Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lotto jumbo weer gefaald

Gepost door Chris78 
Chris78 27 mei 2016 17:34
Na een tijdje me ingehouden te hebben nu toch maar even me kritiek uiten over de lotto ploeg.

De ploeg is nog steeds net zo slecht?braaf als het bij Rabobank was. Tactisch zeer slecht en nooit eens initatief nemen of iets bedenken. Alleen maar reageren op wat anderen doen. Massasprint kunnen ze bijvoorbeeld Hofland niet eens goed positioneren.

Kruijswijk presteert geweldig maar is nu zijn leiderstrui kwijt in de Giro. Uiteraard eigen schuld, maar waarom stuurt lotto geen mannetje mee in de kopgroep?

De grootste blunder is om van fiets te wisselen terwijl groepje Valverde er aan komt!
Inigo 27 mei 2016 17:36
Ga jij anders even 80 km/h afdalen op een carbon fiets waar wss barsten inzitten, het stuur scheef staat, de remmen aanlopen en wat al niet meer...

Over het iemand mee vooruit sturen uiteraard eens...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 17:40 door Inigo.
Wanny 27 mei 2016 17:40
De ploeg heeft gewoon te weinig goede renners om een girowinnaar bij te staan. Dit was eigenlijk de eerste keer dat ie de ploeg echt nodig had en toen was er niemand in de buurt. Terwijl je bijna struikelt over de knechten van Valverde. Is waarschijnlijk geen onwil, maar gewoon een budgetprobleem.

Als Kruijswijk verstandig is gaat ie naar een andere ploeg waar ie wat meer steun krijgt.
Ben 27 mei 2016 17:44
Ja die fiets wissel was echt heel slecht getimed. Natuurlijk als die fiets echt stuk is heb je geen andere keus. Had het even gekund altijd doorrijden in de afdaling. Met 45km/h stil gaan staan kost 5 seconden, met 80km/h remmen en weer terug naar 80 km/h kost veel meer. Jammer dat Uran Kruijswijk niet een stukje mee nam. Die reed vlot naar Valverde toe...
Zoldermam 27 mei 2016 17:44
Over dat meesturen van een ploeggenoot in de ontsnapping, die andere ploegen willen lotto jumbo natuurlijk absoluut niet meehebben in de kopgroep. Volstrekt logisch natuurlijk ook...
Prikdude 27 mei 2016 17:45
Nederland inmiddels volworden tot de tactische schlemiel van de wielerwereld. Pijnlijk.
Quarantanove 27 mei 2016 17:49
Heb daar geen enkel pijn gevoel bijsmileys with beer
Carlos Danger 27 mei 2016 17:50
Opportunistisch gezwam. Tot aan die ongelukkige val zag het er rose-kleurig uit.
cyclingfreakske 27 mei 2016 17:59
ja maar hoe maak je domweg zo'n stuurfout en zie je niet dat je voorligger scherper indraait / bijstuurt ?
of de concentratie is wat weg, of de voermoedheid eist zijn tol... en hier zal het alletwee zijn.
zonder die val hij hij zeker niet zoveel tijd verloren, maar zou hij morgen nog een erg zware dag krijgen omdat ze met enkele dicht op elkaar hadden gestaan.
enkele dagen terug zei ik het al.. Kruijswijk reed los op de rollen maar gaf de indruk dat het echt op was... zoals Dumoulin in de Vuelta vorig jaar.

Verder heeft hij deze Giro een verstandige koers gereden, geen fouten te maken of zich gek te laten maken.
Hopelijk hersteld hij goed en kan hij trachten de trui terug te pakken. het is nu alles of niets.
pirke 27 mei 2016 18:05
lasig om de crash en het tijdverlies te negeren morgen en te bewijzen dat hij (en dat was ook omhoog op de Agnello weer zo) de beste klimmer is in deze Giro

free your mind and the legs will follow, Steven. als je nu denkt dat alles, alles tevergeefs gaat zijn, is dat ook zo. eye rolling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 18:06 door pirke.
Quarantanove 27 mei 2016 18:06
En de oorzaak van die val was echt niet zijn (matige) ploeg
predator 27 mei 2016 18:09
Quarantanove Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb daar geen enkel pijn gevoel bijsmileys with beer


Hou dan gewoon je bek.
Niels 27 mei 2016 18:12
Ik denk dat de val en fietswissel Steven in totaal 2 minuten gekost heeft, de falende ploegentactiek waarschijnlijk de rest.
Tot nu toe heb ik me eigenlijk alleen in stilte geërgerd aan Lotto-Jumbo, maar vandaag was toch wel het toppunt. Eigenlijk voelde ik de bui al hangen vanaf het moment dat ik hoorde dat er geen enkele man bij de kopgroep van 28 zat. Kwestie van niet beter kunnen? Dat geloof ik niet, dan hadden ze ook niet tot 5km onder de top bij Kruiswijk gezeten. Bovendien is het gewoon onnodig om de kopman met zoveel man te omringen.

In het dal was de achterstand op Nibali/Chaves nog maar een seconde of 50, met één gele uitzakker uit de kopgroep erbij hadden ze dat waarschijnlijk wel dicht gekregen, of hadden ze in ieder geval tot bij Valverde weten te komen. Dan had hij waarschijnlijk later op klim alsnog moeten lossen, maar was het zeker geen vijf minuten geweest en had hij de roze trui nog gehad. Bovendien was de mentale klap dan niet zo heftig geweest.

Het ergste was nog de opmerking van Plugge na afloop dat ze geen mannetje voorop hadden gestuurd omdat de andere ploegen de kopgroep dan niet zouden hebben laten rijden. Dat had natuurlijk twee kanten op kunnen gaan:
1) Er had iemand van LTJ bijgezeten of
2) Er was geen kopgroep geweest.
In dat laatste geval hadden Nibali en Chaves vanaf de top van de Agnello moeten samenwerken en lijkt het me wel heel sterk dat ze dan Kruijswijk waren voorgebleven.

Maar goed, hopelijk weten ze Steven mentaal en fysiek op te lappen voor morgen. Drie man vooruit sturen, wachten tot Astana oorlog gaat maken op de tweede of derde col en dan demarreren om Chaves onder de druk te zetten.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 18:14 door Niels.
cyclingfreakske 27 mei 2016 18:17
Plugge zou beter zeggen dat het op is bij de renners van LTJ. Vandaag is er hard gereden, en als je niet zo fris meer bent, heb je echt geen overschot om vooraan wat te gaan doen. Buiten Battaglin was de afgelopen dagen het team helemaal zoek. Ook ene Tanking, die wellicht een ander doel heeft in opdracht van de ploeg , nl de Tour en zich hier vooral moest inrijden.
Eibert 27 mei 2016 18:18
Dat was niet Uran maar Simon Clarke die even later ook in het groepje van Jungels zat.
Fanny 27 mei 2016 19:03
@Niels
Helemaal gelijk en goed verwoord.
Velodroom 27 mei 2016 19:22
Niels Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat de val en fietswissel Steven in totaal
> 2 minuten gekost heeft, de falende ploegentactiek
> waarschijnlijk de rest.

Waarschijnlijk zelfs minder, maar Cassani, die hem heeft zien afdalen, laat ook weten, dat Kruijswijk daarna (begrijpelijkerwijs) nog een aantal daalfouten heeft gemaakt.
Aan de voet van de Risoul (2:13 achterstand) is alles nog mogelijk alhoewel hij uiteraard niet in de meest gunstige situatie zit.
Maar hij rijdt wel met een lichaam, dat in de allerhoogste paraatheid verkeert en wel iets anders aan het hoofd heeft dan de Giro winnen.
Dus dan haal je het niet meer, terwijl degene die zo onverwacht zo'n herkansing krijgt, relatief dan wel, vleugels krijgt.
Ik zie dus geen reden om de falende ploegentactiek als tweede oorzaak op te voeren.
Ger 27 mei 2016 19:33
Als je ziet dat alle toppers een of meerdere ploeggenoten vooruitsturen behalve Lotto/Jumbo vind ik dat een blunder. Als er iets gebeurd zoals vandaag sta je er helemaal alleen voor. Een ploeggenoot voorin die zich laat terugzakken is genoeg. Ja ik vind dit toch wel een blunder. Andere ploegen die wel mensen voorin hebben laten die terugzakken en je bent als eenling gezien.
renzo 27 mei 2016 19:33
Eens. enkele Mensen hier nemen de lottoploeg in bescherming maar das onzin. Het leven is niet perfect , een giro rijden gaat niet perfect en dan heb je een TOPPLOEG nodig
HIer een diepe verzuchting:
[renzoverwer.wordpress.com]


heel diep!
We willen gewoon niet. Vooral de ploegleiding niet!
Wanny 27 mei 2016 19:44
renzo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Eens. enkele Mensen hier nemen de lottoploeg in
> bescherming maar das onzin. Het leven is niet
> perfect , een giro rijden gaat niet perfect en dan
> heb je een TOPPLOEG nodig
> HIer een diepe verzuchting:
> [renzoverwer.wordpress.com]
> n-kruijswijk-en-nederlanders-de-grote-rondes-net-n
> iet-winnen/
>
>
> heel diep!
> We willen gewoon niet. Vooral de ploegleiding
> niet!

Ze hebben geen geld voor een topploeg. Ga het rijtje renners een na en noteer wie hier voor Kruijswijk een verschil had kunnen maken. Dan kom je uit bij Gesink en Kelderman. Verder hebben ze niks.
Rudy t. 27 mei 2016 19:57
Karma. Het was natuurlijk een schande dat kruijswijk niet inhield in de klim tijdrit toen nibali van fiets moest wisselen.


Naast alle emotie door de val van Steven Kruijswijk, was er ook boosheid te bespeuren in het kamp van Lotto-Jumbo. Zo was knecht Jos van Emden absoluut niet te spreken over het feit dat Vincenzo Nibali en Esteban Chaves in de afdaling van de Col d'Agnello gewoon vol gas doorreden na de val van Kruijswijk.
Bekijk ook...
Kruijswijk naar ziekenhuis na valpartij
Chaves tegen Kruijswijk: Sorry vriend, dat is wielrennen
Kruijswijk verspeelt roze in Giro aan Chaves na stuurfout
Kruijswijk: 'Ik verlies hier de Giro'
,,Renners die aanvallen als de wedstrijdleider valt, moeten maar eens goed achter hun oren krabben'', aldus Van Emden. ,,Als Nibali valt is het land te klein, natuurlijk. Dan leggen ze de koers plat. Ik vind het echt een schande. De leider valt. Iedereen ziet dat. Dus hadden ze gewoon moeten wachten.''
Rudy t. 27 mei 2016 20:00
Wat ik dus maar wil zeggen, alleen de gedacht dat nibali zou moeten wachten is al te sneu voor woorden. Hij rijdt voor kruijswijk, heeft Valverde gelost en rijdt voor een podium plek. Als hij zou wachten komt Valverde terug en wordt hij de dupe van de stuurfout van een ander.
limbo1967 27 mei 2016 20:10
Niets toe te voegen aan opmerkingen Rudy T. Het was geen ongelukkige val veroorzaakt door brute pech of zo, is gewoon stuurfout die afgestraft wordt. In formule 1: Verstappen heeft vorige week ook niet gewacht toen de mercedessen uitvielen....
Ik hoop alleen dat verwondingen meevallen ,en dat iemand hem morgen kan oppeppen om er toch nog 1 laatste aanvalspoging te wagen. Alleen zaak om in spoor van Nibali te blijven in afdaling van een na laatste col.....
malheur 27 mei 2016 20:19
van Emden is een beetje simpel kennelijk
Wanny 27 mei 2016 20:22
Dat is ook gewoon de teleurstelling.
Rudy t. 27 mei 2016 20:35
''Kruijswijk is een echte kampioen, hij vocht voor het roze. Helaas is hij gevallen. Sorry vriend, maar ook dat is wielrennen'', aldus Chaves na afloop van de negentiende etappe.


Zo is het helemaal. Wat er ook nog gaat gebeuren. Kruijswijk heeft een klasse giro gereden.
Luijt 27 mei 2016 20:59
LJ had iemand in die groep van 25 moeten hebben.

Kruis valt zelf en dat is zijn eigen schuld.

De rest van die ploeg is veel te zwak om hem te helpen.
Hemmeneggs 27 mei 2016 21:52
Quarantanove Schreef:
-------------------------------------------------------
> Heb daar geen enkel pijn gevoel bijsmileys with beer

Emotie is jou vreemd? Leuk voor je dat het je niks doet, maar vermoei ons daar dan ook niet mee.
El Mik 27 mei 2016 22:48
Ik keek laatst naar California, daar reed toch echt iemand in een geel shirt naar een knappe derde plaats in de bergetappe. En vorig jaar was er nog een andere knecht die zelfs een bergrit in de Vuelta won.

Maar goed, ook die hadden Kruijswijk niet gered vandaag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/05/2016 22:49 door El Mik.
Andere Peter 28 mei 2016 03:16
Een mannetje mee was niet zo makkelijk. Zoveel geschikte kandidaten hebben ze niet. Ik deel de mening van Plugge. Met een sterkje veregenwoordiging namens Kruijswijk erbij rijden de Astana's en Movistars echt niet door in de kopgroep. Er moest dus wel een kopgroep zonder LTJ komen.

De kritiek op het moment van fietswissel is natuurlijk nonsens.

Kruijswijk wordt op waarde geklopt. Het gaat mis op daalkunsten. Misschien wel omdat hij voorvoelde dat hij op die plek Nibali niet onder controle zou hebben.
D. Marrage 28 mei 2016 08:15
Quote
cyclingfreakske
zonder die val hij hij zeker niet zoveel tijd verloren, maar zou hij morgen nog een erg zware dag krijgen omdat ze met enkele dicht op elkaar hadden gestaan.
... waar baseer je dat laatste op (dat ze zónder de val van Kruijswijk ook dicht bij elkaar zouden hebben gestaan na de rit van vrijdag)?
pirke 28 mei 2016 09:57
Dat zegt Nibali zelf:

"Ik heb me vandaag kwaad gemaakt en daardoor heb ik gewonnen. "

Ja tuurlijk, die crash van de roze trui was absoluut geen factor van belang

hot smiley
Andere Peter 28 mei 2016 11:03
Nibali kijkt naar zijn eigen koers. Terecht. Hij was heel goed. Hij was het die de druk op de Agnello al opvoerde. Hij is het die bekend staat als de meesterdaler, precies het onderdeel waarop Kruijswijk geen meester is. En waarop Kruijswijk op het moment dat die druk het hoogst was, een stuurfout maakte.

Het is heel redelijk van Nibali om dit bij zichzelf te houden.
cyclingfreakske 28 mei 2016 12:14
ik zal dat even duidelijk uitleggen.....

omdat hij op zijn limiet zat. de stuurfout is er ook niet zomaar gekomen.....
Je weet van Nibali dat die in de afdaling alles op alles zet... dat kan je zo voorspellen op het einde van een grote ronde.
een van de redenen is, dat je zo de tegenstand geen kans geeft om te gaan eten en drinken... ze moeten mee of het is tijd verliezen.
Overigens had Nibali op de Agnello goed opgelet met eten en drinken...Kruijswijk duidelijk minder.
Bij de prikken die hij uitdeelde heeft hij zeker gemerkt dat het niet zomaar vanzelf ging bij Kruijswijk, en die vooral trachte te overbluffen.... een renner ziet en voelt dat al snel. En de ploegleiders in de wagen kijken ook mee op het scherm...
De grimassen van Kruijswijck waren bij momenten zeer duidelijk... de andere dagen zaj je dat niet, behalve een dag of 4 terug. (waarvan ik al zei dat het op aan het geraken was en het nog erg moeilijk ging worden in de slotdagen)

2 fouten die hij maakte :
ALS het al een weggevertje was aan Valverde...was dat een grote fout. Valverde is een killer en die verdraagt geen cadeaus, die wil ze zo verdienen, en dat stimuleert hem dus vooral.
Later dat sprintje om helemaal niks, behalve even laten zien dat je zogezegd beter dan hem bent. Een Valverde en Nibali zien dat vooral als een teken van verzwakking en nervositeit.... ze ruiken bloed. Diezelfde fout maakte TD in de Vuelta ook.
Die jongens zijn zo ervaren, dat ze daar gewoon niet intrappen, maar je vooral nog nerveuzer gaan maken en extra druk gaan zetten.
Je kan beter gewoon net achter hen finishen, dat speelt harder op hun moraal, en je toont geen nervositeit.

Daarnaast weet je dat een Nibali en een Valverde ondanks hun wat mindere vorm, vooral groeien in een grote ronde. Kruijswijk mag dan ook eentje zijn met een grote motor... die 2 zijn en blijven onvoorspelbaar en gevaarlijk.

De val en de latere wissel levert hem pakweg een minuut verlies op. Hij rijd een tijd samen met een Spanjaard in de ahtervolging, terwijl daarvoor ook 2 man werkt en de rest in het wiel blijft (2 tegen 2 maw).
In de Afdaling verloor hij nog een deel tijd, waarbij Clark hem voorbijsnelde. Later heeft hij inde klim zelf nog een hoop tijd kwijtgespeeld... vooral hier.
Tijd op Nibali en Sanchez vooral, de tijd met Valverde stabiliseerde eerder.

Bij de aanval van Nibali ging de achterstand snel omhoog..... en dan mag je blij zijn dat hij onderweg nog wat steun heeft gehad van ee Spanjaard (Sky renner), anders was het verlies nog een pak groter geweest.
Daarnaast heeft Kruijswijk te weinig gegeten en gedronken onderweg... wat hem zeker parten speelde in de slotklim, en wellicht ook op een kritiek punt dacht aan eten en domweg in de stuurfout ging, ipv te concentreren op het eerste deel van de afdaling (ook het lastigste stuk)
Hij is dan ook vooral in de klim door de knieeen gegaan, wel te verstaan - tegenover Sanchez en Nibali.

zonder de val had hij nog 3 miuten aan zijn broek. Maar zog steeds roze trui. oorzaak : vooral te weinig eten en drinken, omdat Nibali echt wel druk zette op de Agnello.

duidelijk ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/05/2016 12:17 door cyclingfreakske.
Andere Peter 28 mei 2016 12:29
Het is mij nog wat te beknopt. Graag uitweiden.
Le Puncheur 28 mei 2016 12:39
Even terugkijkend naar de dag van gisteren vielen mij een aantal zaken op:

- Op de top van de Agnello: Nibali trekt rustig een jasje aan en eet voordat ze op de top zijn. Dus klaar voor de afdaling. Kruijswijk heeft de laatste kilometer voor de top niks gegeten en geen jasje aangetrokken. Vergeet niet wat een hoogte van 2700 meter met het lichaam doet. Weinig zuurstof, Enorme temperatuurdaling. Kruijswijk heeft de fout gemaakt doordat hij onder zware druk stond dat elke misser grote gevolgen had.

- Alle ploegen hadden een verzorger 100/200 meter voor de top staan, behalve volgens mij Lotto Jumbo.

- Lotto Jumbo had totaal geen backup plan. Ook als Kruijswijk eraf was gereden in de afdaling had Lotto Jumbo een groot probleem gehad. Ik durf zelfs te stellen dat Kruijswijk ook zonder val door Nibali was gelost in de afdaling. Ook het groepje Amador/Valverde daalde heel snel. Als Kruijswijk iets minder was geweest op de Agnello, dan had Lotto Jumbo ook geen backup gehad. Met andere woorden, dramatisch ploegenspel van de ploeg. En dan de uitleg van henzelf: De sterkste knecht moest bij Kruijswijk blijven, en degene die al dagen amper op tijd binnen kan komen moest vooruit zitten. Wat hadden ze gedacht, dat Battaglin met de beste 5 renners omhoog ging in het peloton? En ook nog klagen dat er geen groep met een renner van henzelf meemocht.....

- Waarom heeft niemand bedacht dat als er een kopgroep vooruit zit met een teamgenoot, je ook een ploegauto voorin de koers hebt zitten?

- Waarom zie je bij andere ploegen altijd combines ontstaan, zoals Pirazzi die voor Astana gaat rijden. In het groepje met Jungels zaten nog wat mannetjes zonder kopman, waaronder Silin. Had die kerel een paar duizend euro geboden. Dan had Kruijswijk zonder grote inspanning aan de klim begonnen. Had hij bij Jungels kunnen blijven op de klim en had hij nog in het roze gestaan.

- Waarom was de ploeg al de hele ochtend bezig met randzaken als contractverlengingen. Waarom ga je met Battaglin contractonderhandelingen aan midden in de giro? Wie verzint dat als het hele team onder hoogspanning staat op de vooravond van de belangrijkste twee dagen van het team?

Genoeg redenen om te concluderen dat de ploegleiding aan alle kanten gefaald heeft.
cyclingfreakske 28 mei 2016 12:41
als hij dat nog niet bgrijpt..... misschien de Chinese vertaling proberen grinning smiley
Velodroom 28 mei 2016 15:27
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> ik zal dat even duidelijk uitleggen.....
>

1/2 x 1/2 x 1/2 x 1/2 x 1/2 zal nooit uitkomen op 1.
Probeer het dan ook niet! cool smiley

Waarom toeval, wonderen en zeldzame gebeurtenissen iedere dag voorkomen.
Frederik D. 28 mei 2016 19:39
Wonderen? Die bestaan niet.
cyclingfreakske 29 mei 2016 01:00
tja.. als je niet lang gekoerst hebt, en ook geen buitenland hebt gedaan tegen renners met een ronde mentaliteit zoals in Spanje ne Italie, , weet je ook niet hoe een renner op zo'n moment denkt en voelt. Je hebt renners die mentaal plooien, en je hebt er die een gevoed worden door die acties die ik noemde.
Was duidelijk, wat lang maar niet moeilijk uitgelegd
maw... je gaat het niet snappen, gisteren niet, nu niet, nooit niet.
Velodroom 29 mei 2016 02:17
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------

> Was duidelijk, wat lang maar niet moeilijk uitgelegd
> maw... je gaat het niet snappen, gisteren niet, nu niet, nooit niet.

Je schrijft bijvoorbeeld: "omdat hij op zijn limiet zat. de stuurfout is er ook niet zomaar gekomen....."

Dit is een aanname, waarvan velen (wellicht) zullen zeggen, zit wat in.
Maar op de kever beschouwd snijdt deze opmerking wat mij betreft weinig hout.
Je kunt niet zeggen, dat het onmogelijk is, maar ook niet dat het zeker zo moet zijn gegaan.
Dus zitten we in de logica tussen de 0 (onmogelijk) en 1 (zeker).

Kijk, als we 1 miljoen simulaties zouden kunnen doen, dan komen we middelend waarschijnlijk wel hierop uit.
Maar hoe weten we, dat in dit ene geval Kruijswijk daarom deze fout begaat?
Zou hij dezelfde fout niet gemaakt kunnen hebben in een andere soortgelijke etappe?
En hoe heb je vastgesteld, dat hij aan de limiet zit? En waarom leidt dit dan onherroepelijk tot die fout?

Het brein maakt veel aansturingsfouten en zal zeker onder absolute stress nog meer fouten maken. Maar het brein maakt ook fouten in kalmte.
Op individueel niveau is niet altijd te achterhalen wat de precieze oorzaak is, want wij mensen wensen nu eenmaal alleen maar te denken in oorzaak en gevolg.
Zo blijkt nu ook, dat de grootste dare-devils van deze wereld hun onwaarschijnlijke kunsten niet kunnen doen, omdat ze geen angst zouden kennen.
Neen, het is juist het tegendeel, ze worden door de angst geregeerd.

Wij mensen, dus ook hier op dit forum, maken allemaal voortdurend onze veronderstellingen. Dus ook Cyclingfreakske.
We praten nu eenmaal niet uitsluitend in wiskundige terminologie.

Ik kan je beslist veel meer waarderen dan het merendeel van deze prik, en het is ook beslist niet, dat je altijd en overal onzin schrijft (je zit toch in een heel aparte niche van deze prik), maar je geeft mij te vaak de indruk, de waarheid in pacht te hebben terwijl heel veel is gebaseerd op louter aanname's.

En de vileine prikkerd zal zeggen, dat alleen Fred die heeft. grinning smiley
cyclingfreakske 29 mei 2016 12:03
de uitspraak van op zijn limiet zitten, was gebaseerd op wat ik zag, en de ervaring zelf van heel lang koersen. Je weet hoe een renner denkt, voelt en lijd op zo'n moment... omstandigheden die heel vaak worden onderschat en erg beinvloedend kunnen zijn. Daarnaast zie je vaker details achter de facade van het blufwerk, het sterk houden.
Al dat wiskundig en fylosofisch geleuter heeft er niets mee te zien.


De uitspraak van Kruijswijk zijn stuurfout was overduidelijk de aanleiding van :... foute lichaamshouding, foute lijn, corrigeerde te laat alhoewel hij nog net de tijd ervoor had, was met wat anders bezig in zijn hoofd ipv de afdaling (wat hij later ook bevestigde) te late reflexen en foute beoordeling door traag denkwerk.
Oorzaak : druk / stress en vermoeidheid, op de limiet zitten, eigenlijk er al wat over... en dan gaat het op die punten verkeerd.

Ook daarna maakte hij nog vele fouten in zijn stuurwerk op minder technisch bochtenwerk, waardoor hij nog 1x hij net aan een nieuwe valpartij ontsnapte in de afdaling. Dat was gewoon de bevestiging van zijn paraatheid en de mentale twijfel.
Wil hij echt een ronde winnen, dan zal hij toch die knop moeten omdraaien en de ellende van zo'n moment voor het hotel houden, niet in een afdaling.
Zoniet, lopen we kans opnieuw zulk scenario te zien na een val in een kritiek moment.

Vermoeidheid en stress / druk doen veel met een renner.
Velodroom 29 mei 2016 22:47
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------

> Al dat wiskundig en fylosofisch geleuter heeft er
> niets mee te zien.
>

Volgens jouw redeneertrant moet het ook mogelijk zijn te weten of Kruijswijk dezelfde stuurfout gemaakt zou hebben als er in plaats van een hoge sneeuwrand een gapend ravijn had gelegen.

Gebeurtenissen lijken soms heel plausibel verklaard te kunnen worden en de verklaringen kloppen ook heel geregeld, maar wantrouw degene, die denkt, dat hijzelf in bijna iedere aangelegenheid zo'n verklaring denkt te kunnen afgeven. Het is beter soms te passen en je te realiseren, dat de werkelijkheid zich niet aan ons stoort.

Je hebt zelf dus ook zwarte sneeuw gezien. Hmmm. smiling smiley

Maar je snapt zelf toch ook wel, dat ik willens en wetens deze uitspraak uitverkoos, om je er op te wijzen, dat je er wel degelijk kritiek op kunt hebben.
Als voorbeeld voor sommige van je andere uitspraken.

Apropos, jij zult toch ook wel een hele BOOM op kunnen zetten over Max Verstappen vandaag. Grappeke.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen