Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Boonen: 'Parijs Roubaix de enige reden waarom ik nog koers'

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 07 april 2016 10:34
Nog één kans heeft Tom Boonen om te schitteren in dit klassieke voorjaar: zondag in Parijs-Roubaix. De 35-jarige renner van Etixx-Quick.Step start er niet om zomaar de hoop te vullen, maar wel om er het record van vijf overwinningen te pakken. "Parijs-Roubaix voor een vijfde keer winnen. Dat is de enige reden waarom ik nog steeds koers. Véél doelen heb ik niet meer", zegt hij vrijuit in een video van fietsenfabrikant en sponsor Specialized.

Een vijfde kassei, dat is de enige reden waarom Tom Boonen nog koerst

Nog drie dagen en de hele karavaan dendert over de kasseien van de Hel van het Noorden - die er wel eens glibberig en modderig zou kunnen bijliggen. De passie voor de Helleklassieker zit er al van jongs af aan in. "Ik hou echt van Parijs-Roubaix. Het is een koers die ik heb léren waarderen. Bij mijn eerste deelname in 1999 - ik was 18 - werd ik al zesde bij de beloften. Ik voelde toen al dat kasseien misschien mijn ding konden worden."

17 jaar later heeft Boonen vier kasseien op zijn schouw staan - evenveel als mederecordhouder Roger De Vlaeminck. Zondag kan hij daar verandering in brengen met een vijfde overwinning. "De kasseien zijn eerlijk. In normale omstandigheden rijd ik de finale en kan ik mijn kansen verdedigen." Of Boonen de druk van buitenaf voelt om te presteren? "Ik leg mezelf wel druk op. De rest van de wereld hoeft dat dus niet te doen."

"365 dagen voorbereiding"
Boonen heeft alvast een heel jaar naar Parijs-Roubaix toegeleefd en toegewerkt. "Dit is een wedstrijd die 365 dagen voorbereiding vergt. Hoe beter voorbereid en kalmer je bent, hoe vlotter het zal verlopen en hoe beter je prestatie", doceert Boonen. Na al die exploten is 'Tornado Tom' stilaan vergroeid met de stenen - hij weet dan ook als geen ander hoe ze aanvoelen. "Kasseien zijn zoals lijm. Ze proberen je af te remmen - je hebt echt energie nodig om erover te geraken (...)."

In het filmpje heeft Boonen het verder ook nog over zijn tweelingdochters Valentina en Jacqueline. Ook zijn gitzwart 2015, waarin hij bij twee verschillende valpartijen een schouderletsel en een schedelbreuk opliep, komt aan bod.


Gun hem die 5de kassei wel.
Zo dartel als Roger zal hij nooit over de kasseien flitsen die hoe dan ook altijd mr Paris-Roubaix voor mij zal blijven.
Maar als hij wint moet hij wel per direct stoppen vind ik. Het is mooi geweest.
Anony 07 april 2016 10:53
Een vijfde Roubaix winnen en stoppen. Droomscenario voor de beste kasseirenner aller tijden.
Slimmerd 07 april 2016 10:54
Die stopt dus na zondag, samen met Popovych een laatste rondje rijden op de wielerbaan van Roubaix en dan 38e worden
GillesEmanuel 07 april 2016 11:03
Ik hoop vooral niet op een Van Avermaet scenario voor Boonen zondag. In de eerste plaats omdat ik hem veel beter gun maar in de tweede plaats omdat ik het eeuwig gezanik van Wuyts en Van Nieuwkerke in de jaren erna niet zou overleven.

Vrees dat het voor Boonen grootspraak is, maar hoop dat hij mij verrast en meedoet om winst.
Clavan 07 april 2016 11:12
Ik ben bang dat hij het niet gaat redden. En als hij het wel red dan hoop ik dat Wuyt een schone onderbroek bij zicht heeft.
Het is toch een groot coureur. Ik mag hem wel. Cocaine en net legale meisjes....heerlijk.
ton duk 07 april 2016 11:19
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
>>
> Gun hem die 5de kassei wel.

Ik eigenlijk ook wel
gr
merijntje mortirolo 07 april 2016 11:28
Boonen was zéker niet slecht in RVV, eerder 'net niet super.'

In PR zijn er echter niet zulke venijnige hellinkjes als in RVV, dus 'we' scharen hem sowieso onder de favorieten.

Ik schat enkel Cancellara (dé topfavoriet, dunkt mij) hoger in en zie Boonen op het niveau van Vanmarcke, Kristoff en Sagan. Terpstra vond ik 'stiekem' ook wel verrekt sterk in het doseren op die Vlaamse kuthellingen, dus die kan (ook) zomaar meedoen om de overwinning.

Dan is Lars Boom er nog: zo heerlijk gemakkelijk als die afgelopen zondag reed, dat biedt zeker perspectieven. Gelukkig is PR een survival of the fittest en heb je niet altijd een ploeg nodig, want dat Astana is echt een lachwekkend bij elkaar geraapt zooitje. (In dit soort koersen dan, wat grote rondes betreft zit die ploeg ovviamente heel wat sterker in elkaar).

En, nee, we vergeten SKY niet: volgens mij wordt het een prachtkoers en dus een topzondag.

Heb ik afspraken gemaakt? Zijn er kinderen in huis? Ga ik de telefoon opnemen? De deur opendoen als er aangeklopt wordt (ik heb de bel er al jaren geleden uitgetrokken)? Vierwerf NEEN!

Van mij mag Boonen winnen en volgend jaar terug komen voor nummer zes.

HUP Tom!

(Wat Clavan zegt). smiling smiley
Brieske 07 april 2016 11:42
Uit hoeveel huizen heb je dan inmiddels de bel getrokken?

Groet
merijntje mortirolo 07 april 2016 11:57
Goede vraag, een stuk of vier-vijf, denk ik. Al doel jij waarschijnlijk op de talloze keren dat ik het huis uitgeschopt ben... Mijn bus en winkel hebben geen bel, dus dat scheelt.

Ik woon zowaar al (bijna) drie jaar in hetzelfde huis: nog twee jaar te gaan en we (merijntje en ik) hebben een record (als ik het huis waarin ik opgegroeid ben niet meereken en dat mag, want wonen bij je ouders en broers ís geen wonen).

De bel is er in de zomer van 2013 uitgetrokken: geen Jehova meer gezien, al stond de emmer pis nog tijden klaar op de eerste verdieping.

'Lekker' on topic, trouwens.
Westfalen 07 april 2016 12:00
Beetje jammer dat hij het kopmanschap op deze manier toch probeert op te eisen. Zijn prestaties zijn er niet naar.
El Chaba 07 april 2016 12:24
Ik schaar hem wél bij de favorieten, net onder Cancellara, precies wat merijntje zegt eigenlijk.
Daar houdt de vergelijking met zijn post verder op want ik gun het Boonen nou niet bepaald, to put it mildly..

Maar laten we eens grootmoedig doen, zijn fans gun ik het dan weer wel (op Wuyts na, die dan weer helemaal niet; ondanks diens - Boonen's - bescheiden rol in de RvV speelde hij het klaar om te pas en te onpas Boonen in zijn commentaar te betrekken, zelden zoiets gênants meegemaakt).
Luijt 07 april 2016 12:31
Boonen, Cancellara en Boom gaan het uitmaken en het maakt mij eigenlijk niet uit wie van de drie het wordt.

Doe toch Boom maar.

Groet, Luijt
Eindhovuh 07 april 2016 12:36
Boonen is een sympathieke man, die weleens wat foutjes heeft gemaakt. Ik gun het hem wel.
Benieuwd of Boom nu eens zonder excuses mee kan doen met de besten. Terpstra was ook sterk. Van alle klassiekers is dit de enige waar Nederlandse renners bij de beste 5 kunnen horen.
merijntje mortirolo 07 april 2016 12:38
Wuyts is echt verschrikkelijk wat Boonen (en andere Vlamingen, zoalssie maar bleef hameren op dat Vanmarcke eerst nog kon winnen, toen nog tweede kon worden en uiteindelijk prachtig derde werd) aangaat, maar toch haalt hij het in chauvinisme niet bij heel veel andere commentatoren. Ik kijk geregeld op de Italiaan, al zijn die streams minder voorradig dan wat jaren geleden, en op de Engelse Eurosport en daar is het precies hetzelfde, zo niet erger(lijker). Over de Nederlandse publieke omroep heb ik het niet, want daar ben ik jaren geleden al afgehaakt.

Wat een flapdrol Wuyts (soms) ook wezen mag, hij heeft naast dat chauvinisme wel een enorme waardering voor andere 'kampioenen,' houdt rekening met de vele Nederlandse kijkers (eigenlijk verplaatstie zich in 'ons' chauvinisme) en houdt overduidelijk heel veel van de koers.

Daarbij vind ik chauvinisme van buitenlanders minder irritant dan van mijn medelanders.

Het lijkt overigens wel een wettelijke/contractuele verplichting van sportcommentatoren (zeker bij publieke omroepen) om chauvinistisch te zijn. Zal wel te maken hebben met de gedachte dat 'het volk dat graag wil horen, omdat het volk nu eenmaal chauvinistisch is.'

Het volk is dom, dat staat vast.

Is het al zondag?
Luijt 07 april 2016 12:43
Heb je het alleen over de commentatoren? Of mag een liefhebber ook niet meer chauvinistisch zijn?

(Hup Holland Hup)

Groet, Luijt
merijntje mortirolo 07 april 2016 12:50
Alles mag. Je mag van mij ook in gggod geloven. Of Wilders stemmen.

Vind het alle drie wel nogal onnozel, maar dat mag de pret niet drukken, wantuh: wat kan jou het schelen wat ik vind?

Weet je wat ik ook vind? Dat een 'echte' koersliefhebber niet chauvinistisch is. Of andersom, beter: een chauvinist kan nooit een 'echte' koersliefhebber zijn.

kusjes!
ton duk 07 april 2016 13:02
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alles mag. Je mag van mij ook in gggod geloven. Of
> Wilders stemmen.

Ik voldoe aan 2 van de 3

>
een chauvinist kan nooit een
'echte' koersliefhebber zijn.

Eens en zeer herkenbaar
gr
El Chaba 07 april 2016 13:12
Wat een flapdrol Wuyts (soms) ook wezen mag, hij heeft naast dat chauvinisme wel een enorme waardering voor andere 'kampioenen,' houdt rekening met de vele Nederlandse kijkers (eigenlijk verplaatstie zich in 'ons' chauvinisme) en houdt overduidelijk heel veel van de koers.

Helemaal mee eens hoor, heb ik in het verleden ook wel hier beweerd maar het is de laatste jaren wel flink erger geworden. En dan niet eens zozeer chauvinistisch qua aanmoedigen van landgenoten (hoewel dat ook) maar veeleer dat indirect chauvinistische door bijvoorbeeld het maken van toespelingen op dopinggebruik van buitenlandse renners, zonder enig bewijs daarvoor, maar natuurlijk nooit ook maar enigszins op Belgische renners,
Dat soort chauvinisme vind ik veel erger dan voor de zoveelste keer 'hup Boonen' roepen. Van een Fransman of Italiaan verwacht je zoiets nog maar niet van een vertegenwoordiger van het edel-Germaanse ras.

Wuyts is overigens in de eerste plaats Boonistisch en dan pas chauvinistisch en dat maakt hem voor mij extra irritant natuurlijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2016 13:13 door El Chaba.
Luijt 07 april 2016 13:26
Als me het niks zou kunnen schelen wat je vindt had ik het niet gevraagd.

Aan de WK's die Knetemann en Zoetemelk wonnen bewaar ik nog steeds de beste herinneringen. Voor de echte koersliefhebber was de overwinning van Zoetemelk natuurlijk een nachtmerrie, dat begrijp ik.

Of ik jouw bericht zo moet begrijpen dat je diegenen die graag een landgenoot zien winnen ook meteen een PVV stempel wil opdrukken weet ik niet. Dat is in het verleden in ieder geval wel vaak gebeurd op dit forum. Kwalijk vind ik dat.

Was het inderdaad maar zondag. Eerst zelf lekker een stukkie knallen en dan op de Belg naar PR kijken.

Kusjes terug.
merijntje mortirolo 07 april 2016 13:53
Quote
Luijt
Of ik jouw bericht zo moet begrijpen dat je diegenen die graag een landgenoot zien winnen ook meteen een PVV stempel wil opdrukken weet ik niet.

Weet je best. Dikke onzin. Ik zeg ook niet dat elke chauvinist in gggod gelooft. Ik noem enkel drie dingen die men mag (vinden/zijn/geloven/stemmen/en-nou-is-het-wel-klaar), maar niet 'mijn dingen zijn' (wat een heerlijke kut-uitdrukking hè?!).

Ik geniet tien keer meer van Sagan dan van Terpstra, tien keer meer van Contador/Nibali dan van Dumoulin/Gesink. Als Arredondo heuvelop moet sprinten tegen Mollema (oh kut, dat zijn ploeggenoten), dan ben ik voor eerstgenoemde en zal ik balen als een fucking stekker als laatstgenoemde wint.

(En dan noem ik zelfs vier Nederlanders die ik 'tof' vind).

Als je me zou vragen wie de 'tofste' Nederlandse renner is, zou ik het niet weten (Terpstra of Boom, denk ik). Voor jou doet die vraag blijkbaar niet ter zake, want jij vindt alle Hollanders blijkbaar even geweldig. smiling smiley

Ennuh:
Quote
El Chaba
Van een Fransman of Italiaan verwacht je zoiets nog maar niet van een vertegenwoordiger van het edel-Germaanse ras.

Wuyts is overigens in de eerste plaats Boonistisch en dan pas chauvinistisch

Hi hi.
Bromertà 07 april 2016 14:03
Yes, but, no, but, yes but... En toen beukte ik de deur in. Tja, daar sta je dan. Ontzettend geschapen. Daarna kwam god pas. Ook mooi, tweede, en dan zeggen dat 't goed was. Tuurlijk joh, kheb ook broeders en zusters. Gehad. Nieuw hoofd stuk.
Hooruk Wuyts op TV, dat Boonen groot geschapen zou zijn. WTF. Hoe weet hij dat? Rits gulp open en hangum in dah fees. Adembenemend schouwspel. Ontzettend ontzettend. Boonen druipt af, net als Terpstra, die als een vage schim overal gluiperig meeglipt en waar de verschijning van de onzichtbare man fel bij afsteekt
Dan maar hemeltjeprijzen over dat gestroomde veel te lange bovenlijf vannum, ook zo iets. Of dattie zun zaakie even goed over 't zadel probeert te wippen. Een minion zou voor minder. Over lulletjes met vingers gesproken, maar die weg gaan we toch op. Snuiven en te jonge meisjes. Brr, op schoot bij een opgewonden ex schoolmeester. Het wordt me te smerig en vuig. Wegwezen en ik wens u en de uwense nog een mooie dag vandaag de dag.

Hiero en daarom mijn Lynch-fassinazi omdattuk zo moe word van vuur en rook en graag speel en loop door gods soep.

[www.youtube.com]

(tussenhaakjes) heb tegen gestemd, maar ben niet van geenpeil niet van gister en niet van Wilders. Hup referendum !! Dom volk, dahwel, maark moetur meeleven, of Brands achterna, nee niet Ernie, al is die ook dood, maar Wim. Zo triest. Mijn zondagochtend helemaal naar de kloten. ikKapnou. Roubaix, de Hel, tisnie ver meer, en helemaal integraal nogwel, asjeblief. Issut niettuveel?
Sub Culture 07 april 2016 14:04
Ik vind dat je Astana echt te kort doet in deze.
Ik vind Astana, op dat idiote gedoe tussen Westra en die Kazak in de 3-daagse na, collectief vrij sterk voor de dag komen.
In Vlaanderen zaten ze met elitegroep ook nog vrij sterk vertegenwoordigd met vooral een ijzersterke Laurens De Vreese.
Slimmerd 07 april 2016 14:11
Inderdaad, ze waren daar vrij prominent met Boom, de Vreese, Lutsenko en de opgeraapte Gruzdev (?) uit de kopgroep
El Chaba 07 april 2016 14:24
Op de keper beschouwd, is 'fan zijn' van een bepaalde renner natuurlijk net zo subjectief als dat vanwege chauvinisme zijn en dus niets 'des echte koersliefhebbers'..
Verder wel eens hoor.
Velodroom 07 april 2016 14:30
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Yes, but, no, but, yes but...

Wat volgt is je zuiverste bromwater. smiling smiley Déjà-vu. Maar dat heb je natuurlijk telkens als het universum zijn Ronde heeft gemaakt.
Walnoot 07 april 2016 14:42
Niet mee eens. Als je vanwege chauvinisme supportert, ben je voor bepaalde renners omdat dat nu eenmaal de renners zijn waar je voor supportert als Nederlander/Belg/West-Vlaming/kneusje uit een kneuzendorp in de Kempen/whaterver. Als koersliefhebber kies je zelf de renners uit waar je voor supportert, en doe je dat in principe omdat ze je koersgenot verhogen. Ik vind Stybar een toffe renner omdat hij veel aanvalt en met grinta koerst, niet toevallig omdat zijn vrouw van een bepaalde plek is. En Pirazzi omdat hij meestal zo heerlijk kansloos in de CP zit. En ik het mooi vind als Renaat losgaat. Dat soort dingen maken de koers aangenamer om naar te kijken voor mij, los van om welke persoon het gaat.
merijntje mortirolo 07 april 2016 14:48
Ze kwamen collectief best sterk voor de dag, inderdaad. (Fuglsang was ook fucking sterk). Nu nog als collectief.

Ik heb ze de achtervolging niet zien leiden. Gruzdev misschien een beetje kapot, Lutsenko misschien een beetje egoïstisch, De Vreese voelde zich misschien sterker dan Boom, maar het was overduidelijk dat gedurende de koers niemand van die ploeg makkelijker door de hopjesvla heentrapte dan diezelfde Boom. Probeer dan godverdomme alles te doen om die gast terug te brengen.

Qua ploegentactiek/spel is het los zand. Jammer dat het Esperanto nooit van de grond is gekomen, dan kon men elkaar misschien een beetje verstaan binnen die ploeg.
Bromertà 07 april 2016 15:00
Op z'n Wuyts met zijn ultra grote harde schijf zou nu de vraag gesteld kunnen worden: "Welke Belg won de Ronde van het Universum exact 4 eeuwen voor de kruisiging, op een kouwe zaterdagmiddag in een veel te natte juli maand? Hint, het was in hetzelfde jaar dat Plato uit zijn grot kroop."

Edit. Nog een aanwijzing: "Wilco Kelderman bestond nog niet."



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2016 15:09 door Bromertà.
Curzio 07 april 2016 15:03
El Chaba 07 april 2016 15:05
Dat lijkt gevoelsmatig anders maar is het dat wel? De renners waar pak 'm beet Ton Duk en Ger fan van zijn, 'verhogen ook hun koersgenot'.
Ik begrijp je wel want ik kijk in 95% van de gevallen net zo naar wielrennen als jullie maar het blijft (net zo) subjectief mijns inziens. Met een 'echte' koersliefhebber denk ik meer aan iemand die het puur om de koers en zijn verloop zelf gaat en die het totaal niet uit maakt wie er wint of wie er kansloos aanvalt, etc.
Luijt 07 april 2016 15:18
Ja Merijn, hier Luijt nog even:

Over Wuyts, de man die een boner van Boonen krijgt, zeg je in één en dezelfde zin dat hij toch ook wel van de koers houdt. Maar dat kan in jouw optiek toch niet. De chauvinist kan toch geen liefhebber zijn of zoiets?

Nou ja, laat maar, nog ff wat anders - en een veel belangrijker -: doe jij nog wat met wijntjes? Want deze chauvinist kan toch hopelijk nog wel een wijnliefhebber zijn of is dat ook out of the question? Graag een wijntje van Merijntje!
merijntje mortirolo 07 april 2016 15:26
Quote
Luijt
Over Wuyts, de man die een boner van Boonen krijgt, zeg je in één en dezelfde zin dat hij toch ook wel van de koers houdt. Maar dat kan in jouw optiek toch niet. De chauvinist kan toch geen liefhebber zijn of zoiets?

Kut, je hebt me. Mafketel. Ik chargeer natuurlijk een heul klein beetje. Sinds wanneer word ik hier letterlijk (en/of serieus) genomen? Wat El Chaba zegt: het plezier dat een chauvinistische kneus als DUK uit de koers haalt is hoogstwaarschijnlijk net zo groot als dat van mij.

Leven en laten leven, weejjewwel? Behalve Lance, die moet

Enniewee: ja, ik zit nog in (en momenteel aan) de wijn. Ik heb zelfs Nederlandse wijn voor je, tegenwoordig. Niet te zuipen, maar wel Hollands!
Luijt 07 april 2016 15:27
En dat je voor Arredondo bent als ie tegen onze Bauke sprint, dat kan natuurlijk helemaal niet.

Bauke, onze eigen Escartin (die ik vroeger niet kon luchten of zien vanwege z'n lelijke aanklampstijl), dat is toch een jongen die je altijd zou moeten steunen tegen zo'n dertien in het dozijn Spanjaard, herstel: Colombiaan.

Contador/Nibali - Dumoulin/Gesink is een vergelijking die mank gaat. 2 Ferrari's tegen twee Opels (Ok, Tom is misschien nog wel een Volvo).
En Sagan tegen Terpstra idem dito.

Den aap komt thans uit den mouw: je vindt het fijn om voor de winnaar te juichen. Hunnie die dat doen zijn niet de echte wielerliefhebbers...

X Luijt
El Mik 07 april 2016 15:42
Terpstra zat vorig jaar nog ontegenzeggelijk bij de beste twee in de RVV.
En vorige week zou ik er ook geen 5 kunnen aanwijzen die écht beter waren dan hem of Boom of zelfs van Baarle.
En Mollema in San Sebastian.


Roubaix is wel de klassieker met de beste winstkansen voor een Nederlander



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2016 15:44 door El Mik.
Luijt 07 april 2016 15:48
Da's makkelijk, Rik van Steenbergen
Walnoot 07 april 2016 15:51
Het verschil is dat ik van zins ben om mijn favorieten voor anderen in te wisselen als ze niet meer voldoen aan mijn eisen van de koers leuker maken, terwijl chauvinisten altijd gebonden blijven aan de geografie. Greg was vroeger een domme held, nu een op doping betrapte miet. Greipel vroeger een saaie sprinter, nu iemand die ook opeens snoeihard doortrekt in Vlaanderen. Andy Schleck was altijd een laffe haas, maar dat betekent niet dat ik het niet heel mooi vond wat hij deed in die ene solo in Luik en die andere in de Tour. Om maar een paar voorbeelden te noemen.
Eindhovuh 07 april 2016 17:01
Dat klopt wel denk ik ja. Echter, dat achteraf iemand top 5 rijdt wil niet zeggen dat hij vooraf bij de beste 5 hoort.
Vooraf waren voor deze Rvv waren Sagan, Cancellara, van Avermaet, Vanmarcke en Kristoff grotere favorieten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2016 17:02 door Eindhovuh.
Walnoot 07 april 2016 17:10
Kwiatkowski, vergeet je.
Eindhovuh 07 april 2016 17:22
thumbs up Ja al heeft die een minder track record dan Terpstra is Rvv.
El Mik 07 april 2016 17:22
Nee, ik heb het toch ook niet over achteraf top 5 rijden (dat hebben ze ook niet gedaan) of vooraf bij de 5 grootste favorieten ingedeeld worden (dat had ik bij Terpstra wel gedaan overigens, maar dat terzijde).

De stelling was bij de vijf beste kunnen horen.
El Chaba 07 april 2016 18:02
Jij bent dan op zijn best minder star in jouw fan zijn en dat lijkt wellicht sympathieker maar het blijft een uitermate subjectieve bezigheid.
Zo vind ik bijvoorbeeld jouw reden om Greg nu niet meer zo leuk te vinden - zoals je weet - bijzonder flauw, al is het alleen maar omdat het niet eens op waarheid berust. Nietemin blijf jij dat toch vinden - wat natuurlijk mag - maar dat vind ik dan weer net zo star als de op geografie berustende onvoorwaardelijke liefde voor bepaalde renners.
Dusssss..
PVW 07 april 2016 18:12
Vooraf gaf ik Boom meer kans dan Kristoff

En nog een aantal anderen ook trouwens.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2016 18:13 door PVW.
El Chaba 07 april 2016 18:13
Jij noemt het 'foutjes', ik dus niet, althans niet alles. Hangt natuurlijk ook af van je eigen 'morele ladder' zoals ik dat wel eens noem. Wat ik daar hoog op heb staan heb jij misschien weer een stuk lager en vice versa.
wat mij betreft is wat coke snuiven en een beetje geilen op meisjes van 14 (of zoiets) die eruit zien als 18 totaal niet boeiend maar vreemdgaan en op provinciale wegen véél te hard rijden en dan ook nog meerdere malen zijn in mijn ogen geen foutjes meer.

Ik erger mij bovendien ook nogal aan de dubbele standaard die mensen vaak hanteren (dat zeg ik niet van jou, dat weet ik natuurlijk niet). Als het om de buurman om de hoek gaat dan gaan ze figuurlijk naar de slachtbank maar als het om een bekende, populaire wielrenner gaat dan ligt de morele lat ineens een stuk lager, kennelijk.
Walnoot 07 april 2016 19:06
Wel waar hoor. Niet hetzelfde als er live bijstaan als hij spuit, of ampullen met bloedstalen vinden, maar het bestellen van dopingproducten lijkt me toch wel redelijk bewijs van het gebruik van dope. Veel beter krijg je ze tegenwoordig eigenlijk niet meer.
El Chaba 07 april 2016 19:10
Niet mee eens uiteraard maar het lijkt me zinloos die discussie weer te gaan voeren. winking smiley
Wie er in deze gelijk heeft doet voor mijn punt ook niet ter zake. Ton Duk, merijntje, jij en ik blijven subjectief in onze rennersvoorkeur en de ene subjectiviteit is geen haar beter dan de andere. Met objectieve liefde voor de koers zelf heeft het in ieder geval niets te maken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/04/2016 19:14 door El Chaba.
Walnoot 07 april 2016 20:28
Oneens, ook met die laatste zin. Ik zeg niet dat het in alle gevallen opgaat, maar over het algemeen supporter ik renners die de koers voor de neutrale kijker (laten we dat definieren als iemand waarvan er geen favorieten voorin rijden) leuker maken. Zij die er een onverwachte draai aan durven geven en/of buitengewone staaltjes menselijk kunnen laten zien. Met de uitzondering dat ik mensen-die-wegkomen-met-doperen-en-daarop-gepakt-worden-omdat-ze-uit-een-bananenrepubliek-komen niet mag.

Er gaat natuurlijk altijd een mening aan vooraf, maar niet alle meningen zijn even subjectief. Er zullen een stuk meer mensen zijn die dezelfde renners supporteren als ik dan mensen die dat doen bij DUKmans (no offense).
cyclingfreakske 07 april 2016 20:33
....dat gaat Roger De Vlaeminck niet graag horen....
cyclingfreakske 07 april 2016 20:39
Boonen is op zijn fouten in die periode al hard aangepakt, zowel door de publieke opninie, de manager van het team alsook justitie.
Wat hem vooral siert is dat hij toch niet gaan zweven is en zich verheven voelde boven iedereen, en zelfs de doorsnee wielertoerist altijd als een gelijke aansprak en behandelde.
cyclingfreakske 07 april 2016 20:45
Boonen is al hard genoeg aangepakt geweest voor zijn fouten uit die periode. Zowel de publieke opninie en media, teammanager als ook justitie hebben hem flink krediet en cash gekost.
altijd erg als dat weer opgerakelt om hem af te kraken.
Boonen is geliefd, vooral omdat hij normaal en sociaal ageert met de mensen, en als je hem ergens tegenkomt, hij gewoon vriendelijk is zonder arrogantie of gaan te acteren.
er zijn renners genoeg die stevig naast hun schoenen lopen, in en buiten het wielrennen.
El Chaba 08 april 2016 01:18
Er gaat natuurlijk altijd een mening aan vooraf, maar niet alle meningen zijn even subjectief.

Sorry, hier haak ik even af.. smiling smiley
El Chaba 08 april 2016 01:22
Ik erger mij bovendien ook nogal aan de dubbele standaard die mensen vaak hanteren. Als het om de buurman om de hoek gaat dan gaan ze figuurlijk naar de slachtbank maar als het om een bekende, populaire wielrenner gaat dan ligt de morele lat ineens een stuk lager, kennelijk. (dixit El Chaba).

Jij bent er duidelijk één van. Niet dat me dat verbaast.. grinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/04/2016 01:26 door El Chaba.
Eindhovuh 08 april 2016 08:00
Is toch niet onjuist?
subjectief: Subjectiviteit houdt in het persoonlijk oordeel of de persoonlijke zienswijze van een individu, betrekking hebbend op of uitgaand van de persoonlijke zienswijze of smaak.
En dan kan een mening dus ook nog deels op basis van objectieve criteria worden opgemaakt, naast de genoemde subjectieve.

Je hebt mensen die maar wat roepen en je hebt mensen die zich ergens in verdiepen en dan maar wat roepen. Zit toch een verschil in. smileys with beer
merijntje mortirolo 08 april 2016 08:07
Wat een subjectieve post, zeg.
Walnoot 08 april 2016 09:11
Precies. Veel mensen denken uit intellectuele luiheid graag zwart/wit. Anderen doen graag een beetje hun best en zien de grijstinten ertussen in. Weer anderen doen drugs en zien alles in kekke kleurtjes.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen