Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Voorbeschouwing LBL; bittere kou en harde NW wind.

Gepost door Kuiperberg 
Kuiperberg 22 april 2016 17:11
Gelet op de weersverwachting; Bastogne zondagmiddag (2 graden NW wind kracht 4 ) en Theux (4 graden) (info Buienradar), zullen niet velen de finish halen, vrees ik. Het wordt een slijtageslag dat is wel zeker; ik acht zelfs de kans aanwezig, dat men de koers afgelast. Welke renners zijn tegen deze kou bestand ? Nibali, Mollema ?
Frederik D. 22 april 2016 17:40
Gesink in elk geval niet.
Remko 22 april 2016 17:49
Fulsang en Valverde kunnen volgens mij wel tegen een beetje kou....
Linkebal 22 april 2016 17:50
Onze Ierse vriend D. Martin zou wel goed tegen de regen moeten kunnen.
Wuser 22 april 2016 17:51
Met de laatste 150 km op kop verwacht ik toch een gesloten koers. Wellicht staat dan achteraan de deur open.
Carlos Danger 22 april 2016 17:53
Tiralongo, De Gendt, Brutt, Roy, Laengen en, natuurlijk, De Marchi



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2016 15:49 door Carlos Danger.
Michael B. 22 april 2016 18:11
Ploegleider Engels beweerd al op wielerrevue.nl dat het mogelijke slechte weer alleen maar in het voordeel is van Gesink. “Er is sneeuw voorspeld en dan is het koud wat een serieus effect op de wedstrijd gaat hebben. Als de voorspelling uitkomt dan komen de kopmannen eerder geïsoleerd te zitten. Wanneer er minder controle is dan is een aanval in de finale mogelijk”, aldus Engels. Toch wel een aparte aanname van Engels omdat Gesink juist dit kalenderjaar moeite heeft met het koude weer. Dat zagen we met name in de 5e etappe van de Vuelta Ciclista al Pais Vasco en de Amstel Gold Race. Ook in het verleden zijn de betere prestaties van Gesink in prachtig mooi weer geweest. Wellicht komt dat omdat Gesink sinds dit jaar in Spanje woont. Prachtig weer terwijl hij in het begin van zijn carriere nog gewoon in de achterhoek woonde. In het geval van Engels zou ik de verwachten liever wat getempert zien. top 30 zou voor Gesink realistisch zijn. Het lijkt erop dat Gesink een mooi weer fietser is.

Laten we hopen dat de condor niets overkomt. Wellicht dat hij dan kan uitmunten in de Tour de France. Zodat hij weer de kans en de ruimte krijgt om in volle glorie te schitteren. Dat er niets is dat hem omstoot, wanneer hij door het hooggebergte vliegt. Het aanhoudend slecht weer zoals Gesink dat een paar jaar geleden in de Giro meegmaakte bracht ook weinig goeds. Hij werd toen ziek en de topklassering bleef uit, achteraf bleken daar hartproblemen een rol in te spelen.

Dit geld natuurlijk ook voor een Froome. Al helemaal een renner die niet de handigste rijvaardigheden heeft in het peloton. Die zoekt helemaal de mooi weer koersen uit in het voorjaar (Sun Tour, Australie), traint liever in de warmte op Tenerife.
Overigens is Mollema wel een renner die goed tegen de kou kan, dat heeft hij in het verleden al vaak genoeg bewezen (Tirreno Adriatico).
Pyama 22 april 2016 19:08
Iemand het team van Movistar ook al eens van dichtbij bekeken? Wauw!
Velodroom 22 april 2016 20:30
"Het lijkt erop dat Gesink een mooi weer fietser is", lees ik hier ergens.
Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen. grinning smiley

Nog even bekijken wat de 3 FIETS vrinden ervan vinden:
In de regen treedt snel onderkoeling op. Warmtegeleiding van water is maar liefst 26 keer groter dan dat van lucht.
Bij gevoelstemperaturen in de buurt van het vriespunt zijn minimaal 3 beschermende isolerende luchtlaagjes nodig, met name wanneer de kleding nat kan worden en zijn isolerende functie verliest.
Apropos een Eskimo heeft op de Noordpool 10 isolerende luchtlaagjes nodig.

Kleine en magere mensen zijn extra kwetsbaar in de kou omdat bij hen de verhouding lichaamsoppervlak/gewicht groter is.
Frederik D. 22 april 2016 21:11
Zomaar een gek vraagje. Mag je als profwielrenner tijdens een wedstrijd gebruik maken van een kleine verwarming, bijvoorbeeld in je stuur en werkend op een batterij?
Snorfietser 22 april 2016 22:45
Nibali moet dit zeker kunnen, vraag is echter wel of hij en Valverde hun Giro hier willen riskeren.
Bromertà 22 april 2016 22:46
Een condor is volgens mijn biologieboekjes toch een wat luie vogel, die het best gedijt bij opstijgende warme lucht. In wezen is het een soort kadaverbeest dat 't moet hebben van lijken (op)pikken.
Het slagveld van Bastenaken ligt al 100 jaar in het geschied, dus van die dodenakker kunnen geen magen gevuld gaan worden. In de omgeving van Luik teert men langzaam weg door de sluiting van kolenmijnen en een chronisch gebrek aan veerkracht, de Franse slag tiert er welig. Hier liggen zeker kansen voor Gees en Mol, in weer of geen weer. Verder heppik weinig kaas noch worst gegeten van een numeriek overtal aan iso-laagjes, maar dit terzijde uiteraard.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/04/2016 22:46 door Bromertà.
Snorfietser 22 april 2016 23:22
Daar zou ik maar mee uitkijken met die Italiaanse journalisten met hun warmte camera'sthe finger smiley
Prikdude 23 april 2016 03:43
Valgren Andersen dus, 40 kilometer solo
Eddy Veen 23 april 2016 10:40
Slechtweerrijders Breukink, van der Velde: [www.youtube.com] en Traksel: [www.youtube.com] zijn helaas gestopt, dus voor Nederland is hier weinig te halen. Niet getreurd, het wordt morgen genieten in Cairns met Mathieu van der Poel: [www.wielerflits.nl] en vanaf maandag in Romandië met Tom Dumoulin: [www.nu.nl]



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/04/2016 10:55 door Eddy Veen.
Clavan 23 april 2016 10:45
Ik ben toch bang dat Mathieu morgen zoek gereden wordt door Schurter en Co. Maar hij mag mij verrassen. Morgenochtend vanaf 6:15 op RedBullTv



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/04/2016 10:45 door Clavan.
merijntje mortirolo 23 april 2016 10:49
-
Ach, bittere kou, schmittere kou... Een flesje Tanqueray (in de aanbieding bij de 'Bas') naast de Grolschjes, de Chimaytjes en de Leffetjes houdt mij en mijn matties wel warm.

HUP Tosh & Tim!
Bromertà 23 april 2016 10:51
Zijn dat de opvolgers van Q & Q ?
merijntje mortirolo 23 april 2016 10:55
kDacht eerder aan Bassie en Adriaan, of voor jou, als belezen man: Adriaan en Olivier.
pirke 23 april 2016 11:51
Schurter is een koning natuurlijk, maar 'zoekgereden' zal het niet worden waarschijnlijk. Dank voor de tip om het te kunnen volgen

[/ot]
cyclingfreakske 23 april 2016 15:59
in LBL staat die altijd open, ze hoeven er niet eens vol voor te rijden.....
cyclingfreakske 23 april 2016 16:01
rijd MVDP daar een top 10... is het een uitstekend resultaat.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/04/2016 16:01 door cyclingfreakske.
Prikdude 23 april 2016 16:44
merijntje mortirolo 23 april 2016 17:07
Wie vind je precies zo lekker?
pirke 24 april 2016 09:00
er zaten toch inderdaad 31 plaatsen tussen, oei.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen