Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

verandas willems

Gepost door bakfiets 
bakfiets 23 maart 2016 13:46
Gisteren hadden jose en bobbie het over het opvallend sterk rijden van verandas willems. Jose vroeg bobbie hoe dit kan? hij reageerde mijn inziens vaag, en ontwijkend. (of ligt dit aan mij?) Om nou op zender te zeggen dat je een goede medische preparatie vermoed kan je ook niet makensmiling smiley Maar ben wel benieuwd of Claes en Bille ook niks meer presteren van het jaar.
Ruudje2209 23 maart 2016 14:56
Prestaties in de marge. Als je zo nodig wil speculeren zoek wat beters
Westfalen 23 maart 2016 14:59
Kay Reus zal nu ook wel door de mand vallen. eye rolling smiley
cyclingfreakske 23 maart 2016 15:03
niets abnormaals... Veranda Willems staat vroeg op het jaar wel vaker in de vuurlijn met aanvallers. Het team is ook versterkt al hebben ze hun beste renner geen nieuw contract gegeven (te duur was hun uitleg thumbs down
In de breedte is het team sterker voor dit soort werk, voordien was het 2-3 renners op een heel team die zich in de kijker konden rijden, met een zwakke teambasis. die basis is nu een stuk sterker.
daarnaast is de structuur van het team aangepast. een paar man eruit die teveel deden alsof ze het kenden, en beteren in de plaats om de renners wat te sturen.

globaal is het team niet echt veel beter, maar het is in sommige wedstrijden vooral de zwakte van de grote(re) ploegen die opviel.
Sommigen gaan dan speculeren alsof er wat meer aan de hand is..... en ja, die speculatie was ondermaats omdat ze eerst hun huiswerk hadden moeten maken aangaande de veranderingen in het team zelf.
ik zou zeggen : José en Bobby, gebuist en geen eten vandaag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/03/2016 15:04 door cyclingfreakske.
El Chaba 23 maart 2016 15:30
Het was mij anders ook opgevallen en dan met name het rijden van Dupont. Als je kijkt naar zijn prestaties de afgelopen twee jaar, dan is het verschil met nu behoorlijk groot. Dat hoeft helemaal niet per se aan doping te danken zijn, daar kunnen inderdaad genoeg andere redenen voor zijn, maar om het uit te sluiten - wat jij impliciet doet - lijkt mij ook nogal straf, zeker gezien het verleden. Dat kun je namelijk helemaal niet met zekerheid uitsluiten

Wel eens dat Bobbie en José dat niet moeten impliceren, als dat tenminste zo was, heb het niet gehoord,
cyclingfreakske 23 maart 2016 18:46
ik sluit dat geen 100% uit, maar ze hebben hun huiswerk niet gemaakt.
T. Dupont is geen renner die zomaar opduikt...en rijd echt wel op zijn niveau, tussen de renners van zijn niveau !!

de koersen die hij wint (hallo Jose en Bobbie) zijn vooral van het B-garnituur. er staan snelle jongens maar vaak geen echte sprintkanonnen zoals de Protour kent.
van de B categorie is hij een van de snelle jongens waar je rekening mee moet houden. Daarnaast zit zijn leeftijd mee (topjaren)

bv :2016
Nokere Koerse ? de grote teams lieten het echt afweten, weinig organisatie en geen snelle jiongens... 3 daagse van West Vlaanderen ? zowat idem dito
Groenewege is de enige die echt sneller is.
Ronde Van Normandie : waar zitten die sprinters ???
Handzame Classic (7e) : ; de grote teams stuurden hun B kern en brachten helemaal niks, de kleine teams maakten de koers.
daarnaast is hij vaak goed in de kleine Franse meerdaagsen, dat zie je ook altijd terugkomen.
Overigens wint hij tussendoor nog wedstrijden of ereplaatsen die op de sites niet vermeld staan (kermiskoersen)
Bij de juniors viel hij al vaker op, niet zozeer op de winst, wel door de soms straffe stoten dat hij uithaalde.
bij de beloften zag je een groeimarge, maar ook dat het misschien niet de grote carriere zou worden als hij doorstoote.. hij was ook een laatbloeier.
er zat wel iets in, het was afwachten maar hij toonde elk jaar groei.

dit jaar is het zijn doorbraak... al moet je dat wel in een bepaald kader zetten :
-doorbraak ,en wel op B niveau, precies in de koersen dat hem altij ligt.... het geluk aan zijn zijde dat de grote ploegen met een B kern niet eens een vuist konden maken (dat was echt rampzalig en ver onder niveau), en aan de winst... in de koersen die hem altijd het beste liggen in het verleden.

abnormaal ? neen, een gestage groei binnen zijn niveau - B categorie (zonder oneerbiedig te willen zijn, want het blijft altijd moeilijk dat winnen)

Dit was eigenlijk het huiswerk van Jose en Bobbie... volgende keer moeten ze maar minder lullen en hun werk op voorhand maken.
Rudy t. 23 maart 2016 18:53
Wie was die beste renner van vw. dan?
Slimmerd 23 maart 2016 19:14
Van dat insinueren is mij anders weinig opgevallen, je kan natuurlijk ook op elk woord zout gaan leggen (zeg ik tegen bakfiets)
lodjan 23 maart 2016 19:27
Leukemans, hij haalt twee ploegen door elkaar.
lodjan 23 maart 2016 20:32
Over opvallende ploegen gesproken: Nasr-Dubai, na Skydive de tweede ploeg van Dubai, rijgt deze maand de overwinningen aaneen in Algerije. Ze doen dit met Wackermann (8), Vaitkus (4), Barbari (5) en Abelouache (3), waarmee ze alle vier in de top 10 staan van de zegeranking (de Italiaan Wackermann leidt deze ranking).

1. Uae Nasr - Dubai CONT 21
2. Bel Etixx - Quick Step PRT 18
3. Kaz Astana Pro Team PRT 12
4. Gbr Team Sky PRT 10
5. Aus Orica - GreenEDGE PRT 9
6. Usa BMC Racing Team PRT 9
7. Fra Direct Energie PROF 9
8. Rsa Dimension Data PRT 8
9. Fra FDJ PRT 6
10. Rus Team Katusha PRT 6
11. Aus Avanti - IsoWhey Sports CONT 6
12. Usa Trek - Segafredo PRT 6
13. Rus Tinkoff PRT 5
14. Fra Cofidis, Solutions Crédits PROF 5
15. Bel Lotto - Soudal PRT 5
16. Cze Klein Constantia CONT 4
17. Sui IAM Cycling PRT 4
18. Aus Drapac Professional Cycling PROF 4
19. Bel Vérandas Willems Cycling Team CONT 4
20. Esp Movistar Team PRT 4
21. Uae SkyDive Dubai Pro Cycling Team - Al Ahli Club CONT 4
22. Usa Cannondale Pro Cycling Team PRT 3
26. Ned Team LottoNL - Jumbo PRT 2
39. Fra Ag2r La Mondiale PRT 1
bakfiets 24 maart 2016 09:11
misschien hoorde ik dingen die er niet waren ook mogelijk, wel benieuwd of bille en claes hun niveau gaan halen.
cyclingfreakske 24 maart 2016 15:15
die heb jij gezegd.. deze keer bedoelde ik hem niet.
lodjan 24 maart 2016 17:37
Wie wel, vraagt Rudy t.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen