Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kuurne het nieuwe WK der sprinters

Gepost door Anony 
Anony 11 februari 2015 05:12
Een kleine greep uit de startlijst: Cavendish, Greipel, Kristoff, Démare, Bouhanni, Degenkolb, Viviani, Pelucchi, Bos, Hofland, Van Asbroeck, Ciolek, Farrar, Kruopis, Hutarovich, Jans, Debusschere, Vangenechten, Theuns en uiteraard Tom Boonen.

Niet verkeerd voor een 1.1-koersje.
Anony 11 februari 2015 05:14
Ook Wiggins en Gilbert (vreemd genoeg debutant volgens Het Nieuwsblad) rijden mee, en dan de logische lading klassieke coureurs met een Van Avermaet en een Vanmarcke enzovoort natuurlijk.
Lucho Herrera 11 februari 2015 11:01
Helaas geen Cannondale en dus geen Langeveld en van Baarle in het openingsweekend.
Cannondale-Garmin gaat zich op andere manier voorbereiden op het Vlaamse voorjaar
MarcoV 11 februari 2015 11:14
Lucho Herrera Schreef:
-------------------------------------------------------
> Helaas geen Cannondale en dus geen Langeveld en
> van Baarle in het openingsweekend.
> Cannondale-Garmin gaat zich op andere manier
> voorbereiden op het Vlaamse voorjaar


volgens mij beter te interpreteren als: Garmin heeft na vertrek van Farrar/Vansummeren/Nuyens/Millar nauwelijks meer man voor dit soort koersen, vindt het zonde om een deelprogrammaatje te maken met enkel Langeveld en misschien nog 2 mindere goden als serieuze geinteresseerden, en dus moet Langeveld maar het doen met de programma dat de ploeg heeft... alleen noemen ze het 'op een andere manier voorbereiden' want dat klinkt beter.
Jammer voor hem, want hij heeft natuurlijk al bewezen dat de Omloop voor hem zo'n beetje de koers met de grootste podiumkansen is ...
Lucho Herrera 11 februari 2015 12:06
Je zou gelijk kunnen hebben Marco. De spoeling is inderdaad dun bij Cannondale. Aan de andere kant bewijst Trek met Cancellara al jaren dat je niet in het oepeningsweekend aanwezig hoeft te zijn om te kunnen vlammen op de kasseien in april. En verder denk ik dat Cannondale met van Baarle echt een groeibriljant in de ploeg heeft. Vorig jaar heeft hij als 21 jarige op meer dan verdienstelijke wijze alle Vlaamse klassiekers gereden. Het is weinig 21 jarige gegeven om de kopman te ondersteunen en vervolgens zelf ook nog alle grote klassiekers uit te rijden in de eerste helft van het peloton.
MarcoV 11 februari 2015 13:08
ik bedoel ook niet dat het voor april veel uitmaakt, ik denk sowieso dat het effect van een koers eind februari rijden op april vooral niet overschat moet worden. Maar ik bedoel 'slechts' dat Langeveld een van de voor hem interessantste wedstrijden van het jaar mist door de samenstelling van z'n huidige ploeg.
Massimo 11 februari 2015 15:08
Ik wil nog weleens zien wie van bovengenoemde toppers daadwerkelijk van start staat. De organisatie pronkt natuurlijk graag met zo'n voorlopige inschrijflijst.
Anony 11 februari 2015 16:06
Tgoh, ik denk dat je van Cavendish, Greipel, Kristoff, Démare en Degenkolb al wel zeker kunt zijn (behoudens blessureleed).
En dan heb je toch gewoon een prachtveld voor zo'n koers.
Prikdude 11 februari 2015 16:39
Maar door het ontbreken van o.a. Kittel, Gaviria, Sagan, Coquard, Bennett, Guardini en Ewan kun je niet spreken van een WK der sprinters. Allemaal sneller dan de snelste renner aanwezig.
Snorfietser 11 februari 2015 19:35
Op Kittel na allemaal trager dan de snelste renner aanwezig (Greipel, Cavendish, Kristoff?). Vind overigens wel dat juist Kittel essentieel is om te spreken van een WK der sprinters
Anony 11 februari 2015 19:41
Snorfietser kan ik volgen. Prikdude zijn stelling slaat natuurlijk nergens op.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen