Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vergeet vooral niet te genieten...

Gepost door Linkebal 
Linkebal 22 mei 2016 22:41
...van misschien wel de mooiste tijd voor het Nederlandse wielrennen sinds eind jaren 80. Dat was denk ik de laatste generatie waarbij Nederland op meerdere terreinen tot de wereldtop behoorde, met renners als Breukink, Van Poppel, Rooks, Theunisse, Van der Poel, Van der Velde enz.

Sinds die tijd zijn er wel mooie Nederlandse overwinningen geweest, maar is het palet aan toprenners volgens mij nooit meer zo breed geweest als nu. Dumoulin is één van de beste tijdrijders ter wereld en kan ook een AK rijden. Kruijswijk wint misschien wel de Giro. Kelderman, Gesink, Mollema en Ten Dam kunnen top-10 rijden in een grote ronde. Terpstra is wereldtop in de kasseienklassiekers, Poels is wereldtop in de heuvelklassiekers. En daarnaast hebben we nog een hele batterij aan renners die zomaar een World Tour-wedstrijd kunnen winnen met Westra, Boom, Hofland, Van Baarle, Van Poppel, Clement, Langeveld, Wippert, Lindeman enz. Echt mooi om mee te maken.
Jeanneman 22 mei 2016 22:43
Linkebal 22 mei 2016 22:46
En dat in een tijd waarin het wielrennen geen West-Europese sport meer is, maar een semi-mondiale sport. Dus wat dat betreft zijn de Nederlandse prestaties misschien nóg wel mooier.
Brieske 22 mei 2016 22:55
Soms denk ik dat ik niet zo chauvinistisch ben, complete onzin weet ik als ik reëel ben.
Schitterende tijden idd, genieten dit.

Hup Foliforov!

Groet
Cecchini 22 mei 2016 22:59
Het kan verkeren, Boom die wordt genoemd in een rijtje B renners. Het is zijn eigen schuld hoor, daar niet van. Ik vrees alleen dat zijn salaris duidelijk hoger is, dan dat van Kruijswijk.
Luijt 22 mei 2016 23:01
Ik zie toch liever gewoon een mooie koers. Ja, als er maar goed gestreden is, dan maakt het mij niet uit wie er wint. Dat suffe nationalistische gedoe.
Rudy t. 22 mei 2016 23:01
Dat salaris zal flink wat bij moeten. Welke ploeg gaat dat betalen?
Linkebal 22 mei 2016 23:06
Nationalisme a la ton duk hoeft van mij ook niet. Maar je maakt mij niet wijs dat het je net zo lief pakweg Chaves of Nibali in het roze ziet als Kruijswijk.
Carlos Danger 22 mei 2016 23:23
Het liefst Montfort natuurlijk.
D. Marrage 23 mei 2016 00:02
Quote
Linkebal
Maar je maakt mij niet wijs dat het je net zo lief pakweg Chaves of Nibali in het roze ziet als Kruijswijk.
Wat is daar zo ongeloofwaardig aan?
Sub Culture 23 mei 2016 07:29
Een maand geleden was het nog kommer en kwel nu is het al de mooiste tijd voor het Nederlandse wielrennen sinds de jaren '80.

En als binnen een paar maand Gesink en Mollema door het ijs zakken in de Tour en Dumoulin het goud moet laten aan Rohan Dennis kan het gebash weer beginnen.
ton duk 23 mei 2016 08:58
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een maand geleden was het nog kommer en kwel nu is
> het al de mooiste tijd voor het Nederlandse
> wielrennen sinds de jaren '80.
>

Tot zo ongeveer de dag voor L-B-L ...
Verder ben ik het eigenlijk alleen eens met de topictitel

HUP HOL
gr
Ger 23 mei 2016 11:02
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nationalisme a la ton duk hoeft van mij ook niet.
> Maar je maakt mij niet wijs dat het je net zo lief
> pakweg Chaves of Nibali in het roze ziet als
> Kruijswijk.

Natuurlijk zijn Ton en ik voor onze nationale helden. En natuurlijk zie ik niet net zo lief Chaves of Nibali in het rose. Ben je nou helemaal bedonderd.angry smiley
Snorfietser 23 mei 2016 11:49
Als hij in Turijn nog steeds bij de eerste drie staat zal het salaris zeker omhoog moeten. Geen idee of zijn contract afloopt.
Ger 23 mei 2016 12:00
Ja dat loopt af.
AK 23 mei 2016 12:13
Ach ja, je hebt altijd opportunisten die vooraan staan om de boel af te breken als het even tegen zit en als eerste staan te juichen bij succes. Helaas zijn dit ook vaak de luidruchtigste personen.

Ik geniet al sinds Gesink in de Vuelta 2008 van de Nederlanders in de grote rondes. Bijna elke grote ronde wel een Nederlander die meestrijd voor een top tien plek. Ik volg sinds midden jaren 90 het wielrennen en die eerste 10 jaar was het geen weelde.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2016 12:13 door AK.
Eazster 23 mei 2016 12:41
Ik snap niet dat je altijd het een of het ander moet hier. Zowel genieten als Kritisch zijn ,wie houd me tegen....?
Kuiperinho 23 mei 2016 13:48
Ik geniet. Dat suffe Nederlandse geklaag altijd :-)
Frederik D. 23 mei 2016 14:14
Klagen over klagen, da's pas klagen. smiling smiley
ton duk 23 mei 2016 14:23
Ger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Linkebal Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nationalisme a la ton duk hoeft van mij ook
> niet.

> Natuurlijk zijn Ton en ik voor onze nationale
> helden.

Nu ben ik dan ook weer niet voor verering en heldendom
Ik kijk Oranje en geniet Oranje (nu in roze) en dat is voor mij genoeg
gr
JW 23 mei 2016 16:06
Als je sinds midden jaren negentig de sport volgt ben je inderdaad niet verwend.
Jaren lang was het in grote rondes turen of ergens Boogerd in beeld was.

Sinds de Vuelta 2008 lijkt het inderdaad al maar beter te worden.
Met ook als gevolg dat de Nederlandse volgers steeds verwender worden.
Een toptien-klassering is voor somige volgers al nauwelijks meer van waarde.

Er zijn best wat landen waar ze graag één van hun renners bij de eerste tien zouden zien.
Mij verveelt het in elk geval nooit.
cyclingfreakske 24 mei 2016 15:59
... niet te genieten... is soms de regie van de uitzending grinning smiley In de cabine van Sporza werd er al flink om gelachen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen