Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Veneberg bondscoach wegrenners, Lammerts nieuwe td

Gepost door Sehnsucht 
Sehnsucht 21 maart 2016 17:28
Quote

Veneberg bondscoach wegrenners, Lammerts nieuwe td

VANDAAG, 17:03WIELRENNEN

Thorwald Veneberg wordt met ingang van 1 januari 2017 de nieuwe bondscoach van de eliterenners bij de mannen en de vrouwen. Hij is de opvolger van Johan Lammerts, die dan de functie van Veneberg overneemt als technisch directeur.

“Wij denken door deze wisseling nieuwe ideeën in beide functies toe te kunnen passen. Door deze ruil blijft de kennis binnen de KNWU, maar waait er toch een frisse wind", zegt oud-renner Veneberg in een reactie.

Veldrijden

Lammerts is dit seizoen ook nog verantwoordelijk voor het veldrijden. Het is nog onbekend hoe deze functie in de toekomst gaat worden ingevuld.

Veneberg werd in 2000 Nederlands kampioen bij de espoirs en was zelf jaar zeven jaar prof bij de Rabobankploeg. In 2005 won hij de Scheldeprijs. In 2008 sloot hij zijn loopbaan af.

[nos.nl]

Eens zien of Veneberg er wat meer kijk op heeft. 1985 toch?
Carlos Danger 21 maart 2016 19:17
Zo kunnen ze nog jáááren vooruit.
ton duk 21 maart 2016 19:49
Scheldeprijs 2005 ...dat was wel de meest onwaarschijnlijke sprint a deux ooit smiling bouncing smiley
gr
Eindhovuh 21 maart 2016 20:20
De bondscoach en TD swappen van baan en spreken van een frisse wind.
Tja...
Geen idee of hij inhoudelijk geschikt is. Maar sinds zijn rechtzaak over een vermeend vast contract vind ik hem een flapdrol.
Arsimo 21 maart 2016 20:22
Wordt Veneberg niet precies een jaar te laat bondscoach? Als een van de weinigen wist hij in de ultieme sprinterkoers succesvol te winnen door samen met Vaitkus vooruit te zijn. Lijkt me een nuttige kwaliteit in Qatar dit jaar.
lodjan 21 maart 2016 20:34
Achter Tomas Vaitkus, eerder gestopt, maar deze maand de zeges weer aan een rijgend.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/03/2016 20:37 door lodjan.
lodjan 21 maart 2016 20:39
Jammer, Lammerts deed het erg goed als bondscoach (zowel bij dames als heren, weg en veld).
Michael B* 22 maart 2016 10:44
Oude jongens krenten brood die elkaar de baantjes toestoppen. Is tot nu toe nog altijd een raadsel gebleken hoe Thorwald Veneberg uberhaupt bij de KNWU terecht is gekomen. Heeft ie in het begin als vrijwilliger gewerkt/zonder salaris? Eerste jaar lekker zijn ww uitkering heeft leeggemolken? Uiteraard heeft de KNWU toen bewust risico genomen door Thorwald technisch directeur te maken van de KNWU. Al die rechtszaken tegen de Rabobank bij zijn ontslag waren natuurlijk van de gekke. En laat nu een van de grootste rennerleverancier de Lotto Jumbo zijn... (oud Rabobank lol). Toen met Aart Vierhouten als bondscoach bij de beloften was ook al zo'n move dat de KNWU klaar was met de Rabobank. De sfeer was al ruk, maar werd toen alleen maar slechter tussen de 2 kampen. De KNWU schittert toch al in gestuntel: Dan laat laat ik het Unibet verhaal maar even voor het gemak achterwege. Voor dit moment alleen de focus op de fratsen licentie structuur van de afgelopen jaren. Amateur, Amateur A, Amateur B, sportklasse, Amateur, Elite, 30+ 40+ 50+? wat hebben we de laatste jaar niet allemaal gehad. Ondertussen weet de leek die de zaterdagkrant leest niet meer het verschil. Renners die vrolijk roepen dat ze zo goed zijn terwijl ze spreekwoordelijke in de totodivisie rondrijden (amateur klasse) terwijl ze bij de Elite horen te rijden. Leuk hoor dan win je 10 koersen bij de amateursspinning smiley sticking its tongue out en de buitenwereld maar denken dat je goed bent terwijl je bij de Elite hoogstens top 20 zal rijden in het hetzelfde critirium later op de dag …..laat daar eens een frisse en harde wind door heen waaien. Kampioenen gebruiken nu eenmaal vooral doping en Thorwald Veneberg lijkt me niet het type dat ze daarin kan faciliteren.



8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/03/2016 09:40 door Michael B*.
Adrie2 22 maart 2016 12:31
Zo Michael B*.........jij hebt het even van je afgeschreven.
Luijt 22 maart 2016 14:44
Dat was Knetemann vs Moser.

Groet, Luijt
Luijt 22 maart 2016 14:46
Sindsdien is hij juist verder in mijn achting gestegen.
El Chaba 22 maart 2016 15:33
Precies, in de mijne ook!
El Chaba 22 maart 2016 15:34
Hahaha, ook helemaal eens (het moet niet gekker worden)!
Walnoot 22 maart 2016 16:01
Uran vs. Vino verdient ook wel een podiumplek in deze ranking...
Eindhovuh 22 maart 2016 17:18
Mij niet. Een egocentrische actie, juridisch gelijk t.o.v. moreel gelijk.
Maar dat zullen jullie ook wel anders zien.
Quarantanove 22 maart 2016 17:57
Maar aangaande het waarheidsgehalte zal hij er niet ver naast zitten.
Luijt 22 maart 2016 22:23
Weening VS Klöden
Luijt 22 maart 2016 22:23
Ja ik zie dat anders.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen