Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

BMC losse cups

Gepost door kepi26 
kepi26 27 maart 2016 16:38
Beste wielerliefhebbers,

Mijn BMC Teammachine heeft een probleem bij de Cups. De cups van de bottom bracket komen los van het frame. BMC wil dit niet als garantie behandelen terwijl de fiets minder dan een jaar oud is. Heeft iemand een goede oplossing of ervaring met dit soort problemen?

Met vriendelijke groet,
malheur 27 maart 2016 23:21
Boe roepen wanneer van Avermaet versnelt !
jonglins 28 maart 2016 17:40
Denk dat je beter ff op www.fiets.nl/forum kunt gaan buurten.
cyclingfreakske 29 maart 2016 15:52
de oplossing is ze attent maken op de FABRIEKSGARANTIE.

u bent van Nederland ? als het me goed voorstaat is de termijn daar 6 maanden garantie (omdat er geen garantietermijn bestaat in nederland is het 6 maanden wel verplicht)
De verkoper zal zich wellicht hierop beroepen.
ECHTER...; de fabrieksgarantie is overduidelijk :
je hebt 3 jaar op het frame !!!!


3. Warranty period︿

BMC grants the following warranty periods from the date of delivery:
•Frame: 3 years
•Paint: 2 years (1 year for models before 2014)
•Other BMC products: 2 years


het probleem dat jij hebt is ook een gekend probleem en geen uitzondering bij BMC. (Trek had vroeger ook zo'n probleem)

Wat best mogelijk is, is dat de VERDELER in Nederland lastig doet, buiten medeweten om van de fabriekant (een zeer veel toegepaste tactiek)


BMC Swiss - Europe : contact
neem fotos, duid op normaal gebruik en het spontaan loskomen van die cups en dat je je beroept op de 3j garantie op het frame.

een gouden tip : stuur eerst de fotos etc naar BMC in Zwtserland, laat weten dat de verkoper lastig doet en het oneer aandoet aan de gekende garantie afhandelingen van BMC. Dat horen ze niet graag en hebben dan bijna de drang om dat zo snel mogelijk in orde te brengen.
(je geeft dus een tevreden indruk maar ontevreden door de LBS zijn handelingen, je blijft neutraal maw

Houd het vrij kort en duidelijk, positief en kritisch tegelijk in uw specifiek probleem.

BMC doet normaal niet lastig over frame problemen. bijna altijd gaat er een ruil-garantie als gevolg.
Look bv ook... goede garantieafhandeling van het fabriek zelf, MAAR de Benelux verdeler te Belgie is echt miserie en tracht alles weg te wuiven buiten LOOK zelf om.


je zal een antwoord krijgen. meestal is dat positief, je dient dan de fiets via de lokale verdeler/fietsenmaker binnen te brengen.
print het bericht uit dat BMC zijn goedkeuring al gaf (dat sluit gelul van de LBS en of verdeler uit, ze moeten hierin meegaan)


CONTACT BMC FACTORY - EUROPE
BMC Swiss

HULPLIJN : ivm prodcuten, garantie en andere vragen
vragen

je kan in je bericht een link van de fotos posten (bv gebruik van instagram)

vermeld ook jou mailadres !!


succes winking smiley



5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/03/2016 16:05 door cyclingfreakske.
Luijt 30 maart 2016 12:01
Humor van de bovenste plank. Dank!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen