Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de Romandie 2016 (2.UWT), etappe 2

Gepost door El Chaba 
El Chaba 27 april 2016 17:57
Tour de Romandie 2016 (2.UWT), etappe 2
El Chaba 27 april 2016 17:57




Tour de Romandie 2016 (2.UWT), etappe 2: Moudon - Morgins (173,9 km)

Morgen gaat het leuk worden. Wel hopen dat de beklimmingen niet afgelast worden.

Kaartje:





Profiel:





De beklimmingen:

14:51-15:01 | km –80,0/–93,9 | Cat. 2: Sorens (4,6 km à 7,0%, max. 15%)
16:43-17:03 | km 158,5/–15,4 | Cat. 2: Les Champs (7,1 km à 7,0%, max. 10%)
17:05-17:27 | km 171,8/––2,1 | Cat. 1: Pas de Morgins (7,3 km à 7,1%, max. 9%)




Marcel Kittel had nog alle moeite om Niccolo Bonifazio van zich af te houden.

Top 10 AK etappe 1:

1 IZAGUIRRE INSAUSTI Ion 56 MOV 02:33:19
2 DUMOULIN Tom 171 TGA 06
3 THOMAS Geraint 28 SKY 07
4 IZAGUIRRE INSAUSTI Gorka 55 MOV 08
5 MOSER Moreno 125 CPT 09
6 HOLLENSTEIN Reto 134 IAM 11
7 *VERVAEKE Louis 108 LTS MT
8 VAN GARDEREN Tejay 36 BMC MT
9 KEIZER Martijn 94 TLJ 12
10 PINOT Thibaut 71 FDJ MT

Weersverwachting: Vrij zonnig, geen regen, 4-7 graden. Wind uit het zuidwesten, kracht 2.

Start: 12.40 uur.
Finish: rond 17.20 uur.
tvm 28 april 2016 09:44
Al iets bekend over wel/niet doorgaan van de rit?
Shinzawai 28 april 2016 09:51
Gezien de weersverwachting zie ik geen reden waarom het niet zou doorgaan, maar misschien kan Lefevere iets verzinnen?
Eddy Veen 28 april 2016 10:25
Dumoulin heeft het gevoel van de afgelopen Vuelta nog niet te pakken. In topvorm zou hij Izagirre, die het in de ITT van Valencia nog ruim af moest leggen tegen Poels, verslagen hebben. Froome, Majka en Quintana schat ik voor vandaag hoger in. Misschien moet Tom het volgende filmpje nog maar even bekijken: [www.youtube.com].
sijbriskie 28 april 2016 10:28
Voorspellingen zijn zeer gunstig: droog en een graad of acht. Aldus Cycling Quotes.
sijbriskie 28 april 2016 10:30
Mwah: Izaguirre deklasseerde hier wel iedereen hoor. En het is natuurlijk ook niet zo dat Dumoulin zomaar eventjes elke proloog wint, in topvorm of niet.
El Chaba 28 april 2016 10:34
Plus dat Dumoulin duidelijk meer last had van de regen dan Izagirre.
Walnoot 28 april 2016 10:36
Izagirre is ook gewoon bezig een grote te worden. Past misschien niet zo goed in het hier gebruikelijke onzinverhaal dat er na de generatie Valverde/Contador niet komt in Spanje, maar ga er maar vast rekening mee houden dat die jongen nog wel het een en ander gaat winnen.
Leon 28 april 2016 10:45
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------

> Past misschien niet zo goed in het hier
> gebruikelijke onzinverhaal dat er na de generatie
> Valverde/Contador niet komt in Spanje

'niets' bedoel je, neem ik aan. En dat is inderdaad niet zo, maar de opvolging is toch duidelijk niet van dezelfde kwaliteit als de generatie 1978-1982, met 3-4 absolute wereldtoppers. Buiten Landa en de jongste Izagirre zie ik niemand die tot een vaste waarde in pakweg de CQ-top-20 kunnen uitgroeien.
PVW 28 april 2016 10:55
Contador, Valverde, Quim, en wie bedoel je als vierde? SamSan?
rustdag 28 april 2016 10:56
Porte niet meer van start in Romandië

MOUDON - Richie Porte gaat donderdag niet meer van start in de tweede etappe van de Ronde van Romandië. De Australische renner van BMC is ziek. "Richie heeft maag- en darmproblemen en koorts, zeker gezien de zwaarte van de rit is fietsen geen optie", zei ploegarts Dario Spinelli.

Volgens de arts heeft Porte symptomen van een virus. "Hij kon vanochtend ook niet eten. Dan heeft het geen zin aan een zware bergetappe te beginnen." Porte gold als een van de kanshebbers in de Zwitserse rittenkoers. "Het is een tegenvaller, maar ik neem het advies van de dokter ter harte", zei de nummer drie van de WorldTour-ranglijst.
Michael B* 28 april 2016 10:58
Gelijk een mooie etappe om te zien of de SKY trein wederom functioneert. Overigens zag ik Lieuwe Westra gisteren vroegtijdig lossen. Benieuwd of dit expres deed zodat hij mooi mee kan met de vroege vlucht. Hopen dat Kelderman vandaag de uitschieter krijgt.

Tot nu toe lijkt het erop dat Kelderman dit jaar simpelweg op zijn niveau rijdt. Hij zit net achter de top. Helaas heeft hij dit jaar nog niet de superdag gehad dat resulteerde in een overwinning.

Eindklassementen 2016:
Ruta del Sol 4e plek
Parijs Nice 13e plek
Ciclista al Pais Vasco 10e plek
Nog een 13e plek in de Waalse Pijl

Met de bovenstaande uitslagen ben je natuurlijk geen krabber, lijkt erop dat hij net de 1/2 procent conditie nog mist. Als hij zich nog een beetje verbeterd dan doet hij in al deze rondjes mee voor het podium. Wat dat betreft maak ik mij eerder zorgen om een Laurens ten Dam en een Robert Gesink. Eerstgenoemde had natuurlijk gewoon moeten starten in de Ronde van Romandie, nu rijdt een Frohlinger bij Giant meetongue sticking out smiley. Die werd gisteren al op de eerste de beste heuvel gelost (sowieso een raadsel hoe het kan dat deze renner uberhaupt nog bij een ProTour ploeg rondrijdt). Wat betreft heeft Tom Dumoulin wel een ijzersterke ploeg om hem heendrinking smiley

Gelukkig voor Laurens ten Dam draait de propaganda machine nog steeds op volle toeren bij Giant.

Hier nog een mooi gloednieuw filmpje over Laurens Ten Dam (California Dreaming) waarin hij een mooie inkijk geeft over zijn gratis vakantiesmileys with beer

[www.youtube.com]



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2016 11:03 door Michael B*.
Leon 28 april 2016 11:11
PVW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Contador, Valverde, Quim, en wie bedoel je als
> vierde? SamSan?

Die ja. Daarom zeg ik 3 a 4. Iemand die 5 jaar in de CQ-top-10 staat vind ik nog iets meer een wereldtopper dan wat ik van Landa en Ion verwacht.
Walnoot 28 april 2016 11:29
Zeker. Zou ook niet leuk zijn als het altijd maar Spanjaarden waren die alles blijven winnen. Valverde en Contador hebben samen een decennium het wielrennen gedomineerd, dat is heel bijzonder natuurlijk. Rodriguez is al een stuk minder, alleen al omdat hij pas wereldtop werd bij Kastusha, toen was hij al over de dertig. Maar hij heeft ook gewoon veel minder grote wedstrijden gewonnen. Sanchez heeft een schitterende carrière gehad, maar niet van het niveau van die andere jongens in hun beste jaren.

Overigens hebben er nog wel een paar aardige Spanjolen meegedaan om de grote overwinningen in de jaren Valverde-Contador. Ik noem een LL Sanchez, Dani Moreno, Mosquera. En Freire kon er ook best wat van, hoeveel ouder dan Samuel S. is die nu helemaal?
El Mik 28 april 2016 11:44
Het kan rap gaan, een nieuwe Valverde/Contador die al gelijk de wereldtop bestormen zijn er niet nee.

Maar Spanjaarden zijn vaak laatbloeiers. Vóór de Giro van vorig jaar zou je Landa waarschijnlijk ook niet genoemd hebben. Samu en Purito braken ook pas laat door.
Zo kan de jongste Herrada of een Lobato, Bilbao, Barbero, Verona, Fernandez, Soler etc ook opeens gaan doorbreken op latere leeftijd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2016 11:44 door El Mik.
testa della corsa 28 april 2016 13:06
Het Spaanse wielrennen is behoorlijk aan het instorten, en daar veranderen 1 a 2 goede renners natuurlijk niets aan.
Voorbeeld: de drie toppers samen behalen nu zo'n beetje 75% van alle punten op PCS, waar Spanje als land al jaren onaangetast bovenaan prijkt. Van de rest van de puntenpakkers zwaait de helft ook al snel af. Van de groep Spanjaarden daar weer achter is het aandeel dertigers zo mogelijk nog groter (de Navarro's en Ruben Plaza's etc).

En behalve het aantal individuele renners dat ze een tijdlang hadden in vrijwel alle disciplines (tot de kasseienkoersen aan toe) is ook het aantal teams en wedstrijden gedecimeerd. Er staat een goed verhaal van Edwin Winkels in de Muur over dit thema.
JW 28 april 2016 13:40
Ook Keukeleire en Gerrans zijn niet gestart
JW 28 april 2016 13:42
Vluchtgroep van de dag: De Gendt (Lotto-Soudal), Silin (Katjoesja), Impey (Orica), Beppu (Trek), Venter (Dimension Data) en Marcel Wyss (IAM).
JW 28 april 2016 13:44
Wyss en Silin staan op 24 sec.
Veel ruimte krijgt de kopgroep dan ook niet van Movistar
Eazster 28 april 2016 14:07
Die de Gendt dat is ook wel een machine,zo vaak mee in de ontsnapping en al jaren zo.
De nieuwe Voeckler ,maar dan zonder gekke bekken.
El Chaba 28 april 2016 14:40
Uit de oude doos een etappeuitslag eveneens met aankomst in Morgins van de Ronde van Romandië in 2007.
Geen grote verschillen destijds.


PVW 28 april 2016 14:50
2e plaats. Dit was het jaar dat TD het AK hier kwam winnen. Toch echt van genoten toen hoor.
Rudy t. 28 april 2016 15:14
Wie was de eerste zonder epo? Moeten we dan de rest van de uitslag erbij zoeken?
Quarantanove 28 april 2016 15:16
PVW Schreef:
-------------------------------------------------------
> 2e plaats. Dit was het jaar dat TD het AK hier
> kwam winnen. Toch echt van genoten toen hoor.

De Tour de Romandie waar ik het meest van heb genoten en die ik me ook het best herinner is die van 1978.
Rudy t. 28 april 2016 15:21
Daarna begon de alzheimer?
El Chaba 28 april 2016 15:35
Louis Vervaeke geeft op na een val.
El Chaba 28 april 2016 15:37
Stand van zaken:


Sub Culture 28 april 2016 15:40
ja, lap, al geen zin meer om te kijken
Pyama 28 april 2016 15:41
Ik haak af bij Edwin Winkels en een goed verhaal.
Landa zag je natuurlijk van ver aankomen. Net als die andere Euskaltel groeibriljantjes. Izagirres inderdaad, Bilbao, Bravo en Castroviejo. Als Valverde afhaakt zal je pas echt zien hoe goed de Spanjaarden -30 zijn.
Sub Culture 28 april 2016 15:43
Miserie bij Lotto mag ook wel eens stoppen qua valpartijen en opgaves
merijntje mortirolo 28 april 2016 15:52
Wat een enorme prutser is die Arredondo toch. GRRR.
PVW 28 april 2016 16:10
Toen was ik er nog niet smiling bouncing smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2016 16:10 door PVW.
Ruudje2209 28 april 2016 16:54
Slotklim begonnen Froome en Bardet al overboord
Ruudje2209 28 april 2016 17:03
Quintana en Zakarin voorop
Rudy t. 28 april 2016 17:06
Zakarin wint dit rondje. En de giro..

Hoe die pinot uit t wiel reed op een niet zo heel steile strook...
Slimmerd 28 april 2016 17:18
Quintana dan de Tour, voorlopig stukje beter dan broem-broem-Froome!
Rudy t. 28 april 2016 17:18
Lekkere ploegmaat die quintana. Hij had echt niet over hoeven pakken met Jon aan de leiding vlak daar achter. Ik vraag me af of die aanval afgesproken was.
malheur 28 april 2016 17:19
Zakarin wordt een hele grote en dat gaat de wielervolgers in groepen uiteensplijten.

Ik vind het een zege dat hij zich ertussen heeft weten te gooien.
Michael B* 28 april 2016 17:20
Toch wel zo dat Froome niet zo goed met de kou / regen kan omgaan. Zakarin heeft wel wat weg van de oude Frank Schleck... dunne armpjes en benen.
Ruudje2209 28 april 2016 17:20
Ducrot zal Zakarin zeker ook een product van het nieuwe wielrennen noemen als die meegaat doen voor Girowinstthe finger smiley
Slimmerd 28 april 2016 17:21
Volgens had Jon na de proloog al gezegd dat hij hier zeker geen kopman was, dus Quintana mag hier toch gewoon de baas zijn dan? Even een tikje uitdelen naar wat Tour-mannen is altijd fijn
PVW 28 april 2016 17:21
Een zege zeker. Vandaag. Maar vind je het eerlijk ook en zegen? Ik heb er toch erg gemengde gevoelens bij.
Rudy t. 28 april 2016 17:25
Ik ook. Ik ben fan.
Rudy t. 28 april 2016 17:26
Ah dat had ik niet mee gekregen. Toch had hij het wellicht iets linker kunnen spelen. Met zakarin naar de streep rijden zou achteraf wel eens niet slim kunnen zijn.
Eazster 28 april 2016 17:27
Heerlijk zo'n Tolk die nauwelijks Engels spreekt. Zakarin has good condition ..yes and will try very much to win.
Ja deze jonge heeft naast een vreemde stijl ook zo'n vervelend koppie,maar hij is wel goed.

Izagirre hield toch makkelijk stand in het groepje der favorieten ,kan zich morgen bij ploegmakker Quintana zomaar weer voorin in het AK melden.
Mollema best goed nog ,reed volgens mij voor van Garderen ,nog net het gat naar de favorieten dicht.

Cannondale verder sterk in de breedte en Rolland weer zonder te ademen ook naar een behoorlijke klassering,ondanks die aanval waar die toch onnodige energie verspeeld. Kelderman en Dumoulin net niet ,al vind ik dat voor Dumoulin zo vreemd nog niet. Die gaat hoeplijk morgen wat laten zien.
Anony 28 april 2016 17:30
Zakarin wordt blijkbaar gedeclasseerd voor dat manoeuvre. Vind ik toch wel straf, Quintana was hoe dan ook geklopt en 'erover' was het niet.
malheur 28 april 2016 17:35
Nee, gemengde gevoelens koester ik reeds sinds ik begon serieus naar wielrennen te kijken maar ik meen serieus dat ik het een zegen vind dat deze jonge gast de boel door elkaar komt schudden.

Ook het zelfvertrouwen spreekt me aan.

Die declassering is natuurlijk een farce, hopelijk is ie nu pas echt boos.
Clavan 28 april 2016 17:36
Jury disqualifies @IlnurZakarin Discussions going on. Crazy. #TDR2016
Eazster 28 april 2016 17:36
Blijkbaar is het inderdaad zo dat Zakarin de meningen doet uiteensplijten. Hij word gedeclasseerd als ritwinnaar. Blijkbaar moet de Jury hem ook niet zo.
Erg veel leek mij daar toch niet aan de hand. Die zwiep naar rechts was per ongeluk en Quintana was al voorbijgestoken.
Tinuz 28 april 2016 17:36
Volgens mij is die Zakarin niet de slimste thuis, ook al vind ik deze declassering ietwat overdreven.

Dumoulin, Mollema en Kelderman niet slecht vandaag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2016 17:38 door Tinuz.
malheur 28 april 2016 17:37
Sneuste diskwalificatie ooit. Quintana moet zich nu toch wel een lulletje vinden mocht hij dit hebben aangetekend.
Carlos Danger 28 april 2016 17:39
Volkomen terecht. Dopingrecidivist. Had volgens de Vandendriessche-norm nog in zijn schorsing moeten zitten.
Ruudje2209 28 april 2016 17:44
Bizarre diskwalificatie.Met de sprint was weinig mist. Misschien inderdaad wel een beetje voorkeursbehandeling voor Quintana. En toch liever niet over een jaar de winnaar moeten schrappen.
Marcos 28 april 2016 17:45
Niet slecht? Zeker van Kelderman mag je toch veel meer dan dit verwachten? Mollema redelijk, Dumoulin zoals verwacht, die is ook in opbouw richting topvorm straks natuurlijk.
Rudy t. 28 april 2016 17:50
Mwoah.. Hoewel ik liever zakarin als winnaar zie vond ik de manoeuvre er toch wat over. Ik vond de Belgen iig wel heel stellig.

Quintana leek er weer naast te komen en moest toen wel in de rem. Anderzijds zat er ook een bocht in de aankomst.
Rudy t. 28 april 2016 17:51
Ah nu begrijp ik je stellingname in dat topic. Je bent gewoon sneu.
Sub Culture 28 april 2016 17:51
Dumoulin is al een heel seizoen 'in opbouw naar..'
Ik heb de indruk dat het verwachtingspatroon, gevoed door de Vuelta van vorig jaar, iets te hoog ligt voor Dumoulin straks in de Giro.
Walnoot 28 april 2016 17:56
Elke declassering van Zakarin kan ik alleen maar toejuichen. Persoonlijk vond ik het vergrijp meer dan genoeg voor een paar jaar schorsing.
JW 28 april 2016 18:00
Afgaande op alles wat deze winter door het kamp-Dumoulin is gezegd lijkt het me niet redelijk om erg hoge verwachtingen van Dumoulin te koesteren voor Romandië of de Giro. Centraal staat voor hem die tijdrit in Rio.
Pas volgend jaar zet hij echt in op een goed klassement in een grote ronde.

Als hij in de aanloop naar Rio incidenteel succes boekt is zijn opzet geslaagd.
In de proloog ging dat, mede door weersverslechtering, net mis. Morgen een nieuwe kans !

Ook Kelderman had voor Romandië ook met name beide ritten tegen de klok in het vizier.
De eerste was tot zijn val best goed, morgen ook voor hem een nieuwe test case.
Het idee dat hij met twee goede tijdritten ook hoog in het AK zou kunnen eindigen blijkt een misvatting. Bergop is hij daarvoor (nog) niet goed genoeg.
Carlos Danger 28 april 2016 18:05
Gek word een mens van dat 'Riejoo'. Ik hoop op een staatsgreep en een stevige revolutie aldaar met afgelasting van die
dwaze, bombastische Spelen.
El Chaba 28 april 2016 18:26
Eens, hij had veel beter in zijn wiel kunnen gaan zitten, dan hadden ze nu nog twee man aan kop gehad. Die andere mannen daarachter hoefde hij toch niet te vrezen met de etappe van overmorgen nog voor de boeg.
El Chaba 28 april 2016 18:28
Sub Culture 28 april 2016 18:28
Snap die fixatie op Rio wel ergens.
Gouden medaille op de Olympische spelen dat is het opperste voor een sportman, ook voor een 'kleinere' Olympische sport als het wegwielrennen.
El Chaba 28 april 2016 18:31
Ik vond het al met al toch wel een terechte deklassering. Die zwieper was inderdaad onbeholpenheid en niet expres gedaan om Quintana te hinderen maar dat doet toch niet ter zake? Quintana wilde net weer aan zetten voor een laatste poging er nog voorbij te komen en moest daardoor vol in de remmen waardoor hij op slag kansloos was.
Rudy t. 28 april 2016 18:35
Precies. Dat zakarin evengoed wss wel gewonnen zou hebben mag toch geen argument zijn. Dat weten we namelijk niet.
Slimmerd 28 april 2016 19:03
Quote

Kelderman – die bij zijn laatste deelname in 2013 als vijfde eindigde – staat met ambitie aan de start. “Romandië is één van mijn doelen dit jaar”, zegt hij op de site van de ploeg. “Het rittenschema ligt mij, met twee tijdritten erin. De proloog is meteen belangrijk. Ik ben tevreden met de tijdritten die ik dit jaar rijd, dus daar wil ik in Romandië ook mee scoren”, kondigt hij aan.

Als Romandië een doel is, dan is enkel de tijdritten leuk mee doen natuurlijk niet genoeg. Vandaag was gewoon matig van Kelderman.

Overigens zou Dumoulin zijn mindere rijden van vandaag aan maagklachten wijten
Meneer 60% 28 april 2016 19:21
Ik vind dat de regel dat je niet van je lijn mag afwijken vervalt als er een bocht in de weg zit. Dan mag je gewoon de ideale lijn kiezen als je voorop rijdt. Is in motor- en autosport en bv. shorttrack ook zo.

Vond het een absurde situatie. Heb renners voor tien keer erger wel gediskwalificeerd zien worden.
Velodroom 28 april 2016 19:46
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Snap die fixatie op Rio wel ergens.
> Gouden medaille op de Olympische spelen dat is het
> opperste voor een sportman, ook voor een
> 'kleinere' Olympische sport als het wegwielrennen.

Goed gezien, Sub. Maar .. Gracenote Infostrada heeft 100 dagen voor Rio TeamNL de virtuele medaillelijst met 15% bijgesteld.
Nu "nog maar" 5, 10 en 15.

Maar nog niet getreurd, en nu on topic, TeamNL wielrennen kan met twee gouden medailles en wat ander grut nog wel een duit in het zakje doen,
want geen enkele wielrenner of wielrenster is voor een gouden medaille gehonoreerd.
Marcos 28 april 2016 20:02
Ik verwacht eigenlijk ook geen klassement van Dumoulin in de Giro, hopelijk kan hij in ieder geval de lange tijdrit winnen en dan is de kans aanwezig dat hij ook enkele dagen roze pakt, als hij het roze al niet pakt in de proloog of eventueel één van de dagen daarna als Cance lost. Maar hij mag me verbazen qua klassement.

Maar zijn vorm zou, als het goed is, in een stijgende lijn moeten zitten, terwijl voor Kelderman dit een belangrijk doel en Mollema zijn vorm vanuit LBL meeneemt. Dan verwacht ik van Kelderman toch flink wat meer dan hij nu liet zien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2016 20:03 door Marcos.
PVW 28 april 2016 20:19
Vond het een absurde situatie. Heb renners voor tien keer erger wel gediskwalificeerd zien worden

Dat klinkt hartstikke logisch toch???



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2016 22:38 door PVW.
ton duk 28 april 2016 21:03
Velodroom Schreef:
-------------------------------------------------------

> Goed gezien, Sub. Maar .. Gracenote Infostrada
> heeft 100 dagen voor Rio TeamNL de virtuele
> medaillelijst met 15% bijgesteld.
> Nu "nog maar" 5, 10 en 15.

ach, sommige andere landen hebben daar een stuk of 5 OS voor nodig....
gr
JW 28 april 2016 21:34
Eens.
Quintana verklaart achteraf zelf dat hij nooit meer gewonnen zou hebben.
Maar het was toch zeker zijn eigen demonstratieve "ik ben bestolen-gebaar", dat de jury heeft verleid tot dit merkwaardige besluit.
Quarantanove 28 april 2016 21:45
Zag zojuist de beelden bij op deSporza-site.
Prima de deklassering maar nu dan ook met terugwerkende kracht , analoog aan het belachelijke dopingreglement , bijna alle zeges van Cavendish en Bouhanni afnemen.
Quarantanove 28 april 2016 21:52
Die winnaar toen viert overigens dit jaar op 12-12 zijn 60e verjaardag.
Hij was toen neoprof en het was meteen zijn eerste profzege.
cyclingfreakske 29 april 2016 00:01
op zicht lijkt Zakarin even de elleboog te zetten vlak voor het zwiepen.... het mogelijk vals effect van de elleboog + de zwiep zo kort voor de meet die Qiuntana duidelijk hinderde doen de jury die beslissing maken.
Toch zou Quintana niet meer gewonnen hebben.
Eigenlijk was er niks aan de hand, alhoewel Zakarin daar even op het randje af de deur wat onprofessioneel snel dichtdeed, en helemaal niet nodig was.
randgeval, maar het mag gezegd worden dat de organisatie de laatste jaren echt ook problemen en valparijen zoekt, een bocht een paar meter voor de meet.

Herinner u vorig jaar een aankomst met 4-5 scherpe bochten en een paar vluchtheuvels in de laatste 300 meter, het steeds smaller werd om bijna op een fietspad te finishen. De UCI heeft duidelijk de organisatie de les niet gespeld.
PVW 29 april 2016 20:02
Flauwekul. Met zo'n bergop einde komt er op zeker geen grote groep aan. Geen enkel punt om daar een flauw bochtje te hebben.
cyclingfreakske 30 april 2016 12:16
of je nu met 2 of met 30 bent, zo vlak op de meet een bocht leggen is altijd om problemen vragen. Dat levert altijd discussies op.
verder wil ik gewoon aangeven dat de organisatie de tendens blijft aanhouden, vorig jaar was het echt wel overdreven gevaarlijk op bepaalde aankomsten.

de aankomst van de Scheldeprijs staat ook vaker ter discussie omdat de meet schuin ligt, net in een licht knikje. Iedereen wil dan de "binnenkant" wat al vaak stevige valpartijen opleverde en niet enkel bij de profs. .
Al jaren tracht men de aankomst 10 meter ervoor te leggen om een effectief rechte finish te krijgen, alleen wil de organisatie niet ervan weten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen