Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

'Marianne,Anna,Ellen,Annemiek, Tom,Bauke en Wout zeker van Rio'

Gepost door rustdag 
rustdag 17 mei 2016 08:51
‘Marianne Vos geselecteerd voor Olympische Spelen’

Marianne Vos mag in augustus haar olympische titel verdedigen. Volgens De Telegraaf zit zij in de vierkoppige selectie van bondscoach Johan Lammerts. De overige drie namen zijn Anna van der Breggen, Ellen van Dijk en Annemiek van Vleuten.

Vos maakte in maart haar rentree na maandenlange afwezigheid in het peloton. Ze werd snel na haar terugkeer negende in de Waalse Pijl, waar Van der Breggen wist te winnen.
Ook de selectie van de mannen is voor een groot deel bekend. Tom Dumoulin, Bauke Mollema en Wout Poels zouden zeker zijn van een plekje in de ploeg. Drie renners strijden nog om het vierde ticket naar Rio: Robert Gesink, Steven Kruijswijk en Wilco Kelderman.

Lammerts komt rond 30 mei met de definitieve selecties. Er is nog niets officieel.
Eindhovuh 17 mei 2016 08:59
Gesink lijkt mij de enige kandidaat die in eendagskoersen al wat heeft laten zien?
El Mik 17 mei 2016 09:09
Kelderman heeft dan weer een betere tijdrit (want die moet iemand ook nog gaan rijden..).
Gewoon kijken wie het beste uit de Tour komt.
Remko 17 mei 2016 09:11
Zeg ik nu iets raars door te stellen dat Nederland, het parkoers in Rio in acht nemende, gewoon een zeer sterke ploeg kan opstellen met Poels, Mollema, Dumoulin en xxx. Op papier alleen Frankrijk en Spanje sterker?
rustdag 17 mei 2016 09:12
De tijdrit is niet belangrijk, die wint Kelderman ook niet. Gewoon Gesink mee nemen. en laat Poels de tijdrit doen.
MarcoV 17 mei 2016 09:15
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gewoon kijken wie het beste uit de Tour komt.

dat denkt Lammers dan weer niet, als hij rond 30 mei met een 'definitieve' selectie komt.
Weet niet hoe de regels zijn met het inschrijven en inzetten van reserves?
rustdag 17 mei 2016 09:17
Je moet altijd maar af wachten hoe ze gaan zijn, na een zware Tour. Daarom moet Tom nu ook afstappen. en een beetje gaan knechten in de Tour, en een etappe uitzoeken en fit naar Rio afreizen
Marcos 17 mei 2016 09:27
Colombia heeft ook wel een hele sterke ploeg met Quintana, Chaves, Uran, Betancur en Henao (als die dan alweer mag fietsen).
El Mik 17 mei 2016 09:30
De kans dat een goede Kelderman een medaille pakt in de tijdrit is groter (minder klein) dan dat een andere 4e man dat doet in de wegrace.
Al was het maar op z'n Roglic als vroege starter profiteren van weersomstandigheden.

Bovendien is Kruijswijk ook niet beter dan Kelderman in eendagskoersen en of Gesink anno 2016 nog beter is waag ik ook te betwijfelen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 09:32 door El Mik.
Walnoot 17 mei 2016 09:35
Nederland heeft inderdaad een sterke ploeg, niks mis mee. Maar Thomas, Froome, Yates, Yates is ook niet verkeerd. Nibali, Aru, Ulissi, Rosa ook niet echt. Spanje absoluut favoriet voor mij, Italie, Frankrijk, Nederland, Colombia en UK volgen daar snel achter.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 09:35 door Walnoot.
ton duk 17 mei 2016 09:48
Ik lees nu op NU.NL een interview met Koen de Kort waarin hij aangeeft toch de 4e man te moeten zijn...
gr
Shinzawai 17 mei 2016 10:04
In de breedte wel sterk, maar voor de wegrit acht ik de medaillekansen niet heel groot.
Brieske 17 mei 2016 10:07
Slagter mag sowieso niet meedingen voor de 4de startplek?

Groet
Rudy t. 17 mei 2016 10:09
Grapje hoop ik? Bij hem weet je het nooit namelijk.
Brieske 17 mei 2016 10:10
Bij Ton weet je het idd nooit.

Groet
Brieske 17 mei 2016 10:17
Wat vooralsnog duidelijk is is dat alle genoemde namen in dit topic nog in leven zijn.
Jaaaaah, hij leeft nog, hij leeft nog!

Groet
Prikdude 17 mei 2016 10:28
De Sint(en) mag (mogen) dan uit Spanje komen, ik vrees dat het gebrek aan slaven ze gaan opbreken. En bovendien: welke Spanjaard is in de echt zware (250 km) eendagskoersen de laatste jaren nu zo dominant dat hij (Valverde dus (niet)) als echte topfavoriet mag gelden? Heb je nog de versleten relpiet Quim, non-eendagscoureurs Landa en Contador - en wie zal de vijfde zijn? Porch monkey Dani Moreno?

(Overigens is het 'probleem' niet Spanje integer. Vrijwel alle toplanden hebben bijna evenveel (sub-)favorieten als ze kunnen opstellen -veelal geen echte vriendenclubs). In die zin hebben ze allemaal een -mogelijk- probleem)
Prikdude 17 mei 2016 10:30
Gesink lijkt dus de lul? De BC kan straks niet om de in de Giro shinende Kruijswijk heen...

Lekker is dat, weg kans op goud in de wegrit.
Bromertà 17 mei 2016 11:20
Voor de verandering eens iets geks, van mijn zijde dan. Vorig jaar in het Canadese zagen we een magistrale Sagan, maar ook konden we zien hoe onze Gees zich uitslaafde voor de oranje brigade op zo'n volstrekt perfect maniakaal masochistische opofferingsgezinde wijze dat het pijn aan de ogen deed. In figuurlijke zin trok ie z'n perineum zowat over de rand van zijn valhelm. Zoveel sneuvelbereidheid was ongekend. Jan Mulder zou spontaan weer in tranen uitbarsten.

De Gees moet mee. Wat er ook gebeurt. Hij verdient het dubbel en dwars.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 11:23 door Bromertà.
Rudy t. 17 mei 2016 11:22
Sánchez mocht als enige Spanjool voor de winst sprinten in luik dit jaar.
Tube 17 mei 2016 11:23
Gesink sturen. Die heeft al meermaals bewezen in de verkeerde tijdzone geboren te zijn.
Shinzawai 17 mei 2016 11:37
In Rio is het waarschijnlijk minder koud en minder nat. Overigens wel benieuwd hoe Spanje de tijdrit vs de wegrit gaat managen: gaan Castroviejo en LL Sanchez mee?
El Chaba 17 mei 2016 11:46
Ion Izagirre kan wat dat betreft misschien nog wel een betere optie zijn.
bakfiets 17 mei 2016 12:09
pinot, bardet, alaphilippe, gallopin
bakfiets 17 mei 2016 12:12
eventueel barguil, voeckler, vuillermoz maar wie gaat rijden voor wie?
Brieske 17 mei 2016 12:58
El Mik 17 mei 2016 13:02
Iedereen voor Alaphilippe.

Al zou Coquard ook meenemen hoor. En Australië met Matthews/Gerrans, en dan Denns/Porte om op kop te rijden naar die laatste sprint, lijkt me ook 1 van de sterkte ploegen.
Velodroom 17 mei 2016 13:10
Ik verwacht wel, dat het zwakke geslacht hier hogere ogen gooit dan het sterke geslacht.
Het hoeven geen zessen te zijn, maar een 1, 2 en/of 3 zijn ook goed. Het is hier geen songfestival. grinning smiley
Meneer 60% 17 mei 2016 15:15
Onze twee Limbo's zijn zekerheidjes. Dat Mollema nu wordt gekozen en Gesink nog niet, vind ik vreemd. Mollema is de laatste jaren misschien wat regelmatiger in eendaagse koersen, maar Gesink is eerder in staat tot uitschieters. Bovendien, al aangehaald, verdient zijn optreden in Canada afgelopen jaar het ook om meegewogen te worden.
Brieske 17 mei 2016 15:16
Ik zou nooit Matthews en Gerrans meenemen, geen goede combo, 1 van de twee of anders geen.

Groet
Walnoot 17 mei 2016 16:13
Parcours is veel te zwaar om op Matthews of Gerrans te gokken. Zou inderdaad een van beiden wel meenemen voor het geval ze terug kunnen komen, verder is Australia toch vrij kansloos. Om nou voor Porte te gaan rijden... Denk dat de Fransen Coquard ook lekker thuislaten, die hebben al genoeg keuzeproblemen.
El Chaba 17 mei 2016 17:22
Cyclad 17 mei 2016 18:51
Maakt het nou echt zoveel uit om Gesink, Kruijswijk of Kelderman mee te nemen?
Als Lammerts op 30 mei al moet beslissen en Kruijswijk heeft dan de Giro in de top 5 volbracht zou ik niet meer dubben en Kruijswijk meenemen. Zekerheid over de Riovorm heb je op 30 mei bij geen van de 3 wachtkamerbewoners.
Eindhovuh 17 mei 2016 20:20
En op welke wijze zegt top 5 in de Giro iets over Rio???
Cecchini 17 mei 2016 21:27
Kruijswijk heeft nog nooit een eendagskoers op een fatsoenlijke manier gereden. Laat hem nou maar zich op een perfecte manier de Vuelta voorbereiden. Want welke Nederlander won er nou ooit 2 Grote Rondes in één jaar ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 21:28 door Cecchini.
merijntje mortirolo 17 mei 2016 22:22
Cyclad 17 mei 2016 22:41
Helemaal niets en volgens mij zeg ik dat ook.
Overheen gelezen?
Een topprestatie van Kruijswijk in de Giro zou Lammerts kunnen doen besluiten om Kruijswijk aan te wijzen.
Ik zeg niet dat hij dat moet doen, maar waarom zou hij wachten op een topprestatie van Gesink of Kelderman als Kruijswijk deze al geleverd heeft?
Leon 17 mei 2016 23:35
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Denk dat de Fransen
> Coquard ook lekker thuislaten, die hebben al
> genoeg keuzeproblemen.

Start Coquard eventueel niet in het omnium? Of is die plek al definitief vergeven aan Boudat?
Shinzawai 18 mei 2016 12:58
Maar Gesink is wel de enige die op een goede dag iets bijzonders kan.
Snorfietser 19 mei 2016 01:02
Tot deze Giro heb ik hem ook nog nooit een goede eerste week in een grote ronde zien rijden, dus wie weet.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen