Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Amstel Radler Challenge 2016

Gepost door Velodroom 
Velodroom 15 april 2016 21:06
Nu El Chaba even niet thuis geeft (welverdiende rust) toch maar even opmerken, dat er op youtube een stream bestaat.
Nu de "echte" Cauberg beklimming over ca. 800m.
Sticky Bottle 15 april 2016 21:13
Ouderwets volksvermaak
Slimmerd 15 april 2016 21:19
Waarvoor hier een sneer naar El Chaba, dit is dom volksvermaak waarvoor natuurlijk geen wedstrijdtopic voor hoeft te worden aangemaakt door El Chaba!!
Leon 15 april 2016 21:33
Fred had er blijkbaar een knipoog bij moeten zetten...
Velodroom 15 april 2016 21:39
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarvoor hier een sneer naar El Chaba, dit is dom
> volksvermaak waarvoor natuurlijk geen
> wedstrijdtopic voor hoeft te worden aangemaakt
> door El Chaba!!

Hier past de beruchte van Gaal uitspraak bij. smiling smiley
Velodroom 15 april 2016 21:41
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarvoor hier een sneer naar El Chaba, dit is dom
> volksvermaak waarvoor natuurlijk geen
> wedstrijdtopic voor hoeft te worden aangemaakt
> door El Chaba!!

Kwalitatief is het een stuk minder dan vorig jaar omdat de deelnemers een hoog VIP karakter hebben.
Maar het is toch ook leerzaam te zien dat topsport echt een beroep is.
Zelfs frappant om te zien hoe momenteel "alleskunner" Chantal Blaak zich door Irene Wüst (met permissie, ook al won ze nog wel, in haar hemd liet zetten).
Velodroom 15 april 2016 21:48
Alleen jammer dat ze de exacte afstand niet opgeven. Weliswaar is het hier voornamelijk vermaak, maar je moet ook niet de indruk (zelfs al is dat onbedoeld) willen wekken, dat sommigen hier bijna met de grote jongens mee zouden kunnen doen. Waarbij de afstand van de hele race even buiten beschouwing wordt gelaten.
Meneer 60% 16 april 2016 07:41
Ik sluit zeker niet uit dat, als t om een enkele beklimming gaat, een zeer goed fietsende schaatser van Sagan of Greg wint.

Dat Blaak moeite heeft met Wüst vind ik helemaal geen afgang. Deze tijdsduur qua inspanning past gewoon goed bij schaatsers.
Walnoot 16 april 2016 10:43
Ik sluit dan weer niet uit dat de betere baanrenners absoluut gehakt maken van de schaatsers. Zou een Wiggins in zijn huidige vorm er weleens tegenop willen zien rijden. Of een Theo Bos. Laat ze terug een rondje doen en de Cauberg een tweede keer op rijden is hij nergens, maar gewoon een keer zo hard mogelijk anderhalve minuut knallen...
Quarantanove 16 april 2016 11:24
Alsof het het zogenaamde "echte" profwielrennen ( overigens de hele profsport ) geen dom volksvermaak is.
En de moderne versie van het wegwielrennen ook nog eens van een bedenkelijke kwalitiet.
Sub Culture 16 april 2016 12:56
Even bedenkelijk als jouw schrijfwijze van 'kwalitiet'.
Nuja, geen paniek, nog een halfjaartje geduld en dan kan je weer kijken naar een paar Vlamingen, een paar Nederlanders en een verdwaalde Tsjech die in de modderweide van boer Teun op een fiets rondhaspelen.
Velodroom 16 april 2016 14:39
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik sluit zeker niet uit dat, als t om een enkele
> beklimming gaat, een zeer goed fietsende schaatser
> van Sagan of Greg wint.
>
> Dat Blaak moeite heeft met Wüst vind ik helemaal
> geen afgang. Deze tijdsduur qua inspanning past
> gewoon goed bij schaatsers.

Ik praat ook niet over een afgang, maar vond het niettemin toch frappant voor zo'n krachtbundel.
En je zet een meissie voor de aftrap ook niet meteen op de weegschaal nietwaar? smiling smiley
Maar Wüst is uiteraard ook een energiebundel van zichzelf.
Velodroom 16 april 2016 14:51
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik sluit dan weer niet uit dat de betere
> baanrenners absoluut gehakt maken van de
> schaatsers. Zou een Wiggins in zijn huidige vorm
> er weleens tegenop willen zien rijden. Of een Theo
> Bos. Laat ze terug een rondje doen en de Cauberg
> een tweede keer op rijden is hij nergens, maar
> gewoon een keer zo hard mogelijk anderhalve minuut
> knallen...

Of Uwe Walnoot, wat te zeggen van mijn idee: Tom Boonen (Lidl), wegrenner met 82kg, tegen Robert Förstemann (Knäckebröd), baanrenner met 95kg, die beiden zonder van de plek te komen al een beetje voor hun ochtendmaal zorgden. Nu dan in de avondlucht voor hun avondmaaltje op de Cauberg.
Rudy t. 16 april 2016 15:01
Ik sluit dat zeker wel uit. Je gelooft toch niet serieus dat er een schaatser is die harder zo'n klim op rijdt dan sagan/Greg?
Walnoot 16 april 2016 15:20
Ik versta geen wartaal, sorry.
Velodroom 16 april 2016 15:38
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik sluit dat zeker wel uit. Je gelooft toch niet
> serieus dat er een schaatser is die harder zo'n
> klim op rijdt dan sagan/Greg?

HaHa, als je de recente 2016 Strava lijst van de Cauberg klim bekijkt, begin je toch echt te twijfelen.
Geschke 552w recent met 1:45 (gelijk aan Marianne Vos WK 2012); gevolgd door Bakelants 555w met 1:49 en dan Paul Martens met 2:01 (langzamer dan Blaak en Wüst). Gilbert toornt er aller tijden nog altijd hoog boven uit met 1:22.

Maar dan komt het. Wat vergelijk je met elkaar? Welk segment van de Cauberg, omdat de klim nu eenmaal erg gewoontjes begint en niet zoals gewoonlijk meteen echt omhoog. Feitelijk kent de Cauberg maar één 500m stuk, dat zich met de klimmen uit het buitenland laat vergelijken.

In de Radler Challenge waren borden te zien met nog 500m, 400m, 300m, 200m en 100m.
Als er hier dus sprake zou zijn van een 800m segment (200m-1000m) dan is het toch wel raar, dat de eerste 300m door de allerbesten met een onooglijke staande start zo ongeveer met een snelheid afgelegd werden, die een redelijke 300m pelotonsprint niet zouden misstaan.
Of zou de man met de borden al te veel Radler op hebben gehad? grinning smiley

Topschaatsers kunnen zoals bekend hoge piekwattages draaien en ook een heel degelijke 500m en/of 1000m met staande start neerzetten.
Maar er bestaat nog altijd geen complete inwisselbaarheid van beide disciplines. Topsport blijft sportspecifiek.
Niettemin, Laurine van Riessen laat ook zien, dat beide sporten veel gemeen hebben.
Velodroom 16 april 2016 15:45
Overigens hebben de 3 FIETS-vrienden in "Het Geheim van Wielrennen" zich ook op de Cauberg geworpen.
Voor het 500m segment van 9% berekenen ze bij een tijd van 1 minuut 780w bij 75kg, dus ruim 10,4w/kg.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen