Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Milano - Sanremo 2016 (1.UWT)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 18 maart 2016 19:03
Milano - Sanremo 2016 (1.UWT)
El Chaba 18 maart 2016 19:03




Milano - Sanremo 2016 (1.UWT):Milano - Sanremo (293,1 km)

Weer terug op de traditionele zaterdag vangt morgen dan éindelijk het echte klassieke wielerseizoen aan met La Primavera'.

Profiel:





Profiel finale:





Profiel Cipressa:





Profiel Poggio:





Startlijst: [www.cyclingfever.com]

Uitslag vorig jaar:
(Volledige uitslag: [cqranking.com])

1. GER DEGENKOLB John TGA 6h46'16" 280
2. NOR KRISTOFF Alexander KAT 170
3. AUS MATTHEWS Michael OGE 145
4. SVK SAGAN Peter TCS 125
5. ITA BONIFAZIO Niccolo LAM 112
6. FRA BOUHANNI Nacer COF 100
7. SUI CANCELLARA Fabian TFR 90
8. ITA CIMOLAI Davide LAM 80
9. FRA GALLOPIN Tony LTS 70
10. NOR BOASSON HAGEN Edvald MTN 62



John Degenkolb begon hier vorig jaar zijn fantastische voorjaarscampagne.

Start: 10.10 uur.
Finish: rond 17.10 uur



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/03/2016 10:42 door El Chaba.
Quarantanove 18 maart 2016 20:37
Terug op de traditionele zaterdag maar vooral op de traditionele 19e maart.
Slimmerd 19 maart 2016 01:47
Fraai, het eendagswerk gaat beginnen!
Fuck Omloop, fuck KBK! Hup Fabian!
Shinzawai 19 maart 2016 04:44
Zonder Le Manie, het blijft een beetje jammer.
Prikdude 19 maart 2016 05:57
Primavera: een kutgedichtje


Omstreeks vijf uur honderd
Komen alle hanen
Stervelingen en Spartanen
Over Via Roma gedonderd

Nacer zal niet dralen
Middels gelijke Balboa
Noorse huurlingen te betalen
Voor aangetrokken sprintzalen
Om wederom Slowaaks falen
Zal Zdenek niet malen
Met de pensionado te Balen
Op ouverture Gaviria te verhalen

De messias van messina
Bedelt om water bij zijn venijn
Fundementalistisch demarreren
Rap lijnras op souperen
Den Britse luftwaffe
Heeft een sleuteltje
Voor dat karretje
In de kak
Koud gelakt

En of Crack van Olvarit
Zich wil melden bij de goestingbalie
Zeges stelen kan nog voorgoed
In besmette dromen van ooit
Eens een kneus, altijd
Met die gammele snit
Op de cirkelvormige tralies
En zijn bedenkelijke aangetoet
Waarmee hij immer aanklooid
In zijn onophoudelijk ongelijke strijd

Doorheen al deze debatten
Zit een grijze sprintkoala
Zijn kans af te vatten
Maar diep in zijn schroot
Kokhalst hij van brood
Over Fabian's lentedood
merijntje mortirolo 19 maart 2016 08:51
Betancur rijdt overigens zijn eerste koers in 293 dagen, lees ik op tuttobiciweb.

Na hoeveel kilometer zallie afstappen?
merijntje mortirolo 19 maart 2016 09:00
Hier overigens een tickert voor de eerste uurtjes:
[www.tuttobiciweb.it]
Inigo 19 maart 2016 09:53
Hofland start niet, ziek.
Slimmerd 19 maart 2016 10:33
Uiteraard Tjallingii in de kopgroep van MSR!
Slimmerd 19 maart 2016 10:37
De elf koplopers van de dag zijn:
Bagdonas (AG2R), Tvetcov (Androni), Maestri (Bardiani), Barta (Bora-Argon), Hurek (CCC), Kluge (IAM), Bono (Lampre), Conti (Southeast), Tjallingii (LottoNL-Jumbo), Peron (Novo Nordisk) en Coledan (Trek).
merijntje mortirolo 19 maart 2016 10:40
En uiteraard Jan Barta in de kopgroep.

HUP Mirco Maestri!
Slimmerd 19 maart 2016 10:44
Inderdaad! Tjallingii, Barta en Bono drie jaar op rij in de kopgroep van MSR.
Hoentie 19 maart 2016 10:46
Vlucht van de dag: Gediminas Bagdonas (Ag2r La Mondiale), Serghei Tvetcov (Androni Sidermec), Mirco Maestri (Bardiani CSF), Jan Barta (Bora Argon 18), Adrian Hurek (CCC Sprandi Polkowice), Roger Kluge (IAM Cycling), Matteo Bono (Lampre - Merida), Samuele Conti (Southeast - Venezuela), Maarten Tjallingii (LottoNL - Jumbo), Andrea Peron (Team Novo Nordisk) e Marco Coledan (Trek Segafredo) hebben na 23 km al ruim 4'.
merijntje mortirolo 19 maart 2016 10:50
Hoentie 19 maart 2016 11:04
9 minuten na 29 km.
Hoentie 19 maart 2016 11:05
Raar, mijn browser had die eerdere opmerkingen van prikkers niet geladen. Beetje dubbelop inderdaad, maar zie ze nu pas.
merijntje mortirolo 19 maart 2016 11:11
Je bent 'gewoon' een heel trage typer. smiling smiley
Arsimo 19 maart 2016 11:15
Leuk in zijn laatste seizoen. Eindigen met een kleine traditie. Hopelijk halen ze de tv.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/03/2016 11:15 door Arsimo.
Hoentie 19 maart 2016 11:24
Ja, ik was net wakker, mijns schaakpartij van gisteravond aan het invoeren en analyseren, radio aan het luisteren, koffie aan het drinken enz enz enz
Dus denk dat ik gewoon even vergeten ben op f5 aan het klikken smiling smiley
shake 19 maart 2016 11:25
Aardverschuiving in Arenzano gooit roet in het eten van Milaan-Sanremo [t.co] [t.co]

Race afgelast.
merijntje mortirolo 19 maart 2016 11:32
Niet dat ik op die link ga klikken, maarruh: daar kunnen ze wel omheen.
merijntje mortirolo 19 maart 2016 11:33
[sporza.be]

(Aardverschuivinkje plus foto).
Arsimo 19 maart 2016 11:42
Hmm, lastig.

Paar bulldozers en de renners laten "klunen"? Geen tijd voor zeker.

Zal wel ff een stuk omrijden worden neem ik aan?
merijntje mortirolo 19 maart 2016 11:49
Komen ze straks nog boven de 300 km... hot smiley
en 19 maart 2016 11:51
Twee gewonden,waarvan één ernstig. Dat is wel even iets anders.
Hoentie 19 maart 2016 11:53
Tja, nog een geluk dat die aardverschuiving niet 160 kilometer later is - straks wordt daar 25 man van de weg geveegd...
Arsimo 19 maart 2016 12:07
Klop maar af, langs dat soort wanden rijden ze straks nog vele kilometers..
ton duk 19 maart 2016 12:09
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klop maar af, langs dat soort wanden rijden ze
> straks nog vele kilometers..

Dat zou ik dan niet te hard doen...
gr
lodjan 19 maart 2016 12:56
Koers gaat door op een alternatieve route: stukje snelweg.
zumsteg 19 maart 2016 12:58
Heeft iemand een ticker die goed te volgen is op een mobiel met slechte verbinding? (Dus het liefst met weinig plaatjes en reclame.)
lodjan 19 maart 2016 13:00
Hier op de prik? Als er iemand verslag wil doen.
lodjan 19 maart 2016 13:11
Twitter: [mobile.twitter.com]
De voorsprong van de 11 is onder de 8 minuten gezakt.
zumsteg 19 maart 2016 13:44
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hier op de prik? Als er iemand verslag wil doen.


Ik durf het bijna niet te vragen...
Cecchini 19 maart 2016 13:57
Altijd is kortjakje ziek

Hoentie 19 maart 2016 14:01
Quarantanove 19 maart 2016 14:27
Die halen ze toch altijd. Staat volgens mij in het scenario voor de protourploegen.
ton duk 19 maart 2016 15:36
60 km,nog 3.12
gr
predator 19 maart 2016 16:28
Matthews gevallen
Clavan 19 maart 2016 17:03
Wat een zaad wedstrijd
JW 19 maart 2016 17:04
Wil iemand een seintje geven als Kwiatkovsky binnen komt ?
Velodroom 19 maart 2016 17:05
De Lapierre Aero stormt door!

Er is niet gefixed op de uitslag, anders had iemand wel Démare gegokt. grinning smiley
Linkebal 19 maart 2016 17:05
Aiaiai Gaviria. Daar gaan m'n 5 sterren.
El Chaba 19 maart 2016 17:06
Anony 19 maart 2016 17:14
Amai, is een wedstrijdtopic over een monument ooit zo dood geweest?
Anony 19 maart 2016 17:15
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Amai, is een wedstrijdtopic over een monument ooit
> zo dood geweest?


Then again, de wedstrijd zelf was ook gewoon weer heel erg dood.
Ben 19 maart 2016 17:21
MSR, een wedstrijd met de verwachtingen van de Ronde van Vlaanderen en het koers verloop van de Scheldeprijs.
Anony 19 maart 2016 17:22
Tinuz 19 maart 2016 17:22
Met goed weer en zonder grote valpartijen zijn die klimmetjes van Milaan-San Remo Spielerei in een hedendaags peloton.
Marcos 19 maart 2016 17:27
Gaviria had dit waarschijnlijk gewonnen als hij "gewoon" op z'n fiets was blijven zitten..

Wel een aardig sprintje van Demare, die was eerder nooit goed in MSR, geloof ik
Sub Culture 19 maart 2016 17:27
Dat was wel een onverwachte top 3.
Ik gun het die Demare wel.
ton duk 19 maart 2016 17:28
Zagen we nu een aanvalletje van BOOM op de Poggio ???
Het moet niet veel gekker gaan worden..................
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/03/2016 17:29 door ton duk.
Ghislain 19 maart 2016 17:39
Schrijf Boom maar op voor de Vlaamse klassiekers smoking smiley
Carlos Danger 19 maart 2016 17:50
Organisatie al heel lang vastgeroest in oude tradities.
Eazster 19 maart 2016 17:56
Heerlijk om te zien hoe iemand (Bouhanni) een ander (Demare) niet kan gunnen ,en diegene wint het nauwelijks kan geloven.
Demare was nog behoorlijk rap met z'n 2e remonte maar denk dat ie niet zou hebben gewonnen als de malheur van oa Gaviria en Bouhanni had plaatsgevonden.
Gun het hem wel ,dat krikt zijn zelfvertrouwen op en daar leek het ook bij deze rennner wel eens aan te schorten ipv zijn kunnen.

Toppers allemaal op de afspraak ,maar bij de minst geringe twijfel en de rest hangt er gewoon aan. De Cipressa en Poggio zijn met deze omstandigheden niet selectief genoeg. Demare kan na valpartij nog terugkomen.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/03/2016 17:57 door Eazster.
El Mik 19 maart 2016 17:56
Eerste Franse zege in een monument sinds 1997 (Guesdon en Jalabert)!
Demare die nog op de grond lag met Matthews, knap.

Verder heeft deze koers dringend een parcoursverandering nodig. Traditie? De Cipressa kwam er ook pas in de jaren '80 in.


Doe volgend jaar maar dit:


En dan Le Manie er nog voor.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/03/2016 17:59 door El Mik.
Sub Culture 19 maart 2016 17:58
Als je de top 3 kijkt lijkt het meer een top 3 van de Driedaagse De Panne.
Soit, het is te makkelijk om te stellen dat GAviria wel eventjes had gewonnen indien hij recht bleef.
Maar het is wel veelzeggend dat hij daar als 21-jarige in zijn eerste Milaan San Remo nog vooraan zat bij de beteren.

Ga er maar eens tegen sprinten straks op het WK in Qatar.
Cyclad 19 maart 2016 18:04
Wat een saaie koers. Pas na de Poggio werd het leuk. Finale was prangend met steeds wisselende kansen.
Jammer van Gaviria, jammer van Bouhanni, jammer ook van Roelandts.
Opvallend vond ik het vroege lossen van Cavendish.
El Chaba 19 maart 2016 18:04
Von Kármán 19 maart 2016 18:07
Het was zo'n prachtige koers dat niemand tijd had om iets in het forum te plaatsen
Curzio 19 maart 2016 18:14
Het is niet alleen het parcours. De toppers hebben zelf ook te afwachtend gekoerst. Als je als Nibali, Valverde, Kwiatkowski of zelfs Cancellara of Van Aevermaet wat wil dan moet je echt oorlog maken op de Cipressa met enkele ploeggenoten, en vervolgens wat op de Poggio ondernemen. Astana heeft de eerste helft van de Cipressa met een uitgepierde knecht aangevat, en daarna volgde nog één mannetje, dat was alles.
JW 19 maart 2016 19:20
Verrassende winnaar, zou je kunnen stellen: [wielerprikbord.nl]
ton duk 19 maart 2016 20:41
Dit was nu zo'n koers waarbij ik graag over zou schakelen naar de Ronde van Zeeland...maar helaas sad smiley
gr
JW 19 maart 2016 21:49
Vreemd...
Er was een tijd dat ik al lang van te voren reikhalzend uitkeek naar deze koers, en tijdens de uitzending volop genoot.
En de koers tijdens de laatste uren me echt boeide.
Maar dat is al een aantal decennia geleden...

Er werd vandaag beslist niet gelanterfant, integendeel. het ging zelfs hard.
Maar echt spannend werd het, in mijn beleving, nooit.
De vooraf gekozen favorieten waren bijna allemaal aanwezig, maar hadden alleen onthouden dat je hier heeeel lang moest wachten.
De finish was, door de "verdwenen" Kwiatkovsky, helemaal chaotisch.
Het voelt aan als een mislukte koers.
cyclingfreakske 19 maart 2016 22:13
......of gewoon de moeite niet op dat moment.
de grote schifting die we zowat elk jaar terugzien op de Poggio, met de tempoversnellingen, was ook ver zoek. lekker met zijn allen naast elkaar naar boven... dat was lang geleden.
gevolg : zelfs de diepe finale was erg saai, de aankomstzone knudde (laatste 800m) met dat bochtenverloop.

Zonde van gaviria... op 21-22j zo'n kans weg , ook al was het niet zeker dat hij won, de kans was wel groot, idem voor Bouhanni
Mooie winnaar die alle kritiek van 200km renner de grond inboort met de zege, maar dit was nu gezien een finale om niet naar te kijken.

afwachten of het criterium van Vlaanderen ook zo word....
cyclingfreakske 19 maart 2016 22:16
idd... de diepe finale op de Poggio was erg afwachtend, ook al ging het redelijk hard, ze gingen niet vol zoals andere jaren voor ze de afdaling aangingen.
cyclingfreakske 19 maart 2016 22:21
oja... Maarten Tjallingii reed weer eens een mooie koers op niveau. dat was eventjes geleden, duidelijk dat hij niet is versleten ondanks zijn "afscheidscampagne"
de rest van LTJ was weer eens op vakantie, was pijnlijk duidelijk nadat het groepje door het peleton in de finale werd gegrepen.
El Mik 19 maart 2016 23:29
Vorig jaar ook niet hoor, toen was er nog minder actie dan dit jaar op de Poggio.
Velodroom 19 maart 2016 23:45
Good-old Rebellin, de enige sub-6 minuten Poggio wielrenner in het deelnemende peloton reed in zijn vijfenveertigste levensjaar in de buik van het pelotonnetje naar een 21ste plaats, formeel op 0 seconden. In zijn allerbeste doen, many moons ago, was hij toch gewoon in zijn eentje weggereden.
Kwiatkowski, ex-WK rijdt nu het snelst van allemaal de Poggio op, maar put zich zo zodanig uit, dat hij bijkans over de finish boemelt.

Is het dan zo gek te veronderstellen, dat wil je hier echt weg kunnen komen je net zo snel moet rijden als in het bekende tijdperk?
Daarbij komt dat het huidige peloton beter aan zichzelf gewaagd is dan destijds, weer many moons ago.
Welkom in de nieuwe Wereld van de Onvoorspelbaarheid.
Vandaag had ik een rustdag, dus met de andere prikkerds ook op de lamme tak gezeten. Mijn hartslag daalde 5 tellen per minuut tot onder de leeftijd van Rebellin.
In de zicht van de finish bleek de hartslag, ongetwijfeld van opwinding, 8 slagen per minuut te zijn gestegen.
Arsimo 20 maart 2016 02:01
Heb je toch niet opgelet. Niet dat LTJ een wereldkoers reed maar ze waren - tot mijn verrassing - geregeld voorin te zien in de laatste 30 km. Alleen in de Poggio-afdaling zag ik ze niet, maar dat was ook lastig te volgen. Uiteindelijk met 2 man in de eerste groep van 30. Niet groots maar er waren meer ploegen met minder.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2016 02:06 door Arsimo.
Arsimo 20 maart 2016 02:05
Boom reed opvallend gemakkelijk. Eindigde ook in de eerste groep van 30. Als hij nog wat groeit in de a.s. week en weken dan kan hij wel eens zijn beste Vlaamse campagne ooit gaan rijden. Had ik nog een week of twee terug niet verwacht.
shake 20 maart 2016 09:05
Met dank aan Sky die, net als vorig jaar met Thomas, er vanaf de Cipressa nog iets van wilde maken, werd het nog een beetje spannend en minder saai dan een reguliere sprintetappe in de Tdf. Krijgen vaak kritiek op hun manier van rijden in (grote) rondes, maar un klassiekers toch vaak smaakmaker.
rustdag 20 maart 2016 09:07
Sub Culture 20 maart 2016 09:21
Boom zie je wel vaker fluks voorin rijden in voorjaarskoersen, het gevoel uitstralende dat hij in absolute topvorm is.
In de meeste gevallen geeft hij niet thuis als het er echt om gaat.
Arsimo 20 maart 2016 09:25
Ja, Boom is goed in voorin rijden, ook in eerdere MSR's maar voorheen was dat na Cipressa wel over. Het was nu voor het eerst dat hij bij de beteren de Poggio op reed en in de eerste groep eindigde. Zeker, het was niet de pittigste MSR ooit gisteren, maar ik vind dit toch een signaal.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/03/2016 09:25 door Arsimo.
Cyclad 20 maart 2016 09:37
De zege van Demare wordt door 2 Italianen onafhankelijk van elkaar in diskrediet gebracht: volgens Tosatto en Capecchi is de winnaar op de Cipressa na zijn val langere tijd omhoog getrokken door een volgwagen.
Het is maar de vraag of dat aan de hand van beelden nog geconstateerd kan worden, anders komt de Fransman er denk ik gewoon mee weg.
JW 20 maart 2016 09:40
Beelden genoeg, met zo veel publiek aan de kant.
Maar als de jury niets heeft geconstateerd lijkt me voor Demare weinig gevaar
Cyclad 20 maart 2016 09:44
Van Sporza.be:

Enkele Italiaanse renners zijn niet te spreken over de overwinning van Arnaud Démare in Milaan-Sanremo. De Fransman was betrokken bij een valpartij, maar kon uiteindelijk toch naar de zege sprinten. "Logisch, want hij werd bij zijn terugkeer geholpen door zijn volgwagen", vertellen twee Italiaanse renners.

"Het geluk stond aan mijn zijde, want na mijn valpartij aan de voet van de Cipressa dacht ik dat mijn koers voorbij was. Maar het was alsof de zege me vandaag niet kon ontglippen", vertelde Arnaud Démare na zijn triomf in Sanremo.



Ik heb niet gezien of hij zich aan een autoraam of aan een drinkbus heeft vastgehouden. Maar zonder die hulp zou hij nooit voor de zege gespurt hebben.

Matteo Tosatto over Arnaud Démare

Maar de overwinning van Démare krijgt een vervelend randje. In La Gazzetta dello Sport haalt Matteo Tosatto (Tinkoff) uit naar Démare.

"Op de Cipressa reed Démare dubbel zo snel als wij", vertelt Tosatto, die in de achtergrond een getuige was van de inhaalrace van de Fransman naar de eerste groep.

"Hij werd geholpen door zijn volgwagen. Ik heb niet gezien of hij zich aan een autoraam of aan een drinkbus heeft vastgehouden. Maar zonder die hulp zou hij nooit voor de zege gespurt hebben."

"Ik heb zoiets, zeker op zo'n schaamteloze manier, nog nooit gezien", vertelde de 41-jarige Italiaan, die gisteren zijn 17e Milaan-Sanremo reed. "Maar ik ben ervan overtuigd dat nog andere renners het voorval gezien hebben."


Capecchi bevestigt: "Het is walgelijk"


La Gazzetta dello Sport wilde het verhaal van Tosatto verifiëren en vond bevestiging bij Eros Capecchi (Astana). De Italiaanse sportkrant benadrukt dat de twee renners elkaar na de aankomst niet gesproken hadden voor ze hun verklaringen aan de Gazzetta hebben gegeven.

"Démare is ons op de Cipressa met een snelheid van 80 km/u voorbijgesneld", vertelde Capecchi. "Ik heb dat nog nooit meegemaakt."

"Ik zat in het wiel van Tosatto en heb alles goed gezien. Démare hield zich vast aan de rechterkant van de volgwagen. Het is walgelijk." De Gazzetta gaf nog mee dat de jury niets had vastgesteld.
Rudy t. 20 maart 2016 10:23
Vreemd genoeg hoort dit er toch een beetje bij. Motortjes en doping, dan is de wereld te klein, maar autohangen waait meestal wel over..
Kuiperberg 20 maart 2016 10:29
Ik zei het al bij de voorbeschouwing, MSR is als een mooie vrouw in het donker, waarbij je in de ochtend naast haar wakker wordt en denkt oef dat valt toch tegen. Mooie plaatjes ieder jaar maar verder de saaiste klassieker van het jaar samen met Hamburg.
Cyclad 20 maart 2016 10:30
FDJ moet de data op de Cipressa maar vrijgeven.
Massimo 20 maart 2016 12:56
Ligt natuurlijk nu onder een vergrootglas omdat hij won, en het was zeker verbazingwekkend hoe snel hij terug was in het peloton, Tosatto lijkt me zo'n type van het "oude wielrennen", en dus iemand die normaliter zijn mond houdt over pelotongeheimpjes (zoals dit soort praktijken), en ik vermoed daarom dat het echt over de schreef was en zijn verhaal klopt, nu hopen dat er meer renners hun mond opentrekken en de UCI eventueel de zaak gaat onderzoeken.
Slimmerd 20 maart 2016 13:09
Tossato inderdaad van het 'oude wielrennen' en juist daarom totaal ongeloofwaardig wat mij betreft. Jarenlang getraind in het liegen en bedriegen.

Uiteraard zou het schandalig zijn als Demare op zijn Nibali's (Vuelta '15) is teruggekeerd, maar ik ben wel benieuwd naar de beelden. Met 80km/h hangend aan een auto, terwijl de Cipressa wordt beklommen tussen allerlei andere renners en auto's. Madiot moet misschien rallyrijder worden dan.
Siem 20 maart 2016 13:13
Tja, als ie 2 of 3 wordt hoor je er sowieso niemand over (wie werden er eigenlijk 2 en 3?), nu is het natuurlijk wel nieuws. Ik geloof zeker dat Tosatto niet zomaar uit de school klapt, maar er zal ook wel een bepaalde mate van afgunst aan ten grondslag liggen. Had zoiets bij Cancellara of Van Avermaet het geval geweest, had er nooit iemand zijn mond over open gedaan. Nu wint een "kleine" coureur een monument, en dan willen er wel een paar zeggen dat het niet helemaal in de haak was.

Feitelijk is het toch gewoon een onderdeel van de koers, ik denk dat we met elkaar niet willen weten hoe vaak dit gebeurt. Ik verbaas me er vaak over hoe snel renners in het profpeloton weer terug zijn na val of pech. Je ziet ze soms balen, hoofdschudden en aan de kant van de weg gaan zitten terwijl de ploegleider erbij komt om te informeren hoe het gaat, lijkt een eeuwigheid te duren. Het peloton ondertussen in volle draf en 10km verder zie je ze weer aansluiten. Nu was ik een matig getalenteerd coureur, maar als ik niet direct weer op m'n fiets klom bij pech of val, was ik op zeker gezien in de Hollandse waaierkoersen.
Slimmerd 20 maart 2016 13:16
Volgens Sporza zou het kamp-Cofidis (Bouhanni) als eerste wat geroepen hebben, oftewel de afgunst was groot.
Vanavond een verklaring van Demare op de Franse televisie.
Sub Culture 20 maart 2016 15:49
Demare zou zijn Stravarit van gisteren verwijderd hebben.
Slimmerd 20 maart 2016 16:04
Dit zou er een seconde of 30 op hebben gestaan:

Slimmerd 20 maart 2016 16:05
Demare zou een seconde of 7 sneller zijn geweest dan Visconti en dus een seconde of 17 dan het peloton, echter dit gaat slechts over een stukje van 2'33.
Slimmerd 20 maart 2016 17:16
Ritje is weer terug op de strava van Demare, op de Cipressa een top van 52.5km/h

Velodroom 20 maart 2016 20:11
Het verlies van ongeveer 21 sec was uiteraard al voor de Cipressa ontstaan. Dit verlies inclusief startsnelheid op normale wijze goedmaken en dan vervolgens de beste tijd op de Cipressa klokken is niet erg aannemelijk. Of er is ook sprake geweest van wat we een vliegende start noemen. smiling smiley Het blijft voor mij erg aannemelijk, dat Démare irregulair is teruggekomen, of dat nou even aan de wagens hangen is of gewoon stayeren achter in die specifieke situatie erg hard rijdende auto's.
In het vervolg kon hij dan ook op adem komen en de beste tijd klokken.

Mechanische doping kan bestreden worden, maar dit soort kleinere en grotere uitwassen zal NOOIT uit te wissen zijn.
Mensen vinden anderzijds, dat het goedmaken van een achterstand buiten eigen schuld, zoals in dit geval een crash, moet kunnen,
De vraag is dan altijd waar leg je precies de (vaak arbitraire) grens.

Wielrennen is trouwens in dit opzicht een bevoorrechte sport, want wie herinnert zich niet hoe in LA 1984, Goldi Mary Decker "beentje gelicht werd" door een blootvoetse Zola Budd.
JW 20 maart 2016 20:44
thumbs up

De actie van Nibali in de laatste Vuelta was m.i. duidelijk over die arbitraire grens. Dat is in dit geval moeilijk hard te maken.

Er zijn heel veel situaties (verhelpen zadelproblemen, kleefbidons enz. enz.) die rond die grens zweven.
Veelzeggend vind ik toch dat er - bij mijn weten - nog geen enkele foto is verschenen van Demare die aan de auto hangt, laat staan filmbeelden van Demare die door de auto omhoog wordt gesleurd met een gang van 60 km, andere auto's en renners voorbij vliegend.

De jury heeft niks gezien, elke vorm van hard bewijs ontbreekt, dan houdt het verhaal toch snel op.
Slimmerd 20 maart 2016 20:48
Helemaal eens, ik hoor er slechts twee renners over (hij zal er dan toch meer gepasseerd zijn) en ik heb nog geen enkel bewegend beeld gezien van het voorval.
lodjan 20 maart 2016 21:43
Eros Poli heeft een (vage) foto verspreid.
Walnoot 20 maart 2016 23:30
Toch wel knap dit, het is nog net niet Jans Koerts die een toptijd neerzet op de Redoute, maar veel scheelt het toch niet. Capecchi en Tosatto hebben volgens mij geen enkele reden om hierover te liegen, dus we kunnen er denk ik wel vanuit gaan dat hangen aan de wagen inderdaad deze stunt van Arnaud 'komt-nog-geen-putdeksel-over' Démare kan verklaren. Alternatieve verklaringen van dit mirakel moeten denk ik toch gezocht worden in direct ingrijpen van een opperwezen. Maar bij mijn weten heeft de jury de zaak gewoon afgedaan, dus ik denk dat hij met deze flagrante spelvervalsing weg gaat komen. Een schandalig saaie wedstrijd verdient een schandalige winnaar, zullen we maar zeggen.
valse trage 21 maart 2016 00:37
pirke 21 maart 2016 07:40
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eros Poli heeft een (vage) foto verspreid.


een foto van Vichot, op de Turchino.

prompt geretweet door Patrick Lefevere, ook nog eens.

wat een triest gedoe
Lobsen 21 maart 2016 10:47
Pyama 21 maart 2016 13:02
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------

> Arnaud 'komt-nog-geen-putdeksel-over' Démare


In met name Duinkerken heeft Demare genoeg anders bewezen.
El Mik 21 maart 2016 13:09
Gelukkig maar, Demare staat toch wel wat mooier op de erelijst dan Ben fucking Swift.
Dat zou nog erger dan Goss zijn.
Walnoot 21 maart 2016 14:09
Ga je nu autistisch lopen doen over het de metafoor van de putdeksel, of wil je echt beweren dat heuveltjes van 50 hoogtemeters een goede graadmeter zijn voor of iemand kan klimmen?
El Mik 21 maart 2016 15:10
Niet veel meer of minder dan de Cipressa en Poggio.
Walnoot 21 maart 2016 15:41
Jawel, dat is wel een groot verschil. Zal het voor je uitrekenen:

50 hoogtemeters, wat al veel is voor de klimmetje rond Duinkerke en in West-Vlaanderen, is zo'n beetje twintig procent van wat de Cipressa. Bij beklimming van de laatstgenoemde moeten namelijk 233 meters overwonnen worden. Het verschil tussen de Cipressa en de klimmetjes waar Démare goed op is geweest, is procentueel gelijk aan het verschil tussen de Cipressa en bijvoorbeeld de Alpe d'Huez, 233 en 1071 hoogtemeters. Lijkt me toch wel een behoorlijk verschil, niet? De Cipressa is nu juist wel net lang genoeg om te moeten kunnen klimmen om er hard op te rijden (ongeveer op de aerobe threshold?). De Nokereberg en de Leberg (Oost-Vlaanderen, weet ik ja) om maar wat te noemen bij lange na niet. Als er nog iemand iets over stijgingspercentages wil gaan roepen en wil beweren dat de vergelijking daarom niet telt, verwijs ik graag naar B.Omerta of Rutje voor een uitleg over wattages, verzuring, lichaamsgewicht en dergelijke.

Toch wel een leuke middagvulling, discussiëren met sofisten. Beats werken met een flinke marge.
shake 21 maart 2016 15:54
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jawel, dat is wel een groot verschil. Zal het voor
> je uitrekenen:
>
> 50 hoogtemeters, wat al veel is voor de klimmetje
> rond Duinkerke en in West-Vlaanderen, is zo'n
> beetje twintig procent van wat de Cipressa. Bij
> beklimming van de laatstgenoemde moeten namelijk
> 233 meters overwonnen worden. Het verschil tussen
> de Cipressa en de klimmetjes waar Démare goed op
> is geweest, is procentueel gelijk aan het verschil
> tussen de Cipressa en bijvoorbeeld de Alpe d'Huez,
> 233 en 1071 hoogtemeters. Lijkt me toch wel een
> behoorlijk verschil, niet? De Cipressa is nu juist
> wel net lang genoeg om te moeten kunnen klimmen om
> er hard op te rijden (ongeveer op de aerobe
> threshold?). De Nokereberg en de Leberg
> (Oost-Vlaanderen, weet ik ja) om maar wat te
> noemen bij lange na niet. Als er nog iemand iets
> over stijgingspercentages wil gaan roepen en wil
> beweren dat de vergelijking daarom niet telt,
> verwijs ik graag naar B.Omerta of Rutje voor een
> uitleg over wattages, verzuring, lichaamsgewicht
> en dergelijke.
>
> Toch wel een leuke middagvulling, discussiëren
> met sofisten. Beats werken met een flinke
> marge.

Gezien zijn klasseringen in MSR van lijkt me dat Demare toch echt wel een berg als de Cipressa aankan.
El Mik 21 maart 2016 16:42
Bijna elke fatsoenlijke wielerprof komt heel behoorlijk de Cipressa over. Het feit dat er elk jaar in MSR zo'n groot peloton overblijft tussen Cipressa en Poggio zegt genoeg. En Ducrot ieder jaar maar weer verbaasd zijn hoe groot het peloton nog is.

Dan is zo'n heuvelrit in noord Frankrijk met heel korte klimmetjes achter elkaar een stuk lastiger. Al heeft het met echt klimmen ook weinig te maken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2016 16:44 door El Mik.
Walnoot 21 maart 2016 17:00
Het gros van de wielerprofs kan ook wel een beetje klimmen en heeft een aardige VO2max. Jans Koerts niet. Maar dat terzijde, ook in deze post geef je weer geen enkel argument om de stelling dat Démare kan klimmen te onderbouwen. Je kan er de laatste jaren bijna de klok op gelijk zetten dat er maar 30-40 man binnen een halve minuut van de winnaar aankomen in Sanremo, dus het is toch wel een probleem. En de schifting wordt toch echt op de Cipressa en de Poggio gemaakt (degenen die er in de afdaling afgaan komen nog binnen die halve minuut binnen). En degenen die daar overheen komen zijn voor een deel dezelfden die ook de finales zouden kunnen rijden in West-Vlaanderen of de Franse Westhoek, maar voor een vrij significant deel ook niet. Duinkerke is best een lastige koers, maar wel zo ongeveer de laatste waar je naar wil verwijzen om te laten zien dat iemand meer dan 10 minuten kan klimmen aan een hoog tempo (nee, Demare deed er inderdaad niet veel meer dan tien over, dat is juist het probleem). In al zijn eerdere deelnames in Sanremo zelf werd hij gewoon probleemloos gelost. En dat is zo ongeveer het geval geweest in alle wedstrijden waar er geklommen moest worden, zover ik weet.
El Mik 21 maart 2016 17:04
Ik hoef geen argument te geven.

Ten eerste gaan er tientallen mannen af op de Poggio omdat ze simpelweg hun werk al gedaan hebben en/of geen zin/reden meer hebben om zich voorin te handhaven, na de Cipressa is de groep minstens 2 zo niet 3x zo groot.

Ten tweede is deze koers gewonnen door renners als Cavendish en Goss, in het verleden zelfs Cipollini. Ik zie geen enkele reden om aan te nemen dat Demare een slechtere klimmer is dan dit soort renners. Voor zover dit überhaupt iets met klimmen te maken heeft.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2016 17:05 door El Mik.
Walnoot 21 maart 2016 17:28
Goss kon prima overweg met geaccidenteerd terrein, voordat hij besloot het op een zuipen te zetten. Cipo is inderdaad een beter voorbeeld, maar een uit een ander tijdperk. Cavendish erbij halen is dan weer slap, die won in hetzelfde jaar dat hij Sanremo won ook een halve bergrit in de Tour, die naar Aubenas (zie [cqranking.com] voor de ravage daarachter). Cav stond dat jaar een stuk scherper dan eerder.

Als je vindt dat je geen argument moet geven, kan je beter alvast stoppen met onzinnige vergelijkingen te gaan maken. Ik vind het prima als jij wil geloven dat je nauwelijks een heuvel over moet kunnen komen om Sanremo te winnen, of dat je wil geloven dat Démare dat eigenlijk best wel kan, maar als je anderen wil overtuigen dat wat jij hierover gelooft enigszins aannemelijk is, zal je toch iets beters moeten brengen. En als je jezelf uitgeluld voelt en daar agressief van wordt, ben ik ook altijd beschikbaar om de kwestie buiten op te lossen hoor.
El Mik 21 maart 2016 19:46
Wie is hier nou agressief? Ga lekker op een vechtsport als je kwesties "buiten" wil oplossen.

Jij bent degene die hier een boude stelling doet, dat Demare een komt-geen-putdeksel-over renner is, de bewijslast ligt bij jou en niet bij mij.

Als iemand jouw onzin stelling ontkracht maak je er opeens van dat iemand moet kunnen klimmen.
Nee! Je hoeft helemaal niet te kunnen klimmen om in MSR in de finale te komen. Er komen elk jaar wel 100 renners over de Cipressa heen De Poggio stelt al helemaal niks voor als "klim", het is de hardheid en lengte van de koers en de hectiek van de finale die er voor zorgt dat ze niet met 150 man gaan sprinten maar met klimmen heeft het allemaal belachelijk weinig te maken.
El Mik 21 maart 2016 19:53
En als je dan toch een voorbeeld wil, in deze Tour etappe werd Demare derde:



Stelt ook weinig voor qua klimmen, maar meer dan de Cipressa en Poggio.
Achter Kristoff en Sagan, maar sprinters als Kittel en Greipel kwamen op grote achterstand binnen (terwijl ook Greipel wel eens de finale van MSR heeft gehaald en het zou me niet verbazen als Kittel dat ook nog eens zou doen).



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2016 19:57 door El Mik.
Pyama 21 maart 2016 20:08
Gezellig hier tongue sticking out smiley.
Renners die geen putdeksel over komen zijn bijv. Guardini, Bos, Pelucchi en in het verleden Quaranta en Van Hummel.
Demare kan dat stukken beter.
GillesEmanuel 21 maart 2016 23:32
Putdeksel of niet. Zijn tijd op de Cipressa toont toch wel serieus goede vorm!
Walnoot 22 maart 2016 09:06
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wie is hier nou agressief? Ga lekker op een
> vechtsport als je kwesties "buiten" wil oplossen.

Wel, ik niet per se, mijn toon is meer denigrerend. Maar ik dacht bij jou enige irritatie/agressie te proeven, en ben ook niet de kwaadste dus wilde je accommoderen.

> Als iemand jouw onzin stelling ontkracht maak je
> er opeens van dat iemand moet kunnen klimmen.
> Nee! Je hoeft helemaal niet te kunnen klimmen om
> in MSR in de finale te komen. Er komen elk jaar
> wel 100 renners over de Cipressa heen De Poggio
> stelt al helemaal niks voor als "klim" [...]

Je schijnt te missen dat Démare niet alleen de Cipressa is overgekomen, maar dat ook nog eens in ruim de snelste tijd ooit genoteerd op Strava heeft gedaan. En dat zegt wel wat, want nogal veel renners zetten tegenwoordig wedstrijden op Strava. Dat heeft allemaal wel het een en ander te maken met of hij kan klimmen en wat je moet kunnen om Sanremo te winnen (waar jij de discussie heen stuurt), maar mijn initiële punt is dat je toch echt wel straf omhoog moet kunnen rijden om om een klim van rond de tien minuten een betere tijd neer te zetten dan degenen die daar in de finale van een belangrijke koers uit het peloton wegrijden (viz. Visconti). Of dus, als je niet straf omhoog kan rijden, zoals Démare, dat je dan 'hulp' moet hebben gehad. Moet wel zeggen dat die etappe die je aanhaalt wel bewijs is dat hij beter omhoog kan rijden dan ik dacht, misschien zelfs wel op het niveau van Cavendish toen hij Sanremo won. Nu komen we ergens, dank daarvoor dus.
El Mik 22 maart 2016 09:27
Ik mis niks, ik reageer louter op het putdeksel verhaal en wegwuiven van zijn prestaties in Duinkerke.

Verder gaat dat screenshot over een stuk van 2 minuten en 33 seconden, dat is maar een klein stukje van de klim. En Koen de Kort had daar de vierde tijd, dus hoeveel waarde we daar nu aan moeten hechten???
Walnoot 22 maart 2016 11:28
Ter vergelijking, 10.02 op de Cipressa compleet, Visconti in 10.05 de tweede tijd all-time, Gazet van Antwerpen 10.23 dit jaar. Die zijn gewoon in het nieuws hoor.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen