJ.
Carlos Danger 17 maart 2016 00:58
Groenewegen kwam van heel ver om nog best knap derde te worden en reed zeker de snelste sprint.
Veel onterechte kritiek op LTJ, die op zich Groenewegen goed uit de wind hield en van voren hield, maar Groenewegen
verloor het wiel van zijn laatste man, Wagner, die zich dan weer liet uitzakken, maar niet meer met Groenewegen van voren kwam.
Jammer, maar kan gebeuren. Kristoffer Halvorsen (19) een prachtige tweede.
ton duk 17 maart 2016 07:52
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zou de reden ook kunnen zijn dat ze met
> Groenewegen de snelste man van het peloton in de
> gelederen hadden ?

Nee...ik geloof dat we dat de laatste jaren met Cavendisch,Kittel en Greipel ook vaak gezien hebben dat andere ploegen ineens vriendschappelijk komen meehelpen voor plek 8..... Tis nu niet dat Dylan ineens geldt als allersnelste in dit soort wedstrijden...
gr
bakfiets 17 maart 2016 09:10
Wagner had in de kopgroep moeten zitten, niet meewerken en in de sprint afmaken. of wijnants
Arsimo 17 maart 2016 09:36
Niemand zal ontkennen dat LTJ zijn best deed. Het is meer een organisatorische kwestie. Renners die in verkeerde selectie rijden, ongelukkige taktische keuzes e.d.

Waarom rijdt een van Emden in MSR bijvoorbeeld? Die had toch in Nokere moeten zijn? In MSR gaat LTJ toch geen achtervolgings- of kopwerk doen? VanMarcke en misschien Hofland tot de Cypressa uit de wind houden met 2, 3 man en dan hopen/gokken dat een van de twee voldoende voorin de Poggio overkomt. Die koers is voor TLJ tenslotte een loterij waar zonder enorme meeval niets te halen valt. Zet dan je beste voorjaarshardrijders in voor een kleine koers als Nokere waar je wel een favoriet hebt.
Walnoot 17 maart 2016 09:44
Wat een bullshit, excusez-le-mot. Groenewegen mag dan een foutje hebben gemaakt door op vier/vijf kilometer het wiel van Wagner te lossen, maar als je als ploeg de absolute topfavoriet (volgens Sporza had ik gelijk) in de gelederen hebt, moet je zoiets gewoon rechtzetten. Het kan écht niet dat je de hele dag voor Groenewegen werkt, maar als hij dan op drie km van de streep in de problemen zit, je niemand meer hebt om hem nog eens naar voren te brengen. Daar heb je toch godverdomme de hele fucking dag voor gereden? Wagner zat daar echt voor de kat-zijn-kut op kop te rijden in de laatste 5km, er waren genoeg anderen die het ook op een sprint wilden laten uitdraaien. Gewoon teruggaan en Groenewegen nogmaals ophalen. Dit was een epic fail, en ik krijg de indruk dat Groenewegen beter nog een jaartje bij Roompot had kunnen blijven.
JW 17 maart 2016 19:22
Daar valt wat voor te zeggen.
Hoentie 18 maart 2016 14:44
1 keer is toeval, 15 jaar consequent is een patroon imho.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen