Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

99th Giro d'Italia 2016 Etappe 10

Gepost door rustdag 
rustdag 16 mei 2016 10:21




Algemeen Klassement

1(1)BRAMBILLA GianlucaEtixx - Quick Step34:33:04
2(14)JUNGELS BobEtixx - Quick Step0:01
3(13)AMADOR AndreyMovistar Team0:32
4(3)KRUIJSWIJK StevenTeam LottoNL - Jumbo0:51
5(5)NIBALI VincenzoAstana Pro Team0:53
6(4)VALVERDE AlejandroMovistar Team0:55
7(11)DUMOULIN TomTeam Giant - Alpecin0:58
8(10)LANDA MikelTeam Sky1:18
9(8)MAJKA RafałTinkoff1:45
10(12)FUGLSANGJakobAstana Pro Team1:51







Primoz Roglic






Etappe 10 » Campi Bisenzio › Sestola 219km






















finish




Vertrek 11.10


TV: 14:40 sporza

Stream: [www.procyclinglive.com]

Startlijst: [www.procyclingstats.com]







Etappe schema Giro 2016







2016-05-17 Stage 10 - Campi Bisenzio › Sestola 219
2016-05-18 Stage 11 - Modena › Asolo 227
2016-05-19 Stage 12 - Noale › Bibione 182
2016-05-20 Stage 13 - Palmanova › Cividale del Friuli 170
2016-05-21 Stage 14 - Alpago › Corvara (Alta Badia) 210
2016-05-22 Stage 15 (ITT) - Castelrotto › Alpe di Siusi 10.8
Rustdag
2016-05-24 Stage 16 - Bressanone › Brixen-Andalo 132
2016-05-25 Stage 17 - Molveno › Cassano d?Adda 196
2016-05-26 Stage 18 - Muggiò › Pinerolo 244
2016-05-27 Stage 19 - Pinerolo › Risoul 162
2016-05-28 Stage 20 - Guillestre › Sant?Anna di Vinadio 134
2016-05-29 Stage 21 - Cuneo › Torino 163


Brieske 16 mei 2016 10:32
Wat moet die kutknuffel eigenlijk voorstellen?

Groet
diravi 16 mei 2016 10:46
Dat is "Boris", de wurgsexknuffel. Dacht dat je dat wel wist.
Bromertà 16 mei 2016 10:48
Brieske 16 mei 2016 11:05
WoW, die is echt goed Diravi, poe he Pino!

Groet
Arsimo 16 mei 2016 11:07
Het lijkt net alsof een achter-achter-neefje van Oscar Freire voor TLJ is gaan rijden.
zumsteg 16 mei 2016 11:57
Deze laatste 20 km worden spectaculair. 3.5 aan meer dan 9 %, 8 km dalen aan 8.6 % met veel bochten en dan nog 7.5 km aan 5 % naar de finish.

Ik zeg Nibali, met hulp van wat vooruitgestuurde ploeggenoten.

Rustdag bedankt voor het maken van de openingstopics!

(Alleen jammer dat ik dacht dat deze rit vandaag werd verreden.)
Walnoot 16 mei 2016 12:25
Ben ook bang voor de Jungelsen, Brambilla's en Dumoulins dat dit einde van de topnoteringen in het klassement gaat zijn. Kruijswijk, Nibali en Valverde die op de bonificaties gaan beslissen wie er in het roze mag, lijkt me best een leuk vooruitzicht.
JvR 16 mei 2016 12:35
Domoulin heeft al aangekondigd dat hij niet meer voor het klassement zal gaan. Hij wil tijd verliezen en nog een etappe uitkiezen.
diravi 16 mei 2016 12:52
Ik probeerde het niveau van de vraag te benaderen
Cecchini 16 mei 2016 13:01
Dan moet je dus eens een keer out of the box gaan denken. Kortom Dumoulin moet deze etappe juist eens aanstrepen. Kijken wat de rest dan doet Een zinloze aanval kan ook wel eens zin hebben. Aldus de huis, tuin en keuken filosoof Cecchini, die het werk van Andere Peter tot zijn favoriete literatuur rekent.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/05/2016 13:05 door Cecchini.
MarcoV 16 mei 2016 13:01
Ik vraag me meer af waarom ze elke dag een Pet Shop Boys muziekje draaien op het podium ...
Bromertà 16 mei 2016 13:26
Tis wellicht Goedkoop, maar'k ben meer voor Andere Tijden. Het pisbak oeuvre dat aanschurkt tegen het semi autobiografische genre heeft me nooit kunnen bekoren. Harakiri blijft vooralsnog de kleine uitzondering, maar da's ook steeds meer een anachronisme aan 't worden. Il Giro neigt de blik in de toekomst ook in die richting te verplaatsen. Veni vidi fuji.
Over een tik van de molen gesproken. Kdenk wel datjuh nunpunt hep.
Brieske 16 mei 2016 13:27
Sommige dingen zijn nou eenmaal te hoog gegrepen, accepteer dat!

Groet
Luijt 16 mei 2016 13:59
Dat is gewoon om een kut te knuffelen.
Luijt 16 mei 2016 14:01
Hij wil tijd verliezen. Gadverdamme. Zout dan ook maar op.
Marcos 16 mei 2016 18:25
Tsatevich uit koers gezet door Katusha

Quote

Team KATUSHA has decided to take its rider Alexey Tsatevich out of the Giro d’Italia 2016 after yesterday’s incident at the individual time trial around Chianti. Alexey Tsatevich seriously violated the rules of riding an individual time trial by drafting on the wheel of another rider for a very long time.

The UCI race commissaires decided to penalize Alexey Tsatevich, according to UCI Article 12.1.040/40.1 (Failure to respect regulation distances and gaps between riders [slip-streaming]) with 100 CHF fine and 6 minutes 48 seconds penalty in the stage classification. Team KATUSHA however judged that this measure was not enough for such poor and unacceptable behavior and pulled the rider out of the race.

- First of all, on behalf of Team KATUSHA, I would like to apologize for Alexey Tsatevich’s behavior during the time trial. The way Tsatevich rode yesterday’s stage was absolutely unacceptable. First of all, he broke the clear rule, known by every professional rider. In addition, he also showed a great lack of respect for his rival, the rider who caught him on the course. Moreover, he absolutely ignored the team plan for the day, provided and requested by the sports director. His behavior has a huge and negative impact on the image of cycling in general and Team KATUSHA in particular. Accepting the commissaires penalty was not enough for us; we had to take more severe measures. It is not easy to enter the second week of the race with just 8 riders, but I am convinced we’ve made the right decision, - said sports director Dmitry Konyshev.
PVW 16 mei 2016 18:29
Zo hé das een duidelijk statement. Hier wordt steeds maar geroepen dat ze zo frauduleus zijn daar in Rusland, maar ze hebben dus wel degelijk een ondergrens.

(Al is dit een veel duidelijker regel dan de anti-doping boekwerken)
Walnoot 16 mei 2016 19:05
Interessant. Overigens nog aardig wat ploegen met de voltallige negen man in koers, en slechts twee ploegen met twee renners out, en geen enkele met meer opgaves dan twee. Ziet er in de Tour meestal wel wat anders uit na anderhalve week koers volgens mij..
Sub Culture 16 mei 2016 19:17
Opvallend weinig valpartijen ook.
Is nu eenmaal een pak ontspannender koersen in zo'n Giro dan de hektische Tour.
JW 16 mei 2016 19:22
Wellens slaagde er afgelopen week op knappe wijze in om eerst 15 minuten achterstand te boeken, waarna hij van rose trui Dumoulin advies kreeg om ten aanval te trekken. Hij was immers nog lekker fris. De zegen van de ploeg rose trui leverde hem een bonus op van 8 minuten, waarvan hij op de streep nog een fractie overhield. Er zijn prikkers die het een geweldige prestatie vinden. Daar hoor ik niet bij. Iemand die in een meerdaagse ronde de meeste dagen niet meedoet aan de koers vind ik een anti-renner. Zonde als die, dankzij zijn extra rustdagen, een mooie bergetappe wint. De mooie bergetappes zie ik heel wat liever betwist door de besten in het klassement, in een gevecht om tijd te winnen op concurrenten. Daar zijn ze volgens mij ook voor bedoeld......

Dumoulin wil nu dit kunstje gaan nabootsen. Morgen vol in de remmen, en in de dagen daarna hoopt hij ook onbelemmerd weg te mogen rijden. Liefst samen met Wellens, waarschijnlijk.... Dumoulin, de nummer 7 van het algemeen klassement, die morgen de etappe rijdt met als doel met dikke achterstand binnen te komen...
Helemaal eens met Luijt: "Gadverdamme. Zout dan maar op !".
Sub Culture 16 mei 2016 19:28
Die Italianen smeren dingen in hun haar met als hoofdbestanddeel negerzaad.

Jullie hebben dit niet van mij hé.
Frederik D. 16 mei 2016 19:36
Dumoulin heeft last van zijn zitvlak. OK, zeer vervelend en wellicht een aanslag op je kunnen. Maar goed staan in het klassement en het klassement opgeven is slap.

Kan Brambilla de Giro winnen?
El Chaba 16 mei 2016 19:54
Arriere de la course 16 mei 2016 19:59
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dumoulin heeft last van zijn zitvlak. OK, zeer
> vervelend en wellicht een aanslag op je kunnen.
> Maar goed staan in het klassement en het
> klassement opgeven is slap.
>
> Kan Brambilla de Giro winnen?


Duidelijk nog nooit last van je zitvlak gehad.
Rudy t. 16 mei 2016 20:01
Volkomen terecht wmb maar ook heel wrang. De helft van de renners deed dit. Gevolg van jarenlang teveel tolereren als het om aanhangen en stayeren gast. De Rus wordt nu gestraft omdat de camera de giant man volgde.
Walnoot 16 mei 2016 20:01
Nee, dat kan Brambilla zeker niet. En Dumoulin gaat afstappen als hij echt een pijnlijk reet heeft. Ooit weleens geprobeerd met pijn een fucking lange beklimming tot boven de sneeuwgrens te rijden? Kan je verklappen, is niet leuk. En we gaan nog wel wat bergen krijgen. Nog fucking veel zelfs. Er zitten er veel in de Giro namelijk, en we hebben tot nu toe nauwelijks een serieuze col gehad.
Velodroom 16 mei 2016 20:33
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ooit weleens geprobeerd met pijn een
> fucking lange beklimming tot boven de sneeuwgrens
> te rijden? Kan je verklappen, is niet leuk.

Ik heb Walnoot goeddoeme toch onderschat.
Cecchini 16 mei 2016 20:36
Zo daar komt de ware Dumoulin hater weer boven water. Een man die vorig jaar wielerminnend Nederland in zijn ban hield met zijn weergaloos optreden in de Vuelta, de Nederlandse wielrerprofessional met veruit de meeste zeges in de World Tour, deze Giro al 6 keer in het roze reed, een etappe won, en in andere etappes 2e en 4e werd en ook nog eens zorgde voor het meest beklijvende moment van deze Giro door de Italiaanse matador een koekje van eigen deeg te geven. Kortom Nederlands uithangbord in één van de Grote Rondes.

Dan komt hij vóór deze Giro met de mededeling dat hij niet meedoet voor het AK, en wordt als er enquêtes zijn van de categorie "kan Dumoulin deze Giro winnen?" dan zijn het de JW's van dit forum die elke gedachte daaraan compleet belachelijk vinden, omdat Dumoulin vooraf zelf dat al niet tot de mogelijkheden rekende, en nu is het vleesgeworden fatsoen dat JW heet, degene die hier zegt dat die klootzak maar moet "opzouten" omdat hij nog een kans wil maken op nog een etappezege.. Het scheelt er nog aan, dat hij Dumoulin nog geen geitenneuker noemde.
Leon 16 mei 2016 20:47
MarcoV Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vraag me meer af waarom ze elke dag een Pet
> Shop Boys muziekje draaien op het podium ...

Ik ook, want die leven toch nog allebei?
Het viel mij vorige week namelijk veel meer op dat ze een nummer van Bowie (Heroes) en van Prince (1999) draaien bij de rode en blauwe trui. Dus vroeg ik me af wat ze bij die andere truien uit de speakers laten schallen.
JW 16 mei 2016 20:54
Oeiii...dat is een hele mond vol.

By the way...
Een goeie Dumoulin kan morgen gewoon gaan voor etappewinst. Ik zie hem graag winnen.
Maar een Dumoulin die ZEVENDE staat na ruim een week Giro, en die zich dan express op dikke achterstand wil laten rijden om dan het spelletje Wellens te kunnen spelen, die Dumoulin schaam ik me een beetje voor.... Daarvoor heb ik overigens geen scheldwoorden etc. nodig.
Cecchini 16 mei 2016 21:01
MarcoV 16 mei 2016 21:04
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oeiii...dat is een hele mond vol.
>
> By the way...
> Een goeie Dumoulin kan morgen gewoon gaan voor
> etappewinst. Ik zie hem graag winnen.
> Maar een Dumoulin die ZEVENDE staat na ruim een
> week Giro, en die zich dan express op dikke
> achterstand wil laten rijden om dan het spelletje
> Wellens te kunnen spelen, die Dumoulin schaam ik
> me een beetje voor.... Daarvoor heb ik overigens
> geen scheldwoorden etc. nodig.

ja hoor, Wellens is natuurlijk net de renner die het verdient onderuit de zak te krijgen, maar niet heus.
Wordt wel een beetje azijnerig hier, iemand met een totaal door feiten ontkrachte negatieve Gilbert obsessie, iemand met een al heel grijs gedraaide Vanmarcke plaat, en JW die niet tegen Wellensen kan.

Nog koersliefhebbers in huis?
Quarantanove 16 mei 2016 21:14
Eens Checchini.
Wil er nog aan toevoegen dat Dumoulin , al zou ie morgen afstappen , nu al voor zijn sponors heel wat meer publiciteit heeft gescoord dan dat Kruiswijk dat zou doen als die kleurloos 5e zou worden in het eindklassement van deze Giro.
Tinuz 16 mei 2016 21:14
Als Dumoulin teveel geblesseerd is houdt het op. Moeilijk in te schatten.
Zomaar je laten lossen heb ik ook een hekel aan, dus als Dumoulin in orde is adviseer ik hem dringend gewoon voor het klassement te blijven gaan.
JW 16 mei 2016 21:23
Als Dumoulin last van zijn blessure heeft zal niemand hem verwijten als hij afstapt. Even min valt hem wat te verwijten als hij daardoor tijdverlies oploopt.

Maar de zin "Dumoulin wil graag nog een etappe winnen en dan moeten de klassementsrenners hem wel laten wegrijden." bevalt me als liefhebber van een mooie koers niet echt.

Ik zie liever dat de besten van de koers in de belangrijke etappes onderling voor de winst strijden dan dat dit gevecht ver achter een kopgroep met onbelangrijke vluchters plaats vindt. Waarbij je dan ook nog de kans loopt dat er maar weinig beelden zijn van de strijd tussen de klassementsrenners.
Velodroom 16 mei 2016 21:37
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Oeiii...dat is een hele mond vol.
>
> By the way...
> Een goeie Dumoulin kan morgen gewoon gaan voor
> etappewinst. Ik zie hem graag winnen.
> Maar een Dumoulin die ZEVENDE staat na ruim een
> week Giro, en die zich dan express op dikke
> achterstand wil laten rijden om dan het spelletje
> Wellens te kunnen spelen, die Dumoulin schaam ik
> me een beetje voor.... Daarvoor heb ik overigens
> geen scheldwoorden etc. nodig.

Zo zou elke wielerliefhebber er over moeten denken. Nu komt echter ineens de blessure om de hoek kijken en weet de "denker" Dumoulin, dat het zinloos is nog te veel ambities te hebben. Dus verandert hij noodgedwongen van strategie. Geen all-out strategie meer, maar temperen en hopen (wellicht tegen beter weten in) dat het later weer zo goed gaat, dat hij weer kan meedoen.

En dan kun je daar in meegaan, want je kunt niet van elke renner (zeker de minder bedeelden) verwachten, dat deze altijd tot het gaatje gaat.

Wat me wel intrigeert is het waarom van het weer tijdelijk moeten passen. Nu is het weer een typische wielerblessure.

Is Tom Dumoulin nu zo "verdomd eerlijk" door uiteindelijk zijn reden voor het minder presteren (alhoewel, dat hier natuurlijk heel relatief is, ain't it Cecchini?) prijs te geven en houden anderen in vergelijkbare omstandigheden toch liever hun kaarten onder tafel òf is Dumoulin toch gevoeliger, dan we voor the Next Big Thing zouden willen wensen? Misschien toch wat minder denken? Moeten we Tom wellicht nog wat meer tijd gunnen, nog vaker jeurig laten worden.

Overigens, op dit forum opereren gelukkig maar één Cecchini en één JW. Hoe kun je anders uniciteit voorwenden? grinning smiley
PVW 16 mei 2016 21:41
Wat rekenen we eigenlijk tot het zitvlak bij een wielrenner? Nooit (echt hinderlijk) last van mn kont gehad, maar iets meer naar voren daarentegen... Misschien alleen mijn persoonlijke ervaring/zwakke punt, of mogelijk heeft Tom ook last van zeg maar het freire euvel? Kan me voorstellen dat je daar in ietwat verdekte termen over praat met de pers.
Arriere de la course 16 mei 2016 22:12
PVW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat rekenen we eigenlijk tot het zitvlak bij

Perineum lijkt me het meest waarschijnlijk
Bromertà 16 mei 2016 22:13
Dumoulin mag van mij elke dag in het wiel van die Belg met dat babybilletjesgezicht gaan hangen om 'm in de laatste meters kansloos achter zich te laten. Zien we meteen het klassenverschil.
merijntje mortirolo 16 mei 2016 22:23
-
Hiero!

De zwijgers zijn waarschijnlijk de koersliefhebbers.
De zeikerds zijn hoogstwaarschijnlijk de kneuzen.

HUP Tim, Tom en Tosh!

(Ennuh: HUP Walnoot, Velodroom en Bromertà!)
Sub Culture 16 mei 2016 22:28
Het zit Dumoulin niet mee.
Had iemand deze al gemaakt?
Zo nee, puntjes op 10 graag.
of neen, doet maar niet.
zumsteg 16 mei 2016 23:23
Zou er geen kont aan vinden als Dumoulin bewust achterstand op loopt om op zijn Wellens' een etappe te kunnen winnen.
JdB 16 mei 2016 23:29
Er staat ook dat hij het team plan niet volgde (waarschijnlijk opdracht gehad zich te sparen). Dat lijkt me meer de reden om hem er uit te zetten.
Rudy t. 17 mei 2016 00:00
Beter sparen kon niet volgens mij
Andere Peter 17 mei 2016 01:36
Luijt en JW leveren de over-de-top-reacties van de teleurgestelde supporter. Dumoulin zegt in dat interview trouwens nergens dat hij tijd wil verliezen. Hij zegt dat hij tijd moet en gaat verliezen. Waarbij 'moet' voorwaardelijk is voor wat er een zin later volgt: om de kans te krijgen andere doelen na te streven. Op de vraag of hij morgen de bus opzoekt maakt hij vooral duidelijk dat hij waarschijnlijk niet anders kan.

Een klassementsdoel was voor Dumoulin nooit reëel. Voor een Dumoulin met een hevige blessure is dat al helemaal uit beeld. Wie na de laatste dagen nog steeds vastklampt aan het idee van Dumoulin met een klassementsdoel, heeft een plaat voor zijn kop.

Ik vind het alleen maar te prijzen dat hij nadenkt over een andere manier van koersen.
Prikdude 17 mei 2016 08:04
Conclusie: die blessure kont (die tikfout laat ik maar staan zitten) Dumoulin gelegen. Anders zou hij hier nog worden uit gemaakt voor een over het renpaard getilde Kittel. Wat is immers kwalijker, uitzicht hebben op een uiteindelijke podiumplek in de Giro en deze te grabbel gooien omdat je een TIJDRITJE over een paar maanden wil winnen of een rit meer winnen dan Dumoulin al deed, tevens roze dragem en uitstappen omdat je dondersgoed weet dat je verder in het verhaal toch niks uit in de melk KAN brokkelen?

Het zit die Dumoulin wel mee eigenlijk, stel je voor dat een paar koersmoralisten hem hier hadden gescalpeerd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 08:04 door Prikdude.
MarcoV 17 mei 2016 08:18
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Een klassementsdoel was voor Dumoulin nooit
> reëel. Voor een Dumoulin met een hevige blessure
> is dat al helemaal uit beeld. Wie na de laatste
> dagen nog steeds vastklampt aan het idee van
> Dumoulin met een klassementsdoel, heeft een plaat
> voor zijn kop.

Pffff. Als een klassementsdoel nu al nooit reëel was, hoe irrieel was het dan wel niet bij andere mogelijkheden? Of van andere renners die achteraf in de top 10 blijken te staan? Leg me uit waarom speculeren over een klassement voor Dumoulin niet reeel was, ook Valverde en Nibali deden het.
En die plaat voor koppen. Gisteren stoorde ik me al dat er rondom dit onderwerp geschreven moest worden over 'gezond realisme dat menigeen vreemd is', nu hebben de mensen hier 'een plaat voor zijn kop'. Als een Nederlander goed in het klassement staat, komen er blijkbaar reflexen bij sommigen op om eens even goed de les te lezen.
Dan liever een nooit reeel geweest zijnde prikkert zonder gezond realisme met een plaat voor m'n kop.
ton duk 17 mei 2016 08:56
Quarantanove Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens Checchini.
> Wil er nog aan toevoegen dat Dumoulin , al zou ie
> morgen afstappen , nu al voor zijn sponors heel
> wat meer publiciteit heeft gescoord dan dat
> Kruiswijk dat zou doen als die kleurloos 5e zou
> worden in het eindklassement van deze Giro.

Kruiswijk werd vorig jaar natuurlijk niet bepaald kleurloos 7e in de Giro en zorgde toen zelfs voor een licht Girokoortsje...wat TLJ toen wel kon gebruiken na weer een mislukt klassiek voorseizoen ( waar is mijn grijze plaat)....

TLJ rijdt tot nu toe een zeer opmerkelijk en sterke Giro...Trainingskamp Tenerife is tot nu toe zeer nuttig gebleken. We ( Ger en ik) hopen nu op de typische 3e week van Kruijswijk wat TLJ wel kan gebruiken na weer een mislukt klassiek voorjaar (minus Groenewegen)

gr
Andere Peter 17 mei 2016 09:21
Als een klassementsdoel nu al nooit reëel was, hoe irrieel was het dan wel niet bij andere mogelijkheden? Ik snap die zin niet hoor. Het zal wel aan mij liggen.

Maar een klassementsdoel (ik denk dan aan podium) was voor deze Giro nooit reëel omdat Dumoulin dit zelf aangaf. Omdat hij zich er niet voor heeft voorbereid. Hij is niet klaar voor het hooggebergte. Dan kun je er best nog een oogje op hebben na zo'n proloog en een paar sterke dagen. Soms staat iemand er ineens zonder perfect uitgekiende voorbereiding. Maar ook toen was het geen reëel doel. Daar ga ik niet over, maar Dumoulin zelf. Wie nog altijd aan dat irreële doel vasthoudt na twee zwakke dagen en een zitvlakblessure, die laat de realiteit onvoldoende tot zich doordringen.
Andere Peter 17 mei 2016 09:25
Hij heeft geen uitzicht (meer) op het podium. De zitvlakblessure is de aanleiding om het oogje op het klassement te laten varen, maar niet de oorzaak. De oorzaak is de voor dit seizoen uitgestippelde koers met als hoofddoel dat ene TIJDRITJE.

Nu vind ik Girowinst ook mooier dan Olympisch goud. Maar kansrekening speelt ook een rol en de beste man gaat zelf over zijn prioriteiten.
Andere Peter 17 mei 2016 09:29
Als een Nederlander goed in het klassement staat, komen er blijkbaar reflexen bij sommigen op om eens even goed de les te lezen.

Die opmerking is toch eigenlijk wel de bloody limit. Het lijkt mij andersom te zitten. Een Nederlander in het roze doodt de realiteitszin bij de dagdromers. Maar vooral: het zijn hier Luijt en JW die zich permitteren om Tom Dumoulin de les te lezen. Ik neutraliseer dat een beetje.
Luijt 17 mei 2016 09:37
Bromertà 17 mei 2016 09:41
Ach en wee, het gebied tussen balzak en poepgaatje, want daar praten we over, zou het beste met heel veel aandacht door een deskundige onder de loep genomen moeten worden. Mijn eerste gedachte gaat richting het koele Noorden, waar een kloeke Friezin, niet alleen liefhebber van de zittende inspanning maar bovendien een haarscherp analyticus van dit kwetsbare en zeer eigenaardige o zo specifieke gebied.
Haar naam ben ik even kwijt. De geïnteresseerden zouden haar misschien nog kennen van een paar optredens bij Pauw. Ze is blond, heel blond en zwanger. Geweest, of in ieder geval dik gemaakt, inclusief aankondiging en viering of zoiets. Afijn, zie maar. Hoe dan ook, Tom heeft heel veel liefde nodig. Houden we daar wel genoeg rekening mee?

Ooit had ik een meisje, dat met stok achter een veel te klein balletje aanrende, als hobby, met dezelfde naam. Nou ja hebben, we oefenden veel op de grote verdwijntruc en het het vierbenige beest, dat alles doet vergeten. Maandenlang tot vroeg in de ochtend, waarbij het verhaal van Ballerini verschrompelt tot een schrale bedoening, maar da's een heel ander en nogal lang verhaal. Maar het kont in de buurt hè?

Verder gaatik vanmiddag luisteren wat Renaat en José over de of het perineum te vertellen hebben.
Luijt 17 mei 2016 09:44
O ja, daar komt het publicitietsargument weer.

5e in het AK van deze Giro zou een prestatie zijn waar ik mijn pet diep voor afneem en die natuurlijk hoger moet worden aangeslagen dan de paar dagen roze van Dumoulin.

Of dat dan Dumoulin of Kruijswijk wordt die 5e wordt maakt mij niet uit. Allebei mooie renners.
Luijt 17 mei 2016 09:47
Beste man, ik zeg ook nergens dat Dumoulin heeft laten weten zich te laten afzakken om nog een etappe te winnen. Ik heb niet meer gezegd dan dat mij die manier van koersen niet aanstaat.

Ik ben wel teleurgesteld overigens, maar dan vooral omdat een kennis van me afgelopen zaterdag 28/100 van een seconde eerder boven was op de Oude Holleweg.

Groet, Luijt
Luijt 17 mei 2016 09:48
Ik lees niemand de les, hooguit jou omdat je niet kan lezen kennelijk.

Hup Tom, ik hoop dat je nieuwe benen vindt!
Luijt 17 mei 2016 09:49
Heb het wel van jou. Dank Sub!
Luijt 17 mei 2016 09:53
Dumoulin heeft zijn seizoen nou eenmaal afgestemd op de OS.
Ik had liever gezien dat hij de Vuelta-lijn had doorgetrokken en alles had gericht op het winnen van grote ronde. Helaas is dat niet zo.
Wat ik wel zorgwekkend vind is dat hij nog niet 1 tijdrit zo dominant heeft gereden als vorig jaar.
Luijt 17 mei 2016 09:56
Het kont zeker in de buurt in de buurt van de kont!
Ron Meijers 17 mei 2016 10:31
Da's misschien juist positief met het oog op pieken (en dalen).
Andere Peter 17 mei 2016 10:41
Quote
Luijt
Hij wil tijd verliezen. Gadverdamme. Zout dan ook maar op.

Je neemt hier als feit aan dat hij tijd zou willen verliezen. En je verbindt daar een steviger oordeel aan dat jou die manier van koersen niet zo aanstaat.

En mijn interpretatie is dat je met die strekking wel degelijk de renner de les leest. Als ik dat verkeerd interpreteer, dan lees ik niet slecht, maar dan schrijf jij slecht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 10:42 door Andere Peter.
Prikdude 17 mei 2016 10:44
Was dat die met die vagina trol?
Bromertà 17 mei 2016 10:57
Kga dannie glashard lopen te ontkennen. Maar lachen wassut wel toenik dit las:

'Capabel én een vagina? Maak er gebruik van'

Een bonobo zou voor minder, niet dan?
El Chaba 17 mei 2016 11:04
Zie je eigenlijk wel tegen wie je ingaat? #zinlozemissie
El Chaba 17 mei 2016 11:04
Zie je eigenlijk wel tegen wie je ingaat? #kanslozemissie
Eazster 17 mei 2016 11:25
Is het gek als je zowel met Andere Peter ,Cechinni ,Luijt en JW tegelijkertijd eens bent? It's gettin closer The Best of Both Worlds.
Eazster 17 mei 2016 11:28
Publicitair gezien heeft Tom Nederland weer wat op z'n kop gezet in de Giro. Wil niet zeggen dat als Kruiswijk zo mooi voor dat Klassement blijft vechten deze het stokje niet over zal nemen. Dan zal de Giro koorts zich echt wel overhevelen op zijn klassementsambities.
Luijt 17 mei 2016 11:34
O schiet dat niet niet op. Wist ik niet.
Luijt 17 mei 2016 11:40
Ik schrijf inderdaad waardeloos en dank voor de terechtwijzing!
Luijt 17 mei 2016 11:42
Ja dat is gek. Kom op man, keuzes maken!
El Chaba 17 mei 2016 11:48
Bij deze.

Groet van je oude prikidool, Lucas..
Slimmerd 17 mei 2016 12:08
Inmiddels is de koers ook begonnen en rijdt men op de eerste col van de dag, de kopgroep lijkt nog niet geformeerd en dus is het tempo hoog. Een eerste bus lijkt zich daarom nu al te vormen, erg vroeg in de etappe en waarschijnlijk hopend dat de ontsnapping snel weg is, zodat men misschien nog kan terugkeren.

Inmiddels proberen Bongiorno en Visconti weg te komen
Clavan 17 mei 2016 12:18
Landa al gelost?!
Slimmerd 17 mei 2016 12:19
Volgens diverse Twitterberichten reeds op 3 minuten achterstand inderdaad
Arsimo 17 mei 2016 12:21
Als Kruijswijk reeel uitzicht op podium heeft en tot het einde blijkt houden in de laatste week dan zal de aandacht best flink worden.

Tenslotte is het nog steeds van 1990 geleden dat een Nederlanders het podium haalde in een grote ronde. "We" waren er een paar keer in de buurt maar het is nog steeds 25 jaar lang niet gelukt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 12:21 door Arsimo.
Arsimo 17 mei 2016 12:22
Serieus? Is-ie ziek? Of gevallen?

Lees nu dat het materiaalproblemen zouden zijn. Dan komt-ie wel terug neem ik aan.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 12:25 door Arsimo.
Slimmerd 17 mei 2016 12:23
Visconti kwam als eerste boven op de eerste col, waar Wellens ook nog mee wilde sprokkelen en als 2e voorbij kwam. Bongiorno lijkt dus alweer achteruit geslagen
Slimmerd 17 mei 2016 12:23
Nog niks over gelezen/gehoord

Je loopt toch geen 3'00 op na materiaalproblemen, of moest hij zijn fietcomputertje nog gaan ophalen in het hotel?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 12:33 door Slimmerd.
zumsteg 17 mei 2016 12:31
Ik vind deze reactie wel behoorlijk off-topic.
El Chaba 17 mei 2016 12:31
Lees al van zes minuten achterstand op twitter.
Slimmerd 17 mei 2016 12:32
Visconti, Boem en Niemiec rijden 32'' voor het peloton.

Als Landa al op 6'00 rijdt krijgen we een DNF-je lijkt me, lijkt veel op Van Garderen vorig jaar in de Tour.
Slimmerd 17 mei 2016 12:35
Van de Twitter van Sky:

Difficult start for Mikel Landa at the #Giro today. He was distanced on the 1st climb and the team’s trying to pace him back right now.
Inigo 17 mei 2016 12:49
Jammer voor de spankracht deze Giro...
Clavan 17 mei 2016 12:50
Verkeerd zakje opgehangen?
Linkebal 17 mei 2016 12:52
Feest in huize Poels dus
Remko 17 mei 2016 12:55
en Tom nog niet gelost?
Slimmerd 17 mei 2016 13:03
Inmiddels op de 2e col van de dag:

Visconti, Boem, Niemiec

Cunego, Ciccone, Atapuma op 2.09

Rovny en Zoidl op 2.30

Peloton op 2.50

Groep Landa (laatst gemelde verschil) op 6.50.
myrd 17 mei 2016 13:04
Volgens de NOS live blog al 9 minuten.
Bromertà 17 mei 2016 13:10


Landa zakt door 't ijs, volgens Sporza. Sky tast in 't duister en zoekt verklaring.
Slimmerd 17 mei 2016 13:31
MarcoV 17 mei 2016 13:32
‏@TeamSky
Unfortunately Mikel Landa has been forced to abandon the #Giro through illness. We will provide more details as soon as we have them.
Kuiperinho 17 mei 2016 13:37
Jezus, opgave van de topfavoriet. Dit wordt een hele open Giro. Tenzij Nibali zijn oude benen gaat vinden uiteraard.
ton duk 17 mei 2016 13:43
Kuiperinho Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jezus, opgave van de topfavoriet. Dit wordt een
> hele open Giro. Tenzij Nibali zijn oude benen gaat
> vinden uiteraard.

Vaak gebeurt dat bij Astana na een rustdag.....
gr
Slimmerd 17 mei 2016 13:51
Duidelijk dat Etixx niet zomaar de roze trui wil afgeven, het koptrio (Visconti, Boem en Niemiec) krijgt niet veel ruimte. De voorsprong is 3'31. Overigens rijden op 1'32 van de kopgroep Damiano Cunego, Guillaume Bonnafond, Riccardo Zoidl, Georg Preidler, Ivan Rovny, Giulio Ciccone, Darwin Atapuma, Igor Anton, Egor Silin en Nathan Brown
Arsimo 17 mei 2016 13:53
Lullig voor Landa, maar kansen op podium voor Kruijswijk stijgen wel aanzienlijk zo. Het aantal serieuze kandidaten op de twee plekken voor hem neemt wel flink af zo. (Dumoulin geen Giro-klassementsbenen dit jaar, glibberende Zakarin, zieke Landa, Uran die niet meer kan tijdrijden, wie vergeet ik?) #doodbrood
Velodroom 17 mei 2016 13:56
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
Mijn eerste gedachte gaat richting het koele Noorden, waar een
> kloeke Friezin, niet alleen liefhebber van de
> zittende inspanning maar bovendien een haarscherp
> analyticus van dit kwetsbare en zeer eigenaardige
> o zo specifieke gebied.
> Haar naam ben ik even kwijt.

Broeder, je mag gerust haar naam uitspreken. Jij bent echt niet haar enige "lover". Ik zag zonet 4375 vind ik leuks.
Ik mag blij zijn als ik er hier ja hoeveel eigenlijk weet te halen.
Nynke de Jong, die over de 18-jarige Max zegt, toen wist ik net hoe ik mijn wenkbrauwen moest epileren.
Wat een wijsheid.
Clavan 17 mei 2016 14:01


Gister stiekem een worstje meegepikt, Mikel?
Fashionisto 17 mei 2016 14:10
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lullig voor Landa, maar kansen op podium voor
> Kruijswijk stijgen wel aanzienlijk zo. Het aantal
> serieuze kandidaten op de twee plekken voor hem
> neemt wel flink af zo. (Dumoulin geen
> Giro-klassementsbenen dit jaar, glibberende
> Zakarin, zieke Landa, Uran die niet meer kan
> tijdrijden, wie vergeet ik?) #doodbrood

Peraud z'n gezichtsverlies en klein duimpje Pozzovivo die ook de overtuiging mist.
merijntje mortirolo 17 mei 2016 14:13
Brambilla komt morgen 'thuis' (hij woont in Tezze sul Brenta, op zo een 25 km van de streep) en willur alles aandoen om daar in het roze te verschijnen.

Gianluca Brambilla è motivatissimo e continua a sognare: «Mi piacerebbe portare questa maglia a casa mia, ci arriviamo domani, farò di tutto per riuscirci».

(Van tuttobiciweb.it en lecconotizie.com).
Slimmerd 17 mei 2016 14:19
Inmiddels de voorsprong van het koptrio naar 5'05, Visconti nu virtueel leider.

De achtervolgers rijden nog altijd op 1'40
Von Kármán 17 mei 2016 14:43
Boem heeft zich opgeblazen
Carlos Danger 17 mei 2016 14:46
Slimmerd 17 mei 2016 14:47
Nog 80 km, Visconti en Niemiec rijden nog 1'08 voor de achtervolgers en het peloton op 5'33
Von Kármán 17 mei 2016 14:48
De boem onbedoeld te vroeg afgegaan. Frikadel! Bal gehakt! Ze moeten me ook altijd hebben. Ik heb ook altijd pech.
Luijt 17 mei 2016 14:52
Lucas = El Chaba/El Chaba = Lucas?????
Dirty Luke!
Ik val van de ene verbazing in de andere......

Ik dacht dat je terug gekomen was als AP!
Slimmerd 17 mei 2016 14:52
De tickers waren ook altijd niet even correct blijkbaar, wanneer de achtervolgende kroeg Boem opraapt, blijkt daar namelijk ook Pirazzi aanwezig te zijn
Luijt 17 mei 2016 14:54
Wij weten wel hoe dat komt, toch?
Slimmerd 17 mei 2016 14:55
Die achtervolgende groep bestaat dus uit:

Boem, Pirazzi, Ciccone, Cunego, Bonnafond, Atapuma, Brown, Preidler, Silin, Zoidl en Rovny.

Zij rijden op 45'' en de achterstand van het peloton vliegt nu naar 6'15.
Slimmerd 17 mei 2016 14:56
Anton die dus eerder werd genoemd, zit niet in de achtervolgende groep
Rudy t. 17 mei 2016 15:02
Mobistar staat derde in het ak en ze hebben mss wel de grote favoriet voor de eindzege. Opvallend dat Visconti er dan zo voor gaat rijden.

Zou dat het plan zijn?
Pyama 17 mei 2016 15:09
Boem dus gewacht om zo Pirazzi naar voren te rijden?
Alles overigens samen (vooraan).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 15:09 door Pyama.
Von Kármán 17 mei 2016 15:20
Tutti pazzi per Pirazzi wel virtueel in het roze, met dus twee teamgenoten mee. Op de eerste categorie col liggen 35 punten zo, dus Pirazzi kan de triple pakken met enige fantasie.
Slimmerd 17 mei 2016 15:48
Nog 41km voor de twaalf koplopers, Boem is daar ook al verdwenen, met 4'33 voorsprong
Slimmerd 17 mei 2016 16:30
Dumoulin kan niet meer volgen op 20km van de streep.

Preidler op kop, nog 18km dus nog twee lastige op deze col van 1e categorie. Achtervolgers op 20", peloton olv Astana op 3'30
Slimmerd 17 mei 2016 16:37
Doorkomst op Pian del Falco:
1. Cunego
2. Ciccone
3. Pirazzi

Vormen de kopgroep
Slimmerd 17 mei 2016 16:38
Daarachter nog de 8 andere vluchters, Niemiec heeft onderaan al laten lopen. Geen beeld op hoeveel die rijden, maar denk tussen de 30" en 45"
Slimmerd 17 mei 2016 16:40
Scarponi, Fuglsang, Nibali, Amador, Valverde, Kruijswijk, Ulissi, Firsanov, Chavez, Majka, Uran, Formolo, Jungels, Pozzovivo en Zakarin op 2'34



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 16:40 door Slimmerd.
Slimmerd 17 mei 2016 16:41
Doorkomst van Brambilla tot op heden niet in beeld, reed tezamen met Hesjedal
Slimmerd 17 mei 2016 16:43
Vooraan een verkeerde bocht van Cunego en Pirazzi, Ciccone dus alleen voorop. Bij de favorieten zet Amador de boel onder druk in de afdaling
Slimmerd 17 mei 2016 16:46
Kruijswijk slipt in de bocht en weet overeind te blijven door Majka te raken, die ook overeind blijft
Slimmerd 17 mei 2016 16:47
Brambilla weer terug in de groep der favorieten
Slimmerd 17 mei 2016 16:47
Nog 7.5km voor Ciccone en dus de slotklim voor de boeg
Slimmerd 17 mei 2016 16:50
Hesjedal, Anton en Henao ook weer terug bij de favorieten.

Amador nog altijd voor, dus Brambilla rijdt op kop van de groep
Slimmerd 17 mei 2016 16:52
Nog 5km voor Ciccone, roze trui zou op 2'00 rijden, onduidelijk waar andere zitten.

Rovny op 21" eerste achtervolger
Slimmerd 17 mei 2016 16:53
Atapuma, Brown, Cunego en Visconti op 48"
Brieske 17 mei 2016 16:53
Heet hij echt Djoengels?

Groet
Slimmerd 17 mei 2016 16:55
Amador rijdt 40" voor de groep roze trui en zou leider kunnen worden
Slimmerd 17 mei 2016 16:58
Astana lijkt ook niks te doen tegen Amador, leggen alle druk bij Etixx, maar Amador loopt steeds verder uit en komt zo Visconti nog tegen als hulp
Slimmerd 17 mei 2016 16:59
Brambilla geeft af en laat lopen, Jungels gaat nu zelf versnellen
Slimmerd 17 mei 2016 17:00
Nog 1km voor Ciccone
Walnoot 17 mei 2016 17:01
Yep, alhoewel die lijpe Luxemburgers de Dj en de oe iets minder accentueren dan Renaat.
Slimmerd 17 mei 2016 17:02
1. Ciccone
2. Rovny 42''
3. Atapuma 1'20
4. Brown 1'53
5. Cunego 2'04
6. Amador 2'10
7. Visconti 2'11
8. Valverde
9. Chaves
10. Fuglsang

Nibali 2'15, Jungels 2'16

Jungels nieuwe roze trui



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 17:07 door Slimmerd.
Slimmerd 17 mei 2016 17:08
Nibali, Kruijswijk, Majka, Pozzovivo, Jungels, Zakarin allemaal op 2'15
Slimmerd 17 mei 2016 17:08
AK:

1. Jungels
2. Amador 26''
3. Valverde 50''
4. Kruijswijk
5. Nibali 52''
6. Brambilla 1'11
7. Majka 1'44
8. Fuglsang 1'46
9. Zakarin 2'08
10. Chaves 2'26



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 17:10 door Slimmerd.
Rudy t. 17 mei 2016 17:11
Prima tactiek om cunego van de weg te rijden door pirazzi.
Eazster 17 mei 2016 17:14
Leuk dat Brambilla zijn maat en ploeggenoot Jungels helpt aan de Roze Trui. Verder baart deze op voorhand mooie etappe een muis.
Valverde wint 2 seconden is dan het verhaal.

Leuke jonge winnaar ,die de grote waffel van Pirazzi zeker niet hoeft te pikken. Kruiswijk maakt bijna een kamikaze karate kick op Majka om z'n val af te stoppen.
Hopelijk zet dat geen kwaad bloed.
Miquel1983 17 mei 2016 17:16
De Italiaanse regie loopt qua tijdswaarneming toch een beetje te schutteren hier. Je krijgt het idee dat Amador bijna 1 minuut voorsprong heeft, en op de finish blijkt daar niets van te kloppen.

Het lijkt er op dat Ciccone duidelijk de sterkste was van de kopgroep, maar om dan weg te rijden op het moment dat teamgenoot Pirazzi Cunego van de weg duwt, vind ik een vreemde actie. Dan wacht je op Cunego en ga je daarna alsnog proberen weg te rijden. Bardiani laat zich hier niet van zijn meest sportieve kant zien.

Al met al een vreemd laatste half uur van deze etappe.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 17:17 door Miquel1983.
El Chaba 17 mei 2016 17:18
Niks geschutter van de Italiaanse regie.
Amador had max. zo'n 40 seconden en op het laatst zat hij er helemaal doorheen, hij kon amper het wiel van Visconti houden. Tesamen met een ontploft peloton daarachter in de laatste kilometer maakte dat hij niets meer overhield.
El Chaba 17 mei 2016 17:19
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 17:19 door El Chaba.
El Chaba 17 mei 2016 17:20
Vreemde tactiek trouwens van Movistar tot nu toe in deze Giro.
Ze hadden al twee etappes plus 20 sec bonis kunnen winnen met Valverde als ze een klein beetje hadden meegewerkt in het peloton.
Carlos Danger 17 mei 2016 17:20
Eazster Schreef:
-------------------------------------------------------
> Leuk dat Brambilla zijn maat en ploeggenoot
> Jungels helpt aan de Roze Trui. Verder baart deze
> op voorhand mooie etappe een muis.
> Valverde wint 2 seconden is dan het verhaal.
>
> Leuke jonge winnaar ,die de grote waffel van
> Pirazzi zeker niet hoeft te pikken. Kruiswijk
> maakt bijna een kamikaze karate kick op Majka om
> z'n val af te stoppen.
> Hopelijk zet dat geen kwaad bloed.


Majka zat hem al een paar keer dwars in de afdaling. Reed heel irritant.
Brieske 17 mei 2016 17:21
Rijdt hij weg of rijdt hij door? Waarom wachten, is geen filantropische sport hé.

Groet
Carlos Danger 17 mei 2016 17:21
Ploegleiderswagen Bardiani achter Tsatevich aansturen en hopelijk hebben ze dan ook een plaatsje
voor de regisseur. Wat een drama is dat.
Slimmerd 17 mei 2016 17:23
Interview met Dumoulin na afloop maakt voor mij wel duidelijk dat Tom de Giro niet gaat uitrijden, had vandaag veel last van de zadelpijn (wat ook duidelijk te zien was aan zijn vele staande klimmen) en klinkt alles behalve opgewekt
Tinuz 17 mei 2016 17:26
Stoppen, en voorbereiden op de Tour, lijkt me.
Carlos Danger 17 mei 2016 17:36
Tour is vooralsnog te zwaar voor Dumoulin. Tijdrit in Riejoo is voor Roglic, dus uitrusten/herstellen en voorbereiden op de Vuelta.
cyclingfreakske 17 mei 2016 18:03
...had ergens gelezen dat hij een behoorlijke zweer op het zitvlak had.. en dat is idd lastig koersen. Je zit constant jet positie te wijzigen, zoals Glbert met zijn vinger.
Dat rendeert niet en dat geeft al snel andere fysieke problemen..en je verbruikt veel meer energie.
al bij al was hij ook niet voornereid op de Giro voor een klassement te rijden (evenals geen doelstelling)
Hij heeft zijn doel al helemaal bereikt. roze trui vanaf Nederland en ritwinst. Mooi.
ton duk 17 mei 2016 18:21
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lucas = El Chaba/El Chaba = Lucas?????
> Dirty Luke!
> Ik val van de ene verbazing in de andere......
>
> Ik dacht dat je terug gekomen was als AP!

Relax man
Walnoot 17 mei 2016 18:26
Mijn stopwatch stopte zelfs op 50 seconden op de 3km. Jammer, had het Amador wel gegund, mooie renner. Jungels misgun ik het ook niet per se, maar die dopinghonden van Quickstep hebben hem al genoeg gehad deze Giro. Tijd voor verandering. Vrijdag dan maar...
Cyclad 17 mei 2016 18:42
Tjongejonge, wie ben jij om te bepalen hoe Dumoulin (en Wellens) moet(en) rijden?

Tim Wellens weet van zichzelf dat hij geen klassement kan rijden en doet het op zijn manier natuurlijk formidabel door etappes te winnen.

En dan Dumoulin. Je kent zijn verhaal, je kent zijn ambities, je kent zijn klein leed.
Hij wint een rit en draagt 6 dagen roze en dat was geheel conform doelstelling. Nu moet hij er voor kiezen om zijn klassement niet te verdedigen, zijn zitvlakblessure maakt die beslissing zelfs noodzakelijk. Ben je vergeten dat Dumoulin ook wil schitteren in Rio?
Wil je echt liever zien dat Dumoulin vecht tot het bittere eind om heel misschien net aan top 10 te rijden in de Giro om vervolgens in Rio naast het podium te eindigen? In dat geval zijn types zoals jij er als de kippen bij om zo'n prestatie dan ook weer te kleineren.

De opmerking "zout dan maar op" die jij en Luijt zo gerechtvaardigd vinden gaat er bij mij allerminst in. Sterker nog, ik vind het zelfs stuitend.
Cyclad 17 mei 2016 18:44
Helemaal met je eens. Een zure, totaal overbodige en misplaatste opmerking van heer V.
Walnoot 17 mei 2016 18:44
Nieve trouwens ook helemaal weg door het afstappen van Landa. Stond nog op iets van 10 minuten, dus had met een goede laatste week misschien zelfs nog wel een kansje op een top-10.
Slimmerd 17 mei 2016 18:48
Ze lieten Nieve niet voor niks bij Landa waarschijnlijk, hij was natuurlijk al als invaller van Henao aan de selectie toegevoegd, dus leek me niet dat ze iets van plan waren met hem. Roche zal wel op etappejacht gaan, evenals Henao Lijkt me dat het beste wat ze er nog van kunnen maken
pirke 17 mei 2016 18:56
leek eerder dat Pirazzi een duwtje gaf. of zie ik spoken?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 19:00 door pirke.
JW 17 mei 2016 19:36
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tjongejonge, wie ben jij om te bepalen hoe
> Dumoulin (en Wellens) moet(en) rijden?

>> Dat bepalen ze helemaal zelf. Ik kan als kijker wel zeggen wat ik daarvan vind. En daar hoeft uiteraard niemand het mee eens te zijn.
>
> Tim Wellens weet van zichzelf dat hij geen
> klassement kan rijden en doet het op zijn manier
> natuurlijk formidabel door etappes te winnen.

>>> Ik heb al vaker hier geschreven dat ik Wellens een formidabele renner vind in eendagskoersen.
Zijn stijl van deelname aan etappekoersen heeft niet mijn voorkeur. Er zijn veel meer renners die dat op deze manier doen, dus daarmee is Wellens geen uitzondering. Dat hij ook als renner in etappekoersen zo veel applaus krijgt irriteert me soms. Zijn zege van vorige week vond ik voor een groot deel een cadeautje van Dumoulin en co. Maar dat soort irritaties kan ik beter voor me houden. Het is niet mijn bedoeling anderen boos of verdrietig te maken.
>
> En dan Dumoulin. Je kent zijn verhaal, je kent
> zijn ambities, je kent zijn klein leed.
> Hij wint een rit en draagt 6 dagen roze en dat was
> geheel conform doelstelling. Nu moet hij er voor
> kiezen om zijn klassement niet te verdedigen, zijn
> zitvlakblessure maakt die beslissing zelfs
> noodzakelijk. Ben je vergeten dat Dumoulin ook wil
> schitteren in Rio?
> Wil je echt liever zien dat Dumoulin vecht tot het
> bittere eind om heel misschien net aan top 10 te
> rijden in de Giro om vervolgens in Rio naast het
> podium te eindigen? In dat geval zijn types zoals
> jij er als de kippen bij om zo'n prestatie dan ook
> weer te kleineren.

>>> Over Dumoulin, en wat ik deze Giro verwachtte, schreef ik al eerder. Daar was je het toen mee eens. Naar mijn mening heeft hij het in deze Giro meer dan uitstekend gedaan. Ik heb helemaal geen kritiek op het opgeven van zijn mooie positie in het AK, als hij veel last heeft van die blessure. Waar ik wèl kritiek op heb is dat (zo werd hij in elk geval geciteerd) hij als doel stelde om eerst dik achterstand op te lopen en daarna ("maar dan moeten de klassementsrenners me wel laten gaan"winking smiley met een vluchtgroep voor etappewinst te gaan.
Voelt hij zich dan wel zo fit dat hij een hele dag mee kan in een vermoeiende lang vlucht ??

>
> De opmerking "zout dan maar op" die jij en Luijt
> zo gerechtvaardigd vinden gaat er bij mij
> allerminst in. Sterker nog, ik vind het zelfs
> stuitend.
>>> Ik had dat beter netter kunnen formuleren, zoiets als "...Wellicht is het verstandiger om af te stappen in plaats van eerst één of twee dagen hard in de remmen te knijpen om in het AK ver genoeg te zakken en daarna wellicht vergeefse pogingen doen om via de status "ongevaarlijke renner" nog hoog in een etappe-uitslag te komen...". Wellicht had je dat minder stuitend gevonden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 19:48 door JW.
Velodroom 17 mei 2016 19:39
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tjongejonge,

"Jij zegt het", al realiseer ik me dat je dit dezer dagen even beter niet kunt zeggen. Nietwaar Broeder?

Intussen zie ik, dat JW al weer water bij de wijn heeft gedaan, al roept dat ook weer associaties op, die weinig met het wielrennen te maken hebben.
Zou Nederland als eeuwige zeevarende natie ook al altijd tevens de beste stuurlui aan wal hebben gehad?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 19:45 door Velodroom.
JW 17 mei 2016 19:46
Tot nu toe moet je wel erg veel geluk hebben als de regie in de etappes die ertoe doen nog redelijk overzichtelijke beelden kan presenteren van de strijd tussen de klassementsrenners. Ook vandaag nauwelijks overzicht van de strijd om het klassement.
Ik gun iedereen zijn enthousiasme over vluchters en kopgroepen, maar de hoofdprijzen in zo'n grote ronde zijn volgens mij nog altijd de topposities in het AK.

Waarschijnlijk is dat een ouderwetse opvatting confused smiley
Walnoot 17 mei 2016 19:53
Zijn Nieve en Landa niet gewoon homies? Sky kan wat van plan zien of niet, maar als ze geen kopman meer hebt en Nieve staat nog binnen een kwartier, dan kunnen ze hem best uitspelen natuurlijk. Zou bepaald niet zijn eerste aardige klassering in een grote ronde zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 19:54 door Walnoot.
Tinuz 17 mei 2016 20:00
Dumoulin nu in de Tour dus! Afstappen, hoogtestage, Tour en dan Riejoo !!!
Zo zie je maar weer.
Curzio 17 mei 2016 20:00
Pirazzi verliest hier toch ook wel wat van zijn jarenlang opgebouwde imago. Buitengewoon irritant vooral op de voorlaatste klim t.o.v. Ciccone. Lijkt daarnaast ook niet goed genoeg. Cunego voor de bergtrui zou mooi zijn.
JW 17 mei 2016 20:07
Mee eens.
Maar op zich vond ik het geen gekke poging van Movistar om, zonder veel risico's, Amador aan de leiding te brengen.
Astana rijdt ook vooral om niet te verliezen.

Iedereen lijkt te wachten totdat de etappes echt moeilijk worden.
Het echte onderlinge gevecht zal toch komend week-end in de Dolomieten moeten losbarsten.
Ze kunnen allemaal ook nog langer wachten, met het risico dat de zware bergetappes dan wegens sneeuw worden uitgevlakt.
Cecchini 17 mei 2016 20:08
Nee, maar om nou met het peloton en groupe naar de laatste klim te zien toerijden, zou het wel een heel saaie tv coverage worden. Het lijkt er soms op, dat je de vluchters verwijt dat ze vooruit gaan rijden. Je kunt beter je gal spuien over de toppers van het AK die niet geinteresseerd in een etappe zijn. De Lotto Jumbo ploeg had vandaag ook in de achtervolging op de kopgroep een handje kunnen toesteken om zo Kruijswijk een kans op een etappe zege te bieden, en dat geldt ook voor vele andere ploegen. (Orica GreenEdge bv,)
JW 17 mei 2016 20:08
Dumoulin gaat waarschijnlijk de Ronde van Polen rijden.
Tinuz 17 mei 2016 20:13
Dat was van voor zijn problemen waarschijnlijk.
Schema omgooien nu!
Frederik D. 17 mei 2016 20:30
Nu.nl zegt; Dumoulin doet Polen. Geen Tour.
Pyama 17 mei 2016 21:25
Vergeet niet hoe Valverde zijn etappes reed in de Vuelta die hij won.
Luijt 18 mei 2016 00:51
Expres tijd verliezen om daarna een ritje te kunnen winnen is een waardeloze tactiek voor jongens die een goed klassement kunnen rijden. Gesink heeft zich ook al in dat soort bewoordingen uitgelaten.

Daar moet tegen gestreden worden met alle woorden die ons ten dienste staan.

Had ie bij Post of Raas mee moeten aankomen. Die hadden het niet gelaten bij "opzouten".

Beste Ad, de groeten van Luijt
Luijt 18 mei 2016 12:18
Netter formuleren, nuance, hoor en wederhoor, de onschuldpresumptie....

Het zal allemaal wel, maar zo'n Brambilla zie je ook van een kilometer afstand dat het een vuile pakhaas is
Bromertà 18 mei 2016 13:19
Juist. En neem nou zo'n Jungels, bij Trek niet instaat om 'n beetje behoorlijk knechtenwerk voor Mollema te doen en nu als patiënt van Ibarguren effetjes zomaar in het roze mooi weer lopen te pronken. Wie lage spijkers aan de wal staat te zoeken, ziet 't recht voor z'n raap, niet waar Ria?
El Mik 18 mei 2016 14:00
Heb jij de Tour vorig jaar wel gevolgd?
Jungels heeft Mollema toen Alpe d'Huez en vooral Pra Loup waar Mollema een hele slechte dag had hoogst persoonlijk opgesleept.

En hij zat in ook nog 2x in de kopgroep in die slotweek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2016 14:01 door El Mik.
Andere Peter 18 mei 2016 22:10
Inderdaad. Jungels openbaarde zich daar als toekomstig ronderenner. Maar Bro ziet dat pas als hij er metinkjes van heeft.
Andere Peter 18 mei 2016 22:11
Pff, als er nu ééntje uit die tijd calculerend reed, dan was het Jan Raas wel.
Bromertà 18 mei 2016 22:27
Je bedoelt die Tour waarin Jungels op ruim anderhalf uur eindigde? Waarin hij als gangmaker in de kopgroep reed om Mathias Frank de top 10 in 't GC in te helpen, toen nota bene z'n eigen teamgenoten Mollema op sleeptouw aan het nemen waren? Toen Mollema aan een mooie opmars bezig was naar Alpe d'Huez samen met Nibali, waarbij Jungels aan 't eind hem laf op 4 secondjes reed?

Nee, die Tour heppik nie gevolgd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2016 22:28 door Bromertà.
Andere Peter 18 mei 2016 22:34
Jungels was een van de sterkste mannen in de slotweek. Ik weet niet of jij een vals metinkje, nerdsommetje of complottheoriewebsiteje hebt waar je dit even kan nakijken, maar voor de mensen die wielrennen kijken is het al heel lang duidelijk dat dit veelzeggend is over de groeimarge van een jonge renner. Veelzeggender dan het aantal minuten achterstand. Hij had natuurlijk nooit een echt klassementsdoel. Nam Mollema volledig op sleeptouw in de laatste bergetappe. Was toen veel sterker dan Mollema. Maakte toen (voor mij, voor anderen was het vast al eerder duidelijk) duidelijk dat zijn plafond als klassementsrenner wellicht hoger ligt dan dat van Mollema.
Luijt 19 mei 2016 00:30
Luijt 19 mei 2016 00:34
Hee Petertje, wat zie jij de dingen toch goed en snel. Jungles, dat is toch die Nederlands kampioen (dan moet ie wel beter zijn Bauke). Ik ga eens goed op m Letten.
Luijt 19 mei 2016 00:37
Geweldig, ook dat "pff".
Je slaat weer eens de spijker op z'n tiest in die misgeslagen plank.
Andere Peter 19 mei 2016 17:19
Leuk dat je je op de pff richt. Maar je haalt Raas (en Post) er hier bij aan de verkeerde kant van de discussie. Als renner stapte Raas gewoon af als er naar zijn smaak in de rest van de Tour te weinig te verdienen viel. Reed na 1978 (24e in AK, dus klimmen kon hij niet zo heel slecht) nooit meer een Ronde uit. Als ploegleider had hij zo'n beetje alles gericht op ritzeges. Elke truc was voor Raas (en Post) geoorloofd. Renners moesten voor elke prijs gaan. Niet voor kansloos aanklampen voor een vage klassementspositie in de (diepe) subtop. Ik vond dat trouwens uitstekend, net als nu bij Dumoulin. Claim niet dat Raas/Post aan jouw kant zouden staan. Niets wijst daarop en het tegendeel past veel meer in hun stijl.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/05/2016 17:21 door Andere Peter.
Luijt 19 mei 2016 18:07
Petrus Maxissimus: ik had het over de ploegleiders Post en Raas, niet over de renners, zoals je uit mijn bericht had kunnen opmaken.

Mijn hele punt ging over kopmannen die een AK zouden kunnen rijden maar er voor kiezen om zich op minuten te laten rijden om nog een etappe te kunnen winnen. dat zijn Raas en Post uiteraard niet. Ach laat ook maar.
Andere Peter 19 mei 2016 18:20
En dat is een onzinnige veronderstelling. Ploegleider Raas ging de eerste jaren niet eens met een kopman naar de Tour. Allemaal rittenkapers en tussensprinttruijagers. Beiden waren formidabel calculerende eigen-belangdenkers. Die zouden het als hun eigen succes hebben geclaimd als een door het ijs gezakte kopman een dagje bus zou pakken om de dag erna een rit te winnen.
Luijt 19 mei 2016 19:06
Tuurlijk man, je hebt gelijk! Stom van me.
Andere Peter 20 mei 2016 16:15
Blablabla, vermijd de inhoud maar...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen