Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wie vinden jullie een slechte renner?

Gepost door Linkebal 
Linkebal 11 mei 2016 21:17
Omdat we toch met polls bezig zijn...

Het valt mij bij het tv-commentaar altijd op dat vrijwel iedere renner wordt betiteld als "een goede renner". Nooit wordt gezegd dat iemand eigenlijk te slecht is voor het niveau waarop ie acteert, dit in tegenstelling tot het voetbal.

Dus mijn vraag is: welke renner vinden jullie te slecht voor het niveau waarop ie rijdt? (World Tour en Pro Conti)
Slimmerd 11 mei 2016 21:19
lodjan 11 mei 2016 21:26
Adrien Niyonshuti zou momenteel beter zijn recht komen op een lager niveau, maar hij wil zo graag een grote ronde rijden. Misschien dat hij na een Vuelta ook op een hoger niveau komt (zoals Jim). Ik hoop het.
Linkebal 11 mei 2016 21:28
Grappig. Ik was bij de ploegenvoorstelling in Apeldoorn en daar leek ie me een kilo of tien te zwaar...
El Chaba 11 mei 2016 21:34
Dat blijkt/bleek al het hele jaar, ook nu weer in de Giro is hij nergens.
El Chaba 11 mei 2016 21:35
Michael B. heeft vast wel een hoop suggesties.. grinning smiley
testa della corsa 11 mei 2016 21:36
Pozzato. Rijdt echt alleen nog maar rond als uithangbord. Vroeger had ik dat met Karpets. Ook niet van de achterste rijen weg te slaan.
Shinzawai 11 mei 2016 21:37
Castelijns, Van Winden, Alafaci, Brammeier, J. Sagan, Trussov etc...
El Chaba 11 mei 2016 21:41
Gezien zijn salaris bedoel je wellicht?
Weet toch af en toe nog mooie uitslagen te rijden, ook dit jaar weer. Achtste in M-Sr en vierde in DdV..
Biti 11 mei 2016 21:57
Joop de Gans of rijdt die nog geen Pro Tour?
Ben 11 mei 2016 21:58
Hoentie 11 mei 2016 22:00
Cyclad 11 mei 2016 22:17
Mareczko.
Natuurlijk razendsnel, maar nog veel te weinig "renner".
cyclingfreakske 11 mei 2016 22:20
Karpets is toch wat anders....
geen veelwinnar, viel nooit op en reed altijd goede klassementen.
Vreemd genoeg zag je hem in een kopgroep rijden en keek je er ook vaker naast.
Veel renners presteren amper een kwart van zijn prestaties Al bij al heeft hij een mooie carriere gemaakt.
Bijzonder nuchter persoon, zelfs introvert en houd niet van dat mediagedoe.

Pozzato daartegen viel op, was een winnaar, speelde mee in grote wedstrijden,. Tot dat WK dat hij won. Daarna grote sier in Monaco, teveel terassjes en vrouwen, ving gewoon veel geld voor weinig te prsteren en won enkel vooral B koersen op Italiaanse bodem. Teveel talent en klasse, en teveel op een wolk gezeten na het WK in 2011 en een geweldig 2010. (trouwens nu nog)
mooie carriere maar heeft er lang niet alles uitgehaald.

(kleine correctie : was idd geen WK in 2011, wel 4e)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2016 15:25 door cyclingfreakske.
Tinuz 11 mei 2016 22:29
Als er niet direct een wezenlijk betere renner te vinden is in lagere regionen dan kan je bezwaarlijk van een slechte renner die niet thuis hoort op dat niveau spreken, lijkt me.
Jeanneman 11 mei 2016 22:41
Ramón Carretero
El Mik 11 mei 2016 22:42
Wanneer won Pozzato een WK?
lodjan 11 mei 2016 22:51
Hij zal Ballan in gedachten hebben?
D. Marrage 11 mei 2016 22:52
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wanneer won Pozzato een WK?


spinning smiley sticking its tongue out
MarcoV 11 mei 2016 23:00
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mareczko.
> Natuurlijk razendsnel, maar nog veel te weinig
> "renner".


Waarom op diverse plekken afgeven op Mareckzo? Is pas 22, veel zeges en veel beter heeft z'n ploeg niet, dus hij pikt niemands giro startplekje in (itt pelucchi). Lijkt mij niet nodig.
Carlos Danger 11 mei 2016 23:17
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wanneer won Pozzato een WK?


Dat was 2005, toen hij 51e werd.


In de WT en PCT rijden geen slechte renners, wel renners die soms onder hun niveau blijven.
Leon 11 mei 2016 23:26
Jeanneman Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ramón Carretero


Die rijdt toch de komende 3 jaar alleen als recreant?
Pyama 12 mei 2016 00:09
Omdat het geen Geniez, Groenewegen, Langeveld etc. is.
Eddy Veen 12 mei 2016 00:51
Ik vond Martijn Maaskant altijd wat tegenvallen na zijn vierde plaats in Parijs-Roubaix 2008.
Luijt 12 mei 2016 08:21
Luijt 12 mei 2016 08:22
diravi 12 mei 2016 08:36
Walnoot 12 mei 2016 09:07
Costa, Sagan, Nibali. Om er maar een paar te noemen. En zo ongeveer de helft van de renners van IAM, Cannondale, Jumbo, Giant en Dimension. En Laurens ten Dam, die verdient hier ook wel een speciale vermelding.
Von Kármán 12 mei 2016 09:19
Spilak, zolang er buiten Zwitserland gereden wordt. En Francesco Chicchi. Rijdt die nog? Ja.
Luijt 12 mei 2016 10:23
Linkebal 12 mei 2016 10:36
Ja inderdaad. Wat is daar mee aan de hand? Presteert al jaren he-le-maal niks meer. Zelfs geen vroege ontsnappingen waarin ie nog wat publiciteit mee pakt.
zumsteg 12 mei 2016 12:13
predator 12 mei 2016 12:23
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Pelucchi

Nou, die heeft vorig jaar toch best aardige resultaten gehaald....
Velodroom 12 mei 2016 12:23
Het is geen geheim dat in het wielrennen renners met minder dan 2w/kg duurvermogen slechte renners zijn.
Het is eveneens evident dat op dit wielerprikbord er ook geen renners besproken worden, die de 2w/kg niet halen.
Over de prikkers zelf heb ik dan weer mijn twijfels.Zelfs tandemduo's, zoals watt en half watt voldoen niet aan deze ultieme norm. grinning smiley
predator 12 mei 2016 12:25
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wanneer won Pozzato een WK?

In z'n dromen. Ik denk dat Milaan San Remo hier wordt bedoeld.
predator 12 mei 2016 12:26
Ger 12 mei 2016 12:32
Is de wintertijd al begonnen?
Aerts 12 mei 2016 12:33
Team sky. Die verkragten namelijk het wielrennen
Arsimo 12 mei 2016 12:56
Iemand die lang hard kan fietsen kan nog wel een slechte wielrenner zijn. De sport gaat om wie het eerst over de streep komt niet wie het hardst kan fietsen. Al moet je daar uiteraard wel hard voor kunnen fietsen.

Een schoolvoorbeeld was nog relatief recent Remmert Wielinga.
Jeanneman 12 mei 2016 12:59
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jeanneman Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ramón Carretero
>
>
> Die rijdt toch de komende 3 jaar alleen als
> recreant?

Voor z'n dopingschorsing had het daar ook al alle schijn van.
Velodroom 12 mei 2016 13:00
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Iemand die lang hard kan fietsen kan nog wel een
> slechte wielrenner zijn. De sport gaat om wie het
> eerst over de streep komt niet wie het hardst kan
> fietsen. Al moet je daar uiteraard wel hard voor
> kunnen fietsen.
>
> Een schoolvoorbeeld was nog relatief recent
> Remmert Wielinga.

Ach, Eddy was dus in twee van de drie wedstrijden een slechte renner.
Bromertà 12 mei 2016 13:04
Gaat iemand op een "wattbeest" eigenlijk wel vooruit?
Hangmat 12 mei 2016 13:17
utrecht 12 mei 2016 13:17
Hangmat 12 mei 2016 13:22
Ik snap nooit zo goed dat Gesink boven komt in dit soort topics. Dat zegt mogelijk meer over de verwachtingen van Gesink dan zijn daadwerkelijke prestaties. Er zijn vele renners te noemen met een veel minder palmares.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2016 13:46 door Hangmat.
Walnoot 12 mei 2016 13:49
Is Julie nog een beetje jong en blond? En is dit een 'Gesink-groupie-schiet-weer-in-gang' momentje? Vind het echt kapot grappig overigens dat je het direct betrekt op 'dit soort topics' en wat men daar wel allemaal niet in doet. Denk wel een beetje om je hart, zou ik zeggen. Zolang er elke keer een mannetje als jij blijft happen op een uitlokking op Gesink, zal je inderdaad nog wel eens 'kritiek' op hem zien.

Ah, zie dat je hem zelf ook al wat overtrokken vond...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2016 13:50 door Walnoot.
Hangmat 12 mei 2016 13:52
Als er iemand aan zijn hart moet denken...
Walnoot 12 mei 2016 13:56
Dan is Gesink het?
Hangmat 12 mei 2016 14:05
Zo is het maar net
Velodroom 12 mei 2016 14:06
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gaat iemand op een "wattbeest" eigenlijk wel vooruit?

"Ze zeggen, dat je er sterker van wordt", liet men ooit een jonge Joop Zoetemelk in een reclamespot zeggen.
Het is uiteraard een trainingsapparaat, dat in de categorie valt van de ergometer. Stationair en dus niet van de plek komend.

Ik gebruik het als pure vorm van krachttraining, alhoewel iedereen van 3 tot 103 op het apparaat zou moeten kunnen trainen..
In de allerzwaarste weerstandsmodus (magnetische inductie, niveau 10) overkomt het ook mij nog wel eens, dat ik geen wattmeting haal, omdat ik geen twee trapomwentelingen volmaak. Pas dan is bij mij althans er sprake van een wattmeting. Analoog zo'n beetje aan de wijze waarop een powermeter functioneert.

De reden is o.a. het welbekende psychologische fenomeen, dat het brein niet meteen kan omgaan met situaties, die geheel contrair zijn aan de verwachtingen.
Probeer maar eens een speer te werpen, waarvan je denkt, dat het maar een paar honderd gram weegt, maar in werkelijkheid vele kilo's. En vice versa.
Het vergt dus volledige concentratie.

Het rijden op zo'n wattbeest heeft in deze modus uiteraard niet veel meer met wielrennen te maken.
Net zo goed zoals vogels ook vastzitten aan de kabels van de hemel zo is ook wielrennen veroordeeld tot wat men sinds 1921 de kracht-/snelheidsrelatie noemt van de spier. Vrij naar Dylan en AV Hill.

Overigens was dit fenomeen bij mijn eerste Wattbike niet het geval.
veluweracer 12 mei 2016 14:29
Lars Boom. Mist voor mij teveel beroepsernst, presteert zwaar onder zijn kunnen. Ik noem hem een renner die goed kan zijn.
cyclingfreakske 12 mei 2016 15:28
klopt... won het niet (Ballan idd wel 2008)
ik doelde op 2010 en 2011,, waar hij zich capsones liet aanmeten en de laatste stuiptrekkingen had van zijn normaal niveau... terwlijl 2009 geweldig was en daarvoor ook heel goed reed.
Na 2006 is hij enkel de kassa gaan passeren, als halve prof gaan leven en dat vertaalde zich duidelijk in de prestaties. tenzij hij daarvoor flink aan de snoeppot zat en sinds 2010-2011 gestopt was. dat zou de abnormale terugval ook kunnen verklaren.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2016 15:35 door cyclingfreakske.
Jeanneman 12 mei 2016 15:31
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik bedoel dan ook : altijd onder
> zijn niveau, gewoon de kassa passeren en er niet
> alles meer uithalen wat in zijn mogelijkheden lag.

Is dat omdat hij die mogelijkheden echt heeft of dat die hem worden toegeschreven en hij niet aan die verwachtingen voldoet?
cyclingfreakske 12 mei 2016 15:38
qua pure prestaties naar winst en ereplaatsen, idd onder zijn niveau. beroepsernst ontbreken ? neen.
al eens gedacht dat hij hier vooral in steun moet rijden in de meeste wedstrijden ? ik denk dat hij dit jaar in het voorjaar opnieuw getoond heeft, maar ook helemaal alleen zat en Nibali altijd omringt moet blijven, al rijd die achter de volgwagens.
bakfiets 12 mei 2016 15:46
Ruigh, Hoogerland en Honig zonder vacansolei begeleiding.
Brieske 12 mei 2016 16:06
Hans van de Betuwe
Eazster 12 mei 2016 16:12
Cheng Ji. Publiciteits Chinees voor Team Giant. Verder peletonvulling . Heeft misschien ooit eens meegewerkt een gat te verkleinen met 1-2 % van de voorsprong.
Slimmerd 12 mei 2016 18:04
Vandaag ook weer mooi 5'00 achter de bus en geheel alleen over de streep
Ghislain 12 mei 2016 18:10
Cyclad 12 mei 2016 19:13
De vraag is wie ik een slecht renner vind. Ik vind Mareczko nog geen goed renner. Pelucchi ook niet.
Mareczko en Pelucchi (die naam is terecht ook genoemd en daar reageert de immer selectieve Marco V. niet op) kennen slechts één kunstje en dat vind ik te weinig.
Ik herhaal: prima sprinter, maar nog geen renner.
Ik zou zeggen: stel me de vraag over 3 jaar nog eens. Mareczko wordt zeker geen Kittel of Cavendish, hooguit een Ivan Quaranta (daar is niets mis mee, maar ik constateer een enorme beperktheid)
Cyclad 12 mei 2016 19:14
Lars Boom is een goed renner. Hij zou echter een fantastisch renner moeten zijn.
veluweracer 12 mei 2016 19:14
Ghislain Lambert
cyclingfreakske 12 mei 2016 20:07
bakfiets Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ruigh, Hoogerland en Honig zonder vacansolei
> begeleiding.

laat Hoogerland er maar tussenuit.
Hoogerland zijn matig presteren heeft alles te maken met dat incident in de tour.... nu nog is hij erdoor getraumatiseerd, maar kan het al beter plaatsen. zeg maar een psychologisch probleem dat de prestaties helemaal dwars zat. zonde want he twas een steengoed renner.
Biti 12 mei 2016 20:28
diravi 12 mei 2016 21:09
Welnee, altijd kansloos in de aanval.
Michael B. 12 mei 2016 21:39
Onderstaande renners die beter een niveautje lager kunnen fietsen:
De DNF's en DNS's zijn van dit kalenderjaar (2016).

Albert Timmer: 7x DNF Gewoon zielig, krijg gewoon medelijden met hem, hele seizoen een achterhoede gevecht.
Kai Reus: 5x DNF, 1x DNS, lachertje van het peloton, komt in alles tekort, mentaal nooit meer de oude geworden naar zijn val.
Tim Kerkhof: 7x DNF, rampzalig is nog zacht uitgedrukt, gewoon weer lekker bij de amateurs gaan fietsen.
Reinier Honig: 5x DNF, kan niet klimmen, kleine motor, wordt nooit meer wat.
Koen de Kort: 3x DNF, 1x DNS Heeft praatjes voor 10, maar kan niet klimmen, kan niet sprinten, niet tijdrijden heeft geen inhoudt,
Johhny Hoogerland: DNF in de Amstel Gold Race!, Johnny had toch een natuurlijk te hoog testosteron gehalte (juniorenperiode), heeft ie blijkbaar weinig profijt van.
Tom Leezer: 2x DNF, 1x DNS, bergop een van de slechtste van het peloton, vlakke net voor de bezemwagen, compleet raadsel waarom hij nog prof is.
Roy Curvers: 2x DNF, staat te boek als de captain van de ploeg, voor mij een raadsel waarom, jaja de captain van de bus.
Laurens ten Dam: Toch mooi een gratis (fiets)vakantie gescoord. Leuk dat Strava, ondertussen rijdt hij als een pannenkoek.
Tom Stamsnijder: 1x DNF, Rijdt de Giro, maar eindigt iedere koers steevast op grote afstand net voor de bezemwagen, de knecht die niet kan knechten.
Andre Looij: 4x DNF, komt bergop zwaar tekort, gewoon lekker bij de amateurs gaan fietsen.

3 renners die redelijk rijden, maar het eigenlijk veel beter horen te doen:
Jos van Emden, als je zo hard kan rijden in prologen/tijdritten? Waarom kan je dan niet een keer meespringen in een vroege ontsnapping? Te goed voor al dat geknecht.
Sebastiaan Langeveld, laatste 2 jaar een pak minder dan verwacht, hopen op beter tijden.
Lars Boom: 4x DNF, 1x DNS. Genoeg potentie/talent, kijk liever videutje met zijn vriendin, heeft zich deze winter compleet laten gaan (overgewicht).



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/05/2016 21:42 door Michael B..
Arriere de la course 12 mei 2016 21:54
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> qua pure prestaties naar winst en ereplaatsen, idd
> onder zijn niveau. beroepsernst ontbreken ? neen.
> al eens gedacht dat hij hier vooral in steun moet
> rijden in de meeste wedstrijden ? ik denk dat hij
> dit jaar in het voorjaar opnieuw getoond heeft,
> maar ook helemaal alleen zat en Nibali altijd
> omringt moet blijven, al rijd die achter de
> volgwagens.


Johnny heeft altijd met zn klote vol gereden. In zn Van Vliet periode was het "lachwekkend". Daarna bij vacansoleil is ie in de juiste ploeg terecht gekomen, prima begeleiding op dat gebied.
Linkebal 12 mei 2016 22:09
Ik denk niet dat je iemands kwaliteit direct af kunt lezen aan het aantal DNF's. Iemand die zich de hele koers nuttig maakt voor de ploeg en 10 km voor het einde afstapt is een veel betere renner dan iemand die de hele dag in het wiel hangt en alsnog 160e wordt.
MarcoV 12 mei 2016 22:12
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> De vraag is wie ik een slecht renner vind. Ik vind
> Mareczko nog geen goed renner. Pelucchi ook niet.
> Mareczko en Pelucchi (die naam is terecht ook
> genoemd en daar reageert de immer selectieve Marco
> V. niet op) kennen slechts één kunstje en dat
> vind ik te weinig.

ach ja, wie is er hier selectief ...
Pelucchi dit seizoen 0 zeges en veel DNF's, 27 jaar en meer sprinters in de ploeg.
Mareczko dit seizoen 5 zeges, 22 jaar en in een kleine ploeg. Is het vreemd dat ik ze niet over één kam scheer?
ik maak m'n punt op inhoud, maar je wilt weer dat het om jou gaat ... :-(
Cyclad 12 mei 2016 22:52
En jij wil mijn punt niet zien. Prima natuurlijk, maar daar maak ik een klein puntje van :-)
El Chaba 13 mei 2016 08:56
Biti 13 mei 2016 09:37
diravi Schreef:
-------------------------------------------------------
> Welnee, altijd kansloos in de aanval.

Ook altijd nog veel te fit om na afloop voor de camera praatjes te maken. Als je Koen hoort praten (lees: brallen), denk je dat je te maken hebt met iemand die veel wint en altijd kort eindigt.
Carlos Danger 13 mei 2016 11:25
Johan Boskamp.
Cyclad 13 mei 2016 12:09
Linkebal 13 mei 2016 12:34
Hij staat scherper dan Pelucchi
Velodroom 13 mei 2016 12:43
Mathieu van der Poel, want die haalt een nat pak bij het oversteken.
Michael B* 13 mei 2016 16:22
Biti Schreef:
-------------------------------------------------------
> diravi Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Welnee, altijd kansloos in de aanval.
>
> Ook altijd nog veel te fit om na afloop voor de
> camera praatjes te maken. Als je Koen hoort praten
> (lees: brallen), denk je dat je te maken hebt met
> iemand die veel wint en altijd kort eindigt.

Helemaal mee eens. In Gent Wevelgem was hij de kopman van Giant, maar ondertussen werd hij binnen 2 tellen in de finale weggeblazen. Na afloop zie je hem dan voor de camera verschijnen, net of dat hij heeft gewonnen. Heeft in het verleden ooit samen met Thomas Dekker (dopingridder) een koppeltijdrit gewonnen, leek toen heel wat in zijn mars te hebben, maar die vorm van de belofte categorie (ultimo Rabobank begeleiding) nooit heeft kunnen doortrekken. Koen de Kort reed bij de belofte harder dan hij nu jaren later in de bloei van zijn leven doet... rara hoe kan datspinning smiley sticking its tongue out Ondertussen is hij niet meer dan pelotonvulling, zal wel rondrijden voor een minimum contractje.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/05/2016 16:23 door Michael B*.
Biti 13 mei 2016 21:32
Michael B* Schreef:
-------------------------------------------------------
> Biti Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > diravi Schreef:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Welnee, altijd kansloos in de aanval.
> >
> > Ook altijd nog veel te fit om na afloop voor de
> > camera praatjes te maken. Als je Koen hoort
> praten
> > (lees: brallen), denk je dat je te maken hebt
> met
> > iemand die veel wint en altijd kort eindigt.
>
> Helemaal mee eens. In Gent Wevelgem was hij de
> kopman van Giant, maar ondertussen werd hij binnen
> 2 tellen in de finale weggeblazen. Na afloop zie
> je hem dan voor de camera verschijnen, net of dat
> hij heeft gewonnen. Heeft in het verleden ooit
> samen met Thomas Dekker (dopingridder) een
> koppeltijdrit gewonnen, leek toen heel wat in zijn
> mars te hebben, maar die vorm van de belofte
> categorie (ultimo Rabobank begeleiding) nooit
> heeft kunnen doortrekken. Koen de Kort reed bij de
> belofte harder dan hij nu jaren later in de bloei
> van zijn leven doet... rara hoe kan datspinning smiley sticking its tongue out
> Ondertussen is hij niet meer dan pelotonvulling,
> zal wel rondrijden voor een minimum contractje.

Parijs-Roubaix ging hij toch ook voor zijn eigen kansen? Koen de Kort is typisch zo'n renner die door optimale begeleiding vanaf de nieuwelingen/junioren altijd vooraan heeft kunnen rijden, omdat de rest van het peloton die begeleiding niet kreeg. Dan lijkt het al gauw wat. Als ze dan op een leeftijd zijn dat ze het moeten opnemen tegen een peloton vol met jongens die ook professionele begeleiding krijgen, worden ze weggeblazen. Je kunt dan beter kiezen voor renners met een sterkere motor die meer groeimarge hebben dan van die publiciteitsgeile figuren als De Kort.

Ik ben het helemaal eens met de ergernis over dat altijd voor de camera staan te lullen alsof hij heeft gewonnen. Dat past niet echt bij de "prestaties" die De Kort levert. Hij zal wel een kruiwagen hebben. Met een krui\wagen kreeg hij zijn eerste profcontract en met een kruiwagen zal hij ook nu wel zijn profcontract hebben gekregen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen