Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dumoulin niet van start in Tour / Update: Pas na de Giro nemen we die beslissing"

Gepost door rustdag 
rustdag 17 mei 2016 20:20
Nos:Tom Dumoulin zal definitief niet aan
de start staan van de Tour de France.De
renner van Giant-Alpecin,die z'n zinnen
op de olympische tijdrit heeft gezet,
zal de Ronde van Polen rijden.

Dumoulin is op dit moment actief in de
Giro d'Italia,waarin hij de proloog won
en enkele dagen de roze trui droeg.In
het klassement speelt hij na de tiende
rit van dinsdag geen rol van betekenis
meer.

De 25-jarige Limburger,die kampt met
een ontsteking aan het zitvlak,verloor
in de bergrit dik tien minuten op de
favorieten en zakte van de zevende naar
de 29ste plaats.


Sporza: Tom Dumoulin verschijnt dit jaar niet aan de start van de Ronde van Frankrijk. De Nederlander, winnaar van de eerste etappe in de Giro, vindt de Ronde van Polen de ideale voorbereiding op de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.
Tom Dumoulin (25) mikt dit jaar op de olympische tijdrit in Rio de Janeiro. De Nederlander, die de openingstijdrit van de Ronde van Italië won, zal zijn olympische droom voorbereiden in de Ronde van Polen (12 juli tot 18 juli).

Dumoulin zal voor en na de Poolse rittenkoers een hoogtestage houden, maar kiest dus niet voor de Ronde van Frankrijk. "Voor Dumoulin biedt de Ronde van Polen een compleet plaatje, met lange ritten, twee bergetappes en een tijdrit", klinkt het bij de koersdirectie
============================================================

Update
Verwarring over Tourdeelname Dumoulin

Tom Dumoulin heeft nog geen beslissing genomen over deelname aan de Tour de France. Dat benadrukt zijn ploeg Giant-Alpecin. "Pas na de Giro nemen we die beslissing", laat een woordvoerder van de wielerploeg weten.

Woensdag ontstond er verwarring omdat de Ronde van Polen in een persbericht liet weten dat Dumoulin acte de présence zou geven in die etappekoers. Daardoor werd de conclusie getrokken dat de Nederlander niet in de Tour zou gaan rijden, omdat de Ronde van Polen van start gaat als de Tour al tien dagen onderweg is.

Maar die conclusie is dus te voorbarig. "Wij hebben wel een lijst met renners moeten doorgeven aan de organisatie, maar uit die lijst moet nog een definitieve keuze worden gemaakt", laat Giant-Alpecin weten.

Overigens stapt Dumoulin, ondanks de ontsteking aan zijn zitvlak, vandaag gewoon weer op voor de elfde etappe in de Ronde van Italië.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2016 09:41 door rustdag.
rustdag 17 mei 2016 20:25
Ik wou even naar de Etappe's van de ronde van Polen kijken .Maar onze vrienden( [www.procyclingstats.com]) worden op dit moment aan gevallen
(We are under DDoS attack, working hard on a solution.)
Rudy t. 17 mei 2016 20:28
Kan dumoulin de ronde van Polen winnen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 20:28 door Rudy t..
Marcos 17 mei 2016 20:30
Lijkt me wel, 2 bergritten, tijdrit van 25 km, zowat alle toppers rijden in Frankrijk.. Vraag is vooral of hij (en sowieso iedereen die daar start) er echt een doel van maakt..
El Chaba 17 mei 2016 20:36
Kan je hier ook doen: [tourdepologne.pl]
Volgens mij hetzelfde parcours als vorig jaar.
Snorfietser 17 mei 2016 20:37
Ik moet dit nog maar zien. Volgens mij is dit gebaseerd op een bericht op de website van de Ronde van Polen. Op het moment dat werd bedacht om Polen te rijden, ging men er nog van uit dat Dumoulin de Giro uit zou rijden. Op dit moment is de kans vrij groot dat hij niet uit gaat rijden ivm de blessure aan zijn zitvlak. Stapt hij inderdaad deze week af, dan zou plan nog wel eens kunnen wijzigen in alsnog de Tour rijden.
El Chaba 17 mei 2016 20:37
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/05/2016 20:37 door El Chaba.
El Chaba 17 mei 2016 20:38
Tinuz 17 mei 2016 20:53
Dat is ook mijn idee.
Slimmerd 17 mei 2016 21:18
Is dit een bericht vanuit Giant of Dumoulin?
JvR 17 mei 2016 21:28
Geen van beide: vanuit de Tour of Poland.
Luijt 18 mei 2016 00:39
Als het klopt dat Dumoulin de tour niet rijdt dan moet ik nog zien dat het wordt daar in Rio. Alles afstemmen op 1 tijdrit en de rest er maar een beetje bij rijden is in mijn ogen noch leuk noch verstandig.

Groet, Luijt
ton duk 18 mei 2016 07:47
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als het klopt dat Dumoulin de tour niet rijdt dan
> moet ik nog zien dat het wordt daar in Rio. Alles
> afstemmen op 1 tijdrit en de rest er maar een
> beetje bij rijden is in mijn ogen noch leuk noch
> verstandig.
>
> Groet, Luijt

Dit/dat is alleen leuk en verstandig als je wint....
HUP HOL
gr
Olano 18 mei 2016 09:32
De ploeg heeft inmiddels gereageerd dat het nog helemaal niet vast staat wat Dumoulin deze zomer gaat doen. Men moest een lijst met renners aanleveren bij de organisatie in Polen, maar een definitieve selectie moet nog worden gemaakt. Daarnaast besluit de ploeg pas ná de Giro wat Dumoulin gaat doen.

Aldus een bericht op nos.nl
william 18 mei 2016 09:42
Ik snap niet dat een renner heel zijn seizoen afstemt op 1 tijdrit. Zeker niet omdat hij dit jaar allerminst overtuigt op dit onderdeel.
ton duk 18 mei 2016 09:52
william Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik snap niet dat een renner heel zijn seizoen
> afstemt op 1 tijdrit. Zeker niet omdat hij dit
> jaar allerminst overtuigt op dit onderdeel.

Dat doet hij ook niet...hij wilde P-N winnen...de tijdritten GIRO ...en dan Goud OS
gr
Carlos Danger 18 mei 2016 09:52
Ieder jaar zijn er honderden sporters, die pieken naar één specifiek moment. In een Olympisch jaar wordt
dat allemaal nog eens extra benadrukt. Olympisch goud is de Holy Grail.
Linkebal 18 mei 2016 10:10
Giant deed vorig jaar precies even geheimzinnig over Tourdeelname van Kittel. Volgens mij weten ze nu ook allang dat Dumoulin niet zal starten, maar willen ze hier vlak voor de Tour nog even een persmomentje van maken. Dat ze toch weer wat publiciteit meepakken.
Remko 18 mei 2016 10:25
Ik snap zijn ambitie v.w.b. de Olympische tijdrit, maar het is wel een groot risico omdat je het gewoon niet zelf in de hand hebt. Een regenbuitje op het verkeerde moment en het goud is weg....
Luijt 18 mei 2016 10:50
Ik kan natuurlijk niet onder z'n reet kijken maar ik zou nu afstappen als Tom was, hoogtestage, tour, daar wel eens keer vlammen in een tijdrit en dan >>>>> Rio, O O de Janeiro, Rio O O!!
MarcoV 18 mei 2016 11:00
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik kan natuurlijk niet onder z'n reet kijken maar
> ik zou nu afstappen als Tom was, hoogtestage,
> tour, daar wel eens keer vlammen in een tijdrit en
> dan >>>>> Rio, O O de Janeiro, Rio O O!!

jij bent gelukkig niet onder z'n reet, maar je weet wel dat er sowieso in de Tour een klimtijdrit en 'slechts' één normale tijdrit zit?
Als die tijdrit dan toch het doel is, dan lijkt het me niet zo nodig om voor een uurtje solo rijden eerst 12 nerveuze etappes door te komen ...
Luijt 18 mei 2016 12:10
Zoals Breukink al zei: "op de OS zullen met name die mannen goed zijn die goed uit de tour gekomen zijn".

En wat is nou een seizoen waarin je niks presteert in het voorseizoen, uitstapt in de Giro, geen tour rijdt en alles gooit op de olympische tijdrit?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2016 12:12 door Luijt.
ton duk 18 mei 2016 12:18
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> wat is nou een seizoen waarin je niks presteert
> in het voorseizoen, uitstapt in de Giro, geen tour
> rijdt en alles gooit op de olympische tijdrit?

Tis nu niet dat Tom voorgaande seizoenen de overwinningen aan elkander reeg.....
2016 : 4e Oman, 12e P-N , 5e Romandie , 1 etappe en 6 roze truien...Als hij dan Polen en Goud wint, ben ik (en Ger) tevreden,hoor
gr
El Mik 18 mei 2016 12:23
Dat voorjaar was met een Tourfixatie niet heel anders geweest, het is dat hij ziek werd op een ongelukkig moment.
En die Giro was met een ritzege en paar dagen roze trui ook geen verloren moeite. In tegendeel, het is maar de vraag of hij een betere Tour had gereden.
En het seizoen eindigt ook niet op de dag van die tijdrit.
Frederik D. 18 mei 2016 12:48
Mijns inziens moet Dumoulin afstappen en zijn zitvlak rust gunnen.
D. Marrage 18 mei 2016 13:59
Frederik D. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mijns inziens moet Dumoulin afstappen en zijn zitvlak rust gunnen.


... afstappen en niet gaan zitten dus.
El Chaba 18 mei 2016 14:11
Ger en jij zijn een Siamese tweeling?
ton duk 18 mei 2016 14:25
Toch schijnt hij nu in de ploegleidersauto te zitten....
gr
Linkebal 18 mei 2016 15:21
Eerlijk gezegd geloof ik niets van die zitvlakproblemen. Volgens mij hebben ze allang voor de Giro besloten dat ie ergens in de tweede week af zou stappen.
Michael B. 18 mei 2016 15:30
Giro was ff leuk, nu richten op de Tour Dumoulin
Cyclad 18 mei 2016 15:41
Nee, stick to the plan.

Polen, en dan Rio. Als voorbereiding ZLM Tour of België of zo. Of allebei.
Andere Peter 18 mei 2016 16:58
Precies. En Tom wist tevoren al meer over 9/11. En hoe zit het met zijn alibi voor de moord op Kennedy?
ton duk 18 mei 2016 17:54
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, stick to the plan.
>
> Polen, en dan Rio. Als voorbereiding ZLM Tour of
> België of zo. Of allebei.

Geheel eens en dan in september nog de Eneco winnen...
gr
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen