Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de Romandie 2016 (2.UWT), etappe 5 (slot)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 30 april 2016 19:29
Tour de Romandie 2016 (2.UWT), etappe 5 (slot)
El Chaba 30 april 2016 19:29




Tour de Romandie 2016 (2.UWT), etappe 5 (slot): Ollon - Genève (177,4 km)

Kaartje:





Profiel:








Chris Froome liet toch nog even zien dat hij best wel in orde is..

Top 10 AK na etappe 4:

1 QUINTANA Nairo Alexander 51 MOV 12:07:03
2 PINOT Thibaut 71 FDJ 19
3 IZAGUIRRE INSAUSTI Ion 56 MOV 23
4 ZAKARIN Ilnur 8 KAT 26
5 DUMOULIN Tom 171 TGA 57
6 FARIA DA COSTA Rui 111 LAM 01:12
7 SPILAK Simon 1 KAT 01:16
8 FRANK Mathias 131 IAM MT
9 MOLLEMA Bauke 81 TFS 01:24
10 VAN GARDEREN Tejay 36 BMC 01:27

Start: 10.30 uur.
Finish: rond 14.55 uur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/04/2016 20:48 door El Chaba.
lodjan 30 april 2016 20:12
lodjan 01 mei 2016 10:40
Ze zijn gestart. Ticker: [mobile.twitter.com]
lodjan 01 mei 2016 10:59
Gestart zonder: Kittel, Majka, Rovny, Nieve, Bernard, Uran, Formolo en Zeits.
lodjan 01 mei 2016 11:25
Een kopgroep om u tegen te zeggen:
Froome kiest na gisteren opnieuw voor de aanval. Met Albasini, Amador, Bardet en Verona heeft hij sterke renners mee.
Armée, Kelderman, Coppel, Moser en Grmay sluiten ook nog aan.

Verona is de best geklasseerde op ruim 5 minuten. De kopgroep heeft 2 minuten voorsprong.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/05/2016 11:30 door lodjan.
lodjan 01 mei 2016 11:35
Armée pakt de eerste bergpunten en wipt over Quintana in het bergklassement.
predator 01 mei 2016 12:22
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een kopgroep om u tegen te zeggen:
> Froome kiest na gisteren opnieuw voor de aanval.
> Met Albasini, Amador, Bardet en Verona heeft hij
> sterke renners mee.
> Armée, Kelderman, Coppel, Moser en Grmay sluiten
> ook nog aan.
>
> Verona is de best geklasseerde op ruim 5 minuten.
> De kopgroep heeft 2 minuten voorsprong.

Dat is inderdaad ongekend. Zie je toch zelden.
Slimmerd 01 mei 2016 12:34
Een kopgroep met allemaal namen die niet meer meedoen in het klassement, volgens mij dagelijkse kost in de laatste 4/5 vergetappes van elke grote ronde
Walnoot 01 mei 2016 12:44
Denk wel dat deze jongens samen iets meer op hun palmares hebben dan de gemiddelde kopgroep.
Prikdude 01 mei 2016 14:07
Enkel dankzij Froome, het is opvallend dat hij er bij zit. Voor de rest is het niet meer dan een aardige kopgroep.

Hup Bardetje!
Rudy t. 01 mei 2016 14:42
Kelderman rijdt toch maar mooi voor de winst vandaag....
Heisenberg 01 mei 2016 14:54
Leuke finale, moeilijk te volgen.
Albasini wint voor Amador en Kelderman.
Bonifazio en Hofland op 4 en 5.
Klassement ongewijzigd.
Quarantanove 01 mei 2016 15:46
....net als Amador , Armee , etc. maar wint mooi niet.
cyclingfreakske 01 mei 2016 16:19
duidelijk crisis in Geneve...
de beroemde fontein die met een media evenement niet opstaat, en de regie die alle kanten uitwaaide, de laatste km's volledig miste, een slowmotion waar Quintana een vettige wegspeekt en letterlijk Albasini in zijn bloot gat in beeld bracht. Dat laatste is vooral een blaam aan de organisator, gezien de kleedkamer verboden terrein is voor pers/media.. Misschien maar is een jaartje overslaan....
Ode aan de regie thumbs down
Eazster 01 mei 2016 16:44
Jammer voor Kelderman ,maar probeerde het maar mooi. Met zijn track record hier is het geen verassing dat Albasini het alsnog afmaakt.
Curzio 01 mei 2016 19:52
Finale met alleen maar close-ups vanuit de lucht. Eerst al 20 bijzondere seconden met lege straat en dan een laatste kilometer waarbij tijdens de helft alleen een BMC'er in beeld is die 9e wordt. Bwahaha.
Luijt 02 mei 2016 08:10
Poeh, Lotto Jumbo hobbelt van dieptepunt naar dieptepunt dit jaar.
Zo'n Kelderman, dat was ooit een tijdrijder...
Knallen in Giro en Tour dan maar.
MarcoV 02 mei 2016 09:30
oh, ik dacht waar zijn de Lotto-Jumbo-Statler-Waldorfs die 'boe, ze hebben geen mentaliteit' roepen nu Kelderman voor de zege reed en Hofland bijna de pelotonssprint won. Maar er is er nog eentje.
Bromertà 02 mei 2016 09:56
Nou, ik ga geen boe roepen, maar ik adviseer Kelderman wel om snel een cursus pokeren te gaan beginnen. Schotte en De Cauwer zeiden het meteen; met Albasini naar de meet ben je kansloos en ... Kelderman heeft Hofland achter de hand, dus hij kan gaan gokken, een beetje linkeballen. Maar, helaas liet ie zich als een dom schaap naar het altaar brengen. Jammer en nog veel te leren.
Luijt 02 mei 2016 12:34
En wat voor één.

Of het met mentaliteit te maken heeft weet ik niet, maar het rijden van Kelderman stemt niet vrolijk. Ook niet nu ie een keer meestreed voor een etappezege.

En het zou fijn voor Hofland zijn als ie weer eens wat won.

Maar goed, vaak rijden de LJ's na een slecht voorjaar een goede tour. We blijven hopen.

Groet, Luijt
Eazster 02 mei 2016 13:16
Kelderman heeft Hofland achter de hand, dus hij kan gaan gokken

Tis ook weer niet zo dat hij daarmee 2 azen in z'n handjes had. En dat ze eigenlijk min of meer terug werden gepakt door het peloton en Hofland werd geklopt ,door Bonifacio geeft wel het gelijk aan dat Kelderman gewoon goed heeft doorgereden.
Uiteindelijk was z'n hand helemaal niet zo gunstig.
Bromertà 02 mei 2016 14:22
Jammer dat dit ontaardt in een ordinair spelletje "wellens nietens." Hoe had Kelderman moeten spelen. Op zo'n 10km voor de finish trekt ie de kaart Hofland door geen meter kop meer te nemen. Als Albasini of de anderen verhaal komen halen, verwijst Kelderman naar z'n oortje waarin de denkbeeldige ploegleider bevelen zou hebben gegeven; het is niet waarschijnlijk dat ze bij TLJ over zoveel gogme beschikken, maar goed, 't gaat om het afschuiven van de verantwoordelijkheid, niet waar.
Afijn, door deze kaart te spelen legt hij een bommetje onder de ontsnapping, die voor de keus gesteld wordt: doorrijden met drie of zonder gladiolen in de muil van het peloton verdwijnen. Hiermee had Kelderman zeker zijn winstkansen vergroot; zoals reeds gezegd, met Albasini naar de meet was sowieso een kansloze missie.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/05/2016 14:23 door Bromertà.
Curzio 02 mei 2016 15:16
Ik denk dat als er iemand niet meer mee zou rijden de kopgroep vrijwel meteen ingerekend zou worden. Je ziet heel vaak dat een kopgroep strand door het linkebal gedrag van een van de renners.
Doorrijden was mijns inziens prima, Kelderman is een van de kopmannen en kan best vinnig aankomen (en Hofland had niet aangetoond dat hij hier wel even zou winnen). Hij pokerde al een beetje in de laatste 1500 meter door Albasini de kop op te dringen. Had dit wellicht nog iets eerder kunnen proberen maar het peloton zat er gewoon heel kort op. Dus ik geloof niet dat hij veel verkeerd heeft gedaan en leerzaam is het sowieso wel.
Rudy t. 02 mei 2016 15:56
Precies, je voelt echt wel aan wanneer je allemaal vol door moet rijden om vooruit te blijven. Ze werden zelfs ingerekend door die eenling van bmc. Achteraf is het makkelijk beter weten. Albasini werd niet zo lang geleden ook nog geklopt door een op papier veel minder rappe man. Kelderman valt echt niks te verwijten.
Quarantanove 02 mei 2016 16:16
Wat een geleuter hier door pseudo kenners.
Want niemand denkt er blijkbaar aan dat in dit soort trainingskoersen het grootste deel van de renners het al dan niet winnen een zorg zal zijn.Vaak hebben thuisrenners daar meer belang bij en in dit geval zou het wel eens kunnen zijn dat de drie medevluchters gewoon in de slag zaten met Albasini. Keldermans had nauwelijks winstkansen en winst zou hem ook misschien wel minder opgeleverd hebben dan wat hij nu onderhands vangt.
JW 02 mei 2016 22:02
Wat een geklets van een eeuwige betweter eye popping smiley

De gedachte dat Kelderman voor een handjevol zilverlingen de etappe aan Albasini cadeau deed doet wel een beetje pijn aan de ogen.
Het lijkt me toch eerder dat etappewinst op dit moment voor Wilco best erg belangrijk was.
Luijt 02 mei 2016 23:27
Het doet er wat mij betreft niet toe of Kelderman, toen ie eenmaal weg was in die slotetappe, wel of niet moest doorrijden.
Kelderman heeft de hele week ondermaats gepresteerd. Dat is veel zorgwekkender. En eigenlijk presteert Kelderman al heel lang onder de verwachtingen. Verwachtingen van zijn ploegleiding en ook - naar ik mag hopen - ook zijn eigen verwachtingen. Een paar jaar geleden was hij nog de Geheimtip van de kenner. Een ijzersterke tijdrit en het zou ook niet lang duren alvorens hij ook met de besten mee omhoog kon. Het dreigt nu een Weeninkje te worden.
Rudy t. 03 mei 2016 09:56
Kelderman was anders wel dicht bij een overwinning. En in Baskenland ook al.

Als hij nu kan tekenen voor de carrière van Weening zou ik dat gelijk doen. Toch maar mooi twee giro ritten en een tourrit gewonnen.
Luijt 03 mei 2016 12:37
Bert Wagendorp had een andere carrière voor Weening in gedachten. Maar laat deze ouwe koeien maar in sloot dobberen.

Hup Wilco!

Ik hoop dat je geen rittenkaper wordt.

Groet, Luijt
Quarantanove 03 mei 2016 16:16
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bert Wagendorp had een andere carrière voor
> Weening in gedachten. Maar laat deze ouwe koeien
> maar in sloot dobberen.
>
> Hup Wilco!
>
> Ik hoop dat je geen rittenkaper wordt.
>
> Groet, Luijt


Misschien blijft er niet anders over dan rittenkoper.
Luijt 04 mei 2016 00:10
Zou zo maar kunnen. Nog zwaar gebrek aan tectyl.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen