Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de Romandie 2016 (2.UWT), etappe 1

Gepost door El Chaba 
El Chaba 26 april 2016 18:46
Tour de Romandie 2016 (2.UWT), etappe 1
El Chaba 26 april 2016 18:46




Tour de Romandie 2016 (2.UWT), etappe 1: La Chaux-de-Fonds - Moudon (169,0 km)

Zeker geen makkelijke etappe, de hele dag op en af.

Kaartje:





Profiel:








Ion Izagirre mocht uiteraard ook de leiderstrui aantrekken.

Top 10 AK na de proloog:

1 IZAGUIRRE Ion 56 MOV 05:33
2 DUMOULIN Tom 171 TGA 06
3 KWIATKOWSKI Michal 22 SKY 07
4 THOMAS Geraint 28 SKY MT
5 IZAGUIRRE INSAUSTI Gorka 55 MOV 08
6 MOSER Moreno 125 CPT 09
7 HOLLENSTEIN Reto 134 IAM 11
8 *VERVAEKE Louis 108 LTS MT
9 VAN GARDEREN Tejay 36 BMC MT
10 KEIZER Martijn 94 TLJ 12

Weersverwachting: Vrij veel bewolking, waarschijnlijk geen regen, 0-7 graden. Wind uit het noordwesten, kracht 3

Start: 13.00 uur.
Finish: rond 17.20 uur.
Shinzawai 26 april 2016 18:56
Albasini zal hier zijn ritje wel weer meepakken.
Walnoot 26 april 2016 20:18
Opvallend jonge top 10 trouwens, geen enkele dertiger volgens mij?
Sticky Bottle 26 april 2016 20:21
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Opvallend jonge top 10 trouwens, geen enkele
> dertiger volgens mij?


Hollenstein is al 30+
Rudy t. 26 april 2016 20:29
Verkeerde plek



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/04/2016 20:30 door Rudy t..
Rudy t. 26 april 2016 20:30
Gaat Jon dit rondje winnen?

En wie heeft er nog meer ingezoomd op de flamoes van die rechter?
ton duk 27 april 2016 07:46
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gaat Jon dit rondje winnen?
>
> En wie heeft er nog meer ingezoomd op de flamoes
> van die rechter?


Nee , maar ik besef nu pas waar die t voor staat...
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2016 07:47 door ton duk.
Brieske 27 april 2016 09:55
Eerste klim geschrapt.

Groet
Slimmerd 27 april 2016 10:27
Nieuwe start op het 60km punt
Rudy t. 27 april 2016 10:44
Waar dan voor?

En waarom gaat Jon niet winnen?
merijntje mortirolo 27 april 2016 10:50
Bromertà 27 april 2016 10:55
Voor temporaalkwabdeficiëntie natuurlijk. En. Jon gaat niet winnen omdat ie moeite heeft om tot het kruis te komen, ook wel bekend in wielertermen als gebrek aan klimtalent. Succes verder met je voyeurisme.
Rudy t. 27 april 2016 12:16
Even uit mijn hoofd: Voyeurisme is het heimelijk en doorgaans met seksuele lustgevoelens kijken naar een of meer mensen die geheel of gedeeltelijk naakt zijn en al dan niet seksuele handelingen verrichten. In het algemeen is een voyeur iemand die een vrouw of een minnend liefdespaar bespiedt.


Je kunt mij toch moeilijk beschuldigen van heimelijkheid?

En Jon is dik in orde. Reed al een goeie Parijs Nice. Vorig jaar een wt rondje gewonnen. Heeft al een voorgift. Er komt nog een tijdrit. Een aantal bergritten worden geannuleerd. Ik ga het iig met meer dan seksuele lust gevoelens volgen.
Bromertà 27 april 2016 12:43
Goh, je hebt de beschrijving van Wippie Lady A wel heel erg letterlijk uit je hoofie geleerd. Maar je heptun keihard punt, want die heimelijke lusten durf je openlijk onder de boterzachte identificatie van ene Rudy t. met de goegemeente te delen. Waarom is ie trouwens zo klein, die "t," Rudy? Dit terzijde. Verder oordeel ik niet, maar observeer en beschrijf vanaf de zijlijn.
Over Jon ben ik ondertussen wel uitgepraat, zeker als ie 't mot hebben van onthoofde ritjes.
Rudy t. 27 april 2016 13:17
Ach de 1 houdt zich bezig met het produceren van wartaal op wielerfora over wattages waar niemand op zit te wachten en de ander bekijkt is een kut van dichtbij. Ieder z'n meug.
JW 27 april 2016 13:32
De eerste etappe in de Ronde van Romandië is woensdag wegens hevige sneeuwval flink ingekort.

Door de sneeuw is de eerste klim, de Col de Etroits, geschrapt. De finish is zoals gepland wel gewoon in Moudon

De etappe gaat niet over 167, maar 100,5 kilometer. Het aanvangstijdstip is verschoven naar 14.50 uur. Er zal vanwege het weer niet worden gestart in La Chaux-de-Fonds, maar in het plaatsje Mathod.

[nu/nl]
predator 27 april 2016 13:41
Nou dat gaat lekker zo. Zonde.
Rudy t. 27 april 2016 13:51
Op die eerste klim zouden ze toch geen koers maken.
Eddy Veen 27 april 2016 14:34
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2016 16:39 door Eddy Veen.
Velodroom 27 april 2016 14:35
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gaat Jon dit rondje winnen?
>
> En wie heeft er nog meer ingezoomd op de flamoes
> van die rechter?


Ik dacht eerst, waarom heeft deze prikkerd het nu over de rijdende rechter? U weet wel, dat twistprogramma over de vraag, wie welk schuurtje wanneer afbreekt.
Begrijp het nu. Hier helpen alleen eye-trackers.
El Chaba 27 april 2016 15:21
Sander Armee alleen op kop.
Nico Brüngger en Marco Minnaard daarachter op 1'16" .
Peloton op 2' 20".
Erik S. 27 april 2016 16:26
Hoe laat begint de uitzending op de 'de Belg'?
PVW 27 april 2016 16:31
Das de grote vraag. Had al een tijdje bezig moeten zijn.
rustdag 27 april 2016 16:32
Ze hadden al moeten beginnen, de imam opleiding gaat nog even voor. thumbs down

[oklivetv.com]
El Chaba 27 april 2016 16:34
Sander Armee nog immer alleen aan de leiding.
Nico Brüngger en Marco Minnaard daarachter op 2'12" .
Peloton op 4' 00".
34 km te gaan.
Erik S. 27 april 2016 16:35
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ze hadden al moeten beginnen, de imam opleiding
> gaat nog even voor. thumbs down
>
> [oklivetv.com]

Ah, dacht dat het met de uitgestelde start te maken had.
El Chaba 27 april 2016 16:39
Het peloton is eindelijk wakker geworden: 3'14" met nog 30 km voor de boeg.
rustdag 27 april 2016 16:41
We zijn Live



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2016 16:42 door rustdag.
El Chaba 27 april 2016 16:41
Het gaat hard nu, 2' 50" nog maar. Nico Brüngger en Marco Minnaard zijn gegrepen.
Erik S. 27 april 2016 16:42
El Chaba 27 april 2016 16:43
Live stream: [oklivetv.com]
(Schweizer Deutsch)
Carlos Danger 27 april 2016 16:45
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> De eerste etappe in de Ronde van Romandië is
> woensdag wegens hevige sneeuwval flink ingekort.
>
> Door de sneeuw is de eerste klim, de Col de
> Etroits, geschrapt. De finish is zoals gepland wel
> gewoon in Moudon
>
> De etappe gaat niet over 167, maar 100,5
> kilometer. Het aanvangstijdstip is verschoven naar
> 14.50 uur. Er zal vanwege het weer niet worden
> gestart in La Chaux-de-Fonds, maar in het plaatsje
> Mathod.
>
> [nu/nl]


Integere gast, die broer van de organisator.
El Chaba 27 april 2016 16:58
De arme Armée heeft nog maar 30 seconden.
avhhsc 27 april 2016 16:58
kunnen we Renaat Schotte niet de vaste commentator van sporza maken.
beste Nederlandstalige commentator.
Meneer 60% 27 april 2016 17:08
Ik vind Schotte ook enorm fijn. Schotte en De Cauwer is het ideale duo. Vannieuwkerke kan ik ook prima hebben. Van de Nederlanders vind ik Boogerd fijn. Jeroen Koster ook, maar die mag alleen nog maar veldrijden en crossfietsjes doen, volgens mij. Even off-topic, over commentatoren gesproken, wat was het bij de NOS slecht afgelopen zondag bij LBL met Ducrot en Joris vd Berg. Een historische sprint van een Nederlander zonder dat een commentator de sprint verslaat. En ze hadden ook pas heel laat door dat Poels in het groepje van vier zat. Ik kon het Sporza-commentaar niet terugkijken, maar wel dat van Eurosport, met Boogerd en een Belg (volgens mij Jeroen Vanballeghem ofzoiets) en dat was duidelijk beter.
El Chaba 27 april 2016 17:14
Dadelijk sprinten met een man of 80. O.a. Kittel is er nog gewoon bij.
El Chaba 27 april 2016 17:19
1. Marcel Kittel
El Chaba 27 april 2016 17:20
2. Niccolo Bonifazio
El Chaba 27 april 2016 17:24
El Chaba 27 april 2016 17:24
1 Kittel
2 Bonifazio
3 Albasini
4 Van der Sande
5 Navardauskas
El Chaba 27 april 2016 17:25
Carlos Danger 27 april 2016 17:36
Na enige vertraging dendert de Lidl-trein weer door.
DiDanio 27 april 2016 17:40
Waar was Hofland tijdens de sprint..?
Kuiperberg 27 april 2016 17:42
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind Schotte ook enorm fijn. Schotte en De
> Cauwer is het ideale duo. Vannieuwkerke kan ik ook
> prima hebben. Van de Nederlanders vind ik Boogerd
> fijn. Jeroen Koster ook, maar die mag alleen nog
> maar veldrijden en crossfietsjes doen, volgens
> mij. Even off-topic, over commentatoren gesproken,
> wat was het bij de NOS slecht afgelopen zondag bij
> LBL met Ducrot en Joris vd Berg. Een historische
> sprint van een Nederlander zonder dat een
> commentator de sprint verslaat. En ze hadden ook
> pas heel laat door dat Poels in het groepje van
> vier zat. Ik kon het Sporza-commentaar niet
> terugkijken, maar wel dat van Eurosport, met
> Boogerd en een Belg (volgens mij Jeroen
> Vanballeghem ofzoiets) en dat was duidelijk beter.

Klopt, dat Ducrot pas heel laat door had dat Poels, bij de vier koplopers zat. Maar dat zijn we gewend van Ducrot. Hij heeft ook zelden door als er een kopgroep wordt ingehaald en vraagt zich dan verbaasd af, waar de kopgroep is gebleven. Mogelijk dat hij tussendoor een dutje doet ? Maar meestal is Ducrot zo aan het orakelen over van alles en nog wat, dat hij gewoon niet oplet.
Ed@ 27 april 2016 17:51
Hofland rijdt hier gewoon op niveau. Die heeft gemiddeld 3 x p/jaar een uitschieter
de is de rest van het jaar onzichtbaar.
Hij is misschien wel synoniem voor het team waarin hij rijdt.
Triest om te zien hoe renners zich daar (niet) ontwikkelen.
Curzio 27 april 2016 17:52
De vraag is waar hij vóór de sprint was. Zat op 5 km niet bij de eerste 40 renners. Positionering is vooralsnog het grote probleem voor Hofland en Lotto-Jumbo.
Cyclad 27 april 2016 17:55
Waar waren Van Emden en Keizer? Ze hebben niet eens geprobeerd om Hofland vooraan af te zetten. De hele ploeg faalt, niet alleen Hofland.
Cecchini 27 april 2016 18:00
Het is totaal ambitieloos. Nergens een moment gezien, dat hij naar voren werd gereden, en ach voor de vorm laat hij op zo'n 300 meter voor de finish zich een beetje op de derde rang zien ("ik deed echt mijn best wel hoor"winking smiley.. De Cauwer wist in de aanloop naar de sprint nog wel te melden, dat in dit peloton waar het de sprint betreft eerst Kittel komt, daarna een tijd niets, dan Hofland, en daarna weer een hele tijd niets. Die Hofland moet volgens mij echt een keer een schop onder z'n kont, want sprinten kan die echt wel. Vanavond zullen we op de site van de Lotto ploeg wel de excuses weer zien ("we raakten door een oneffenheid van iemand uit een andere ploeg ingesloten" of meer van dat soort teksten), maar laten we wel zijn, dit seizoen begint langzamerhand weer net zulke vormen aannemen als het vorige met Sep Vanmarcke als prettige uitzondering.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2016 18:34 door Cecchini.
Cyclad 27 april 2016 18:12
Ik wilde er net niet over beginnen, maar inhakend op jouw volgens mij geheel terechte reply kan ik het niet meer laten.
Het lijkt erop, dat Moreno Hofland totaal niet investeert in zijn carrière.
Toch maar weer die parallel trekken naar Dylan Groenewegen. Ik vermoed, dat Hofland meer talent heeft dan Dylan, maar Dylan gaat het ver schoppen en Hofland niet, tenzij laatstgenoemde het roer radicaal omgooit. Te beginnen bij zichzelf, en aansluitend bij een ander team.
Groenewegen investeert alleen maar in zijn carrière. Valt aan, sluipt mee in kopgroepen, sprint altijd vooraan mee, rijdt op de baan en doet er echt alles aan om nog beter te worden.
Een positieve uitzondering binnen Lotto-Jumbo, samen met topper Vanmarcke.
Wat is er toch mis bij het team én individueel met sommige renners, waarvan Hofland een exponent lijkt te zijn?
Wie het weet mag het zeggen.
Cyclad 27 april 2016 18:14
Kijk nou eens naar de sprintuitslag. Het is toch alleszeggend dat Ilnur Zakarin het beter doet dan Moreno Hofland? Nuff said....
Carlos Danger 27 april 2016 18:19
Misschien wat geluk gehad in zijn eerste jaren? Wellicht toch niet zo goed als gedacht/gehoopt?
Te hoge verwachtingen?(snakkend naar een opvolger van Jeroen Blijlevens)
Cecchini 27 april 2016 18:20
Je omschrijft het allemaal nog net iets treffender Cyclad. Gelukkig kunnen we over een maandje in de avonduren Groenewegen met Sagan sprintjes zien trekken in Californie.
Ed@ 27 april 2016 18:24
Cecchini heeft het over ambitie. Bij LTJ kan ik daar buiten wat loze woorden niets van bespeuren.
Het lijkt wel of men geen enkel risico wil nemen omdat men bang is om andersaf te gaan of te verliezen. Ik zie nauwelijks initiatieven van renners in welke wedstrijd dan ook. De ploegleiding bedekt het collectief falen met de mantel der liefde (om eigen falen te verdoezelen ??) en er is nauwelijks kritiek op elkaar.
Bovendien lijkt met de selectiekeuze ook niet altijd logisch, waarom bv geen van Emden in de kassei klassiekers die heeft zich daarin toch ruimschoots bewezen
Op deze manier gaat er bij de ploeg veranderen en zal er sporadisch wat succes zijn.
Eens met Cyclad, Groenewegen en Vanmarcke zijn de enige uitzonderingen.
ton duk 27 april 2016 18:40
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> maar
> laten we wel zijn, dit seizoen begint
> langzamerhand weer net zulke vormen aannemen als
> het vorige met de wel winnende Groenewegen als prettige
> uitzondering.
ton duk 27 april 2016 18:42
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het lijkt erop, dat Moreno Hofland totaal niet
> investeert in zijn carrière.

Toch zat ie,op eigen initiatief, met de Giroploeg op die berg op Tenerife...
gr
Rudy t. 27 april 2016 18:52
Groenewegen rijdt daar wel voor het eerste jaar. Normaal wordt de neergang pas na drie jaar ingezet.

Uitzondering: Slagter. Dat is de enige renner die ik kan bedenken die bij rablabel beter was dan elders.
shake 27 april 2016 18:58
What about Kwiatkowski? Lijkt al weer zo'n beetje up en vooral veel downs-seizoen te worden als 2015? MSR oké, E3 goed maar Vlaanderen ging als nachtkaars uit en hier na goede proloog ook al weer op achterstand in een etappe die 'm zou moeten liggen. In z'n eerste TdF sprintte hij in dit soort ritten top5.
El Chaba 27 april 2016 19:02
Niet beter hoor, hoogstens even goed.
[cqranking.com]
Sub Culture 27 april 2016 19:06
En de Etixx zegetrein, die denderde verder..
Rudy t. 27 april 2016 19:46
Ah je hebt gelijk. Ik dacht dat dat seizoen met de pn overwinningen nog voor belkin was.

Dan is kruijswijk de uitzondering. Die heeft zich daar ontwikkeld tot volwaardig klassementsrenner, voor twee weken per jaar dan toch. Ondanks een kleine terugval was die vorig jaar weer helemaal terug.
El Chaba 27 april 2016 19:55
Wel jammer dat daar nog steeds geen echt grote zeges bij zitten.. winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2016 19:55 door El Chaba.
Cecchini 27 april 2016 20:30
En wat schreef ik ?

Van de Lotto Jumbo site

Moreno Hofland is twaalfde geworden in de eerste etappe van de Ronde van Romandië. De vanwege sneeuw ingekorte rit was een buitenkansje voor de sprinter van Team LottoNL-Jumbo om voor de overwinning te sprinten, maar hij kwam niet in de goede positie. Marcel Kittel (Etixx - Quick Step) won.

De eerste etappe van de Ronde van Romandië was vanwege de sneeuw in het eerste gedeelte van het parcours flink ingekort. De renners hoefden slechts 100,5 kilometer af te leggen en dat vergrootte de kansen op een massasprint waarin Moreno Hofland zich kon laten zien. “Dit is een gemiste kans”, zei ploegleider Frans Maassen na de rit. “Hij zat in de finale alleen, maar dat was ook een beetje zijn eigen schuld. Dit had beter gemoeten.”

Verkeerde beslissing

Hofland baalde zelf enorm van zijn twaalfde plaats. “Dit zijn mogelijkheden voor mij”, gaf hij aan. “Het was een lastige rit, er zijn niet veel topsprinters aanwezig en ik had de finale verkend. Ik maakte een fout. Ik koos de rechterkant in plaats van dat ik bij Jos van Emden bleef, raakte ingesloten en kwam helemaal niet goed uit. Dit was mijn eerste sprint sinds een paar weken en het ging niet automatisch. Daarin heb ik in een verkeerde beslissing genomen en daar baal ik heel erg van.”

Man-tegen-man

Donderdag is Wilco Kelderman de aangewezen man om een resultaat te behalen voor Team LottoNL-Jumbo, als de tweede etappe van de Ronde van Romandië bergop eindigt. “Ik denk dat Wilco klaar is voor morgen”, zei Maassen. “Hij reed in de proloog van gisteren hard omhoog. Het wordt morgen een man-tegen-man-gevecht en ik denk niet dat een ontsnapping een kans maakt.”
Cyclad 27 april 2016 21:50
Sorry, maar wat ben je dan een prutser. Natuurlijk moet Hofland bij Jos van Emden blijven. Dit verklaart ook meteen waarom we Jos niet in de buurt van Hofland zagen. Je zou maar zo'n eigenwijze ploegmakker hebben. Alle goedbedoelde plannen zijn ineens waardeloos.
Is Hofland soms vergeten dat hij die overigens prachtige ritzege destijds in Parijs-Nice geheel en al aan Jos van Emden te danken heeft?
Cyclad 27 april 2016 21:52
Maassen over Kelderman:"hij reed in de proloog van gisteren hard omhoog". Een klim van nog geen kilometer met 51 meter hoogteverschil. Daaraan leidt hij af dat Kelderman donderdag goed zal zijn? Knap, hoor.
Cecchini 27 april 2016 22:32
Het valt me op deze prikpagina altijd op, dat de hele staf van de Lotto Jumbo ploeg het hier regelmatig langs krijgt, maar op één of andere wijze lijkt het wel dat Frans Maassen altijd buiten schot blijft. Ik bekijk het ook maar van ver af, maar als ik die Frans Maassen altijd hoor praten krijg ik nou nooit de indruk dat deze man renners kan inspireren met zijn melige humor, provinciale tongval, en die waarschijnlijk omdat hij ooit wielrenner was chauffeur in de ploegleidersauto mag zijn. Ik vraag me wel eens af, of hij enige wetenschappelijk benul heeft van de nieuwste ontwikkelingen in de wielersport.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/04/2016 22:34 door Cecchini.
Koppi 27 april 2016 23:02
Tja, als je schrijft 'uit je hoofie geleerd' dan is 'onthoofde ritjes' een logisch gevolg. Erg jammer dit.
Koppi 27 april 2016 23:06
@ Rudy t; ik bekijk ook liever zo'n onderdeel van dichtbij. Maar dan zonder dat de bezitster een broek draagt.
Tinuz 27 april 2016 23:22
Hoe lang zit Maassen eigenlijk ondertussen bij die ploeg?
Dennis 28 april 2016 08:49
Ondanks alle kritiek ben ik blij dat we in ieder geval een Nederlandse Protourploeg hebben. Dat wilde ik alleen maar even kwijt winking smiley
Westfalen 28 april 2016 09:46
Lijkt me geen vreemde uitspraak van Maassen. Ook uit een kilometer bergop kun je al veel opmaken. Zeker als ploegleider die de renner direct meemaakt. Hij zal wel de indruk dat hebben dat Kelderman in orde is. En als ploegleider is het ook zijn taak om de moed erin te houden. We zullen zien vanmiddag.
Michael B* 28 april 2016 10:23
Frans Maassen ben ik/ zie ik inderdaad helemaal over het hoofd. Dat komt misschien omdat hij nooit zo op de voorgrond treedt, tenopzichtte van Merijn Zeeman een stuk minder mediageil is. Overigens zag ik Lieuwe Westra gisteren ook erg makkelijk lossen. Heeft helaas de lijn van de 3daagse van de Panne niet kunnen doortrekken. Dan kan je natuurlijk roepen dat hij dit doet zodat hij in de volgende etappe meer ruimte krijgt, maar als Kittel (anti klimmer) de etappe kan winnen, kan een Lieuwe Westra best wel het peloton volgen, mental ook een stuk fijner
Rudy t. 28 april 2016 17:40
Uiteraard. Helaas is dergelijk materiaal te weinig voorradig op deze pagina. Dan moeten we het hier maar mee doen.

Ik denk eigenlijk dat er best een markt zou zijn voor naakt op internet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen