Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Muzikale ode aan de Giro

Gepost door Curzio 
Curzio 01 mei 2016 11:48
Vanavond brengt het onvolprezen muziekprogramma 'Podium Witteman' een muzikale ode aan de Giro d'Italia en het wielrennen.
Met een heus opera-stukje over Dumoulin en Maarten Ducrot zal als gast oreren over oude en nieuwe muziek.

Zie hier
Curzio 01 mei 2016 19:48
Dit was dus geweldig. Morgen de herhaling en natuurlijk ook gewoon terug te zien via npo.nl.
Eddy Veen 01 mei 2016 20:08
Ik heb flarden gezien op mijn vakantieadres in Zoutelande en ga er thuis nog even goed voor zitten. Mijn zeperds hierboven gingen hierover en zijn te wijten aan slecht lezen en een computer waar ik niet aan gewend ben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/05/2016 20:09 door Eddy Veen.
Bromertà 01 mei 2016 22:23
Zonder meer een gedenkwaardige uitzending en de "lezing van Witteman" over het lijden van de wielrenner mocht er wezen. Het wielerjargon verpakt in een compositie van Mike Boddé was van eenzelfde bekoring. De compilatie als reis vanuit Apeldoorn naar het verre zuiden om in het Noorden, Turijn, te eindigen, met vooral de passionele uitleg van de dirigent veroorzaakte kippenvel van de bijbal tot aan de kruin. Enige mineur was Ducrot, die zoals gewoonlijk, niet in woorden kon uitdrukken wat er gaande was, en vooral niet waarom de combinatie van klassieke muziek en wielrennen dezelfde emoties teweeg kan brengen. "Tom en de Berg" als opera mag een passend eerbetoon aan de gedrevenheid van een op en top sportman genoemd worden. Maar, de versie van Fuse van een Siciliaanse componist raakte de meest gevoelige snaar.

De Giro d'Italia leent zich bij uitstek voor een symfonie. De Tour zal daar nooit aan kunnen tippen.
Cecchini 02 mei 2016 00:24
Dezelfde Ducrot die over die etappezege van Dumoulin bergop in de Vuelta van vorig jaar bij Witteman nog wist te melden dat Froome, in die Vuelta
probeerde zijn in het water gevallen Tour van datzelfde jaar probeerde goed te maken. Wie won nou eigenlijk de Tour van 2015 ?
Bromertà 02 mei 2016 09:50
Dat was inderdaad weer een van de vele pijnlijke missers, waar D&D om bekend staan. En neem nou dat lauwe commentaar van datzelfde commentatorduo en vergelijk dat met dit:

[www.youtube.com]

(spring naar 10 minuten en je hoort hallucinerende muziek uit de mond van een tot in de ziel geraakte Engelsman)
Velodroom 02 mei 2016 12:33
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat was inderdaad weer een van de vele pijnlijke
> missers, waar D&D om bekend staan. En neem nou dat
> lauwe commentaar van datzelfde commentatorduo en
> vergelijk dat met dit:



> "Trial by Pressing Buttons", mompelt Horsie, als ie over mijn schouders meeleest.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/05/2016 12:36 door Velodroom.
Goozzer 02 mei 2016 14:08
Heel aardig, bedankt voor de tip!
malheur 03 mei 2016 19:35
regelrechte verschrikking die Kirby, doe anders even 1 keertje tenminste een beetje relaxed, sjezus.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen