Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Handgemeen Gilbert

Gepost door Carlos Danger 
Carlos Danger 09 april 2016 00:55
Tijdens training, tezamen met Vliegen, loopt Gilbert op bizarre wijze vingerblessure op.

[www.sporza.be]
Sub Culture 09 april 2016 09:08
Welkom in Wallonië, Phil.
Cyclad 09 april 2016 10:57
De daders zijn gaan Vliegen natuurlijk
pauldob 09 april 2016 11:38
Mooi hè: twee dronken kerels in een auto. Ik verwacht niet dat ze een BOB bij zich hadden
diravi 09 april 2016 16:20
yawning smiley Plaatsvervangende schaamte
Marcos 09 april 2016 19:32
Reactie van de bestuurder:

Een bestuurder uit Stoumont, die ervan beschuldigd wordt Philippe Gilbert en Loïc Vliegen gisteren tijdens een trainingstochtje aangevallen te hebben, ontkent de feiten en heeft zelf een klacht ingediend tegen de twee BMC-renners.

Volgens een communiqué van BMC kregen Gilbert en Vliegen gisteren in Theux ruzie met twee dronken mannen, die in een auto zaten. Eén van de twee stapte uit en zou zich agressief gedragen hebben tegenover de twee wielrenners. Bij het handgemeen dat volgde, liep Gilbert drie breukjes op in de linkermiddelvinger.

De autobestuurder spreekt die versie tegen. Volgens hem waren het net Gilbert en zijn ploegmaat die zich agressief gedroegen. "Het begon op een weg buiten de bebouwde kom", vertelt de man. "Drie wielrenners reden voor mij en namen de volledige breedte van de weg in beslag. Pas na enkele kilometers zag ik kans ze voorbij te gaan. Toen ik claxonneerde om hen aan te manen achter elkaar te gaan rijden, kreeg ik wat beledigingen naar het hoofd geslingerd. Ik vertraagde en de renners kwamen naast me rijden. Ik wou met hen praten en had mijn raampje geopend, maar de jongste van hen probeerde me te slaan."

De man zette zijn weg voort en stopte in het centrum van Theux, waar het opnieuw tot een aanvaring kwam. "Ze hebben ons geslagen en gebruikten een spray. Ik heb bij de politie klacht ingediend. In tegenstelling tot wat het persbericht van BMC beweert, heb ik zelf niet geslagen en was ik niet dronken."

De politiezone van Fagnes weigerde commentaar te geven over de zaak. De met het dossier belaste magistraat was niet bereikbaar.
ton duk 09 april 2016 19:59
Ik geloof die bestuurder eigenlijk wel. Loic staat bekend om zijn opvliegend karakter
gr
Snorfietser 09 april 2016 20:13
Het centrum van Theux, dan zullen er vast wel getuigen zijn geweest. Anders blijft het het woord van de renners tegen de inzittenden van de auto.
zumsteg 09 april 2016 21:35
Twee totaal verschillende verhalen. Een van de twee vertellers ziet ze vliegen. Ziet die ook Vliegen?
zumsteg 09 april 2016 21:36
Dit topic is nu al grappiger dan dat van Brieske.
Carlos Danger 10 april 2016 01:37
Marcos Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Drie wielrenners reden voor mij en namen de
> volledige breedte van de weg in beslag. Pas na
> enkele kilometers zag ik kans ze voorbij te gaan.
>
>
> De politiezone van Fagnes weigerde commentaar te
> geven over de zaak...............

en zoekt naarstig naar de geheimzinnige derde wielrenner. (wordt vervolgd)
ton duk 10 april 2016 07:32
Carlos Danger Schreef:
-----------------------------------------------------
>
> en zoekt naarstig naar de geheimzinnige derde
> wielrenner. (wordt vervolgd)

3e man met helm...waarom vermommen die Belgen zich toch allemaal..
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/04/2016 07:33 door ton duk.
cyclingfreakske 10 april 2016 23:43
hoe dronken moet je zijn om 3 wielrenners ipv 4 te zien ? (het spreekwoordelijke dubbelzien)
lekker broodje aap verhaal van die dronken bestuurders.
zal wel zoiets zijn van : de renners reden naast elkaar, we claxoneerden, het duurde even en we waren dronken en ongeduldig waarop we besloten de renners van de baan te rijden waarop zij vanalles uitkraamden. we zijn uitgestapt om er eens goed op te meppen, maas mispakten ons en gingen lopen.

een situatie die elke wielertoerist, wielrenner en gewone fietser al heeft meegemaakt.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2016 00:52 door cyclingfreakske.
Luijt 11 april 2016 11:18
Gilbert heeft die gozer gewoon op z'n bek geslagen.
Walnoot 11 april 2016 12:42
Alleen daarvan breek je je middelvinger niet in zoveel stukjes dat je vijf pinnen nodig hebt om hem weer aan elkaar te zetten hoor. Hooguit een gebroken knokkel of twee. Overigens lijkt het me ook een heel zwaar nadeel om op fietsschoenen te staan als je gaat vechten. Je bent totaal niet in balans. Of zou Phil zo verstandig geweest zijn om de schoentjes even uit te doen?
ton duk 12 april 2016 09:53
Zo, ik geloof dat dit verhaal een wending krijgt en een staartje....
gr
Walnoot 12 april 2016 10:14
Ja, niet echt verstandig van hem, blijft een Belg natuurlijk...

[www.nieuwsblad.be]
Rudy t. 12 april 2016 12:30
Wss was het een eierschaal
lodjan 12 april 2016 15:39
‘Gilbert riskeert celstraf door gebruik verboden spray’

De aanvaring met een automobilist, waarbij Philippe Gilbert vorige week zijn middelvinger brak, krijgt voor de BMC-renner mogelijk een vervelend staartje. Het parket van Verviers, dat het voorval onderzoekt, verdenkt Gilbert van het gebruik van een in België verboden spray. Hij zou daardoor de wapenwet hebben overtreden en riskeert een gevangenisstraf van één maand tot vijf jaar of een forse geldboete.

De officiële lezing van Gilbert en zijn ploegmaat Loïc Vliegen blijkt sowieso niet helemaal te kloppen. De wielrenners beweerden dat de bestuurder en de inzittende van de auto dronken waren, maar daarvan is volgens het parket geen sprake. De automobilist deed eerder uitgebreid zijn verhaal bij Belga en diende zelf een klacht in bij de politie.

Gilbert had de spray vermoedelijk op zak omdat hij zich niet altijd op zijn gemak voelt. Hij zou het goedje hebben aangeschaft in Frankrijk, waar het niet verboden is. De oud-wereldkampioen is woonachtig in Monaco.

Het incident heeft voor Gilbert ook in sportief opzicht vervelende gevolgen. Zo mist hij na de operatie aan zijn vinger in ieder geval morgen de Brabantse Pijl. Over zijn deelname zondag aan de Amstel Gold Race is nog geen beslissing genomen.

 
lodjan 12 april 2016 21:54
Gilbert en Vliegen doen relaas over gewelddadig incident: “Ik beleefde de schrik van mijn leven” 

Philippe Gilbert en Loïc Vliegen werden dinsdagochtend gehoord door de politie van Spa over het incident dat ze vrijdag op training meemaakten. De BMC-renners kregen het toen met twee mannen aan de stok. Gilbert brak daarbij de middelvinger van zijn linkerhand en kan woensdag niet starten in de Brabantse Pijl.

In een persbericht geeft Philippe Gilbert dinsdag voor het eerst zijn versie van de feiten. “Eerder kon dat niet omdat de procedure gerespecteerd moest worden. Zolang we niet met de politie gepraat hadden, konden we niet reageren op de de verschillende berichten die in de pers verschenen.”

“Onze versie gaat als volgt. We reden met drie op de nationale weg van Spa naar Theux. De derde was een wielertoerist. Die had zich bij ons gevoegd, zoals dat zo vaak gebeurt op training. Die man zat bij ons in het wiel. We reden dus niet met drie, maar met twee naast elkaar. Een wagen haalde ons in en liet daarbij bijzonder weinig plaats. Toen we op verbale wijze en met handgebaren ons ongenoegen uitten over het gevaarlijke inhaalmanoeuvre, vertraagde de bestuurder en wachtte hij ons op.”

“Het raampje aan de linkerzijde was open en ik wendde me tot de bestuurder”, vertelt Loic Vliegen. “Maar de man gaf een ruk aan het stuur en week naar links uit. Ik moest me aan het voertuig vastklampen om niet te vallen. De bestuurder pakte vervolgens mijn rechterarm bij de mouw beet en versnelde, waarbij hij me op de linkerrijstrook meenam. Een frontale botsing met een tegenligger kon maar net vermeden worden, omdat die hard in de remmen ging. Ik beleefde de schrik van mijn leven. Uiteindelijk kon ik me loswrikken en de auto ging er vandoor: vluchtmisdrijf.”

“Per toeval zagen we de auto in het centrum van Theux terug”, gaat Gilbert voort. “We gingen verhaal halen bij de bestuurder, die ons allerlei namen naar het hoofd slingerde en vooral het gebeurde minimaliseerde. Er ontstond een handgemeen. Voor mij met grote gevolgen, want ik brak mijn vinger op drie plaatsen. We hebben verschillende getuigen.”

De autobestuurder verklaarde zaterdag dat het de BMC-renners waren die zich agressief gedroegen en diende zelf klacht in, onder meer wegens het gebruik van een in België illegale pepperspray. “Ik woon al acht jaar niet meer in België. In Frankrijk wordt dat product vrij verkocht. Ik heb het bij me omdat ik al eerder met agressie te maken kreeg op training”, vertelt Gilbert daarover. “Een fietser is absoluut weerloos tegenover anderen. Helaas heb ik al vaker gewelddadige scènes moeten zien.”
Carlos Danger 13 april 2016 00:24
Je middelvinger opsteken en dan raar opkijken dat iemand die breekt.

Waarom niet gewoon verder gereden eenmaal in Theux. Verhaal halen levert doorgaans niets dan narigheid op.
cyclingfreakske 13 april 2016 15:34
als dat verhaal klopt hebbe nze gelijk dat die autobestuurder een knal tegen zijn voorgevel kreeg.

de pepperspray, dat word een boete en een vonnis voor de politierechtbank voor Gilbert. Word zoiets als verboden wapenbezit (stom maar in Belgie is het zo)
Als de wielertoerist ook getuigt, staat de wielrenners sterk.
Slimmerd 14 april 2016 09:37
Zal die wel hetzelfde verhaal moeten vertellen
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen