Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

‘Mogelijk geen Dwars door Vlaanderen vanwege aanslagen in Brussel’

Gepost door rustdag 
rustdag 22 maart 2016 10:23
Dwars door Vlaanderen kan morgen mogelijk niet verreden worden. De Belgische regering heeft naar aanleiding van de terreuraanslagen in Brussel het terreurniveau verhoogd naar niveau vier. Dit houdt in dat er geen evenementen van een dergelijke omvang plaats kunnen vinden.

De Belgische krant Het Nieuwsblad meldt dat organisator Flanders Classics om twaalf uur een spoedoverleg heeft met de politie. “Voorlopig gaan we ervan uit dat dit geen gevolgen heeft voor onze koers omdat die zich in een andere regio situeert”, meldt de organisatie.
Vanochtend werd Brussel opgeschikt door meerdere aanslagen op luchthaven Zaventem. Daarnaast waren er ontploffingen in drie metrostations van de Belgische hoofdstad.

Meerdere renners waren onderweg naar België. Onder meer Chad Haga , die in de Vlaamse semi-klassieker zijn rentree zou maken, stond op het punt naar Brussel te vertrekken.

[www.wielerflits.nl]
Roger de Wael 22 maart 2016 10:35
Nieuws in de marge op zulke momenten, maar in ieders belang dat het hele leven en dus ook deze koers gewoon onverstoord doorgaat.
Slimmerd 22 maart 2016 10:36
Quote

“Bij de hoogste terreurdreiging gaat de wedstrijd automatisch niet door. Momenteel hebben we nog niets gehoord van politie of een instantie dat de koers afgelast moet worden. Voor nu geldt het hoogste dreigingsniveau alleen voor vandaag, nog niet voor morgen.”

Aldus koersdirecteur Guy Delesie
El Chaba 22 maart 2016 10:45
Gaat niet door dus, ga daar maar vanuit.
Inigo 22 maart 2016 10:45
Nou is het menens, klote gastjes, ga terug naar jullie playstation
Slimmerd 22 maart 2016 10:48
En wat te doen met alle andere Belgische koersen die vooral de komende periode op het programma staan?! Ik kan me niet indenken dat met het hoogste terreurniveau snel zal doen dalen.
Sub Culture 22 maart 2016 10:54
Die koersen; E3, Gent Wevelgem, 3-daagse en de Ronde bevinden zich vooral in de regio Oost- en West-Vlaanderen en dus op een respectabele afstand van het hoofdstedelijk gewest.

Al is 'respectabele afstand' relatief in dit kleine land.

Veiligheid garanderen over parcoursen van +200 km met duizenden toeschouwers langs de kant is sowieso zo goed als onmogelijk.

Mij maakt het overigens geen fuck uit of die koersen al dan niet doorgaan.
Meest gitzwarte dag sinds WO II voor mijn land.
Ben 22 maart 2016 11:05
Hopelijk wordt het gewone leven in België snel weer opgepakt. Wat een vreselijke daden met verschrikkelijke gevolgen... Die arme gezinnen die mensen moeten missen. Daar word ik stil van.
Als er voldoende politie is dan hoop ik (egoïstisch) dat de koers doorgaat. Het wrange is dat dit soort aanslagen juist bedoeld zijn om ons bang te maken om leuke evenementen te houden, zoals dwars door Vlaanderen.
El Chaba 22 maart 2016 11:29
Snap ik. Sterkte, jong!
Walnoot 22 maart 2016 11:34
Kan me niet voorstellen dat er morgen gekoerst gaat worden, tis chaos. Vrijdag zou eventueel wel weer kunnen, maar het is eerst maar eens afwachten wat de situatie vanavond gaat zijn. Zolang niveau vier voor heel het land geldt, gaat de koers gewoon niet door, simple as that. En terecht, publiek en renners kunnen dan nauwelijks naar de koers komen. En bovendien is zelfs het voetbal in Belgie op dit moment niet belangrijk [dixit de Duivels], dus dan is de koers dat helemaal niet.
Slimmerd 22 maart 2016 12:27
Sporza

Later vandaag nog een overleg, voorlopig wordt er gecommuniceerd dat ze morgen nog koersen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2016 12:28 door Slimmerd.
Shinzawai 22 maart 2016 12:50
Ik kan me voorstellen dat België niet echt in the mood is voor een wielerkoers, maar Dwars door Vlaanderen lijkt me geen logisch doelwit voor een terroristische aanslag. Die koers op 3 april daarentegen...
Michael B* 22 maart 2016 12:50
Kunnen we niet gewoon een groot hek om dat IS bolwerk zetten. Geef ze allemaal een knuppel en laat ze lekker ruzie met elkaar zoeken. Zelfmoord terrorist is sowieso zwakjes... volgende stap zal zijn dat een of andere terrorist tijd bommetjes gaat maken. Zodat hij niet een keer een aanslag kan plegen (zelfmoord aanslag) maar het hele jaar door druk kan zijn.
Ben 22 maart 2016 12:59
Ik kan doorgaans goed lachen om het getroll op dit forum, maar wat punt hier schrijft is totaal niet komisch.
Michael B*, de mensen in Syrië zijn ook slachtoffer. Zij hebben dagelijks met dit soort laffe daden te maken. Persoonlijk vind ik ook dat de Syriërs die een 'militaire leeftijd' hebben niet moeten vluchten. Laten we de vrouwen, kinderen en ouderen opvangen en samen met de overige Syriers de idioten de kop eraf hakken.

Edit: De berichten van punt zijn verwijderd. Ze waren zacht gezegd tactloos.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2016 13:12 door Ben.
Arsimo 22 maart 2016 13:09
Niets met het wielrennen te maken, maar toch:

Die aanslagplegers hier in Europa zijn in regel hier opgegroeide en ook vaak (meestal?) geboren extremisten. Wellicht geinspireerd of zelfs (indirect) opgedragen door IS, maar niet afkomstig van daar. Dus hoe afschuwelijk IS ook is een hek er om heen zal de aanslagen in Europa niet voorkomen - nog even los dat zo'n hek ook in praktisch zin onhaalbaar is.

IS hard bestrijden moet natuurlijk wel maar de kern van het probleem hier in Europa lost men daar niet mee op. Dat geloven is onszelf voor de gek houden.
D. Marrage 22 maart 2016 13:12
Wat was er eigenlijk mis met míjn topic hierover?
Shinzawai 22 maart 2016 13:13
Groot gelijk, voordat IS een serieuze machtspositie kreeg waren er nooit aanslagen! eye rolling smiley
Prikdude 22 maart 2016 13:15
rustdag 22 maart 2016 13:17
Niks, maar ik had er al een topic over geopend.. kan gebeuren he.
D. Marrage 22 maart 2016 13:18
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niks, maar ik had er al een topic over geopend.. kan gebeuren he.

Ah. Sorry. Dat had ik dan weer niet gezien eye rolling smiley
punt 22 maart 2016 13:19
Het was geen getroll en al helemaal niet komisch bedoeld. Integendeel, het is vreselijk wat er allemaal gebeurt. Jammer dat mijn berichten verwijderd zijn, in het tweede bericht gaf ik een hele serie redenen aan voor mijn kijk op het geheel. Als het allemaal zulke onzin is, lijkt het me beter dat mijn berichten blijven staan zodat mijn redenen onderuit gehaald kunnen worden. Wat lastig zou zijn geweest.
El Chaba 22 maart 2016 13:37
Discussiëren met geestelijk gestoorden heeft geen enkele zin.
Michael B* 22 maart 2016 13:39
Ben Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kan doorgaans goed lachen om het getroll op dit
> forum, maar wat punt hier schrijft is totaal niet
> komisch.
> Michael B*, de mensen in Syrië zijn ook
> slachtoffer. Zij hebben dagelijks met dit soort
> laffe daden te maken. Persoonlijk vind ik ook dat
> de Syriërs die een 'militaire leeftijd' hebben
> niet moeten vluchten. Laten we de vrouwen,
> kinderen en ouderen opvangen en samen met de
> overige Syriers de idioten de kop eraf hakken.
>
> Edit: De berichten van punt zijn verwijderd. Ze
> waren zacht gezegd tactloos.

Ik heb het over het IS bolwerk niet over heel Syrie!
Arsimo 22 maart 2016 13:40
Is hij nu een punt-aluhoed of een alu-punthoed? winking smiley

(Sorry, kon het niet laten, ondanks de ernst vd situatie)
El Chaba 22 maart 2016 13:42
Daar wonen ook heel veel burgers die tegen hun zin daar worden vastgehouden, dat is het probleem. In het westen zijn wij 'te beschaafd' om het dan toch plat te gooien (anders hadden ze dat allang gedaan natuurlijk).
Spaak 22 maart 2016 13:43
Los van je mening vind ik het nogal smakeloos om de aanslagen in Parijs als "nep" te betitelen. Dat dat je mening is, is wat mij betreft prima, maar het lokt een discussie uit die wat mij betreft niet op een wielerprikbord thuishoort.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2016 13:43 door Spaak.
D. Marrage 22 maart 2016 13:45
Spaak Schreef:
-------------------------------------------------------
> ... het lokt een discussie uit die wat mij betreft niet op een wielerprikbord thuishoort.
Hier heeft Spaak een punt.
Luijt 22 maart 2016 14:51
Alle begrip voor geen koers morgen, maar als het verleden iets heeft bewezen is het dat de kans zo ongeveer nul is dat er morgen in Vlaanderen opnieuw een aanslag wordt gepleegd.
Frederik D. 22 maart 2016 14:52
Zo te lezen gaat DdB door.

Nu.nl

Wat is wijsheid? Door laten gaan en ons niet laten kisten? Of uiterste voorzichtigheid?

Zelf denk ik dat terroristen eerder willen toeslaan bij de RvV dan bij DdB.

De aanslagen zijn vreselijk. Ook voor goedwillende moslims.

DdB = DdV



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/03/2016 14:56 door Frederik D..
Sub Culture 22 maart 2016 14:55
Er is nog geen beslissing genomen.
Om 17u komt organisatie samen met Politiediensten en wordt een beslissing genomen.
Eindhovuh 22 maart 2016 15:05
Die beschaving zit ons vaak "in de weg" ja....
Maakt het voor ons erg lastig.
El Chaba 22 maart 2016 15:28
Ook over de E3-prijs wordt vanavond dan al beslist.

[www.sport.be]
Walnoot 22 maart 2016 16:00
Het gaat natuurlijk niet alleen om of er een aanslag gaat plaatsvinden (kans is sowieso niet groot in het gebied waar de koersen plaatsvinden), maar ook of er makkelijk toegang is voor de renners en het publiek, en - zolang niveau 4 geldt - dat de veiligheidsdiensten geen last hebben van afgesloten wegen en dergelijke.
Slimmerd 22 maart 2016 17:00
Giant-Alpecin heeft zich in ieder geval al afgemeld voor morgen, slechts twee man in België aanwezig.
Sub Culture 22 maart 2016 17:28
Beslissing volgt om 18u
Arsimo 22 maart 2016 17:37
VTM: Dwars door Vlaanderen gaat voorlopig toch door

De wielerwedstrijd Dwars door Vlaanderen van morgen kan voorlopig gewoon doorgaan. Dat maakten de organisatoren bekend.
rustdag 22 maart 2016 17:40
Twee verdachten op de vlucht
Er zijn nog twee verdachten op de vlucht, meldt de VRT. Een verdachte van de aanslag in Zaventem en een van de aanslag bij de metrohalte Maelbeek.


Dam blijft het dreigingsniveau, op niveau 4 lijkt me. en dan gaan ze toch niet koersen.
JW 22 maart 2016 18:43
Giant heeft zich al afgemeld.
Reden: moeilijke reis (o.a. Girona), en "gezien de omstandigheden van het moment"

Tsja... als je er echt wilt komen kan dat natuurlijk.
Het komt ze ook wel goed uit zo, denk ik.
Tegenover de organisatie getuigt het niet echt van respect.

Maar misschien gaat de koers morgen alsnog niet door, België ligt toch aardig overhoop momenteel.
Slimmerd 22 maart 2016 18:55
Enkel Ji en Oomen zijn er, de andere drie kunnen vanuit Girona niet die kant op, wat dat met disrespect naar de organisatie heeft te maken snap ik serieus niet.
Movistar start met 4 ipv 7, ook wegens reisproblemen. Via Twitter lees je dat wel meer renners nog hopen tijdig daar te zijn.

Alles hangt echter af van de minister en de gouverneur, zij kunnen de boel nog afgelasten.
JW 22 maart 2016 19:10
Als je de reis inderdaad niet op een redelijke manier kunt maken valt renners uiteraard niets te verwijten.
Als je wel op een redelijke manier die kant op kunt, maar het eigenlijk wel goed uitkomt om niet te gaan, ligt dat m.i. wat lastiger. De ploeg had zich immers aangemeld. Dan vind ik het tegenover de organisatie toch wat lastig uit te leggen.

Maar disrespect is inderdaad wel een groot woord.
El Chaba 22 maart 2016 19:47
Net beslist, het gaat door!

[twitter.com]
punt 22 maart 2016 23:58
Ik gaf prima redenen om aan te geven waarom ze nep zijn. En als die redenen kloppen, dan is mijn mening gewoon waar, hoe smakeloos je dat ook vindt. Dat de discussie niet op een wielerprikbord thuis hoort, daar kan ik inkomen. Maar dan moet je wel consequent zijn en ook een groot aantal andere posts in dit topic verwijderen.
Slimmerd 23 maart 2016 00:03
Volgens mij liep eerst lekker te roeptoeteren over neppe aanslagen en pas nadat je door een paar prikkers pijnlijk op de vingers was getikt, begon je aan jouw waarheid.
Frederik D. 23 maart 2016 00:27
De aanslagen zijn nep. Aldus één van de grootste gekken van Nederland, Martin Vrijland.

Nep

Ach ja, heel het wielrennen, beste mensen, is ook nep. De illuminati bepalen wie de Tour wint en huren acteurs in die zich bijvoorbeeld Kelderman en Mollema noemen. En het publiek langs de wegen? Bordkartonnen figuren. En de wegen? Decor in een studio van Stanley Kubrick. Net als de maanlanding en de bolle aarde. Zuivere nep.

Let eens goed op het schuim rond de mond van Ten Dam. Zuiver schuim uit een spuitbusje. En zijn baard? Gewoon een afgezakt toupetje.

Zo, de wereld is ook weer verklaard door een gefrustreerde simplist voor gefrustreerde simplist.

En laten we wel zijn, België bestaat niet echt. Een onbestaand nepstaatje. Nederland grenst in het zuiden aan Frankrijk. Logisch ook.

De link werkt niet. Maakt niets uit. Wie me niet gelooft, kan zelf googelen op Martin Vrijland, één van de grootste gekken van Nederland.

Ik kan nog uren met zulke waanzin die je overal vindt in de krankzinnige krochten van internet, doorgaan. Maar genoeg.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/03/2016 00:29 door Frederik D..
D. Marrage 23 maart 2016 00:46
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> De aanslagen zijn nep. Aldus één van de grootste
> gekken van Nederland, Martin Vrijland.
>
> [url=http://www.beyondthematrix.nl/2016/03/22/dode
> n-en-gewonden-bij-aanslag-luchthaven-zaventem-en-m
> etrostation-maalbeek-in-brussel/]Nep[/url]
>
> Ach ja, heel het wielrennen, beste mensen, is ook
> nep. De illuminati bepalen wie de Tour wint en
> huren acteurs in die zich bijvoorbeeld Kelderman
> en Mollema noemen. En het publiek langs de wegen?
> Bordkartonnen figuren. En de wegen? Decor in een
> studio van Stanley Kubrick. Net als de maanlanding
> en de bolle aarde. Zuivere nep.
>
> Let eens goed op het schuim rond de mond van Ten
> Dam. Zuiver schuim uit een spuitbusje. En zijn
> baard? Gewoon een afgezakt toupetje.
>
> Zo, de wereld is ook weer verklaard door een
> gefrustreerde simplist voor gefrustreerde
> simplist.
>
> En laten we wel zijn, België bestaat niet echt.
> Een onbestaand nepstaatje. Nederland grenst in het
> zuiden aan Frankrijk. Logisch ook.
>
> De link werkt niet. Maakt niets uit. Wie me niet
> gelooft, kan zelf googelen op Martin Vrijland,
> één van de grootste gekken van Nederland.
>
> Ik kan nog uren met zulke waanzin die je overal
> vindt in de krankzinnige krochten van internet,
> doorgaan. Maar genoeg.


Wat een ontstellend slecht stukje.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen