Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

FDJ

Gepost door bakfiets 
bakfiets 20 maart 2016 09:30
Voor mij toch wel de verrassing tot nu toe dit seizoen. Erg sterke ploegentijdrit in de tireno, individuele tijdrit met le bon en geniez. Demare in parijs-nice en milaan san remo. Pinot ook op de afspraak volgens mij. AG2R heeft er concurentie bij, in de strijd om de beste franse ploeg.
Rudy t. 20 maart 2016 10:27
Ja die zijn er goed aan begonnen. De laatste Franse winnaar van een monument was guesdon hoorde ik gisteren. In 97, ook al voor fdj. Vrij mooie ploeg toen met oa Horner, Rebellin, gianetti en sciandri.

Pinot wordt wel minder zag ik ook. 2e 3e 4e 5e is zijn reeks dit jaar zonder uitslagen in etappes..
Sub Culture 20 maart 2016 12:03
Blijkbaar is de overwinning wat gecontesteerd..

Enkele Italiaanse renners zijn niet te spreken over de overwinning van Arnaud Démare in Milaan-Sanremo. De Fransman was betrokken bij een valpartij, maar kon uiteindelijk toch naar de zege sprinten. "Logisch, want hij werd bij zijn terugkeer geholpen door zijn volgwagen", vertellen twee Italiaanse renners.

Ik heb niet gezien of hij zich aan een autoraam of aan een drinkbus heeft vastgehouden. Maar zonder die hulp zou hij nooit voor de zege gespurt hebben.
"Op de Cipressa reed Démare dubbel zo snel als wij", vertelt Tosatto, die in de achtergrond een getuige was van de inhaalrace van de Fransman naar de eerste groep.
"Hij werd geholpen door zijn volgwagen. Ik heb niet gezien of hij zich aan een autoraam of aan een drinkbus heeft vastgehouden. Maar zonder die hulp zou hij nooit voor de zege gespurt hebben."

"Ik heb zoiets, zeker op zo'n schaamteloze manier, nog nooit gezien", vertelde de 41-jarige Italiaan, die gisteren zijn 17e Milaan-Sanremo reed. "Maar ik ben ervan overtuigd dat nog andere renners het voorval gezien hebben."

Capecchi bevestigt: "Het is walgelijk"
La Gazzetta dello Sport wilde het verhaal van Tosatto verifiëren en vond bevestiging bij Eros Capecchi (Astana). De Italiaanse sportkrant benadrukt dat de twee renners elkaar na de aankomst niet gesproken hadden voor ze hun verklaringen aan de Gazzetta hebben gegeven.
"Démare is ons op de Cipressa met een snelheid van 80 km/u voorbijgesneld", vertelde Capecchi. "Ik heb dat nog nooit meegemaakt."
"Ik zat in het wiel van Tosatto en heb alles goed gezien. Démare hield zich vast aan de rechterkant van de volgwagen. Het is walgelijk." De Gazzetta gaf nog mee dat de jury niets had vastgesteld.
bakfiets 20 maart 2016 12:21
FDJ in de breedte sterk, cofidis rijdt ook niet meer verloren rond hebben een doel met bouhanni. (jeanneson sterk) Direct Energie ook goed, jonge renners en de oudjes doen het ook goed. Een herboren Petit. Het lijkt erop dat de franse ploegen niet meer als vulling meerijden. Benieuwd of offredo nog wat kan in de klassiekers.
El Mik 20 maart 2016 18:46
In 1997 won Jalabert nog Lombardije, dus dat was de laatste Franse winnaar van een monument winking smiley
Walnoot 20 maart 2016 23:32
FDJ schijnt vooral veel PK's te hebben in de volgauto...
Lobsen 21 maart 2016 10:45
merijntje mortirolo 21 maart 2016 10:51
Dit is niet op de Cipressa. Zie tuttobiciweb.
Slimmerd 21 maart 2016 10:59
En als zulke foto's voor DSQ voor renners gaan zorgen, rijden er weinigen een uitslag (foto bewijst natuurlijk niet dat iemand constant aan de wagen hangt)
Eddy Veen 21 maart 2016 12:21
Als zulke foto's voor DSQ voor renners gaan zorgen is dergelijk gedrag snel voorbij. Schaatsers gaan ook niet meer over de lijn, zoals enkele jaren geleden voortdurend.
Walnoot 21 maart 2016 12:35
Alleen is een bidon uit de auto aanpakken gewoon volledig legaal. En de auto vasthouden ook, als dat is omdat er bijvoorbeeld een mecanicien naar je fiets moet kijken. Dat zorgt voor veel meer grijze gevallen dan bij het schaatsen. Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het verhaal dat spelers bij rugby wel naar de scheids luisteren en bij voetbal altijd in discussie willen gaan. In het rugby zijn de regels gewoon veel duidelijker en is er weinig sprake van dat dingen wel mogen maar niet als je het te hard/erg doet. Terwijl een schouderduw mag maar het een bodycheck heet als je met teveel snelheid inkomt

Kortom, je kan mensen niet schorsen voor geholpen worden door de wagen als je geen bewijs hebt dat ze het te cru maken. En dus gaat Démare hier gewoon op de erelijst blijven staan, vrees ik.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen