Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kruijswijk

Gepost door Hemmeneggs 
Hemmeneggs 23 mei 2016 15:19
Eigenlijk gaat ieder topic al over Steven Kruijswijk, maar wil hier toch nog even een aparte voor aanmaken.

Ben chauvinist pur sang en TLJ/Rabo/Blanco/Belkin fan. Soort JW, maar dan met een sociaal leven winking smiley Door dit staaltje machtsvertoon van Steven Kruijswijk meng ik me maar al te graag weer in discussies. Heb 4 jaar niet meer geprikt, alleen maar gelezen. Weinig echt succesvolle wielermomenten meegemaakt. Tot de Vuelta vorig jaar met Dumoulin als hoogtepunt, (Gesink Tour), daarna Poels, maar deze greep naar de macht spant toch wel de kroon...

Het is amper te geloven eigenlijk. Types als Nibali en in iets mindere mate Valverde hebben toch bewezen als geen ander te kunnen pieken in de grote rondes. Valverde had zaterdag niet eens een slechte dag naar eigen zeggen. Nibali die gewoon op de pedalen moet gaan staan om het tempo van Kruijswijk op de Valparola te kunnen bijbenen. En dan ook nog de daarop volgende demarrage van Kruijswijk... Indrukwekkend.

Wat ik altijd heb gehoopt/willen zien, gebeurt hier in de Giro. Ik las in de Volkskrant een uitspraak van Kruijswijks' oud-trainer Sjef Kisters dat hij zich elk jaar 5% ontwikkelt. Dat zou betekenen dat we écht een Nederlandse wereldtopper in huis hebben... Of toch niet en is het 'maar' de Giro en ligt het niveau in de Tour vele malen hoger?

Of is het door betere controles/bloedpaspoorten steeds lastiger om het verschil met doping te maken en komen onze Hollandse jongens nu dus automatisch bovendrijven? Of heeft mechanische dope stiekem een grotere rol gespeeld dan men denkt/dacht?

Waar gaat dit naar toe? Een gele Kruijswijk in de zomer van 2017 met Gesink & Kelderman als luxe-knechten? Of ga ik dan te ver?
Johe joho jo fucking hell wat bizar!

Zo nog maar even naar de Jumbo. Roze koeken halen.
Inigo 23 mei 2016 15:27
Eerst maar eens de volgende etappes overleven...
Frederik D. 23 mei 2016 15:32
Eerst maar eens de volgende etappes overleven...

De spijker op zijn kop.
Arsimo 23 mei 2016 15:42
Hoewel net zo enthousiast over Kruijswijk's presteren deze Giro als jij - dat moge duidelijk zijn - denk ik nuchter beschouwend dat we niet hetzelfde resultaat van hem mogen verwachten in de Tour. Niet omdat de Tour fysiek zwaarder is, eerder juist het tegendeel, maar omdat het in regel een heel andere koers is en veelal de zege wordt betwist door ronde renners die kunnen exploderen in de laatste kilometers van een slotklim: de Froome's, Quintana's, Contador's (al lijkt bij hem de jeu er een beetje af wat dat betreft) e.d. van deze wereld. En zijn het een keer niet die types die de lakens (voldoende) uitdelen dan zijn het wereldtijdrijders die serieus op vermagering zijn geweest en zich in het spoor van de topklimmers (die ze dan soms ook nog als knecht hebben ingekocht) de bergen over gaan, recentste voorbeeld Bradley Wiggins. Wie weet is dat een keer ook voor Tom Dumoulin weggelegd.

Steven Kruijswijk kan met volledige focus op de Tour en in een vergelijkbare vorm als nu best de top 10 rijden, vermoedelijk ook top 5. Maar winnen? Hoogstwaarschijnlijk niet. Of het parkoers moet toevallig een keer op zijn talenten aansluiten (langere zware bergetappes, lange tijdrit na de bergen) en een meer dan gemiddeld slopend verloop over alle weken kennen. Lastig te voorspellen die combinatie.

De Vuelta lijkt dan meer voor de hand liggen naast de Giro. De winnaar van de Tour is verzadigd en start niet of heeft de topvorm niet meer, veel andere toppers vermoeid. Wel is ook in de Vuelta afwachten wat de organisatie met het parkoers doet. Bij de Vuelta houden ze nogal van veel aankomsten bergop (dat is gunstig voor Kruijswijk) maar geregeld na een relatief makkelijke aanloop in die etappes (minder ideaal). Maar met een zware derde week is de kans op succes daar groter. Dit jaar kan een mooie indicatie van zijn reeele kansen worden in de Vuelta. Bij Aru pakte de combinatie Giro-Vuelta vorig jaar prima uit, en er zijn er meer die dat gelukt zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2016 15:42 door Arsimo.
Eddy Veen 23 mei 2016 15:51
Kun jij hier de biografie van JW even plaatsen? Ik ben erg geïnteresseerd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2016 15:52 door Eddy Veen.
Hemmeneggs 23 mei 2016 16:02
Als je goed naar Kruijswijk luistert, dan wil hij eigenlijk zeggen dat hij zich niet voor kan stellen dit nog weg te geven. Mocht dit door een flinke inzinking (zeer onwaarschijnlijk) of coupe (iets minder onwaarschijnlijk) onverhoopt toch gebeuren, dan hebben de afgelopen weken (met name dagen) toch nog steeds aangetoond dat er meer in het vat zit voor Kruijswijk.

Ik blijf me verbazen over met welk gemak hij de concurrentie bijna vernedert. En dan met name Nibali en Valverde. Zijn die zoveel minder dan normaal? In mijn ogen niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2016 16:03 door Hemmeneggs.
Rudy t. 23 mei 2016 16:27
Ik wil de pret niet bederven maar nibali is natuurlijk wel minder dan normaal. Hij reed geen top 25 in die klim tijdrit. Valverde zou normaal ook mee moeten kunnen in de groep Majka. Hoe dan ook, wat kruijswijk laat zien is natuurlijk bijzonder mooi.
Eindhovuh 23 mei 2016 16:34
Kruijswijk haalt hier een fantastisch niveau. Froome, Quintana en Contador rijden hier hier, Nibali is niet in topvorm getuige ook zijn klimtijdrit. Laten we nu niet net doen of Kruijswijk in de tour eventjes podium of zelfs meer kan rijden.
De Giro winnen zou echt extreem knap zijn. Maar Hesjedahl, Scarponi, Simoni en dergelijke konden in de Tour ook geen potten breken.
MarcoV 23 mei 2016 16:41
Rudy t. Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik wil de pret niet bederven maar nibali is
> natuurlijk wel minder dan normaal. Hij reed geen
> top 25 in die klim tijdrit. Valverde zou normaal
> ook mee moeten kunnen in de groep Majka. Hoe dan
> ook, wat kruijswijk laat zien is natuurlijk
> bijzonder mooi.

Valverde zei dat 'ie zaterdag last had van het lang op hoogte rijden. Z'n prestatie was natuurlijk heel zwak als je ziet wat hij gisteren weer kon.
Gaat Dumoulin toch nog gelijk krijgen, dat je op hoogtestage moet om de Giro te kunnen winnen ...
Michael B* 23 mei 2016 16:41
Ach ja waarschijnlijk reed Nibali voorheen met een lading Melodium in de rondte, danwel een verborgen motortjespinning smiley sticking its tongue out. Of heeft Vino hem dusdanig vaak onder druk gezet dat hij mentaal is gebroken, dat er sprake is van faalangstspinning smiley sticking its tongue out. Afijn we zullen het nooit komen te weten, maar wat telt voor het moment is dat Kruiswijk op nummer 1 staat. Overigens wel opvallend 'ik ben altijd in vorm' Valverde in een bergetappe 3 minuten aan zijn broek kreeg. Vervolgens een dag erna nog een behoorlijke nette klimtijdrit reed.

@Hemmeneggs,
Valverde had gewoon een mindere dag, gezwam dat hij niet eens een slechte dag had ging natuurlijk nergens over.
Arsimo 23 mei 2016 16:54
Valverde kan niet zo goed tegen een hele dag op en rond 2000+ meter hoogte fietsen - hij wordt daar wat draaierig e.d. van. Zaterdag reden zo dus o.a. het Sellagroeprondje (Pordoi, Gardena etc) die ook op de laagste punten hoog ligt en daarna gingen ze na daling weer twee keer boven de 2000. Dat is wat Valverde opbrak. Dit is eerder een probleem voor hem geweest.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2016 16:55 door Arsimo.
Ger 23 mei 2016 16:57
Toppers komen en gaan. Zou het daarom ook kunnen zijn dat deze toppers (Nibali en Valverde) langzaam op een leeftijd komen dat ze zelf minder worden en de concurrentie sterker. En wat Kruijswijk hier presteert is gewoon klasse. Nibali en Valverde fietsen in de bergen allebei met 4 a 5 ploeggenoten in hu buurt terwijl Kruijswijk het vrijwel alleen moet doen en toch staat hij eerste in het klassement. En verliezers hebben altijd last van pijntjes. Zou Kruijswijk volgend jaar graag eens in de Tour zien. Zou volgens mij daar ook kunnen meedoen voor een goede klassering.
Frederik D. 23 mei 2016 17:20
Ik verwacht wel iets van Chaves (Bogota, 17 januari 1990). En eigenlijk zie ik een mogelijkheid dat Chaves Kruijswijk uit het roze fietst en de eindoverwinning pakt. Hoe denkt men hier over Chaves? Zijn afgelopen weekend was goed. Ik zou Chaves gaarne in de Tour van volgend jaar zien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2016 17:21 door Frederik D..
Bromertà 23 mei 2016 17:20
De kracht van ’t Roze.



“De ploeg zet me perfect af aan elke voet van een berg en daarna kan ik het ook alleen wel aan.” Met nog een stuk of zeven voeten te gaan wordt dat vooral voor de ploeg nog een hele kluif. Maar de adelbrieven van Kruijswijk beloven een ijzersterke derde week. Geen piek op bestelling, maar het gevolg van een fysiologische dieselmotor die zo efficient draait dat er geen millimeter sleet op komt. Waartoe Kruijswijk in de eerste week in staat is, herhaalt hij in de laatste etappes in een loodzware drieweekse ronde.

Vorig jaar liet hij in de Giro deze cijfers achter. Allemaal gebaseerd op de beruchte formule van Ferrari. Froome noch Quintana zullen er wakker van liggen, maar Contador liet al blijken zeer onder de indruk te zijn van het krachtige klimwerk van Kruijswijk, die hij wel een ritzege had gegund. Landa was toen de spelbreker van dit heimelijke eentweetje. Kruijswijk scoorde een eervolle zevende plaats zonder daggladiolen.


Dit jaar maakte Kruijswijk in de eerste twee weken geen enkele fout, op een bijna schuiver tegen Majka na dan. Iets te driest in de remmen en de controle over de tweewieler lag in handen van Vrouwe Fortuna. Vooruit, nog een marginaal punt van kritiek zou betrekking mogen hebben op zijn te hoge aanvangstempo in de klimtijdrit. Wederom te driest, niet in de remmen, maar op de pedalen. Zou ie hier die zestienhonderdste hebben laten liggen? Altijd ligt er ergens verloren tijd. Laten we het geschiedenis noemen.

In zijn voorbereiding, misschien begon ’t allemaal al na die verbluffend sterke laatste week in die Giro van 2015, heeft Kruijswijk al zijn pijlen gericht op dit huzarenstuk. Voorjaarsronden liet hij links liggen. Klassiekers gingen aan hem voorbij. Pas in Yorkshire verschenen de eerste tekenen dat Kruijswijk als renner nog bestond. In de schaduw moet onze Nationale diesel maniakaal aan zijn turbo hebben gewerkt. De Cauwer sprak met bewondering over “krachtige poten,” die uren van keiharde trainingen onthulden.

Naast efficiëntie prijkt nu op zijn vermogenspaneel een heuse versnelling, een demarrage om U tegen te zeggen. Tijdens de kortere anaerobe inspanningen hoeft hij voor niemand meer onder te doen. Het enige wat misschien nog ontbreekt is een gemene eindsprint.
Verpakt in droog cijfermateriaal ziet Kruijswijks pakket er zo uit.


De concurrentie staat voor een schier onmogelijke opgave om onze Man in ’t Roze van zijn troon te stoten. Slechts door het bundelen van krachten zouden ze misschien de rotsvaste schouderpartij van Kruijswijk aan het wankelen kunnen krijgen. Maar welbeschouwd liggen zijn tegenstanders uitgeteld op de rug. Als wonderbaarlijke wederopstandingen uitblijven zal Kruijswijk eerdaags eerder nog een mokerslag uitdelen dan dat alles-of-niets acties kans van slagen krijgen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2016 17:21 door Bromertà.
Linkebal 23 mei 2016 18:02
Ik zie in Chaves vooral een springveer die in korte tijd 20 seconden kan pakken. Zie ook de Vuelta vorig jaar. Maar ik zie er geen klimmer in die op een lange col langzaam weg kan rijden bij Kruijswijk.
El Chaba 23 mei 2016 18:37
Mooi, maar ook goed onderbouwd verhaal. thumbs up
Wellicht (dus) zelfs beter voor Kruijswijk om (morgen) niet alleen slechts te verdedigen maar zelfs aan te vallen om nog meer tijd te winnen zodat het daarna bij voorbaat een nog kanslozere missie wordt voor zijn concurrenten, vooral ook mentaal.
Olano 23 mei 2016 18:40
Welkom terug na 4 jaar smiling smiley
Hemmeneggs 23 mei 2016 18:54
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kruijswijk haalt hier een fantastisch niveau.
> Froome, Quintana en Contador rijden hier hier,
> Nibali is niet in topvorm getuige ook zijn
> klimtijdrit. Laten we nu niet net doen of
> Kruijswijk in de tour eventjes podium of zelfs
> meer kan rijden.
> De Giro winnen zou echt extreem knap zijn. Maar
> Hesjedahl, Scarponi, Simoni en dergelijke konden
> in de Tour ook geen potten breken.

Hesjedahl was een eendagsvlieg. Scarponi kreeg de zege in 2011. Die stond 7 minuten achter op Contador. Simoni won hem weliswaar 2x maar was een dramatische tijdrijder. Dan win je nooit de Tour.

Wat Kruijswijk dit weekend liet zien was in mijn ogen echt van een andere orde.

Daarnaast denk ik dat Nibali op de Valparola een flinke mentale tik heeft gekregen van Kruijswijk en Chaves, terwijl hij dacht de sterkste te zijn. Zijn klimtijdrit was waardeloos inderdaad, maar dat kan ook een kwestie van zelfvertrouwen zijn ipv topvorm.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2016 19:02 door Hemmeneggs.
Snorfietser 23 mei 2016 19:01
Precies wat ik denk. Er kan nog een hele hoop gebeuren in de 6 resterende etappes: ziek, vallen, slechte dag, afnemend vormpeil, coup door de concurrentie.
Hemmeneggs 23 mei 2016 19:03
Olano Schreef:
-------------------------------------------------------
> Welkom terug na 4 jaar smiling smiley

En nu al in topvorm voor de Prikmavera winking smiley
JW 23 mei 2016 19:08
Dacht ik dat ik van Hemmenegs af was..... sad smiley

Ik doe geen boodschappen bij Jumbo, had nooit een rekening bij de Rabobank en herinner me Belkin als goedkope profiteurs. Wat onder een "sociaal leven" wordt verstaan heb ik ook geen enkel idee van.
Wielrennen (maar ook een aantal andere sporten ) volg ik al vele decennia. Ik heb Simpson zien zwalken en Joop zien winnen, om maar wat te noemen.
En ja, ik ben beslist chauvinistisch. En nog een heleboel andere dingen...
En ik heb vooral bewondering voor klassementsrenners. Juist omdat het me zo ontzettend moeilijk lijkt om drie weken lang elke dag weer goed door te komen. Zonder één moment om even rust te nemen en pas op de plaats te maken.
Of erger nog, expres tijd te verliezen om als kansloze in de aanval te mogen gaan.....

En van die drie grote ronden vind ik de Giro toch de mooiste. En ik ben niet de enige wielerliefhebber die dat vindt.
Breukink was al een keer dichtbij de overwinning. Zijn hongerklop in die Dolomietenrit staat nog vers op mijn netvlies.
Dat juist op dit terrein Kruijswijk zaterdag een brutale greep naar de macht deed overtrof mijn stoutste verwachtingen.
Of hij het rose naar Turijn brengt weet ik niet; er wachten hem nog lastige ritten.
Maar zijn attente manier van rijden bevalt me vanaf de eerste dag.
Hij lijkt me ertoe in staat, dat is zeker.
Een Nederlander die de Giro wint, in deze tijd waarin het wielrennen zo mondiaal geworden is, het zou wat zijn....eye popping smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/05/2016 19:10 door JW.
Bromertà 23 mei 2016 19:25
Een laatste dreun uitdelen om iedereen knock-out achter te laten zou mooi zijn, maar overmoed ligt op de loer. Nibali en Valverde geven zich niet zomaar gewonnen en zouden de handen ineen kunnen slaan in een poging om op 't podium of twee treden hoger te mikken. Chaves is een hele taaie, ook heel sterk in de derde week Vuelta vorig jaar.
Wat is wijsheid? Dumoulin ging in de voorlaatste etappe ten onder, dat mag Kruijswijk niet overkomen. Verdedigen, en zoals ie tot nu heel goed heeft gedaan, z'n tegenstanders op hun zwakste moment verschalken. Niemand kan voorspellen wanneer. De koers lezen, koppie erbij houden. Niet paniekeren, 2 minuten geeft enigszins speelruimte.



Ondertussen heeft Kruijswijk ook zijn data publiek gemaakt van zijn klimtijdrit, op Strava. Zoveel transparantie, dat verdient toch alle lof?
Brieske 23 mei 2016 19:56
Die rooie uit Nuenen, Crucifix, de fietsende van Gogh, de paprika van Nuenen, Nuenens nuchtere, het roze vierkant van Brabant, roodbedakte Wiske rimmer, Stevo, de kleerhanger, Ginger Spice, Kruisje of noem hem voor mijn part (wel een beetje vreemd) gewoon Steven Kruijswijk.
Ik zie hem de Giro wel winnen, want hij is vooralsnog het sterkste. Maar is hij ook het slimste, of zijn ploeg sterk genoeg, of bestand tegen een coupe?
Maar goed, of die potten in de Tour kan breken?

Wiel is rond he, kan alle kanten op en niemand hier heeft een glazen bol al denken sommige wel dat ze zeker weten wat absoluut wel/niet gaat gebeuren.
Had ons twee weken geleden gevraagd of hij dit zou kunnen wat hij afgelopen weekend liet zien en weinige hadden ja geantwoord.
Had ons voor het seizoen gevraagd of Demare, Poels en Hayman een monument zouden winnen en je werd op de brandstapel van de Nistelrodense markt geflikkerd.

Hoop geblaat over andere concurrenten, anders koersen, hoger niveau etc.
Denk dat als hij dit hoge niveau (klopt toch bijna Foliforov) in de Tour laat zien zou hij hoge ogen kunnen gooien.
Zei ik denk? Serieus?
Fuck it, hij zou Froome vergruizen, Contador laten smeken om zijn moeder en Quintana zou regelrecht terug naar Colombia vliegen, misschien dan toch...

Groet
Kuiperberg 23 mei 2016 20:02
Kruijswijk komt nu helemaal tot bloei als een rode roos met een roze randje. Hij straalt veel vertrouwen uit en is de rust zelve. Alleen domme pech (val etc) kan hem afhouden van de Giro winst. En waarom hij ook niet de TdF ooit zou kunnen winnen ? Waarom niet ? Zijn tegenstanders zijn echt niet beter etc.
Vorig jaar liet Steven al in de laatste week van de Giro zien dat hij niks minder is dan Contador. En Aru heeft een mindere tijdrit. Blijft over Froome; lijkt me alleszins te doen.
Cecchini 23 mei 2016 20:54
Er zijn er ook nog die Pinot, Quintana heten, om er maar wat te noemen
Curzio 23 mei 2016 21:03
Mooi verhaal ouwe. thumbs up
Velodroom 23 mei 2016 21:19
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Valverde kan niet zo goed tegen een hele dag op en
> rond 2000+ meter hoogte fietsen - hij wordt daar
> wat draaierig e.d. van. Zaterdag reden zo dus o.a.
> het Sellagroeprondje (Pordoi, Gardena etc) die ook
> op de laagste punten hoog ligt en daarna gingen ze
> na daling weer twee keer boven de 2000. Dat is wat
> Valverde opbrak. Dit is eerder een probleem voor
> hem geweest.

Hier word ik nu draaierig van. Och leefde Hitchcock nog maar. Valverde kreeg meteen de hoofdrol.
JW 23 mei 2016 21:36
Best mogelijk dat hij ook in de Tour met de besten mee zou kunnen.
Persoonlijk zit ik er niet op te wachten dat hij het probeert.
Al vanaf zijn eerste deelname vind ik Steven geschapen voor de Giro.
Of hij deze uitgave nu wint, of door wat voor oorzaak ook alsnog buiten de topvijf belandt, dat zal in mijn ogen zo blijven.
Wat mij betreft een Giro-abonnement voor de komende vijf jaar.winking smiley
Eddy Veen 23 mei 2016 21:54
Bartali-Coppi-Kruijswijkhot smiley
Hemmeneggs 23 mei 2016 22:13
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Best mogelijk dat hij ook in de Tour met de besten
> mee zou kunnen.
> Persoonlijk zit ik er niet op te wachten dat hij
> het probeert.
> Al vanaf zijn eerste deelname vind ik Steven
> geschapen voor de Giro.
> Of hij deze uitgave nu wint, of door wat voor
> oorzaak ook alsnog buiten de topvijf belandt, dat
> zal in mijn ogen zo blijven.
> Wat mij betreft een Giro-abonnement voor de
> komende vijf jaar.winking smiley

Ik geloof er niet in dat je geschapen bent voor een bepaalde ronde. Dolomieten, Pyreneeën of Alpen... Een goede klimmer is een goede klimmer. Denk dat Kruijswijk volgend jaar staat te trappelen om de Tour te mogen rijden. Met een sterke ploeg om hem heen. En al helemaal als je de Giro al op je palmares hebt. Waar ik zonder twijfel vanuit ga winking smiley
Cyclad 23 mei 2016 22:20
Waarom niet? Kruijswijk kopman. Gesink, Kelderman, Roglic, Battaglin en Bennett vol in dienst. Gewoon eens doen lijkt me. In 2017 dan.
JW 23 mei 2016 22:34
Voor wie de Tour de mooiste koers van het jaar vindt kan ik me zo'n wens goed voorstellen.
Maar als absoluut liefhebber van de Giro zie ik graag in die koers een Nederlander op de voorste rangen.
Een kwestie van persoonlijke smaak dus.

En bovendien: ik verwacht dat in 2017 Tom Dumoulin vol voor de Tour gaat. Ook daar heb ik, bij toegesneden voorbereiding, best hoge verwachtingen van.
malheur 23 mei 2016 22:40
Zo zie je maar wat 'liesslagadertje verwijdden' voor je kan opleveren, meer dan de neus van Hofland so far.
malheur 23 mei 2016 22:43
Het grote verschil is dat het er in de tour simpelweg harder, better, faster, stronger aan toe gaat. Daarnaast is seizoen/klimaat natuurlijk ook een belangrijk verschil.
Cecchini 23 mei 2016 23:06
Wie weet dat een nog weer iets betere Poels volgend jaar de honneurs namens wielerminnend Nederland in Italie kan waarnemen
Luijt 24 mei 2016 00:21
Fijn om eens een bijdrage in ordentelijk Nederlands voorbij te zien komen.

Kruijswijk heeft ze bij de strot. Nog een keer alles op een extra minuutje zetten, liefst al voor Risoul graag. Dan is het wel klaar.
Andere Peter 24 mei 2016 01:37
Ik vind Kruijswijk waanzinnig goed en ik geniet hiervan. Maar hij rijdt hier niet tegen wereldtop in topvorm.

In de Tour zou in mijn ogen niet voor podium strijden. De Tour is ook veel meer nerveuzigheid in de eerste 10 dagen, hè. Niet alle klimmers komen daar lekker door. Nee, de Giro is hem op zijn lijf geschreven. Het is voor mij geen automatisme dat een goed Giro-klassement een jaar later een spoort promotie naar de Tour betekent. Je zou ook kunnen blijven doen wat nu goed gaat. Blijf naar de Giro gaan voor het klassement. En daarna zie ik twee opties voor de rest van het seizoen:
1) Tour voor etappezeges (zoals in 2015) en evt steun aan anderen.
2) Vuelta voor klassement. In dat geval natuurlijk geen Tour. De Vuelta zou hem toch ook wel moeten liggen. Dat lijkt mij zekerder dan dat de Tour hem ligt.
Andere Peter 24 mei 2016 01:40
Melodium? Is dat een delirium van teveel goede muziek beluisteren?
malheur 24 mei 2016 07:46
Etappezeges ligt hem ook niet, Vuelta vind ie volgens mij te heet.

Gewoon tot het einde der tijden giro doen en daarna de tour als ondersteuning indien nog fris.
Luijt 24 mei 2016 10:49
Als Kruijswijk deze Giro wint is het volstrekt ridicuul om hem in de tour als rittenkaper/hulpje mee te nemen.

Dan is onze eerste winnaar van een grote ronde sinds mensenheugenis Kruijswijk volgend jaar kopman in de tour.
Andere Peter 24 mei 2016 11:09
Andere Peter 24 mei 2016 11:11
Misschien doen ze dat omdat de publieke opinie (en de media-aandacht) dat opeisen. Maar sportief is er geen enkele reden voor dat automatisme.

Ik zie niet wat er ridicuul is aan Kruijswijk meenemen naar de Tour van 2016 in een andere rol. Zal nuttig zijn en kan een Moncoutieetje doen.
Shinzawai 24 mei 2016 11:12
Laten we eerst eens kijken bij welke ploeg Kruijswijk volgend jaar rijdt. Hij heeft een aflopend contract, zal gewild zijn door vele ploegen en Lotto heeft besloten om het budget voor komend seizoen te verlagen.
ton duk 24 mei 2016 11:40
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
en kan een Moncoutieetje doen.

Ik haat Moncoutieetjes.....Wellensiaans winnen ...ook al zoiets
gr
Bromertà 24 mei 2016 11:50
Als we dan toch in de bak humor zijn beland dan heppikkur hierzo ook nog eentje liggen te wachten, onder het lemma Dè Deskundige
Eddy Veen 24 mei 2016 12:03
Kruijswijk moet zich richten op kleine ronden en etappezeges, dat is nog eens een mooi adviesgrinning smiley
Michael B* 24 mei 2016 12:04
Hemmeneggs Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eigenlijk gaat ieder topic al over Steven
> Kruijswijk, maar wil hier toch nog even een aparte
> voor aanmaken.
>
> Ben chauvinist pur sang en TLJ/Rabo/Blanco/Belkin
> fan. Soort JW, maar dan met een sociaal leven winking smiley
> Door dit staaltje machtsvertoon van Steven
> Kruijswijk meng ik me maar al te graag weer in
> discussies. Heb 4 jaar niet meer geprikt, alleen
> maar gelezen. Weinig echt succesvolle
> wielermomenten meegemaakt. Tot de Vuelta vorig
> jaar met Dumoulin als hoogtepunt, (Gesink Tour),
> daarna Poels, maar deze greep naar de macht spant
> toch wel de kroon...
>
> Het is amper te geloven eigenlijk. Types als
> Nibali en in iets mindere mate Valverde hebben
> toch bewezen als geen ander te kunnen pieken in de
> grote rondes. Valverde had zaterdag niet eens een
> slechte dag naar eigen zeggen. Nibali die gewoon
> op de pedalen moet gaan staan om het tempo van
> Kruijswijk op de Valparola te kunnen bijbenen. En
> dan ook nog de daarop volgende demarrage van
> Kruijswijk... Indrukwekkend.

>> idd, zeer indrukwekkend van Kruiswijk!

>
> Wat ik altijd heb gehoopt/willen zien, gebeurt
> hier in de Giro. Ik las in de Volkskrant een
> uitspraak van Kruijswijks' oud-trainer Sjef
> Kisters dat hij zich elk jaar 5% ontwikkelt. Dat
> zou betekenen dat we écht een Nederlandse
> wereldtopper in huis hebben... Of toch niet en is
> het 'maar' de Giro en ligt het niveau in de Tour
> vele malen hoger?

Tour is nog net een niveautje hoger, zijn meer renners tegelijk in topvorm, zodat er minder piano, piano is tijdens etappes.
Daarnaast wordt er vooral tijdens de eerste de beste bergetappe in de Tour knetter geëxplodeerd.

>
> Of is het door betere controles/bloedpaspoorten
> steeds lastiger om het verschil met doping te
> maken en komen onze Hollandse jongens nu dus
> automatisch bovendrijven? Of heeft mechanische
> dope stiekem een grotere rol gespeeld dan men
> denkt/dacht?

Is ondertussen wel duidelijk dat er een aantal met een motortje rondreden, Nibali (in de kracht van zijn leven) rijdt een pak minder dan in het jaar dat hij de Tour won. Over Reyder Hesendayl maar te zwijgen. Dat kan net 50/60 watt schelen wat in de achternaaf verborgen kon zitten. Al ga ik niet Nibali beschuldigen omdat het ook iets anders kan zijn.
>
> Waar gaat dit naar toe? Een gele Kruijswijk in de
> zomer van 2017 met Gesink & Kelderman als
> luxe-knechten? Of ga ik dan te ver?
> Johe joho jo fucking hell wat bizar!
>
> Zo nog maar even naar de Jumbo. Roze koeken halen.

Is nog wat te ver weg om al over volgend jaar te praten maar knechten voor Kruiswijk, inderdaad dat mogen Kelderman en Gesink volgend jaar doen... of een van beide moeten dit jaar in de Tour op het podium gaan rijden



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2016 12:05 door Michael B*.
Hemmeneggs 24 mei 2016 12:06
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik vind Kruijswijk waanzinnig goed en ik geniet
> hiervan. Maar hij rijdt hier niet tegen wereldtop
> in topvorm.

Niet de volledige wereldtop nee. Maar Nibali is wel wereldtop. En ik denk dat die wel in topvorm is, maar dat er iemand is opgestaan die simpelweg beter is.
Hemmeneggs 24 mei 2016 12:10
Michael B* Schreef:

> Is nog wat te ver weg om al over volgend
> jaar te praten maar knechten voor Kruiswijk,
> inderdaad dat mogen Kelderman en Gesink volgend
> jaar doen... of een van beide moeten dit jaar in
> de Tour op het podium gaan rijden


Als het deze zomer ook nog eens gebeurt dat Kelderman en/of Gesink podium Tour gaan rijden dan staat het voor mij vast dat er heel veel gebruik is gemaakt van mechanische doping.
Slimmerd 24 mei 2016 12:27
Dit is gewoon cabaret achteraf, Joris van de Berg was niet op zijn best zullen we maar zeggen.

Trouwens, deze sterrenverdeling maakt toch meteen duidelijk dat Ducrot passé is. Hoe kan je nu serieus Wellens 2* geven voor een AK in een drieweekseronde!!
Arsimo 24 mei 2016 12:34
Okay, ik hap. Hoezo?? (ik zie dan met de beste wil van wereld geen enkel verband dat dit zou suggereren)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2016 13:13 door Arsimo.
El Mik 24 mei 2016 12:43
De kans dat zowel Kruijswijk als Kelderman blijven lijkt mij niet zo heel groot, dus die gaan niet voor elkaar knechten.
Of er moet alsnog een extra potje geld komen...

edit. of ze moeten naar dezelfde ploeg vertrekken winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2016 12:43 door El Mik.
Curzio 24 mei 2016 12:57
Nogmaals, Nibali werd 25e in de klimtijdrit. De man die alle grote rondes al eens won is niet in topvorm.
Arsimo 24 mei 2016 12:59
Over humor (Breukink zal het wel met enige zelfspot hebben gezegd neem ik aan):

Breukink adviseert Kruijswijk: geen afleiding en blijven eten, [nos.nl]
El Chaba 24 mei 2016 13:07
'Passé' impliceert dat Ducrot het ooit wel gehad zou hebben en dat is natuurlijk niet zo.
El Chaba 24 mei 2016 13:10
Is ondertussen wel duidelijk dat er een aantal met een motortje rondreden, Nibali (in de kracht van zijn leven) rijdt een pak minder dan in het jaar dat hij de Tour won. Over Reyder Hesendayl maar te zwijgen. Dat kan net 50/60 watt schelen wat in de achternaaf verborgen kon zitten. Al ga ik niet Nibali beschuldigen omdat het ook iets anders kan zijn.

Eerst zeg je dat het ondertussen wel duidelijk is en vervolgens zeg je dat het ook wat anders kan zijn. Wat is het nou?
JW 24 mei 2016 13:26
Inderdaad.
Misschien een aardige vent maar volslagen belachelijk als commentator.
Onbegrijpelijk dat de NOS dit soort mensen inzet.
Velodroom 24 mei 2016 13:28
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als we dan toch in de bak humor zijn beland dan
> heppikkur hierzo ook nog eentje liggen te wachten,
> onder het lemma
> [url=http://nos.nl/artikel/2103392-giro-d-italia-w
> ielerwatchers-verdelen-sterren.html]Dè
> Deskundige[/url]

Wat een engelengeduld! Broeder heeft dit al sinds 6 mei op de plank liggen, n'est ce-pas?
Velodroom 24 mei 2016 13:32
AV begint ook al aan Kruijswijk/Chaves te twijfelen. Not Normal toch, of in goed Hollands: "Doe eens normaal, Opa" zegt nu het echte meisje in de Achterhoek. smiling smiley
Michael B* 24 mei 2016 13:34
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is ondertussen wel duidelijk dat er een aantal
> met een motortje rondreden, Nibali (in de kracht
> van zijn leven) rijdt een pak minder dan in het
> jaar dat hij de Tour won. Over Reyder Hesendayl
> maar te zwijgen. Dat kan net 50/60 watt schelen
> wat in de achternaaf verborgen kon zitten. Al ga
> ik niet Nibali beschuldigen omdat het ook iets
> anders kan zijn.

>
> Eerst zeg je dat het ondertussen wel duidelijk is
> en vervolgens zeg je dat het ook wat anders kan
> zijn. Wat is het nou?

@Chaba
Ja ik beschuldig Reyder Hesendayl, nee niet impliciet Nibali, maar wel een sterk vermoeden.
Goed lezen Chaba
Hemmeneggs 24 mei 2016 14:20
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nogmaals, Nibali werd 25e in de klimtijdrit. De
> man die alle grote rondes al eens won is niet in
> topvorm.

Nogmaals, Nibali heeft een mentale tik gekregen op de Valparola. Hij dacht dat zijn topvorm eraan kwam en wist met zijn aanval Valverde te lossen, maar werd overklast door Kruijswijk. Dat doet zeer. Ook in de beentjes, maar met name tussen de oren. Dan gaat zo'n tijdrit opeens ook niet meer lekker.
Hemmeneggs 24 mei 2016 14:27
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Okay, ik hap. Hoezo?? (ik zie dan met de beste wil
> van wereld geen enkel verband dat dit zou
> suggereren)

Opeens komen onze Nederlandse jongen bovendrijven. Daar moet een verklaring voor zijn. Als er straks in de Tour nog maar één of twee beter zijn dan Gesink/Kelderman, dan zou je zomaar kunnen denken dat kleppers als Froome, Quintana & Contador op de brommer hebben gezeten. Maar goed de Tour moet nog gereden worden.
Slimmerd 24 mei 2016 14:31
Gevalletje oogklep!
El Chaba 24 mei 2016 14:34
Met mijn lezen is niks mis, met jouw schrijven des te meer.

En wie is Reyder Hesendayl nou weer? Dat je laaggeletterd bent, oké, daar kun je tenslotte weinig aan doen, maar namen verkrachten is weinig respectvol, temeer je dat op kunt zoeken.
Hemmeneggs 24 mei 2016 14:37
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met mijn lezen is niks mis, met jouw schrijven des
> te meer.
>
> En wie is Reyder Hesendayl nou weer? Dat je
> laaggeletterd bent, oké, daar kun je tenslotte
> weinig aan doen, maar namen verkrachten is weinig
> respectvol, temeer je dat op kunt zoeken.

Functioneel analfabetisme
PVW 24 mei 2016 14:46
Smeetsiaans. Ben ik ook erg allergisch voor.
cyclingfreakske 24 mei 2016 15:58
Dumoulin kan wel vlot vertellen... Valverde heeft een lang voorseizoen achter de kiezen, in tegenstelling tot TD.
Valverde is nooit het type renner geweest van veel stage en weinig koersen, omdat hij juist competitie nodig heeft. Nadeel is dat hij teveel koerst om te winnen, zoals hij bij de jeugdreeksen ook deed. Natuur van het beestje...
Walnoot 24 mei 2016 16:04
Ik durf best te stellen dat Kruijswijk en Gesink zonder brommer rijden hoor. Daar kom je tegenwoordig niet zo snel meer mee weg.
cyclingfreakske 24 mei 2016 16:04
Kruijswijk staat voor een moeilijke opdracht met zo'n zwak team voor de bergen. Zeg maar geisoleerd rondrijden.

het team moet nu vooral slim zijn, GEEN kopwerk nemen zoals een ongeschreven regel stelt dat het team van de leider "moet" doen....
gewoon, puur economie, puur rekenwerk en laat een ander maar doen, gewoon volgen / overleven en geen trap teveel geven, erg weinig initiatief tonen en een dichte aanvaller volgen, nooit counteren tot pas in de slotdagen.
Het rekenapparaatje van Indurain nabootsen, die ook maar enkel aanviel als het echt zou lonen in de slotdagen.

maw : het bord van elk ander leegeten.
de enige manier om proberen naar de eindzege te gaan.

als een ander team over die manier van rijden staat te zagen.. niks van aantrekken. hij heeft het roze en niet zij, het is dus aan hun om het proberen af te nemen en er werk van te maken met hun ronde-team.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2016 16:06 door cyclingfreakske.
Luijt 24 mei 2016 17:03
Ik stoor me niet aan Ducrot. Is meer romanticus dan kenner, maar renners herkennen en uitslagen voorspellen dat kunnen wij kenners wel.
cyclingfreakske 24 mei 2016 17:04
Vooral de muziekkeuze van hem ?? grinning smiley
Hemmeneggs 24 mei 2016 19:17
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kruijswijk staat voor een moeilijke opdracht met
> zo'n zwak team voor de bergen. Zeg maar geisoleerd
> rondrijden.
>

Kruijswijk heeft duidelijk voldoende aan deze ploeg. Wat ik in de openingspost al (voorzichtig) aangaf: we hebben in het grote rondewerk een absolute wereldtopper in huis.
Curzio 24 mei 2016 20:37
Ik ben wel benieuwd waarop je dan baseert dat Nibali in topvorm is. Waar heb je hem zo zien koersen als toen hij bijvoorbeeld in de Tour deed die hij won?
El Mik 24 mei 2016 21:18
Nibali was al zeer matig in de rit waar Fuglsang vooruit gestuurd werd en hij tegen die counter van Dumoulin opliep.
cyclingfreakske 24 mei 2016 22:52
...een wereldtopper... dat valt te bezien.
Het is niet omdat hij nu in roze rijd en Nederland zweeft dat hij een wereldtopper is. Dat is nog net wat anders.
in ieder geval bewezen dat hij van zijn debuut bij de profs (2010) tot nu vaak mooie klassementen scoorde, en hier en daar mooie overwinningen boekte..
Grote motor, groot talent....het moeilijkste komt nog maar pas. Zeker als hij de Giro wint, wat hem ook gegunt is.

en verder.... de ploeg staat er bergop niet, dat was weeral duidelijk.
Dat Kruijswijk in bloedvorm is, is is zejker, maar dat maakt zijn ploeg niet goed.
btw ; Twan Castelijns krijgt krediet... is een neo prof en mag ineens mee voor het grote werk (ook al is hij 27.4 jaar). Doet het niet onaardig.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/05/2016 22:55 door cyclingfreakske.
Eddy Veen 24 mei 2016 22:55
Dumoulin verloor door een slechte ploeg; ik heb het gevoel dat Kruijswijk ermee wegkomt.
JW 24 mei 2016 23:17
De buit is nog niet binnen !
En de ploeg heeft tot nu toe verschillende keren wel degelijk nuttig werk gedaan voor Kruijswijk.

Vanaf het begin van de klim vandaag was het vooral Movistar dat volop gas gaf in een poging de rose trui snel te isoleren.
Daar werd LTJ inderdaad aan flarden gereden en stond Kruijswijk inderdaad moederziel alleen.

Maar uiteindelijk zaten vrijwel alle klassementsrenners geïsoleerd.
De ploeg van Valverde had zich zelf opgerookt.
Nibali had nog een sterke Kangert over, maar kon daar uiteindelijk ook niet van profiteren.
Chaves had twee ploegmaats die er niet in slaagden het gat van 30 sec dicht te rijden..
Uran had er drie bij zich, maar die genoten vooral van het uitzicht.
Etcetera...
Kortom: de zwakte van LTJ vandaag was niet van invloed op de uitslag. Maar dat had natuurlijk ook anders kunnen aflopen !
In de etappe van morgen zullen ze wel weer van belang (moeten) zijn voor hun leider.
Velodroom 24 mei 2016 23:22
Het werd al een keer aangestipt, maar Peter Winnen maakte het in zijn NRC column tot een hoofdthema.

De vaatchirurgen van Kruijswijk.

In 2008 al geholpen aan een "verknikking" in de liesslagaders, in 2013 een "vernauwing", die hem voor de keus stelde: doodbloeden als wielrenner, of een operatie.
In 2014 werd hij succesvol geopereerd.
Velodroom 24 mei 2016 23:25
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als we dan toch in de bak humor zijn beland dan
> heppikkur hierzo ook nog eentje liggen te wachten,
> onder het lemma
> [url=http://nos.nl/artikel/2103392-giro-d-italia-w
> ielerwatchers-verdelen-sterren.html]Dè
> Deskundige[/url]

Broeder, hier nog een. hot smiley
The 2.3 km ramp to Sant'Anna di Vinadio could decide the Giro.
cyclingfreakske 24 mei 2016 23:30
idd.. hij is nog niet thuis met het roze.

zoals ik al aanhaalde in eerdere topics.. hij moet niets doen, gewoon elkeen zijn bord leegeten en het werk aan andere teams laten en in zijn voordeel gebruiken.
dat kan hij nu met de huidige bloedvorm en zijn capaciteit.
Zo word de concurrentie 1) nerveus, en 2) moedelozer.

en vooral..geen cadeaus geven, want dat is een extra stimulans voor de concurrentie.
Bromertà 24 mei 2016 23:40
Stel je nou eens voor dat Kruijswijk een ietwat minder moment gehad zou hebben. Zoiets als wat Dombrowski overkwam, want ze waren aan het linkeballen in de kopgroep: gaatjes laten vallen, beurtje overslaan, hard doortrekken en meer van die gein. Dan was Kruijswijk eraf gepierd en teruggevallen in de achtervolgende groep, die dan al het werk overlaat aan, jawel, Kruijswijk. Zijn ploegmakkers waren in geen velden of wegen te zien. Zeg maar dag tegen het roze.

Gelukkig liep het allemaal anders, niet dankzij maar ondanks zijn volslagen afwezige ploeg.

Morgen, heeft Kruijswijk er geen reet aan, als TLJ voor de sprintersploegen de kastanjes uit het vuur gaat halen.
Hemmeneggs 24 mei 2016 23:44
Grootste gevaar ligt op de loer in de vorm van een tennisarm door de champagne.
cyclingfreakske 24 mei 2016 23:45
... mogen ze niet doen... wat vroege vluchters weg laten rijden die geen gevaar opleveren, is het perfeckte scenario... en dan blijven negeren voor werk op te knappen... tot de andere ploegen er genoeg van hebben en het zelf doen.

ongeschreven wet van kopwerk voor de AK leider... bullshit. Eigenlijk een verzinsel dat er niet is en is een uitvinding van die arrogante Amerikaanse ex triatleet..
JW 25 mei 2016 10:15
Het uit de kopgroep wegvallen van Kruijswijk - en dat had ook door b.v. materiaalpech kunnen gebeuren - had gisteren inderdaad grote gevolgen kunnen hebben.
Zo'n scenario blijft ook komende dagen, als Kruijswijk er weer alleen voorstaat, mogelijk.
Rudy t. 25 mei 2016 10:24
Dombrowski bracht kruijswijk terug samen met zakarin. Als die twee wat slimmer waren geweest had dat ook anders kunnen aflopen idd.
Curzio 25 mei 2016 10:49
Ik had de indruk dat Dombroswki eerst zelf het gat had laten vallen (wegsturen), of klopt dat niet?
Hemmeneggs 25 mei 2016 11:09
Nibali wordt toch gewoon op waarde geklopt, je kan niet altijd de beste zijn. Hij was in orde, maar kreeg tik op tik van een ontketende Kruijswijk. Inmiddels is de topvorm ver te zoeken.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen