Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Polen u23

Gepost door Rudy t. 
Rudy t. 03 mei 2016 18:49
Schreurs wint. Familie van de beroemde wieler famillie van de veluwe?

Belangrijker, de hele piels ploeg en de hele wiggins ploeg dns.

Iemand enig idee hoe dat kan?
lodjan 03 mei 2016 19:06
Vreemd, Stephan Bakker stond tweede in het klassement.

Opties:
- ze moesten hun vlucht halen
- andere verplichtingen
- uit koers gezet
- edit: etc. (Wat een slecht nieuws zeg. Sterkte en beterschap voor de betrokkenen.)

Scheurs komt uit Nieuw-Zeeland. Als het familie is, dan in de categorie achterachter.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/05/2016 21:50 door lodjan.
cyclingfreakske 03 mei 2016 20:52
Als ze in Belgie zaten en daar een vlucht moetsen halen... komplete organisatorische ramp in Zaventem
Rudy t. 03 mei 2016 20:55
Het laatste bericht op hun site was een voorbeschouwing op de laatste rit. Die hoefden geen vlucht te halen...
Leon 03 mei 2016 21:32
Misschien zijn beide ploegen uit protest afgestapt, nadat het eerste peloton in de laatste 2km verkeerd werd gestuurd?
Die uitslag van de laatste rit zag er al vrij vreemd willekeurig uit.

Carpathian Race ‏@CarpathianRace
Leaders went wrong way inside the final 2km, so stage win contested by 2nd group.
Incident inside final 3km, so they won't lose time.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/05/2016 21:37 door Leon.
ton duk 03 mei 2016 21:38
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------

> Scheurs komt uit Nieuw-Zeeland. Als het familie
> is, dan in de categorie achterachter.

Nee, geen familie , weet ik uit directe bron
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/05/2016 21:39 door ton duk.
Heisenberg 03 mei 2016 21:44
[www.cyclingteam-jopiels.nl]

Zeer kritieke toestand Gijs Verdick na hartaanval
Sticky Bottle 03 mei 2016 21:44
Persbericht van Cyclingteam Jo Piels.

Cyclingteam Jo Piels is vandaag niet meer van start gegaan in de Carpathia Couriers Tour (Polen).

Afgelopen nacht, rond de klok van 01:00 uur heeft de 21 jarige Gijs Verdick wielrenner bij het Cyclingteam Jo Piels een hartaanval gehad. Gijs is meerdere malen gereanimeerd en naar het ziekenhuis overgebracht. In het ziekenhuis heeft hij een tweede hartaanval gehad en is er door zuurstof gebrek ook hersenschade ontstaan.

Zijn familie is vanmiddag aangekomen in Polen en zijn in de nabijheid van Gijs. De situatie is zeer zorgwekkend en kritiek!
lodjan 04 mei 2016 07:12
De fietsen van de ploeg van Wiggins zijn gestolen.
Snorfietser 04 mei 2016 11:15
Het nieuws over de tweede hartaanval en de opgelopen hersenschade doet mij het ergste vrezen. Hopen dat hij er toch goed uit komt.
Michael B. 04 mei 2016 19:37
Gaat lekker bij Jo Piels, bij de voorloper (Tegeltoko) reden 2 renners (Arno Wallaard, Ger Soepenberg) die even later (zij het bij een andere wielerploeg) ook dood neervielen door hartproblemen. Han Vaanhold zelf die met zijn hart liep te kwakkelen. Hopen dat Gijs Verdick het overleefd zonder enige shit aan over te houden. Je gaat je serieus afvragen of het kader, noem ik Han Vaanhold zijn renners wel helemaal goed medisch doorlicht voordat ze bij hem tekenen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2016 19:39 door Michael B..
Arriere de la course 04 mei 2016 20:25
Sven van Luijk reed bij Piels toen tijdens een inspanningstest zn hart op hol sloeg. Ook er was nog een renner van Piels die dit voorjaar na een training in het ziekenhuis belanden met een op hol geslagen hart...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/05/2016 20:25 door Arriere de la course.
Leon 04 mei 2016 21:49
Da's wel erg makkelijk redeneren. Wallaard en Soepenberg zijn door hun latere ploegen blijkbaar ook niet zodanig getest dat er wat alarmerends uitkwam. Lijkt me eerder stom toeval.
cyclingfreakske 05 mei 2016 00:55
ik wil niks zeggen, maar wel vreemd dat e in 1 team of niet lang na het verlaten ervan, zoveel renners met hartproblemen zitten. Dat is nog nooit van zijn leven voorgekomen.
doen ze daar wat in de soep, of is de trainingsbegeleiding totaal verkeerd en veel teveel koersen op een seizoen, waardoor die jongens een heel jaar in overbelasting gaan ? Dan zou er wel een verklaring zijn, en moet men de trainer(s) / begeleider(s) heel dringend buitensmijten.

zie al enkele jaren de schema's van een team aangaande jeugdbegeleiding (12-23j ) in Noord-Brabant... wel, die trainer moeten ze ook met een raket afschieten. bijna dag op dag hard trainen en dan vermoeid de koers aanvangen.
De trainer rijd er dan wel vaker met de auto achter , op duurtrainingen laat hij ze gewoon 1 lange tijdrit doen... echt een gek.
als je met die trainer praat, dan zit die echt in de jaren 20... zulk volk moet je ver van jonge renners houden.

Om maar te zeggen dat er velen zijn die het label trainer dragen, maar er echt geen zak van kennen, met alle gevolgen vandien op relatief korte termijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/05/2016 01:00 door cyclingfreakske.
Rudy t. 05 mei 2016 09:10
Michael b en die gekke Belg hebben een beperking, maar jij zou toch moeten kunnen inschatten hoe smakeloos dit is, vooral op dit moment. Bij van luijk kwamen de problemen juist aan het licht door een test van de ploeg voordat hij daar ging rijden. Daar verdienen ze dus alle lof. Verder wat Leon zegt.

Voor alle betrokkenen en dus ook vaanhold is dit erg genoeg. Als een paar gekken dan ook nog dit soort dingen schrijven...

Mag dit nu weg web master?
Snorfietser 05 mei 2016 11:26
Het vervelende is dat je zulk soort gevallen helaas lang niet altijd constateert bij een test. Zelf ben ik een aantal jaar geleden ook eens doorgelicht bij de cardioloog. Uit onderzoek bleek dat mijn hart optimaal functioneerde, er werd echter bijgezegd dat daarmee alleen uit viel te sluiten dat er tot op dan niets aan de hand was, maar dat zoiets als bij Verdick ook bij een kerngezond iemand voor kan komen. Ik denk daarom niet dat je het probleem bij Piels moet zoeken. Hetgeen ik mij wel serieus zorgen om maak, is het stijgende aantal gevallen van hartproblemen bij jonge sporters (niet alleen wielrenners). Wellicht komt het ook doordat we tegenwoordig veel meer met nieuws worden gevoed, maar ik heb het idee dat je 15 jaar geleden veel minder vaak van dit probleem hoorde. Wellicht ontwikkelen bepaalde sporten zich naar een dermate hoog niveau, dat dit het menselijk lichaam over de limiet aan het jagen is.
Leon 05 mei 2016 12:59
en dus omdat jij een Brabantse trainer kent die je te zware schema's vindt gebruiken, koppel je dit maar even aan een cowboyverhaaltje van die Hutten? Ga toch je toetsenbord spoelen...
Michael B. 05 mei 2016 22:21
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Michael b en die gekke Belg hebben een beperking,
> maar jij zou toch moeten kunnen inschatten hoe
> smakeloos dit is, vooral op dit moment. Bij van
> luijk kwamen de problemen juist aan het licht door
> een test van de ploeg voordat hij daar ging
> rijden. Daar verdienen ze dus alle lof. Verder wat
> Leon zegt.
>
> Voor alle betrokkenen en dus ook vaanhold is dit
> erg genoeg. Als een paar gekken dan ook nog dit
> soort dingen schrijven...
>
> Mag dit nu weg web master?

Beperking? Dan heb je mijn post verkeerd gelezen, ik hoop juist dat Gijs Verdick er zonder kleurscheuren vanaf komt. Hartaanval krijg je niet zomaar. Het kapot gaan van een hart heeft tijd nodig. De vaten moeten sowieso hun flexibiliteit verliezen. De bloeddruk moet oplopen. Cholesterol moet zich ophopen in de vaatwanden. Vaten moeten verstopt raken. Er moeten bloedproppen ontstaan. Het is echt niet zo dat je binnen een week last krijgt van je hart, dit is een proces van maanden. Blijkbaar stelt de keuring van Jo Piels (voorheen Tegeltoko) weinig voor, want een beetje sportarts had dit bij de keuring in januari wel opgemerkt.

Aan de andere kant... stel een renner gebruikt anabolen....en krijgt vervolgens een hartstilstand. Anabolen versnellen die processen en doen daar nog een schepje bovenop door het hart te laten vergroeien. Zijn al genoeg medisch onderzoeken geweest over het hoe en wat van plotselinge sterfgevallen. Allemaal geven aan dat het hem vooral zit in de manier waarop het zenuwstelsel de hartspier aanstuurt. Hormonen als adrenaline versterken de prikkels van het zenuwstelsel die het hart aansturen. Ze vergroten de kracht en verhogen het tempo waarmee de hartspier samentrekt. Lichamelijke inspanning versterkt het effect van adrenaline, net als een verhoogde cholesterolspiegel. Tsja en dan heb je pech en kan je door een gecombineerde prikkel van anabolen, een verhoogde cholesterolspiegel en inspanning plotseling dood neervallen.

@Snorfietser Die test van jou bij de cardioloog. Was dat een test waarbij je maximaal moest fietsen. Iedere minuut meer wattage moet trappen, je compleet volgeplakt zat met plakkertjes om alles te meten? Want met dat soort zien ze hoe dan ook of er wat met je hart aan de hand is. In het verleden heb ik van de knwu ook sportkeuringen gehad. Was echt een lachertje. Moest je op je gemaktje op een hometrainer fietsen en werd er in rust een hartfilmpje gemaakt.... sloeg echt helemaal nergens op.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/05/2016 22:22 door Michael B..
Snorfietser 06 mei 2016 09:15
Inderdaad de maximaal test. Daarnaast is er ook nog een echo van het hart gemaakt.
cyclingfreakske 06 mei 2016 16:29
totaal naast de kwestie gereageerd.

zoals ik al duidelijk zei... er zijn trainers.... ik zeg niet dat het hier zo is, maar als er zoveel hartlijders ontstaan binnen 1 team, is er wel iets grondig fout.
Zo KAN een begeleider / trainer die gewoon fout bezig is met de samenstelling van de schema's, voor jonge renners wel nefaste ontwikkelingen creeeren.

In Belgie zien we dat ook vaker en vaker. alhoewel in het verleden er meer jonge sporters - vooral duursporters, overleden dan nu het geval is. Alleen zit nu de media er snel op en toen helemaal niet. Supporters, ouders etc kwamen je dan zoiets vertellen, of vroeg men een minuut stilte voor de start. de media was in geen velden te bekennen om dat te noteren.

Intussen zijn er wel vele trainers gekomen die hun papiertje hebben gehaald en alles uit theorie hebben, maar zelf geen meter gekoerst hebben of zelfs effectief vaak fietsen. maw : totaal geen idee waar ze mee bezig zijn, en ook in Belgie zie je vaak probleemsituaties daardoor.

nogmaals : ik zeg niet dat het daar zo is... maar zoveel gevallen duid op een intern probleem. Foute schema's kunnen echt veel ellende uitlokken als men blijft doorduwen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2016 16:31 door cyclingfreakske.
Michael B. 06 mei 2016 17:22
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> totaal naast de kwestie gereageerd.
>
> zoals ik al duidelijk zei... er zijn trainers....
> ik zeg niet dat het hier zo is, maar als er
> zoveel hartlijders ontstaan binnen 1 team, is er
> wel iets grondig fout.
> Zo KAN een begeleider / trainer die gewoon fout
> bezig is met de samenstelling van de schema's,
> voor jonge renners wel nefaste ontwikkelingen
> creeeren.
>

Is ene Herman Snoeijnk niet de trainer van Tegeltoko geweest? Van hem is namelijk ook wijd bekend dat hij absurde trainingschema's aan zijn renners geeft.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen