Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Cancellara - Boonen

Gepost door Luijt 
Luijt 11 april 2016 11:28
Wat was het mooi geweest als het gisteren nog 1 keer tussen Cancellara en Boonen was gegaan. Cancellara had een waardiger afscheid verdiend. Zijn uitspraken getuigen van gelatenheid. "Blij dat het er op zit" en dergelijke. Boonen zien we volgend jaar nog wel terug. Die is nog niet klaar. Gelukkig maar.
Inigo 11 april 2016 11:31
Normaal al niet zo'n fan van Boonen, en het gegeil van Wuyts omtrent Boonen maakt dat alleen maar erger, maar ik moet zeggen dat ik gisteren enorm genoten heb van de steil en grinta van Boonen. Op naar die vijfde kassei, ik zou het hem gunnen.
Cecchini 11 april 2016 11:58
kassij zul je bedoelen
Frederik D. 11 april 2016 12:03
Er valt geen pijl op te trekken.
Michael B* 11 april 2016 13:02
Dat commentaar ging wel heel ver van Wuyts. man man. Leek wel een varken dat geslacht werd.
Walnoot 11 april 2016 14:10
[sporza.be]

Mag van bij best. Type Jack van Gelder is tien keer erger.
Wanny 11 april 2016 15:35
Voor Boonen zat gisteren alles mee wat mee kon zitten. Tot aan het laatste bochtje op de wielerbaan. Ik betwijfel of hij Cancellara en Sagan had kunnen volgen, mochten die niet opgehouden zijn door de valpartijen.

Dat zullen we echter nooit weten, maar hij reed wel een schitterende koers.
Luijt 11 april 2016 16:10
Type Jack van Gelder, dat willen we niet. Dat haalt Wuyts bij lange na niet, maar kan ook komen doordat het Vlaams zo'n prettig dialect is. Dat vergoedt veel.
Walnoot 11 april 2016 16:18
Hoort erbij in Roubaix, dat er wat favorieten bij gaan liggen. Cancellara deed het de tweede keer helemaal zelf, dan mag je geen aanspraak maken op de winst, zo simpel is het. En bij de eerste keer zaten ze ook gewoon te ver, moet je niet doen in zo'n wedstrijd. Als je alles alleen op de benen wil laten neerkomen moet je wedstrijden op de baan gaan fietsen, en niet alleen de laatste paar honderd meter van een koers over 260km. Je kan betwijfelen of Boonen had kunnen volgen als dit dan dat enz., maar het simpele feit is gewoon dat Canc en Sagan niet konden volgen op het beslissende moment. En dat was geen pech, dat was gewoon een fout.
Luijt 11 april 2016 16:39
Boonen was gisteren de sterkste in koers. Boogerd had geen gelijk toen hij zei dat Boonen vrij kon sprinten. Pas de laatste 100 meter was hij niet meer ingesloten. Te kort om hoe heet ie ook alweer nog in te halen. Wat een afknapper dat die Joris Goedbloed van Rabo wint.
JdB 11 april 2016 21:02
Dat hij ingesloten werd was zijn eigen schuld. Hij koos zelf voor de binnenkant van de baan. En die fietslengte had hij waarschijnlijk toch niet meer ingehaald.
Keuteberg 12 april 2016 03:07
Boonen maakte vanaf het moment dat hij vrij kwam geen meter goed op Hayman. Dus dat gezever dat hij wel gewonnen had als hij niet ingesloten was moet ook maar eens ophouden.
Prikdude 12 april 2016 03:30
Etixx bijna het bezopen slechte voorjaar verhaspeld door door te trekken na een valpartij. Stoere zet natuurlijk maar er zullen er niet extreem veel rouwig om zijn dat Boonen (Etixx) hier niet won. Wat dan voor hem weer niet helemaal eerlijk is daar hij wel degelijk bij de beste drie van de dag zat. Cancellara en Sagan waren niet zo op afspraak als gedacht.
Luijt 12 april 2016 08:06
Boonen kan er pas na de bocht op de laatste 50 meter uit. De hele bocht zit ie opgesloten. Tactische fout om Hayman over hem heen te laten komen.
aartstyle 12 april 2016 08:06
Tja en nu Etixx niet kan winnen dit voorjaar halen ze Sagan maar binnen aldus de telegraaf. Dat blok wordt zo veel te sterk, lijkt me niet bevorderlijk voor de koers.
Michael B* 12 april 2016 08:34
Veel vergeten is dat die Haymann de laatste 20 km alleen maar heeft lopen plakken in het laatste wiel.... Vervolgens zoveel gespaard dat ie vrolijk op het einde nog een keer vol kon demareren en zoveel beurten had overgeslagen dat ie Boonen eraf sprint. Mede door het domme rijden van Boonen zelf en Vermarcke die beide op alles reageerde wat los en vast zit
Sub Culture 12 april 2016 10:34
20km 'plakken' in het laatste wiel is natuurlijk relatief in de finale van een koers als Roubaix.
Doet niks af aan de prestatie van Haymann.
Slimmerd 12 april 2016 10:34
Het is jammer dat daar geen duidelijk beeld van was, wanneer Etixx nu echt doortrok. Die valpartij kan natuurlijk ook ontstaan zijn omdat Etixx al begon om die strook met versnellen en met de mannen die daadwerkelijk vielen had ik niet direct de indruk dat het ook helemaal voorin gebeurd zou zijn.
Shinzawai 12 april 2016 11:50
Ik heb zondag een prachtige koers gezien en geen moment zo'n 1-tegen-1 duel gemist.
Walnoot 12 april 2016 13:15
Kerel was ook gewoon gelost op de grote aanval van Vanmarcke, dus hij had groot gelijk. Bovendien was hij al 190km in de aanval, mocht best een beetje slim spelen. Briljante timing op de baan ook nog, perfect gereden.
Miquel1983 13 april 2016 08:57
Wanneer je alleen die laatste 20 km zou kijken, zou je inderdaad denken dat Hayman een beetje profiteerde van de rest, maar wanneer je de hele koers hebt gezien, zie je dat die man al genoeg op kop gereden had.

Sagan en Cancellara kunnen het wat mij betreft ook niet alleen aan de valpartij wijten. Waar waren de ploeggenoten van Sagan? En Cancellara had uiteindelijk alleen Stuyven die significant werk voor hem kon doen. Waar was Devolder bijvoorbeeld? Als je de numerieke overmacht zag van Ettix, Lotto-Jumbo en Sky, dan begrijp je op welk vlak de wedstrijd echt gewonnen werd.

Verder denk ik niet dat Sagan en Cancellara er zo boven uitstaken als dat ze in Vlaanderen deden. Ze zijn de besten op steile kassei-klimmetjes zoals Paterberg en Kemmelberg, maar op de vlakkere kasseistroken van Roubaix leken de verschillen me minder groot. Mannen als Boasson Hagen, van Marcke, Terpstra, Stannard en Boonen zitten daar op hetzelfde niveau als Sagan en Cancellara. Wanneer je in Roubaix echt een maatje beter bent dan de rest, rijd je die laatste minuut wel in je eentje dicht (zie bijvoorbeeld de overmacht van Cancellara in 2010 en Boonen in 2012, en niet te vergeten de solo's van Museeuw, Tafi en Ballerini uit het verleden).
El Mik 13 april 2016 10:03
Ze hebben het waarschijnlijk onderschat door het niet gelijk volle kracht dicht te poefen en dachten wellicht meer steun te krijgen.
Anders waren ze wel samen in het bos vol weggereden van het peloton (misschien dat een Terpstra en nog wat eenlingen hadden meegekund), maar ipv daarvan hebben ze nog tientallen kilometers met tientallen renners in het wiel doorgereden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2016 10:05 door El Mik.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen