Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Over VSS Milaan-Sanremo

Gepost door Shinzawai 
Shinzawai 17 maart 2016 01:19
Greg vs Sagan, een massasprint of een ultieme overwinning voor Cancellara?
Prikdude 17 maart 2016 07:49
Gewoon Druyts.
Lucho Herrera 17 maart 2016 12:53
Met het jaar vind ik deze koers mooier worden. Vanaf de Ciperessa is het puur genieten. Het tempo wordt enorm opgevoerd en als renner heb je geen moment om nog tot rust te komen. Je moet constant opletten en van voren rijden. Aan de andere kant mag je toch niet teveel met je krachten smijten.Achteraan in het peloton staat de deur vanaf de Cipressa wagenwijd open: klimmers die de afstand niet aankunnen, sprinters die de heuvels niet goed verteren of renners met pech.

Hoewel men het vaak heeft over een massasprint is de groep op de Poggio meestal niet groter dan 40 man. Wie van de favorieten waagt de sprong op de Poggio? En met hoeveel voorsprong raken ze over de top? De razende afdaling naar SanRemo is fascinerend om te zien. Vervolgens nog enkele demarrages en gepoker in de slotkilometers. Heerlijke koers!
TdJ 17 maart 2016 13:53
Dumoulin start zaterdag niet. Ziekjes. Of hij wel start in Catalonië is nog niet bekend.

'Tom Dumoulin start niet in Milaan-San Remo. De renner van Giant-Alpecin heeft griep en slaat de eerste grote klassieker van het seizoen over. Afgelopen weekend, tijdens Parijs-Nice, had Dumoulin al last van keelpijn.

''Het is een teleurstelling dat ik één van de grootste klassiekers moet missen'', aldus Dumoulin op de website van zijn ploeg.

Dumoulin stond ook op de deelnemerslijst van de Ronde van Catalonië, die maandag van start gaat. Het is nog niet bekend of de renner daar wel aan de start komt. "In de komende dagen weten we meer."

Door de afmelding van Dumoulin is de Duitser Simon Geschke de kopman bij Giant. John Degenkolb, de winnaar van vorig jaar, moest al eerder verstek geven na een aanrijding op trainingskamp afgelopen januari.'
Eindhovuh 17 maart 2016 14:43
Ik vrees dat Dumoulin dit jaar net te vaak ziekjes e.d. gaat zijn. De verwachtingen zijn te hoog, dat gaat tegenvallen.
El Mik 17 maart 2016 15:09
Ik was vroeger altijd wel fan van MSR, maar de afgelopen jaren vind ik het juist saaier en saaier geworden. Zeker nu Le Manie er uit is.
De heren toppers wachten steeds langer of vallen zelfs helemaal niet meer aan op de Poggio.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/03/2016 15:10 door El Mik.
Michael B* 17 maart 2016 15:43
MSR kunnen ze beter andersom fietsen, nu hebben ze al die jaren windvoordeel gehad, krijg je ook geen waaiers. Zo mooi zijn als ze vanaf kilometer 1 al een mooie zijwind hebben, dan krijg je een koers waarbij het 8uur lang vechten is voor je plekkie
Ben 17 maart 2016 16:02
Zijwind blijft zijwind als je 180 graden draait.
merijntje mortirolo 17 maart 2016 16:17
Lucho Herrera 17 maart 2016 16:50
Reactie van de dag!!!
El Chaba 17 maart 2016 17:06
Helemaal mee eens.
El Chaba 17 maart 2016 17:08
Slimmerd 18 maart 2016 10:40
Ook Wellens moet wegens ziekte MSR laten schieten
Walnoot 18 maart 2016 11:32
[Soosmodus] Dat is jammer, want Wellens is de meest getalenteerde babyface van het peloton. Zeker nu Tim zelf heeft besloten dat hij een eendagsrenner is, zal hij zich meer toeleggen op dit soort koersen. Als Tim in vorm aan Sanremo start, gaan anderen het lastig hebben om hem te stoppen. Dat geldt zeker voor Nederlanders, want die zijn minder getalenteerd (God, wat haat ik mezelf en mijn landgenoten). Gelukkig zal Tim tegen de Waalse klassiekers weer hersteld zijn, en zullen de andere topfavorieten weer rekening moeten houden met deze geweldenaar. [/Soosmodus]
JW 18 maart 2016 12:10
Dat is ook mijn beeld.
lodjan 18 maart 2016 13:08
De beminnelijke Tim Wellens?
Kuiperberg 18 maart 2016 15:29
MSR is een koers als een vrouw die je s''nachts alleen bij donker hebt gezien en waarbij je in de ochtend als je naast haar wakker wordt, denkt...oef dat valt niet mee.
Het lijkt zo mooi maar uiteindelijk valt het altijd tegenthe finger smiley
Linkebal 19 maart 2016 00:21
Ik ben MSR ook steeds meer gaan waarderen. Het zenuwachtige gedoe, de Cipressa waarvan ik ieder jaar hoop dat de punchers er eens iets proberen te ondernemen, de gevaarlijke afdaling van de Poggio en dan de eindsprint... Iedereen weet van tevoren al precies hoe het wedstrijdverloop gaat zijn, maar toch blijven er de zenuwen in de hoop op een keer een ander scenario.

De spankracht zal er ook mee te maken hebben dat MSR de eerste écht grote wedstrijd van het jaar is. Zou ie bijvoorbeeld als laatste in het rijtje voorjaarsklassiekers georganiseerd worden, dan krijg je een soort van Hamburg Classic waar niemand op zit te wachten. Het feit dat het nu eenmaal de eerste grote afspraak is zorgt voor extra allure.
merijntje mortirolo 19 maart 2016 09:10
Voor de chauvinisten (nou vooruit, Bob schaar ik daar niet onder, dus blijft er maar één koekwaus over (die overigens twee VSS'en ingevuld heeft, diskwalificeren die DUK!)) die um sterren gaven: Hofland start niet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen