Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wanneer werd ook alweer...

Gepost door Brieske 
Brieske 08 april 2016 00:53
Hey Sukkels!

Ik had het er vanavond over, ook met sukkels uiteraard, wanneer ook alweer het bio-paspoort ingevoerd werd.
Misschien niet echt ghetto en swag ofzo, maar laten we eerlijk wezen, we zijn allemaal wielersukkels.
Reden van topic, iets meer humor hier mag wel, het kan hier niet allemaal afhangen van Michael B, cyclingfreakse, Fanny, Sehnsucht, Spaak en ondergetekende.

Dus, ik stel bovengenoemde vraag, en jullie mogen namens je onderbuik een leuk antwoord geven.
Bij een K*Tantwoord ben je af, Andere Peter is de jury.

Dus...
Wanneer begonnen ze eigenlijk met het bio-paspoort?
Genoemde antwoorden door sommige van die sukkelaers zijn:
- Toen Wiggins van 134de in de Giro naar podium Tour ging.
- Toen Tankink top 40 ging rijden in de Tour.
Hihi, dacht dat ik vet veel leuke antwoorden wist te herinneren maar ik dacht aan slechts aan JE MOEDER!

Dus, aan de slag jullie!

Kusjes



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/04/2016 10:03 door Brieske.
Brieske 08 april 2016 00:59
Toen Popovych zijn werknemer geld ging geven om coureur te blijven...
Brieske 08 april 2016 01:01
Toen Cunego een tattoo liet zetten...
Eddy Veen 08 april 2016 01:04
Toen de Keizer van Vuilpanne opstond: [www.youtube.com]
Luijt 08 april 2016 01:26
Toen ik in je keel keek zag ik je sokken.
Slimmerd 08 april 2016 01:56
Toen je waneer als wanneer moest gaan schrijven en nog Boris de Löwikfan kon aanspreken op geraaskal!
Dit Rit Naar Bordeaux 08 april 2016 05:21
Toen Den Ludo met zijn worstenhelm in zijn Italiaanse Lampre-pakkie Belgisch Kampioen werd
Sub Culture 08 april 2016 06:18
Toen Jan Boven koersen begon uit te rijden.
Eindhovuh 08 april 2016 06:53
Toen Emanuele Sella de arme "snuffel" Wim van Huffel van de 10de plek in de Giro afhield in 2005.
merijntje mortirolo 08 april 2016 07:53
Toen de broertjes Vanendert hun intrede in het peloton maakten.

Vrij vandaag, Boris?
ton duk 08 april 2016 07:59
Was dat niet net na de laatste overwinning Vanmarcke ??
Ik kan het me eigenlijk niet precies meer herinneren....
gr
Rudy t. 08 april 2016 08:03
Toen Gilbert z'n grijze haren verloor.
Clavan 08 april 2016 08:20
Toen je Koen nog met lange oe schreef.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/04/2016 08:21 door Clavan.
Shinzawai 08 april 2016 08:52
In het seizoen dat eindigde met Valverde, Contador, Rebellin, Kirchen en Ballan in de CQ top-10.
Snorfietser 08 april 2016 09:07
Volgens mij in gang gezet toen men zo'n beetje alle favorieten voor de Tour van 2006 nog voor de start uit koers had gehaald en de uiteindelijke winnaar alsnog positief bleek te zijn.
Pyama 08 april 2016 09:10
Toen Hein Verbrugghe is afgezet als UCI baas.
Dit Rit Naar Bordeaux 08 april 2016 09:20
Toen Jochem Uytenhaagde Olympisch Kampioen werd
Zorro 08 april 2016 09:36
Brieske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hey Sukkels!
>
> Ik had het er vanavond over, ook met sukkels
> uiteraard, wanneer ook alweer het bio-paspoort bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla bla
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hee Pannenkoek, hoe is het met je hoofdpijn nu?
NielsJ 08 april 2016 09:46
Toen Ricco zijn angst voor naalden overwonnen had?
Bromertà 08 april 2016 11:32
Toen de vrouw van Janmaat, je weet wel hij van de drie vees: vliegtuig, vlot en viets, haar been verloor. Het was in hetzelfde jaar dat Reve god met een kleine letter mocht schrijven en 'm aanzag voor een ezel met een aantrekkelijke achter ingang. Toen kon dat nog allemaal, al vielen de CDA-lijers kletsnat van hun preekstoel. Merckx daarentegen zat muurvast in het zadel. De Wieltjesknijper uit Rijp Wetering kon doen wat ie wilde, maar moest wachten tot de knie van de Bretonse Das de weg helemaal vrijmaakte. Daarna ging 't allemaal bergafwaarts. Tuheerrring, doping dus. Eerst nog in de onschuldige gedaante van fijne hormonen voor de libido en andere geslachtskenmerken, maar later het serieuze spul dat diep in de bloedbanen een totaal ontwrichtende werking verried.
Ik zeg, want ik zeg het: tweeduizendacht, maar ik wil er graag naast zitten.

Vandaag op 't puntje van de stoel. Contador oreert minimale verschillen. Mijn borst is al nat gemaakt. Kelderman: Pas op je kippen. En dan die luie Mollema, zwoegend, ploeterend, knokkend, stoempend. Als ik hem zie rijden word ik moeiender dan wanneer ik zelf rijd. Daarom heb ik'm zo graag. Dat elegante moeiteloze gedoe, wordt een mens niet vrolijker van als alles toch al tegenzit.
De strijd met en tegen de beperkingen, daar gaat het om. Vertrokken smoelen, pijn, jankend om genade. Dat spul.

Hadduk al antwoord gegeven? Afijn, zie maar en verder.
Arsimo 08 april 2016 12:07
    [*] Toen de Romeinen de kasseien in Noord Frankrijk uit een helikopter gooiden?
    [*] Toen Hennie Kuiper de eerste keer de bord van een andere leeg at?
    [*] Toen Zoetemelk de eerste keer probeerde de Tour in bed te winnen maar uiteindelijk bleek daar nog heel wat jaartjes voor te moeten uitslapen?
    [*] Toen Roger de Vlaeminck nog vond dat tegenwoordig in plaats van vroeger als pas echt, goed, zwaar, serieus en mooi was?
    [*] Toen Thomas Dekker nog zowel schoon (Vlaamse betekenis) als schoon (Nederlandse betekenis) reed?
    [*] Toen we nog dachten dat Robert Gesink in dat jaar podium in een grote ronde zou rijden? (en we daar niet om werden uitgelachen in het buitenland)
    [*] etc etc
bakfiets 08 april 2016 12:19
Hilaire met zijn corpulente lijf in een auto achter renners aan reed.
Velodroom 08 april 2016 12:44
2008, maar pas in 2009 effectief met medewerking WADA. PECHstein was eerste "slachtoffer"
Daarom besloot LA ook om weer mee te doen. "Hebben we eindelijk een leveling field", klonk het in de kamer met de 7 doeken. grinning smiley
Velodroom 08 april 2016 12:49
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toen de vrouw van Janmaat, je weet wel hij van de
> drie vees: vliegtuig, vlot en viets, haar been
> verloor. Het was in hetzelfde jaar dat Reve god
> met een kleine letter mocht schrijven en 'm aanzag
> voor een ezel met een aantrekkelijke achter
> ingang. Toen kon dat nog allemaal, al vielen de
> CDA-lijers kletsnat van hun preekstoel. Merckx
> daarentegen zat muurvast in het zadel. De
> Wieltjesknijper uit Rijp Wetering kon doen wat ie
> wilde, maar moest wachten tot de knie van de
> Bretonse Das de weg helemaal vrijmaakte. Daarna
> ging 't allemaal bergafwaarts. Tuheerrring, doping
> dus. Eerst nog in de onschuldige gedaante van
> fijne hormonen voor de libido en andere
> geslachtskenmerken, maar later het serieuze spul
> dat diep in de bloedbanen een totaal ontwrichtende
> werking verried.
> Ik zeg, want ik zeg het: tweeduizendacht, maar ik
> wil er graag naast zitten.
>
> Vandaag op 't puntje van de stoel. Contador oreert
> minimale verschillen. Mijn borst is al nat
> gemaakt. Kelderman: Pas op je kippen. En dan die
> luie Mollema, zwoegend, ploeterend, knokkend,
> stoempend. Als ik hem zie rijden word ik moeiender
> dan wanneer ik zelf rijd. Daarom heb ik'm zo
> graag. Dat elegante moeiteloze gedoe, wordt een
> mens niet vrolijker van als alles toch al
> tegenzit.
> De strijd met en tegen de beperkingen, daar gaat
> het om. Vertrokken smoelen, pijn, jankend om
> genade. Dat spul.
>
> Hadduk al antwoord gegeven? Afijn, zie maar en
> verder.

Gek, zoiets zou toch moeten worden opgenomen in the Hall of Fame van de prikkelbordhumor?
Brieske?, luipaardje?!.
Clavan 08 april 2016 13:36
Hij rende weg, maar ontkwam niet,
en werd getroffen, en stierf, achttien jaar oud.
Een strijdbaar opschrift roept van alles,
maar uit een bruin geëmailleerd portret
kijkt een bedrukt en stil gezicht.
Een kind nog. Dag lieve jongen.

Gij, die koning zijt, dit en dat, wat niet al,
ja ja, kom er eens om,

Gij weet waarom het is, ik niet.
Dat Koninkrijk van U, weet U wel, wordt dat nog wat?
Goozzer 08 april 2016 13:50
Hij fietste weg, maar ontkwam niet,
en werd getroffen, en stierf, achttien jaar oud.
Een strijdbaar opschrift roept van alles,
maar uit een bruin geëmailleerd portret
kijkt een bedrukt en stil gezicht.
Een kind nog. Dag lieve jongen.

Gij, die koning zijt, dit en dat, wat niet al,
ja ja, kom er eens om,

Gij weet waarom het is, ik niet.
Dat Koninkrijk van U, weet U wel, wordt dat nog wat?

Ik zou dit nog even aanpassen, Gerard, maar verder zit je op de goede weg. Succes!
Goozzer 08 april 2016 13:52
Toen de motoren nog gewoon langs de renners reden in plaats van erover...
Clavan 08 april 2016 13:56
Vandaag ben ik precies 10 jaar deaud.
merijntje mortirolo 08 april 2016 14:08
Daar zeg je wat!

Wat gaat de tijd toch godverdomde snel.

Niet de beste schrijver van het land, maar wel de schrijver van het beste Nederlandse boek ooit.

Heerlijke, oude relnicht (avant la lettre, zelfs).
Clavan 08 april 2016 14:17
Ik ga voor 'De God denkbaar Denkbaar de God' van Hermans als beste nederlandsch boek.
merijntje mortirolo 08 april 2016 14:24
Ik ga voor Hermans als beste schrijver, dat wel. 'We' zetten Reve op twee en Nescio op drie ex aequo met grapjassen als Carmiggelt, Elsschot (oh kut, dat is een Belg) en Erasmus. Ik heb het vage vermoeden dat ik iemand vergeet, maar goed, tis hier godverdomme geen literair forum hè?!
Bromertà 08 april 2016 14:30
Deze hangt ingelijst boven m'n bed, daaronder de bovenste plank, die zoveel genoemd wordt. Afijn, hou je vast.

‘Ach wie kent nog Tweede van der Helst.’
Frederik D. 08 april 2016 14:35
Toen Voskuil besloot af te zien van het schrijven van zijn zeventiendelig meesterwerk "Het peloton" zodat we nooit zullen weten wat nummer 34 tegen nummer 45 zei.

'Wat blijft er uiteindelijk van over? Na mijn dood word ik op de scholen tien jaar vrijwillig gelezen en daarna nog eens tien jaar verplicht. Dan noemen ze een straat naar me. En dan ben ik helemaal vergeten. Niemand weet toch meer wie Tweede van der Helst was?’ Tja, die Tweede van der Helst was vast het alter ego van een groot schilder uit de Gouden Eeuw. Hoe ze toen schilderden, lieve jongens en meisjes, dat doen ze vandaag tegenwoordig de dag niet meer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/04/2016 14:41 door Frederik D..
Bromertà 08 april 2016 14:37
Ja, precies, toen de onschuld nog een grote gemene deler was.
Clavan 08 april 2016 14:37
Literatuur. Een mooi excuus om een glaasje Laphroaig in te schenken en een Olifantje aan te steken. Maar ik start maar eens met een lokaal brouwseltje...
Arnold 08 april 2016 14:42
2008.

De laatste jaren is het overigens wel erg rustig met schorsingen op basis van het Bio paspoort ik denk na het geval Kreuziger. Of zou iedereen inmiddels zo braaf zijn geworden?

Pechstein gaat die zaak overigens winnen als de rechters verstand van zake hebben.
El Chaba 08 april 2016 15:11
Eens met dat laatste. En aangezien het een burgerrechter betreft heb ik daar alle vertrouwen in.

Wat betreft het eerste: de top heeft inmiddels al een tijdje de beschikking over middelen die het bloedpaspoort ongemoeid laten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/04/2016 15:11 door El Chaba.
Michael B* 08 april 2016 15:12
Biologisch paspoort is verplicht gesteld sinds 1 januari 2008. In de Ronde van Frankrijk 2008 is direct meerdere malen gebruikgemaakt van de biologische paspoorten van verscheidene renners.
El Chaba 08 april 2016 15:15
Michael B* 08 april 2016 15:22
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Echt waar?

Ja, staat zo op wikipedia
Eindhovuh 08 april 2016 15:48
El Chaba 08 april 2016 19:20
Luijt 09 april 2016 00:13
Reve, vanzelfsprekend.

En "de gier sloeg een klauw uit"
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen