Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Mart Smeets

Gepost door Luijt 
Luijt 17 april 2016 23:37
Vandaag laatste keer Smeets. Mart, Nelissen en Koomen. Al die jongetjes die ze aangestoken hebben met het wielervirus.

Mart, hoewel je jezelf volledig ontstegen bent, toch bedankt man.

Groet, Luijt
Frederik D. 18 april 2016 08:56
Nee hoor, die komt de eerste vijf jaar nog geregeld her en der buurten.
Eddy Veen 18 april 2016 09:07
Net als Peter R.
Velodroom 18 april 2016 14:03
Wie schrijft het boek De Smeets-Factor?
Luijt 18 april 2016 15:48
Stel je voor dat Heinze Bakker, Ben de Graaf en Theo Reitsma al die legendarische alpenetappes hadden moeten verslaan en die prachtige namen hadden moeten uitspreken: Sven-Ake Nilsson, Jean Pierre Danguillaume, Fedor den Hertog, Joseph Bruyère, Wilfried Wesemael. Dan was het met Nederlandse fietsen nooit goed gekomen.
Velodroom 18 april 2016 15:58
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Stel je voor dat Heinze Bakker, Ben de Graaf en
> Theo Reitsma al die legendarische alpenetappes
> hadden moeten verslaan en die prachtige namen
> hadden moeten uitspreken: Sven-Ake Nilsson, Jean
> Pierre Danguillaume, Fedor den Hertog, Joseph
> Bruyère, Wilfried Wesemael. Dan was het met
> Nederlandse fietsen nooit goed gekomen.

Heinze kwam niet verder dan "Ga er maar eens aan staan", Ben de Graaf was vooral in vorm bij de klossende ballen en Theo hield het op: "Wat een goed stel, zeg!"
Linkebal 18 april 2016 16:19
Die hadden ons wel Botskarjov en Bakelmans bespaard
Luijt 18 april 2016 16:23
Dimitri Botskarjov, een erkende dopinghapper, schaatser nog wel.
Bakelmans ken ik niet.
pauldob 18 april 2016 16:47
Ik moet zeggen dat ik gisteren genoten heb van het commentaar van Smeets. Onderhoudend en met voldoende kennis. Zelfs Ducrot was naast hem heel goed te hebben.
Voor mij blijft hij met kop en schouders uitsteken boven andere commentatoren, jammer dat hij ermee stopt.
El Mik 18 april 2016 17:08
Het is nu ook niet bepaald goed gekomen..
Linkebal 18 april 2016 17:31
El Chaba 18 april 2016 18:56
Vriendjespolitiek, lafheid, angst, misplaatst respect, en/of incompetentie van het management van de NOS dat Smeets zolang wielercommentaar mocht geven. Met kiezen voor kwaliteit had het in ieder geval niets te maken.
Luijt 18 april 2016 19:09
Ik ben zeker geen Smeets-fan maar ik merk dat het toch voor Mart wil opnemen:

Mart nam ons wel altijd mooi mee de koers in vind ik. Het is jammer dat ie niemand herkende; Nelissen ook niet en dat alleen al leverde vaak vermakelijke televisie op.
Als verteller heeft ie wel degelijk kwaliteit, ook als het over fietsen gaat.
Andere Peter 18 april 2016 20:01
Welke kwaliteit? Ik kan als pure commentator wel kwaliteitstekorten bedenken hoor. Als je het vak ziet als presentator/anchor dan spat hij nog steeds meer van het scherm dan alle andere kandidaten in NL. Met kwaliteit als kijkcijferkanon heeft het lange aanblijven alles te maken. Ook zijn impact is nog nauwelijks minder dan in zijn hoogtijdagen. Als Smeets zou zeggen dat Sagan met een motortje rijdt dan haalt de voorpagina. Ook in een enkele Belgische krant.

De doelgroep van de NOS is de ca 1 tot 2 miljoen Nederlanders die in principe bereid zijn wielrennen live te volgen. Dat is al wat anders dan de paar duizend op deze site, of de pakweg honderdduizend die weten wat Strade Bianchi voor een koers is.
El Chaba 18 april 2016 21:24
Vandaar ook mijn woorden 'zolang' (sorry, had wellicht 'zo lang' moeten zijn) en 'wielercommentator'.

Alleen de kwaliteit om te vertellen is natuurlijk niet genoeg voor een wielercommentator, nog afgezien van het feit dat ook die kwaliteit de laatste jaren behoorlijk aan inflatie onderhevig was. En al helemaal niet als je samen wordt gezet met Maarten Ducrot die ook nauwelijks meer te bieden heeft dan hetzelfde. Beiden herkennen geen renners (Smeets: meer), hebben zowel direct als indirect niet (Smeets: meer) door wat er in de koers gebeurt, hebben te weinig kennis van renners en (hun) uitslagen (Smeets: meer) en lezen de koers totaal niet (à la bv. De Cauwer maar zowat elke Belgische wielercommentator snapt er nog een stuk meer van die twee samen).
Vandaar dus ook mijn sneer naar het management van de NOS. Wat anders dan het door mij genoemde moet hen bezield hebben om die twee (regelmatig) bij elkaar te zetten?
Carlos Danger 18 april 2016 23:48
Hanteert de NOS niet het aloude Hollandse criterium: "Wie woont het dichtst bij?"
cyclingfreakske 19 april 2016 20:24
Die Ducrot is echt een giller... hij en zijn collega lijken soms een stamelende Beavis & Butthead. Maar dan echt veel slechter en zonder humor.

SMeets was wel leuk, als zeg ik dat als Belg. Met bepaalde gasten kon hij de passie zo bovenhalen... zeker Harmeling al gast. Die is nog steeds helemaal bezeten van de fiets..

Smeets zijn muziekkeuze was echt dik knudde thumbs down



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/04/2016 20:26 door cyclingfreakske.
Luijt 19 april 2016 23:47
Ik denk toch dat je het expres doet. Ik hoop t ook.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen